Beantwoord

4G op nieuwe Samsung S21 werkt traag, als ik 5G heb werkt het wel snel

  • 11 August 2021
  • 159 reacties
  • 5767 keer bekeken

4G op nieuwe Samsung S21 werkt traag, als ik 5G heb werkt het wel snel. Ik heb de KPN “vraagbaak” al doorlopen, instellingen mobiele gegevens en verbindingen goed ingesteld, telefoon opnieuw gestart. Met mijn oude S10 zat ik op mijn werkplek ook altijd op 4G met 2 streepjes, razendsnel. Nu met S21 ook 4G 2 streepjes, ontzettend traag. Ik gebruik de oude SIM kaart uit mijn S10 want KPN zei dat die gewoon voldoet.

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 25 October 2021, 13:20

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

159 reacties

Aanvulling: de problemen ervaar ik in gebied van postcode ***. 4G netwerk, 2 streepjes ontvangst.

Als ik op andere plekken loop pakt de telefoon vaak 5G en dat gaat gewoon snel.

 

*Admin: postcode verwijderd ivm privacy

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @Pvd2502, welkom! Balen dat je problemen met het mobiele bereik ervaart sinds je een nieuw toestel hebt. Ik zie dat je zelf al één en ander hebt geprobeerd, zonder succes. In principe zou jou huidige simkaart ook nog moeten voldoen, maar het kan geen kwaad om deze te vervangen. Dan kunnen we dit in ieder geval uitsluiten. Je kunt eenvoudig zelf een nieuwe simkaart aanvragen. Mocht dit nou niet de oplossing zijn, trek dan gerust opnieuw aan de bel.

Ik heb exact hetzelfde probleem met de S21. E-sim al vervangen door nieuwe gewone sim en nog steeds hetzelfde probleem. Soms heeft het toestel ook geen internet verbinding terwijl ik wel met 2a3 streepjes 4g+ bereik heb. (Soms ook wel bereik met ca 40mbit down).  Mijn partner heeft hetzelfde abonnement en mijn oude S10 ernaast. Die heeft geen enkel probleem. Toestel wordt ook erg heet als die geen internet verbinding (maar wel bereik) heeft en batterij loopt dan snel leeg. 

 

Ik ben benieuwd naar de oplossing!

Hoi RvA ik heb echt exact hetzelfde, ook mijn toestel wordt dan heet! En ook ik had een S10 en die heeft met 4g prima snelheid op 2 streepjes.

Reputatie 1

Ik heb dit probleem ook met de S21. Toestel wordt hier dan ook erg heet. Had hiervoor de S10e die werkte prima op 4g+ snelheid, zelfs bij 1 streepje. 

5g werkt wel zonder problemen

Vandaag op mijn werkplek de nieuwe simkaart geplaatst maar nog steeds 4G 2 streepjes en erg traag internet. Als je snelheid test doet duurt het heel lang en dan ineens gaat de test wel ineens, en ja dan geeft hij wel een goede snelheid. bijvoorbeeld 28mbit/s download en 1.28 mbit/s upload.

Maar met mijn oude S10 werkte het veel sneller allemaal. Er is gewoon iets niet goed, dat blijkt ook wel uit de andere reacties.

Wat gaan jullie hiermee doen KPN?

Reputatie 7
Badge +17

Kijk eens naar de dekkingskaart. Hoe is het bereik op locatie volgens de dekkingskaart?

Dat het toestel heet wordt, is natuurlijk geen goed teken. Het klinkt haast alsof het probleem in het toestel zelf zit en niet in het netwerk. Heb je dit ook al bij Samsung aangekaart?

 

Ik heb dit niet bij Samsung aangekaart

Reputatie 7
Badge +17

Mijn advies zou zijn om dit ook bij Samsung aan te kaarten, aangezien het probleem bij een bepaald type toestel lijkt voor te komen.

Ik heb hetzelfde probleem. Bij 4G+ soms helemaal geen data. En dat op specifieke plekken. Bijvoorbeeld nu op Schiphol geen probleem. Gisteren in Amersfoort wel. In Badhoevedorp en Zwanenburg soms ook.

Nieuwe SIM van KPN helpt niet. Een SIM van Vodafone geeft op 4G geen probleem. Advies om naar 3G te gaan is onzin als 3G volgend jaar uit gaat.

Mijn zoon heeft hetzelfde probleem. Daar is het toestel al vervangen. Dat heeft het ook niet opgelost.

Ik vermoed dat KPN een paar 4G kanalen heeft aanstaan die niet lekker met de S21 werken.

 

 

Reputatie 7
Badge +17

Een bijzonder probleem. Een nieuw toestel lost het probleem dus niet op. Ik zet dit graag door naar de technische dienst. Willen jullie allemaal je forumprofiel willen aanvullen met jouw 06-nummer, postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? Jouw mobiele nummer kan je invullen onder ‘persoonlijke opmerkingen’. De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Als je hier een seintje geeft als je dit gedaan hebt, dan kan ik je verder helpen.

Daarnaast wil ik jullie vragen de volgende informatie te verstrekken:

  • Merk en type toestel:
  • Besturingssysteem (inclusief versie):
  • Problemen spelen sinds:
  • Problemen spelen op locatie:

Ik heb het forum profiel aangepast en bijgewerkt

Merk en type toestel:

Samsung S21, Android versie 11

Problemen spelen sinds aanschaf (januari 2021). Voor die tijd: Samsung S7, geen problemen met 4G

Mijn zoon heeft hetzelfde type telefoon, aansluiting ook bij KPN.

Problemen spelen dus in Zwanenburg, Badhoevedorp, Amersfoort en ook heb ik problemen gehad in Arcen

Geen probleem als jullie contact opnemen met mij via de gegevens in het forum profiel

Reputatie 1

Ik heb ook het profiel bijgewerkt

 

Merk en type:

Samsung S21, Android versie 11

Ook bij mij spelen de problemen al vanaf de aanschaf in januari 2021. Mijn vrouw heeft exact het zelfde type toestel S21(ook vanaf januari) met dezelfde problemen.

 

Problemen onder andere in Ede, Nijmegen, Heelsum Renkum

 

Onderweg merk ik ook dat als ik bv spotify of iets anders stream, en toestel moet omschakelen van 5g naar 4g(+), datde stream wegvalt en lang duurt voordat er weer verbinding is en de stream hervat kan worden.

Reputatie 7
Badge +17

@PdF en @TS83 Ik heb het voor jullie doorgezet naar de technische dienst. Eén van mijn collega's zal binnen 10 werkdagen contact met jullie opnemen.

KPN, I just received my sim today, only sim no limit on data, samsung s21, and I have the same problems as described above both with 4G and 5G. I have close to no connectivity with my KPN SIM. I have tried the same solutions as described by @PdF and @TS83If a solution has been identified please advise on how to implement this solution. I am currently using my lebara prepaid sim to obtain an internet connection on my S21, and it works fine..

Reputatie 1

Ook ik ervaar deze problemen met mijn S21 ultra.

Alleen is dit sinds ik tot mijn spijt overgestapt ben naar KPN.

Bij Tele2 had ik deze problemen niet met hetzelfde toestel.

Ik ben er al mee naar een KPN winkel geweest en deze hebben mijn simkaart vervangen wat helaas geen oplossing bood.

Mij werd nog als advies gegeven om de instellingen van het toestel zo te zetten dat deze niet naar een 5g netwerk gaat zoeken terwijl er geen 5g dekking is, ook dit helpt niets.

Ik denk er dan ook over om een officiële klacht in te dienen bij KPN wegens het niet goed leveren van diensten waar wel voor wordt betaald.

KPN adverteerd met dat ze de beste dekking hebben van Nederland maar dit blijkt niet zo te zijn dus, Tele2 is gewoon beter blijkt.

Ik snap wat je zegt maar Tele2 is onderdeel van T-Mobile en daar heb ik niet of nauwelijks dekking van. Dus dat is helemaal geen optie.

KPN lijkt dit goed op te pakken, ze hebben gezegd binnen een paar werkdagen contact met mij op te nemen. 

Ik neem aan dat we daarmee een stuk verder komen. 
 

 

 

Reputatie 7
Badge +17

@Ruud1963 Zou je jouw mobiele nummer nog willen toevoegen aan jouw forumprofiel? Dit kan onder persoonlijke opmerkingen. Zou je daarnaast nog kunnen aangeven waar je de problemen precies ervaart?

@BNI Hello, welcome! I'd like to have my colleagues have a look at this. Could you update your forum profile with the following information: postal code, house number, date of birth, customer number, and your KPN phone number? In addition I'd like to ask you to tell me where exactly you experience these issues. With this information I can ask my colleague to look into this.

Reputatie 1

@Denise_ Ik heb mijn telefoonnummer toegevoegd onder persoonlijke opmerkingen in mijn profiel.

Ik ervaar o.a. problemen wanneer ik in de trein zit van Hengelo naar Zwolle.
Nu was dit bij Tele2 ook het geval maar dan alleen in de buurt van Raalte.
Bij KPN heb ik op deze lijn veel meer last van het wegvallen van het netwerk of terugschakelen naar H++.
Dit gebeurt na het verlaten van Almelo, dan weer even terug naar 4G en vanaf Nijverdal tot bijna Zwolle H++.
In Zwolle heb ik dan uiteindelijk 5G.
Laatst reden mijn vrouw en ik met de auto naar Duitsland, zij heeft nog Tele2 en deze schakelde direct om naar een netwerk in Duitsland terwijl ik zeker een kwartier geen enkele netwerkverbinding had terwijl de telefoon zo ingesteld is dat hij automatisch om moet schakelen.
De eerlijkheid gebied mij te zeggen dat het iets verbeterd is na een reset van mijn netwerkinstellingen maar dat is een minimale verbetering.
Had echt meer verwacht van KPN zeker omdat ik thuis goede ervaring heb met het pakket van KPN.

Reputatie 7
Badge +17

Even een check, @Ruud1963. Het probleem dat hier speelt, is dat men een trage verbinding ervaart via 4G, maar wel een snelle verbinding via 5G heeft. Als ik jouw verhaal zo lees, heb je problemen dat de verbinding terugschakelt naar H++. Dit lijkt me een kwestie van bereik. Helemaal in de trein is dit een bekend probleem, iets waar we helaas weinig aan kunnen veranderen. Ook het probleem dat je ervaart wanneer je naar Duitsland gaat, staat los van het probleem dat men in dit topic ervaart. Daarom even de check of jouw vraag over dit specifieke issue gaat. Zo niet, dan raad ik je aan een nieuw, eigen topic te maken.

Helaas ervaar ik hetzelfde.. nieuwe S21, ontzettend traag tot niet werkend 4G. Mijn vorige telefoon (een S9) nooit problemen gehad. Ik zal mijn profiel updaten, en hoor graag als de technische dienst hier iets voor gevonden heeft.

Reputatie 1

Even een check, @Ruud1963. Het probleem dat hier speelt, is dat men een trage verbinding ervaart via 4G, maar wel een snelle verbinding via 5G heeft. Als ik jouw verhaal zo lees, heb je problemen dat de verbinding terugschakelt naar H++. Dit lijkt me een kwestie van bereik. Helemaal in de trein is dit een bekend probleem, iets waar we helaas weinig aan kunnen veranderen. Ook het probleem dat je ervaart wanneer je naar Duitsland gaat, staat los van het probleem dat men in dit topic ervaart. Daarom even de check of jouw vraag over dit specifieke issue gaat. Zo niet, dan raad ik je aan een nieuw, eigen topic te maken.

@Denise_ het probleem van een trage verbinding via 4G ervaar ik dus ook, vandaar mijn reactie op dit topic. Buiten dat ervaar ik ook de andere vermelde problemen.

Ben het gedeeltelijk met je opmerking over ontvangst in de trein eens maar vind het wel een dingetje dat het via het KPN netwerk slechter is dan wat ik had bij Tele2.

Maar het schijnt toch ook wel te maken te hebben met de S21 want er verschijnen niet alleen in dit forum steeds meer berichten over dit fenomeen maar ook op vele andere forums waaronder die van Samsung zelf.

Laten we hopen dat hier serieus naar wordt gekeken bij Samsung en misschien met een beetje pushen van de providers waaronder KPN er een update komt waardoor de ontvangst wordt verbeterd.

 

 

Reputatie 7
Badge +17

@ColinZ Zou je nog kunnen aangeven op welke locaties je deze problemen ervaart?

@Ruud1963 Duidelijk. Ik heb dit doorgezet naar de technische dienst.

@Denise_  vooralsnog in Pijnacker en Waddinxveen, dus ik ging er een beetje vanuit dat dit in heel NL is.