De Videoland app bij KPN

  • 31 March 2020
  • 619 reacties
  • 140401 keer bekeken
De Videoland app bij KPN

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

619 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Kijkers die nu afnemen via Videoland.com … kunnen die straks ook hun abo koppelen met de Videoland-app in de decoder?

Is nog niet bekend.

En ik neem aan dat de problemen met aanlevering van bv afleveringen verleden tijd is.

Zodra iedereen op de nieuwe app zit is dat inderdaad voorbij. De programma's worden dan rechtstreeks vanaf de Videoland servers gestreamd in plaats van dat de films en series eerst los bij ons aangeleverd moeten worden.

Reputatie 7
Badge +22

Zodra iedereen op de nieuwe app zit is dat inderdaad voorbij. De programma's worden dan rechtstreeks vanaf de Videoland servers gestreamd in plaats van dat de films en series eerst los bij ons aangeleverd moeten worden.

Wanneer gaat die app van Videoland in op de tv ontvangers?

Reputatie 7
Badge +20

@Dennis Schreve  Daar heb ik nog niets concreets over, ik heb hier staan:  KPN klanten met Videoland gaan vanaf 21 september stap voor stap over naar de app-omgeving van Videoland zelf.
Ik gok dus dat de app in ieder geval op 21 september wel op de ontvanger te vinden is.

Beste medewerkers hoe kan ik Videoland kijken van 21 september groetjes van Sjors 

Reputatie 7
Badge +24

Beste medewerkers hoe kan ik Videoland kijken van 21 september groetjes van Sjors 

Hoi @Sjors Hoens, wat bedoel je hier precies mee? Zoek je een bepaalde serie of film? 

Kan ik Videoland ook via kpn tv app kijken vanaf 21 september 

Reputatie 7
Badge +30

Daar lijkt het wel op:

@Dennis Schreve  Daar heb ik nog niets concreets over, ik heb hier staan:  KPN klanten met Videoland gaan vanaf 21 september stap voor stap over naar de app-omgeving van Videoland zelf.
Ik gok dus dat de app in ieder geval op 21 september wel op de ontvanger te vinden is.

 

Zodra we verder concrete informatie hebben laten we hier weten.

Mijns inziens zal het nog wel even duren vooralleer de videoland.com abonnee's de app in de box kunnen gebruiken. En vica versa.

Reputatie 7
Badge +30

Daar lijkt het wel op:

@Dennis Schreve  Daar heb ik nog niets concreets over, ik heb hier staan:  KPN klanten met Videoland gaan vanaf 21 september stap voor stap over naar de app-omgeving van Videoland zelf.
Ik gok dus dat de app in ieder geval op 21 september wel op de ontvanger te vinden is.

 

Zodra we verder concrete informatie hebben laten we hier weten.

 

Aanvulling, ter verduidelijking: het blijft wel zo, vanaf 21 september, dat je op de ontvanger de Videoland programma's terugvindt via Menu> Films/Series en dan Videoland. Dus ook als het op dat moment onder water al de app is, dan verandert er in het dagelijks gebruik (nog) niet echt wat. 

Ik heb in mijn KPN abonnement een Videoland pakket, maar moet, als ik kies voor een Videoland film nog steeds betalen. 

Kies je dan wel [Videoland] in de linker kolom na kiezen Films of Series? Staat dat er wel?

"Films huren" is betaald aanbod van Pathé.

Reputatie 7
Badge +17

@Ekkie Dat is bijzonder. Heb je de reactie van @PeterG gelezen? Kan het kloppen dat je bij het verkeerde filmaanbod kijkt?

In het eerste menu links staat films. Dat kan ik op doorklikken en zie dan in mijn pakketten Videoland staan. Als ik dan bijvoorbeeld Nomadland zoek kost die 5.99

 

@Ekkie 

Tja, dan gebruik je “zoeken”. Als je dat gebruikt, ook al heb je eerst [videoland] gekozen, wordt in alles gezocht (wat kpn aanbiedt). Dus in basispakket on demand, pluspakket on demand, Videoland, Netflix).

Nomadland is een film die aangeboden wordt door Pathé en valt dus onder Films huren. Die zijn alleen betaalt, net als vroeger in de videotheek.
Hij zit niet in het videoland-aanbod. Ook niet als je videoland via videoland zou afnemen.

Ok, probleem opgelost. Dank @PeterG 

Wijziging Videoland via KPN

Vanaf 21 september verandert stap voor stap de Videoland omgeving. Door de verandering kun je Videoland voorlopig alleen kijken via onze tv-ontvanger en niet meer via iTV online of onze iTV app op je telefoon, tablet, smart TV of laptop. Kijk je Videoland liever op je telefoon, tablet, smart TV of laptop? In de toekomst wordt dit mogelijk via de Videoland-app. Zodra we een datum weten, zullen we dit topic updaten. 

 

Bovenstaande bericht via de mail bericht gehad en op het forum kunnen lezen.

Hierbij opmerkingen en vragen;

Op dit moment kan ik videoland op meerdere schermen naast de TV ontvangers kijken, is al bekend op wat voor termijn de app beschikbaar wordt?

Want het is nogal klantonvriendelijk de wijziging door te voeren op het moment dat de app nog niet beschikbaar is en dezelfde kosten blijft rekenen. Krijg ik als klant nog compensatie voor het (tijdelijk) verminderen van de mogelijkheden van de dienst videoland?

 

met vriendelijke groet,

 

Jaco Zwijnenburg

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Reputatie 7
Badge +21

@Jaco Krimpen Het is helaas (nog) niet bekend op wat voor een termijn de app beschikbaar wordt. Zodra we meer weten over de app, laten we het hier weten. Helaas kunnenwe geen compensatie hiervoor voor geven.

Een oplossing is wel:

Videoland-kpn beëindigen en het via videoland.com zélf afsluiten. Nadeel de komende maanden nog dat het dan niet via de decoder van kpn kan…

Het vergelijkbare abonnement via henzelf (Plus) is ook nog 1 euro goedkoper: 7,99. En je kunt ook offline kijken, dat kan via videoland-kpn niet.

Zelf twijfel ik nog of ik overga naar videoland zelf. Hoewel ik dan weer vrijwel uitsluitend videoland in de woonkamer (waar ook de decoder is) kijk.

Techniek, techniek, het is altijd wát.

 

Reputatie 7
Badge +25

@PeterG @Dennis Schreve en iedereen die het aangaat of interesseert. Ik heb het topic geüpdatet met de laatste info over de wijzigingen bij Videoland. Positieve dingen!

Ha, Paul, dit is zeker goed nieuws. Wilde zelf al Videoland-kpn-pakket stopzetten om naar Videoland Plus te gaan….

En de omzetting gebeurt dus ietsje láter dan in eerste instantie gemeld.

Op 28 oktober passen we je Videoland abonnement aan naar Videoland Plus. Vanaf dat moment ga je minder betalen. Op dit moment kost Videoland €8,99 p/m en dat wordt €7,99 p/m.

 

Ik begrijp hieruit dat het een écht Videoland abonnement wordt. Maar dat de betaling wel via KPN blijft gaan. (???)

En… dien ik het Videoland abonnement te maken met hetzelfde e-mail adres als voor de facturen van kpn? Het hetnet adres dus?

Online naar Videoland kijken
Op het moment dat je via de Videoland omgeving kijkt, kun je niet meer online kijken via de KPN iTV app. Vanaf dan kun je via Videoland, na het aanmaken van een Videoland account, online blijven kijken op al je favoriete apparaten (mobiel/tablet/web). Wacht met het aanmaken van een Videoland account tot je persoonlijk bent geïnformeerd. Zodra we je abonnement hebben overgezet naar de nieuwe omgeving, krijg je namelijk pas een activatiecode te zien. Met deze activatiecode kun je dan jouw Videoland Plus abonnement koppelen aan een Videoland Account.

 

( ik neem aan dat diegenen met 8001 én Videolandpakket nu razendsnel Videolandpakket willen gaan of zullen opzeggen om de 8001 te behouden. En dan evt. direct bij Videoland abonneren…. :wink:  )

Vervangen tv-ontvangers type VIP1853 en ZXV8001

De nieuwe Videoland omgeving werkt niet op de VIP1853 en ZXV8001. Om Videoland te kunnen blijven gebruiken met up-to-date films en series moet er een nieuwe tv-ontvanger gebruikt worden. Je ziet alleen de ‘oude’ content als de tv-ontvanger niet gewisseld wordt. Daarom gaan we in oktober vervangende tv-ontvangers sturen naar de klanten die een VIP1853/ZXV8001 en Videoland hebben.

  • De VIP1853 wordt omgeruild voor de VIP2952 + afstandsbediening.
  • De ZXV8001 wordt omgeruild voor de VIP5202 + afstandsbediening.
Reputatie 7
Badge +22

Eerst waren de 1853 aan de beurt omdat ze verouderd waren, en nu gebeurd het met de 8001.

@Dennis Schreve 

Je 8001 wordt alleen omgeruild als je volgens de administratie nu ook het Videoland-pakket afneemt.

Je kunt omruil voorkomen door nu het Videoland-pakket (via kpn dus) op te zeggen en direct videoland.com af te gaan nemen. Je kunt dan echter niet meer met de decoder kijken, maar zult de Videoland-app in je tv moeten gebruiken. De 8001 ondersteunt de app niet, zal ongetwijfeld hardware-matig met de beveiliging van doen hebben.

Reputatie 7

De 8001 ondersteunt de app niet, zal ongetwijfeld hardware-matig met de beveiliging van doen hebben.

Nee, ik denk niet dat dat hardware-matig met de beveiliging van doen heeft maar puur met het feit dat KPN afscheid heeft genomen van ZTE en derhalve niet meer investeert in de ZTE ZXV8001.

Reputatie 7

Als ik kies voor de "Servicetool apparatuur controleren en omruilen" dan krijg ik het onderstaande resultaat.

Ik weet niet waar die servicetool nu allemaal naar kijkt en of deze nu ook bepaalt of de TV ontvanger geschikt is voor de Videoland app maar het is natuurlijk wel vreemd dat de servicetool vermeldt dat er minstens 1 TV ontvanger ongeschikt is en omgeruild kan worden terwijl bij beide TV ontvangers vermeld wordt dat deze geschikt zijn.

Reputatie 7
Badge +25

Ha, Paul, dit is zeker goed nieuws. Wilde zelf al Videoland-kpn-pakket stopzetten om naar Videoland Plus te gaan….

En de omzetting gebeurt dus ietsje láter dan in eerste instantie gemeld.

Op 28 oktober passen we je Videoland abonnement aan naar Videoland Plus. Vanaf dat moment ga je minder betalen. Op dit moment kost Videoland €8,99 p/m en dat wordt €7,99 p/m.

 

Ik begrijp hieruit dat het een écht Videoland abonnement wordt. Maar dat de betaling wel via KPN blijft gaan. (???)

Ja, dat is wel waar het ongeveer op neerkomt. Je hebt een Videoland abonnement via KPN lopen… 

Vóór 28 oktober 2021 beheert KPN de Videoland omgeving op de KPN tv-ontvanger. Vanaf 28 oktober 2021 is Videoland de beheerder van de nieuwe Videoland omgeving op de tv-ontvanger. Dit betekent dat er een aantal dingen veranderen. Je wordt dan ook klant bij Videoland. Videoland wordt dan verantwoordelijk voor de inhoud van de dienst en de verwerking van je gegevens. De betaling blijft gewoon verlopen via KPN. Wil je hier alvast meer over weten bekijk dan het Privacy statement en de Gebruikersvoorwaarden van Videoland.

En… dien ik het Videoland abonnement te maken met hetzelfde e-mail adres als voor de facturen van kpn? Het hetnet adres dus?

Dit weet ik niet zeker. Je krijgt hierover nog een mail (of brief) met instructies. Dus die info komt nog!

 

Als ik kies voor de "Servicetool apparatuur controleren en omruilen" dan krijg ik het onderstaande resultaat.

Ik weet niet waar die servicetool nu allemaal naar kijkt en of deze nu ook bepaalt of de TV ontvanger geschikt is voor de Videoland app maar het is natuurlijk wel vreemd dat de servicetool vermeldt dat er minstens 1 TV ontvanger ongeschikt is en omgeruild kan worden terwijl bij beide TV ontvangers vermeldt wordt dat deze geschikt zijn.

Nee, is niet geschikt voor Videoland omdat de servicetool helaas niet gebruikt kan worden om de 8001 om te ruilen.