De Videoland app bij KPN

  • 31 March 2020
  • 619 reacties
  • 140405 keer bekeken
De Videoland app bij KPN

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

619 reacties

Reputatie 7

 

Als ik kies voor de "Servicetool apparatuur controleren en omruilen" dan krijg ik het onderstaande resultaat.

Ik weet niet waar die servicetool nu allemaal naar kijkt en of deze nu ook bepaalt of de TV ontvanger geschikt is voor de Videoland app maar het is natuurlijk wel vreemd dat de servicetool vermeldt dat er minstens 1 TV ontvanger ongeschikt is en omgeruild kan worden terwijl bij beide TV ontvangers vermeldt wordt dat deze geschikt zijn.

Nee, is niet geschikt voor Videoland omdat de servicetool helaas niet gebruikt kan worden om de 8001 om te ruilen. 

Wat bedoel je hier nu mee?

Mijn vraag was of de servicetool nu wel of niet naar de geschiktheid van de TV ontvanger voor de Videoland app kijkt.

@Paul_, Kijk nog eens goed naar dat screenshot en zie dat er aangegeven wordt dat er 1 TV ontvanger ongeschikt is en gratis omgeruild kan worden terwijl vervolgens bij beide TV ontvangers staat dat deze geschikt zijn. Welke TV ontvanger is dan ongeschikt en waarvoor is die dan ongeschikt. Op beide kijk ik immers probleemloos Netflix.

Reputatie 7
Badge +17

@wjb De servicetool kan niet gebruikt om de geschiktheid van de tv-ontvangers voor Videoland te controleren. De servicetool is (vooralsnog) alleen voor Netflix te gebruiken.

Reputatie 7

@wjb De servicetool kan niet gebruikt om de geschiktheid van de tv-ontvangers voor Videoland te controleren. De servicetool is (vooralsnog) alleen voor Netflix te gebruiken.

@Denise_, Heb je dan de fout in die servicetool doorgegeven aan het developmentteam?

Maar die servicetool is bij @wjb een "beetje” van slag, @Denise_ .

Al zijn ontvangers zijn geschikt voor Netflix. Toch staat er bovenaan dat 1 dat niet is. En vervolgens staan ze allemaal wel als geschikt…….

Reputatie 7
Badge +25

Aha oké. Ik begreep het niet helemaal blijkbaar. Ik had Videoland in m'n hoofd, maar daar had het dus eigenlijk niets mee te maken. We zullen het signaal doorgeven!

@wjb: heb je wel een V12 aangesloten dan?:thinking:

Reputatie 7

Aha oké. Ik begreep het niet helemaal blijkbaar. Ik had Videoland in m'n hoofd, maar daar had het dus eigenlijk niets mee te maken. We zullen het signaal doorgeven!

@wjb: heb je wel een V12 aangesloten dan?:thinking:

@Paul_ Nee, maar dat is wel de laatste Experia/KPN Box die aangesloten is geweest.

Ik het kader van de vrije routerkeuze zal dergelijke informatie ook uit een centrale omgeving betrokken moeten worden want communiceren met de TV ontvangers is er immers niet meer bij. Overigens kloppen die gegevens allemaal wel.

Reputatie 7

Ik had Videoland in m'n hoofd, maar daar had het dus eigenlijk niets mee te maken. 

Dat weet ik niet, het zou maar zo kunnen zijn dat er wel gecontroleerd wordt op geschiktheid voor de Videoland app maar dat dat de weergave nog niet correct is.

N.a.v. pas gesteld topic:

@Paul_@Denise_.

:arrow_right::one: Gaat het ook mogelijk worden voor mensen die nu al via videoland.com een abo hebben dat te gaan koppelen zodat ze dat voortaan, net als bij Netflix, via de kpn factuur (kunnen) gaan betalen?
:arrow_right::two: En kunnen videoland.com abonnee's straks ook de app in de tv ontvanger 'gewoon’ gebruiken?

Dit is dat pas gestelde topic.

 

Reputatie 7
Badge +25

N.a.v. pas gesteld topic:

@Paul_@Denise_.

:arrow_right::one: Gaat het ook mogelijk worden voor mensen die nu al via videoland.com een abo hebben dat te gaan koppelen zodat ze dat voortaan, net als bij Netflix, via de kpn factuur (kunnen) gaan betalen?
:arrow_right::two: En kunnen videoland.com abonnee's straks ook de app in de tv ontvanger 'gewoon’ gebruiken?

  1. Ja, dat wordt mogelijk, maar de manier waarop ga ik even dubbelchecken.
  2. Klopt!

Goedenavond,

ik lees in de FAQ dat je moet wachten met het aanmaken van een Videoland-account voor de activatiecode. Maar als je al een account hebt van een eerder abonnement bij Videoland zelf, kan je deze dan ook gewoon gebruiken en activeren via KPN?

Maar als je al een account hebt van een eerder abonnement bij Videoland zelf, kan je deze dan ook gewoon gebruiken en activeren via KPN?

Er is binnenkort de videoland-app in de ontvanger. Dan kan je volgens mij, verder buiten kpn om, daarin je videoland.com abonnement op invoeren/inloggen.

Maar ja, het is allemaal nog heel nieuw…….

Heb je nu Videoland dan 2 x ? Eénmaal videoland.com en éénmaal videolandpakket-bij-kpn?

Maar als je al een account hebt van een eerder abonnement bij Videoland zelf, kan je deze dan ook gewoon gebruiken en activeren via KPN?

 

Heb je nu Videoland dan 2 x ? Eénmaal videoland.com en éénmaal videolandpakket-bij-kpn?


hi Peter, thanks voor je reactie :)

Nee ik heb eerder alleen via Videoland zelf een abonnement gehad, maar inmiddels opgezegd. Ik wil straks wel weer Videoland nemen maar dit maal via KPN, omdat ze de app dus volledig toevoegen en het met entertainmentkorting een schijntje kost :)

Maar mijn ‘oude’ Videoland account bestaat nog wel (is alleen nu niet actief) en is gekoppeld aan m’n privé e-mail, dus wil die graag gewoon weer her-activeren, maar vraag me dus af of dat kan, of dat je echt een compleet nieuw account moet aanmaken oid

@HenryHill 

Ik neem aan dat het mogelijk wordt net als met Netflix. Maar zeker niet voor half december. Eerst wordt de boel voor huidige kpn  videolandpakket abonnees aangepast. 

Heb je niet gewoon de app in je tv om je videoland account te gebruiken?

Reputatie 7
Badge +22

Ik heb sinds vandaag Videoland genomen, het werkt nu nog op de ZTE ZXV8001, wanneer moet ik deze omruilen naar de Arris 5202? Want nu werkt het nog. Maar kan ik straks dan ook inloggen op de SmartTV zelf als het abonnement via KPN loopt?

Reputatie 7
Badge +22

@HenryHill

Heb je niet gewoon de app in je tv om je videoland account te gebruiken?

Als ik Videoland via de app van de SmartTV werkt, dan kan ik schijnbaar niet inloggen via de tv ontvanger. Of wel? Net zo als bij Netflix?

Nu nog niet Dennis.

Straks wel. Als het hele videolandpakket bij KPN is opgeheven en dat helemaal is afgerond. Zou per 30 november zijn. Dus 'reken’ vooralsnog op december.

De constructie gaat hetzelfde worden als met Netflix. Abo bij Netflix; keuze betalen via kpn factuur. Dus: abonnement bij videoland(.com); keuze betalen via kpn.
Huidige videolandpakket gebruikers gaan naar dat: videoland abonnement met keuze betalen via kpn factuur.

NOTA BENE.

Als ik nu, of de afgelopen jaren, Videoland had genomen had ik het gewoon via videoland.com genomen. Via de app in m'n tv. En juist niet via het kpn-menu. Maar via het kpn-menu houdt nu dus op. Iedereen met het pakket gaat naar videoland.com zelf. En de app komt in de ontvangers maar dus niet in de 1853 en 8001.

Heb je videolandpakket juist genomen opdat de 8001 voor de 5202 omgewisseld gaat worden????? :stuck_out_tongue:

Reputatie 7
Badge +22

Heb je videolandpakket juist genomen opdat de 8001 voor de 5202 omgewisseld gaat worden????? :stuck_out_tongue:

Nee dat zeker niet @PeterG maar ik heb Videoland eigenlijk genomen doordat het Pluspakket voor mij gratis wordt. Dus dacht ik dat ik daarvoor in de plaats Videoland kan nemen. 😉

Ik heb 't al enkele jaren. Sinds ik op m'n nieuwe adres woon sinds 12 februari 2014. Kreeg bij m'n verhuizing het videolandpakket 6 maanden gratis van kpn. Maar door laten lopen en nu dus al enkele jaren betaald.

Gebruik het vaak, eigenlijk alleen maar, voor RTL programma's. Lekker zonder de reclame.

Reputatie 7
Badge +17

@Dennis Schreve Goede vraag! Het ‘automatisch’ omwisselen bij bestellen Videoland als je een 8001 hebt, moet nog ingebouwd/geactiveerd worden:sweat_smile:. Dit gaat vast nog komen, maar ik vraag het even voor je na. Je hoort nog van ons. 

Euh, waarom staat automatisch tussen aanhalingstekens, @Lisa ?

Het is automatisch of dat is het niet (en moet dan door de klant aangevraagd, net als bij Netflix).

Reputatie 7
Badge +17

@PeterG Precies zoals je zegt. Ik weet niet of het systeem automatisch een stb swap inschiet bij het bestellen van Videoland als de klant een 8001 heeft of dat de klant een bericht krijgt met: ruil uw apparatuur om. Vandaar tussen aanhalingstekens, want ik weet nog niet hoe de werkwijze er precies uit gaat zien:grimacing:

Reputatie 7
Badge +22

Waarom moet het via KPN duurder zijn dan bij Videoland zelf? Hoe kan dit? 

En waarom bij KPN op maximaal 2 schermen, want bij Videoland kan het op 4 schermen tegelijk. 🤔 Dus er is weer een verschil tussen Videoland en KPN, Videoland wilt schijnbaar dat je rechtstreeks van hun afneemt. Dat scheelt weer € 3,- per maand minder: 

  • € 7,99 p.m. bij KPN
  • € 4,99 p.m. bij Videoland 
Reputatie 7

Waarom moet het via KPN duurder zijn dan bij Videoland zelf? Hoe kan dit? 

En waarom bij KPN op maximaal 2 schermen, want bij Videoland kan het op 4 schermen tegelijk. 🤔

Dat is vast weer zo'n marketingtrucje om de consument over de streep te trekken.

Door het gebruik van het woordje "maximaal" zeggen ze niets verkeerd, maar let op, dat kost wel €9,99 i.p.v. €4,99.

 

Reputatie 7
Badge +22

Aha, nu snap ik het. Als je het bij KPN neemt krijg je standaard het Plus abonnement / 2 schermen, wil je meer dan 2 schermen moet je het bij Videoland zelf afnemen en niet bij KPN. 

@Dennis Schreve

Bij KPN wordt voor de huidige videolandpakket gebruikers in eerste instantie het videoland Plus abonnement en gaan we 7,99 betalen. Net zo veel als bij videoland zelf. 

Het videolandpakket via het menu was 8,99, maar a.h.g.i. 'sta’ ik al op 7,99 met videoland plus als ik de e-mail van enkele weken geleden mag geloven.

Straks kun je ook via kpn kiezen voor de 3 abonnementsvormen van videoland. Want feitelijk neem je dan het abo dáár.

Videolandpakket stopt eigenlijk helemaal bij kpn. Daarvoor in de plaats komt videoland zelf met de app en de 3 videolandabonnementen.

Nadeel. Bij kpn kon je voor  8,99 met al je schermen tegelijk videoland kijken, dus met 6 decoders en 3 x online dus 9 tegelijk…. , bij videoland voor 7,99 op 2 tegelijk. Je kunt er wel meer gebruiken, maar niet tegelijk.

Bij het Premium abonnement kun je op 4 tegelijk kijken.

Ik wilde al langer stoppen met het videolandpakket en naar videoland zelf met Plus. Nu doet kpn dat al voor me! :grinning: