Alles over Spotify Family bij KPN!

Alles over Spotify Family bij KPN!

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1432 reacties

@Erik_ profiel is aangevuld.
Reputatie 7
Badge +30
Dank je, Jan. In jouw geval heb je al een KPN abonnement uit de huidige serie en is Premium verwijderd en Family toegevoegd in dezelfde wijziging. Normaliter zorgt dit ervoor dat het bestaande, gekoppelde, Spotify account automatisch omgezet wordt naar Family. Maar jij hebt een code gekregen, dus je moet nog koppelen. Als je inlogt op de Spotify website, staat er dan Premium, of Free? Als er Free staat, dan kun je hier de code invoeren en dat Spotify account omzetten naar Family.



Als er Premium staat, dan is het account nog gekoppeld. Dan moeten we gaan kijken hoe deze nog Premium is, en hoe we dat kunnen terugzetten naar Free.
Hoi, Als ik inlog en kijk bij mijn account gegevens staat er het volgende : "Spotify Premium; Je abonnement is gekoppeld aan onze partner KPN. Benader KPN voor vragen over je abonnement."

Dus die staat nog gewoon Premium.
Reputatie 7
Badge +30
Vreemd! Zou je me in een privébericht willen sturen welke Spotify gebruikersnaam je gebruikt? Dan wil ik verder kijken wat er aan de hand is. Heb je wel al de activatiecode gebruikt om het account te koppelen? Of lukte dat niet?
Hoi,

Ik gebruik Spozotof als gebruikersnaam. Ik heb ook een activatiecode ontvangen. Maar die heb ik nog niet gebruikt omdat deze nodig is om mijn Premium te activeren en dat hoeft dus niet omdat ik dit al heb.

Jan
Reputatie 7
Badge +28
Hoi Jan, ik denk dat er wat verwarring ontstaat door de verschillende Spotify abonnementen. Het Spotify account dat je noemt valt onder de Spotify Premium van je mobiele abonnement. Voor het overzicht:

- Internet + TV abonnement: Spotify Family

- 06-nummer eindigend op 6: Spotify Premium (Spozotof)

- 06-nummer eindigend op 7: Spotify Premium (Facebookaccount)



Het e-mailadres van het Internet+TV abonnement en jouw mobiele abonnement is hetzelfde, dat maakt het verwarrend. Je kunt Spotify Premium in ieder geval opzeggen bij beide 06-nummers. Het kan tot een maand duren voor beide accounts zijn omgezet naar Spotify Free.



Is het belangrijk dat Spozotof het hoofdaccount wordt? Dan is het handiger Spotify Family nog even uit te schakelen en pas aan te zetten zodra dit account niet meer Premium is. Als dit niet per se het hoofdaccount hoeft te zijn kun je de activatiecode nu al gebruiken om een ander Spotifyaccount om te zetten naar Spotify Family. Je kunt Spozotof en het 2e Spotify account dan op een later moment toevoegen, zodra deze Free zijn.
Ok prima . Ik ga er mee aan de slag en hoop dat het lukt.
Heb internet en tv abonnement. Spotify Premium via kpn. Wil ik nu graag omzetten in familie. Via de app zie ik echter de optie niet. Weet iemand wat ik moet doen.



*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @Henrym, Als je op dit moment een abonnement hebt dat ouder is (bijvoorbeeld 'Alles-in-1 Standaard'), en je wilt graag gebruik maken van Spotify Family, dan zal je eerst over moeten naar één van de nieuwste abonnementen. Het kan zijn dat je de optie daarom niet ziet. Dit kan je bijvoorbeeld via MijnKPN regelen. Wij kunnen ook even kijken hoe het zit met je abonnement. Zou je daarvoor je postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf)
Ik heb hetzelfde als een heleboel mensen op dit forum. Gisteren van Alles in 1 naar nieuw pakket gegaan. Premium gratis vervalt dan. Premium Family erbij aangeschaft. Bij KPN staat het al goed. Bij Spotify nog steeds op premium. Wat moet ik doen?
Goedemorgen @Henrym, Als je op dit moment een abonnement hebt dat ouder is (bijvoorbeeld 'Alles-in-1 Standaard'), en je wilt graag gebruik maken van Spotify Family, dan zal je eerst over moeten naar één van de nieuwste abonnementen. Het kan zijn dat je de optie daarom niet ziet. Dit kan je bijvoorbeeld via MijnKPN regelen. Wij kunnen ook even kijken hoe het zit met je abonnement. Zou je daarvoor je postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf)



Profiel aangevuld, hoor het graag.
Reputatie 7
Badge +30
@Henrym dank! Ik heb de wijziging doorgevoerd, geen idee waarom het jou niet lukte. Dit leek me de kortste weg ;-)



@pjoustra1965 bij jou lijkt het wat complexer te zijn. Ik stuur je een privébericht met meer informatie. Wil je daarop reageren?
@Henrym dank! Ik heb de wijziging doorgevoerd, geen idee waarom het jou niet lukte. Dit leek me de kortste weg ;-)



@pjoustra1965 bij jou lijkt het wat complexer te zijn. Ik stuur je een privébericht met meer informatie. Wil je daarop reageren?




Dank!
Goedemorgen,



Gisterenmiddag, via MijnKPN, Spotify Premium overgezet naar Family. Hier ook een bevestigingsmail van ontvangen met "U kunt uw nieuwe extra diensten binnen 15 minuten gebruiken" en "Uw huidige Spotify Premium account wordt op 28 december 2018 omgezet in een Spotify Family account."



Wat schetst mijn verbazing, als ik inlog op Spotify ben ik nu een Free account....



Na 3x contact gehad te hebben met KPN Klantenservice kunnen ze alleen maar zeggen dat dit hopelijk vandaag nog, maar waarschijnlijker pas na 2 januari wordt opgelost.... Dat is lekker!



Er wordt ook iedere keer gezegd dat ze een activatie code e-mailen, maar de overgang van Premium naar Family gaat volgens mij helemaal niet met een activatie code... Op de KPN website staat ook "Als je al Spotify Premium bij KPN hebt hoef je niets te doen, het account wordt automatisch omgezet naar Family." De e-mails ontvang ik overigens ook niet.



Iemand een oplossing? Hoor graag!



Groet,

Nils



Admin: bericht naar lopende topic verplaatst
Reputatie 7
Badge +30
Hallo @Nils99 , welkom! Handig dat je je gegevens al had ingevuld! Ik zie dat we vanmorgen een mail naar de leverancier van Spotify hebben gestuurd met de vraag wat er mis gaat. Dat zul je helaas even af moeten wachten. Ik kan vanuit hier ook niet meer dan dat. Excuses voor het ongemak 😞.
Hoi Marcia_ dank je wel voor je reactie. Om mogelijk geen dagen te wachten, heb ik zelf maar met Spotify gecontact. Zij reageerde (direct) dat KPN mijn Spotify abonnement heeft stopgezet...... Vandaar de Free account status.... En daarvoor dien ik weer KPN voor te contacten.......
Reputatie 7
Badge +30
Klopt inderdaad dat dit via ons moet. Wij geven Spotify de opdracht om jouw account om te zetten van Premium naar Family. En daarin is hier ergens iets misgegaan. Zoals Marcia al aangaf is dat uitgezet bij de leverancier. Ik verwacht, omdat vandaag wel gewoon een werkdag is, dat hier dan ook vandaag aan gewerkt gaat worden. Helaas kan ik je nu alleen maar vragen om af te wachten.
Hoi

Ik heb ons abonnement aangepast naar spotify family maar het werkt niet. Heb wel uitnodigingen kunnen versturen maar we luisteren nog steeds allemaal naar dezelfde gebruiker. Hoe los ik dit op? Spotify stuurt mij nl naar jullie toe.



*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag Erik. Welkom op het Forum van KPN. In het eerste bericht van dit topic wordt uitgelegd hoe je subaccounts kan aanmaken. Heb je het op deze manier gedaan? Zo ja, laat dan je gegevens achter op het KPN Forum profiel. Zodra we je gegevens hebben ontvangen kunnen we voor je nakijken of Spotify Family geactiveerd is. Laat je mij weten wanneer je de gegevens hebt aangevuld?
ik heb als beheerder de gezinsleden een uitnodiging gestuurd, maar het lukt niet om hun accounts gekoppeld te krijgen. Ze krijgen een mail met een code, maar er staat nergens beschreven waar die code ingevuld moet worden.

We hebben een nieuw spotify-account voor mn zoon aangemaakt; dat is dan automatisch een gratis abonnement. Dat moet een upgrade krijgen naar het familiy-account (met de voordelen van een premium-abonnement).

We komen -na het nieuw account gemaakt te hebben- via de link in de mail op een bevestigingspagina waarop staat "Gefeliciteerd! Je staat op het punt deel te nemen aan het gezinsabonnement". Daar vullen we dan zijn gegevens in, maar vervolgens kunnen we niet op 'verzenden' klikken.



Admin: bericht naar lopende topic verplaatst
Reputatie 7
Badge +30
Hallo @CJDouw , welkom! Leuk dat jullie gebruik maken van Spotify Family 🙂. In het openingsbericht van dit topic wordt in een aantal stappen uitgelegd hoe je er gebruik van kunt maken. Jij geeft zelf aan dat je niet op 'verzenden' kunt klikken. Heb je al eens geprobeerd om de geschiedenis, cookies en cache van de browser te verwijderen en/of om een andere browser te proberen?
Goedemorgen KPN,



Ik heb mijn account gewijzigd en hiermee ook het spotify account. Nu wil ik mijn familie account aanmaken Maar ben nog gekoppeld met mijn premium, kunnen jullie deze ontkoppelen?





Hoor graag



*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag @bjh88. Welkom op het forum! Zou je gegevens willen achterlaten op het KPN Forum profiel? Zodra we je gegevens hebben ontvangen kunnen we dit verder voor je uitzoeken. Laat je mij weten wanneer je de gegevens hebt aangevuld?
Ik begrijp uit verschillende aanbiedingen op internet dat het momenteel ook mogelijk is om via KPN een SPotify Family abonnement toe te voegen aan het pakket thuis van KPN glasvezel. nu heb ik in de tijd dat dit nog niet kon, wel spotify Premium aangezet, maar aangezien mijn zoons toch een heel andere muzieksmaak hebben dan ik zou ik graag ons abonnement omzetten naar Spotify Family met behoud van mijn eigen playlists indien mogelijk. hoe doe ik dit bij KPN?



alvast bedankt.



Eric



*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag @Eric D en welkom op het forum. In het eerste bericht in dit topic staat uitgelegd hoe je het abonnement kunt aanpassen en daar Spotify Family aan kan toevoegen. Als je je gegevens achterlaat op het KPN Forum profiel kunnen wij het verder voor je uitzoeken. Laat je mij weten wanneer je de gegevens hebt aangevuld?