De Videoland app bij KPN

  • 31 March 2020
  • 619 reacties
  • 140425 keer bekeken
De Videoland app bij KPN
Reputatie 7
Badge +25

Videoland is één van de grootste streamingdiensten in Nederland. KPN biedt het dan ook aan als extra dienst. Met Videoland bij KPN geniet je van de beste Originals van eigen bodem en een uitgebreid aanbod internationale series en films. 

 

Ben je nieuw bij KPN? Dan kan je Videoland pas activeren nadat je nieuwe internetaansluiting werkt. Dit hangt af van de datum die je hebt aangegeven bij je bestelling.  

Ben je een al klant bij KPN? Dan kan het soms enkele uren duren voordat je de e-mail ontvangt. Kijk ook in je spamfolder om te zien of de e-mail daar terecht is gekomen. 

Heb je vragen over het gebruik of activeren van Videoland? Of wil je er meer over weten? Lees dan onderstaand artikel door.

Voor individuele vragen of hulp is het vriendelijke verzoek om een eigen topic voor je vraag aan te maken. Vermeld daar in alle belangrijke informatie zodat er zo goed mogelijk met je meegedacht kan worden, vanuit ons en onze Community!

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

619 reacties

Reputatie 7
Badge +20

3 . Scan de QR-code die op je tv verschijnt

@Paul_

Ik ken mensen die het Videolandpakket hebben, maar verder alleen een laptop. Hoe maken die dan voor hun Videoland-via-kpn een videoland.com abonnement?
Met een laptop valt en QR toch niet te scannen?

Er zijn 2 opties, of via de QR code of via een koppelcode die bestaat uit cijfers. 

Was het tot eind november dat de omzetting plaats zou vinden. Ik zit namelijk nog te wachten.

Reputatie 7
Badge +25

Was het tot eind november dat de omzetting plaats zou vinden. Ik zit namelijk nog te wachten.

Omzetting is bezig. Zie Erik z'n post in updates voor de tv-ontvanger. Het topic heb ik er alleen alvast op aangepast.

 

Komt dan ook de mail om een account aan te maken bij videoland?

Reputatie 7
Badge +25

Komt dan ook de mail om een account aan te maken bij videoland?

Ja, als je VL hebt krijg je nog een mail met instructies. Maar zodra je de update hebt van de tv-ontvanger kun je ook n.a.v. dit topic een account aan gaan maken natuurlijk. Het is gewoon belangrijk dat je die update voor de tv-ontvanger krijgt. Daarna kun je los. 

Ik zie alleen dat de uitrol nog onbekend is. Wat is de reden daarvan?

Hoi, ik kan de videoland app niet vinden op de televisie??

Hoi, ik kan de videoland app niet vinden op de televisie??

Dat kan kloppen. Zie openingsbericht.

Hoi, ik kan de videoland app niet vinden op de televisie??

Dat kan kloppen. Zie openingsbericht.

Wanneer ka  ik die wel zien dan?

Hoi, ik kan de videoland app niet vinden op de televisie??

Dat kan kloppen. Zie openingsbericht.

Wanneer ka  ik die wel zien dan?

Zie dat ze de tekst hebben verwijderd. Vanmiddag stond er nog dat de uitrol voor bepaalde kastjes nog niet bekend was.

Reputatie 7
Badge +15

@ANO niem Het is nog niet duidelijk wanneer de update van de tv ontvanger er voor iedereen is. Vooralsnog is het dus nog even afwachten. 

HTML 4.132.216

  • Testgroep: 23 november
  • Uitrol: nog te bepalen

@ANO niem Het is nog niet duidelijk wanneer de update van de tv ontvanger er voor iedereen is. Vooralsnog is het dus nog even afwachten. 

HTML 4.132.216

  • Testgroep: 23 november
  • Uitrol: nog te bepalen

Is dat binnenkort of duurt dat nog even?

Onbekend, als er in de testgroep problemen ontstaan, gaat het langer duren en daarom zal KPN nu geen voorspellingen doen omdat ze anders op hun woorden gepakt kunnen worden.

Reputatie 2
Badge

Leuk! Videoland app is te gebruiken. Helaas zie ik andere dingen als ik de instructies volg. Kan alleen op “mijn profiel” inloggen en het maken van een account lukt niet. 

Leuk! Videoland app is te gebruiken. Helaas zie ik andere dingen als ik de instructies volg. Kan alleen op “mijn profiel” inloggen en het maken van een account lukt niet. 

Inderdaad! Misschien verandert dit nog, maar momenteel kloppen de instructies, om de app werkzaam te krijgen op mobiel of tablet, voor geen meter... 🤔😕

Reputatie 7
Badge +15

Hallo allemaal, eerst zal dus de testgroep de update ontvangen. Diegene die behoren tot de testgroep zijn/worden hierover geïnformeerd.

Als dit goed gaat dan zal hierna (en normaal gesproken gebeurt dit in batches) de software voor iedereen uitgerold worden. Hiervoor moet ik jullie dus nog om geduld vragen. 

Kan ik lid worden van een testgroep?

Reputatie 2
Badge

Hallo allemaal, eerst zal dus de testgroep de update ontvangen. Diegene die behoren tot de testgroep zijn/worden hierover geïnformeerd.

Als dit goed gaat dan zal hierna (en normaal gesproken gebeurt dit in batches) de software voor iedereen uitgerold worden. Hiervoor moet ik jullie dus nog om geduld vragen. 

Ik heb op beide ontvangers vandaag een software update gehad en een mail dat Videoland is omgezet naar Videoland Plus. Toch loopt het niet zoals aangegeven. 

Reputatie 7
Badge +30

Goedemorgen! De data voor de verdere uitrol van de update waarmee iedereen de nieuwe Videoland App krijgt zijn bekend. Dit wordt gedaan op 2 en 7 december. Voor meer informatie over de update, check het iTV Updates topic:

Het was handig geweest als we gisteren ook even een disclaimer blokje hier in het startbericht hadden gezet. Dit heb ik nu alsnog gedaan.

 

Antwoorden/reacties op wat vragen die gesteld zijn:

Ik zie alleen dat de uitrol nog onbekend is. Wat is de reden daarvan?

Soms wachten we even de testuitrol af voordat de definitieve data voor de rest van de uitrol bepaald worden. Dat was nu ook het geval. 

 

Leuk! Videoland app is te gebruiken. Helaas zie ik andere dingen als ik de instructies volg. Kan alleen op “mijn profiel” inloggen en het maken van een account lukt niet. 

Inderdaad! Misschien verandert dit nog, maar momenteel kloppen de instructies, om de app werkzaam te krijgen op mobiel of tablet, voor geen meter... 🤔😕

@jrpikula, @larsvandermade, hebben jullie beide de update naar HTML 4.132.216  binnen?

Zo ja, kunnen jullie aangeven, idealiter met screenshots, waar het afwijkt van wat we in het startbericht hebben staan? Dan kunnen we dit navragen hier. Zelf zien we namelijk, als we dit testen, wel wat Paul heeft beschreven. 

 

Kan ik lid worden van een testgroep?

Nee, ik quote even het updates topic:

De testgroepen worden willekeurig samengesteld. Het is niet van te voren aan te geven of je in een testgroep zit, Het is ook niet mogelijk om mensen specifiek aan een testgroep toe te voegen.

Ik heb de Arris VIP2952 V2, wanneer kan ik hier Videoland op kijken?

Reputatie 7
Badge +25

Ik heb de Arris VIP2952 V2, wanneer kan ik hier Videoland op kijken?

@ANO niem, zie hieronder. Je zal in één van deze groepen zitten, maar ik kan niet zien welke. Als alles volgens planning verloopt dus uiterlijk 8 december. 

De update die de Videoland app naar je tv ontvanger brengt wordt uitgerold en wel als volgt:

  • 2 december
  • 7 december

 

Ps. je kunt op dit moment ook al wel de content van Videoland kijken via het menu op je tv-ontvanger naar films > Videoland of naar series > Videoland, alleen nog niet via hun app op de tv-ontvanger. Dat komt er dus z.s.m. aan.

Reputatie 2
Badge

 

Leuk! Videoland app is te gebruiken. Helaas zie ik andere dingen als ik de instructies volg. Kan alleen op “mijn profiel” inloggen en het maken van een account lukt niet. 

Inderdaad! Misschien verandert dit nog, maar momenteel kloppen de instructies, om de app werkzaam te krijgen op mobiel of tablet, voor geen meter... 🤔😕

@jrpikula@larsvandermade, hebben jullie beide de update naar HTML 4.132.216  binnen?

Zo ja, kunnen jullie aangeven, idealiter met screenshots, waar het afwijkt van wat we in het startbericht hebben staan? Dan kunnen we dit navragen hier. Zelf zien we namelijk, als we dit testen, wel wat Paul heeft beschreven. 

 

Hi,

Software versie komt inderdaad overeen. Ik heb een video gemaakt van de stappen. Kan ik die in een prive bericht sturen?

 

gr. Lars

Reputatie 7
Badge +25

Hi,

Software versie komt inderdaad overeen. Ik heb een video gemaakt van de stappen. Kan ik die in een prive bericht sturen?

 

gr. Lars

Nee, kan niet via pm, maar check je inbox!

Reputatie 2
Badge

Heb het verzonden 😎. Filmpje + afschrift van software versie. 

Reputatie 7
Badge +22

Alle seizoenen van Baantjer, maar vanaf seizoen 1 t/m 5 kun je niet kijken. Seizoen 6 t/m 8 ontbreekt, en vanaf seizoen 9 kun je kijken naar Baantjer. @Paul_ zou jij eens contact met RTL willen opnemen?