Beantwoord

Netflix werkt niet via TV+, geeft foutcode UI-800-3

  • 21 February 2023
  • 98 reacties
  • 2639 keer bekeken

Netflix-app in TV+ geeft foutcode UI-800-3. Ook casten van Netflix vanaf telefoon Chromecast via TV+  geeft zelfde foutcode. Gekke is dat wel contact is met alle Netflix-servers….

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 10 March 2023, 15:40

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

98 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Zie hier.

 

Ik begrijp dat je de DIW7022 KPN tv hebt.

Hoe is deze verbonden met de Experiabox of box12 (KPN router modem)?

 

Zowel via de telefoon - Chromecast DIW7022 als rechtstreeks op de DIW7022, is de zelfde verbinding.

De telefoon cast alleen (dus een soort afstandsbediening zeg maar).

 

Reputatie 7
Badge +20

Zie ook hier.

Ik zie dat er vandaag een grote update komt.

Onder Product updates, zie boven in groen balk, kan je updates volgen.

Is gewoon aangesloten met netwerk kabel.

Werking Chromecast snap ik. Netflix werkt namelijk nog wel via Chromecast dongel aan mijn tv, buiten tv+ om dus. Hardware probleem zegt Netflix-foutcodedatabase. 

Reputatie 7
Badge +24

Hi @Jvdoord, ik denk graag mee. 

Ik heb het hier ook getest, maar kom dit niet tegen. Heb je voor de zekerheid ook de ontvanger opnieuw opgestart, desnoods gereset? Zou je ook de Netflix app eens willen verwijderen en opnieuw willen installeren? 

 

Reputatie 7

Hardware probleem zegt Netflix-foutcodedatabase. 

Waar baseer je dat op?

Als ik die foutcode opzoek dan kom ik tot ofwel de noodzaak om Netflix te refreshen op het apparaat ofwel dat er een netwerkfout opgetreden is.

Kan je Netflix eens opnieuw installeren?

Netflix is niet opnieuw te installeren, zit ingebakken in KPN+-menu. 

Alles gereset en opnieuw gestart, zelfde fout

teruggezet naar fabrieksinstellingen: idem

verbinding is prima, legt verbinding met alle Netflix-servers, alleen niet mogelijk in te loggen en in foutmodus

met behulp van foutcode in niet-startende app bij Netflix nagetrokken: die geeft aan dat het een hardwareprobleem is

 

Reputatie 7

met behulp van foutcode in niet-startende app bij Netflix nagetrokken: die geeft aan dat het een hardwareprobleem is

Heb je een link waaruit dat blijkt, ik lees toch echt wat anders.

Bron.

gaf naast ui-800-3 nog aanvullende code , maar die krijg ik nu niet gereproduceerd.

TV+ geeft ook geen nieuwe updates aan. Heb m maandag voor het eerst geinstalleerd, toen is ie meteen geupdated…

bijgaand plaatje van mijn softwareversies….

 

@Alex_P @wjb die aanvullende code is 307006  ‘ Dit wijst meestal op een hardwareprobleem’ zegt Netflix

 

Reputatie 7
Badge +24

Hi @Jvdoord, ik denk graag mee. 

Ik heb het hier ook getest, maar kom dit niet tegen. Heb je voor de zekerheid ook de ontvanger opnieuw opgestart, desnoods gereset? Zou je ook de Netflix app eens willen verwijderen en opnieuw willen installeren? 

 

Zou de ontvanger in ieder geval gerest mogen worden? Resetknopje met een tandenstoker ingedrukt houden tot de ontvanger uit gaat. 

Reputatie 6
Badge +6

Ik heb exact hetzelfde, ontvanger vandaag binnengekregen. Ik heb er twee en die hebben allebei hetzelfde. De boel terug naar fabrieksinstellingen lijkt me geen oplossing temeer omdat dan alle gegevens verloren gaan en je dus alles weer opnieuw in moet voeren. Alle andere apps werken, maar Netflix wil niet. Ook geeft hij aan tijdens de test dat alle 3 de netwerkservers in orde zijn alsmede de internetverbinding. Jammer, maar ik neem aan dat dit opgelost gaat worden. No stress.

 

Hier dezelfde problemen, vandaag twee ontvangers binnengekregen en op beide dezelfde foutcode bij netflix

Heb hetzelfde probleem, vanmorgen de tv+ box ontvangen, blijf foutcode ui-800-3 (307006) krijgen

Hier precies hetzelfde probleem. Ik heb zojuist de nieuwe geïnstalleerd maar kan er geen Netflix mee starten. Nu weer het 'oude' kastje teruggezet. Daar werkt het gewoon!

KPN, kunnen jullie dit oplossen?

Reputatie 7
Badge +16

KPN, kunnen jullie dit oplossen?


Ik heb de verschillende meldingen doorgegeven zodat ernaar gekeken kan worden. We houden jullie op de hoogte!

Reputatie 2

Ik ook hetzelfde probleem. Zelfde code. 4 boxen. 

Reputatie 2

Wanneer kunnen wij een oplossing verwachten voor het Netflix probleem?

Reputatie 7
Badge +20

Welke KPN tv decoder heb je?

 

Je kan Netflix ook kijken via de Smart tv, Chromecast, etc. 

Reputatie 6
Badge +6

Als alle andere apps wel normaal werken dan zal  het aan Netflix app of uw apparaat liggen.

Netflix werkt bij mij probleemloos op Tv, smartphone, tablet en. TV ontvanger. 

Al geprobeerd alle apparaten te resetten en Netflix opnieuw te installeren. 

Reputatie 7
Badge +20

Zie ook hier op de help site van Netflix.

 

Maar ik ben wel benieuwd hoe je Netflix kijkt en welke KPN tv decoder je hebt. 

En hoe deze is verbonden met de Experiabox of box12 (KPN router modem).

Reputatie 2

Als alle andere apps wel normaal werken dan zal  het aan Netflix app of uw apparaat liggen.

Netflix werkt bij mij probleemloos op Tv, smartphone, tablet en. TV ontvanger. 

Al geprobeerd alle apparaten te resetten en Netflix opnieuw te installeren. 

Allemaal geprobeerd. Het schijnt een bekend probleem te zijn nu met de KPN+ en 7022 box 

Ik loop helaas tegen hetzelfde probleem aan. Zojuist de TV+ kastjes binnen en aangesloten. Alles werkt, behalve de Netflix app. Zeer vervelend als je juist alles op 1 plek hebt, en nu alsnog Netflix op een andere manier moet streamen…

Hopelijk komt KPN snel met een oplossing.

Reputatie 7
Badge +12

Ik ook hetzelfde probleem. Zelfde code. 4 boxen. 

De meldingen zijn reeds doorgegeven @ThijsBertels, zodra we meer weten dan zullen we dit uiteraard met jullie delen!

Heel graag!

 

Voor de duidelijkheid: ik heb een eigen abonnement bij Netflix en dus heb dit dus niet bij mijn KPN abonnement genomen.

Als ik nu Netflix oproep dmv de knop op de afstandsbediening krijg ik die foutmelding. Ik heb daar niet de mogelijkheid mijn gebruikersnaam en wachtwoord van Netflix in te vullen.

 

Ik hoop dat jullie dit snel kunnen oplossen. Tot die tijd gebruik ik m'n 'oude' TV ontvanger

Reputatie 7

Hi @Chris855@Jvdoord@Rado@Herminator65@ronvmeijer en @ThijsBertels (volgens mij heb ik zo iedereen). Zouden jullie de gegevens van Netflix op de TV+ Box kunnen wissen? Dat kan door deze 5 stappen te volgen:

 

  1. Geef de TV+ Box een volledige reset: 
  2. Ga nadat de TV+ Box klaar is naar: Start / Instellingen het tandwieltje) / Apparaat / Apps
  3. Kies hier voor Netflix
  4.  Kies de optie Gegevens wissen: Hiermee worden je inloggegevens verwijderd. Je kunt de cache daar ook wissen, maar dat hoeft niet in dit geval
  5. Start de Netflix app opnieuw op en log opnieuw in. Hoe gaat het dan?