Beantwoord

Netflix werkt niet via TV+, geeft foutcode UI-800-3

  • 21 February 2023
  • 98 reacties
  • 2649 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

98 reacties

Reputatie 1

Update 1-3-2023 18:54
 

Om dit verder te kunnen onderzoeken zouden we graag het Netflix ESN nummer willen hebben en het serienummer van de ontvanger. Deze vind je als volgt: 

Menu / Instellingen / Apparaatvoorkeuren / Over / Netflix ESN nummer

Zouden jullie een foto willen maken van dat scherm en deze hier willen plaatsen? 

Wederom bedankt voor de genomen moeite.  

Hier mijn ESN nummer, het gekke is wel, ik heb 2 tv+ontvangers 1 doet het perfect en de andere heeft problemen met Netflix(ui-800-3) Sky Showtime(springt bij starten van een film terug in het menu) HBO enorme ruis bij opstarten film.... 

Zoals gezegd andere tv+ ontvanger werkt perfect

 

Mvg Jeroen

 

Reputatie 6
Badge +6

Dat is inderdaad wel heel merkwaardig te noemen. 
Daar zit waarschijnlijk toch een iets andere chipset in beide ontvangers waardoor de een niet en de ander wel opstart. Ik heb er hier twee die het allebei niet doen da’s iets consequenter) 😁. De 2e moet ik nog boven installeren, maar omdat ik daar geen Netflix mee kon kijken heb ik de ander (nu gewoon in gebruik) geprobeerd. Electronica blijft interessant en vol verrassingen.😊

Reputatie 7

Dank je @jpee, we geven ‘m door!

@j3roentje, ik heb jouw bericht verwijderd. Dit topic gaat over Netflix, wat jij zei voegt daar niets aan toe. Hou het ontopic graag.

Reputatie 5
Badge +5

Dank je @jpee, we geven ;m door!

@j3roentje, ik heb jouw bericht verwijderd. Dit topic gaat over Netflix, wat jij zei voegt daar niets aan toe. Hou het ontopic graag.

Krijg meer het idee dat ik niet kritisch mag zijn, was gewoon een reactie op.

Zal mijn mening ventileren in het TV+ topic

Reputatie 7
Badge +19

Update 1-3-2023 18:54
 

Om dit verder te kunnen onderzoeken zouden we graag het Netflix ESN nummer willen hebben en het serienummer van de ontvanger. Deze vind je als volgt: 

Menu / Instellingen / Apparaatvoorkeuren / Over / Netflix ESN nummer

Zouden jullie een foto willen maken van dat scherm en deze hier willen plaatsen? 

Wederom bedankt voor de genomen moeite.  

Hier mijn ESN nummer, het gekke is wel, ik heb 2 tv+ontvangers 1 doet het perfect en de andere heeft problemen met Netflix(ui-800-3) Sky Showtime(springt bij starten van een film terug in het menu) HBO enorme ruis bij opstarten film.... 

Zoals gezegd andere tv+ ontvanger werkt perfect

 

Mvg Jeroen

 

Heb je toevallig ook nog het serienummer van de desbetreffende ontvanger? @jpee 

Reputatie 1

Update 1-3-2023 18:54
 

Om dit verder te kunnen onderzoeken zouden we graag het Netflix ESN nummer willen hebben en het serienummer van de ontvanger. Deze vind je als volgt: 

Menu / Instellingen / Apparaatvoorkeuren / Over / Netflix ESN nummer

Zouden jullie een foto willen maken van dat scherm en deze hier willen plaatsen? 

Wederom bedankt voor de genomen moeite.  

Hier mijn ESN nummer, het gekke is wel, ik heb 2 tv+ontvangers 1 doet het perfect en de andere heeft problemen met Netflix(ui-800-3) Sky Showtime(springt bij starten van een film terug in het menu) HBO enorme ruis bij opstarten film.... 

Zoals gezegd andere tv+ ontvanger werkt perfect

 

Mvg Jeroen

Deze ontvanger doet alles het goed... (Foto boven) 

 

Deze doet het dus niet goed (foto's onder) 

 

 

Reputatie 1

Update 1-3-2023 18:54
 

Om dit verder te kunnen onderzoeken zouden we graag het Netflix ESN nummer willen hebben en het serienummer van de ontvanger. Deze vind je als volgt: 

Menu / Instellingen / Apparaatvoorkeuren / Over / Netflix ESN nummer

Zouden jullie een foto willen maken van dat scherm en deze hier willen plaatsen? 

Wederom bedankt voor de genomen moeite.  

Hier mijn ESN nummer, het gekke is wel, ik heb 2 tv+ontvangers 1 doet het perfect en de andere heeft problemen met Netflix(ui-800-3) Sky Showtime(springt bij starten van een film terug in het menu) HBO enorme ruis bij opstarten film.... 

Zoals gezegd andere tv+ ontvanger werkt perfect

 

Mvg Jeroen

 

Heb je toevallig ook nog het serienummer van de desbetreffende ontvanger? @jpee 

Serienummer van de tv+ box zonder problemen. 

De tv+ box met storing heb ik alles al gestuurd, beetje omslachtig gedaan sorry hiervoor, ben nieuw hier😉

Reputatie 7
Badge +19

Dank voor alle gegevens @jpee 

Hoi, had niet in de gaten dat er al meerdere pagina's waren maar bij deze, had van de week al wel eens gekeken of er een update was en mn box ook gereset, bleek dus toch niet nodig,... :-)

Anyway, hier mijn nr's.

Mijne begint ook met serienummer 62304....

en succes

 

Reputatie 7
Badge +19

Dank voor de afbeeldingen @Herminator65 

Reputatie 7
Badge +20

Zie ook hier.

Als ik het goed zie, wordt er voor het Netflix probleem een oplossing gezocht en binnenkort een update.

 

Met Netflix ervaar ik stotterend beeld

Oorzaak is bekend, aan de oplossing wordt gewerkt.

Tijdelijke work-around: Opnieuw opstarten van de TV+ Box. 

Reputatie 7
Badge +19

Update 3-3-2023 09:34:

Doorgeven serienummers / ESN is niet meer nodig voor ons onderzoek. We willen iedereen bedanken voor het doorgeven van serienummers en ESN. Het onderzoek naar de oplossing gaat onverminderd door. 

Reputatie 7

Zie ook hier.

Als ik het goed zie, wordt er voor het Netflix probleem een oplossing gezocht en binnenkort een update.

 

Met Netflix ervaar ik stotterend beeld

Oorzaak is bekend, aan de oplossing wordt gewerkt.

Tijdelijke work-around: Opnieuw opstarten van de TV+ Box. 

Maar dat is toch een heel ander issue met Netflix dan dat hier besproken wordt?

Reputatie 7
Badge +30

Update 3-3-2023 15:00

Inmiddels hebben we meer duidelijkheid. Het probleem is dat die ESN nummers op jullie boxen niet goed geactiveerd zijn. Waardoor Netflix niet herkent dat jullie Boxen gebruik mogen maken van Netflix. Onderzoek naar waarom en hoe dit in elkaar zit is nog gaande. Evenals hoe we dit kunnen gaan oplossen.

In de tussentijd is het wisselen van de TV+ Box voor een nieuwe de snelste manier om jullie weer aan werkend Netflix te krijgen. Dus dat is wat we gaan doen.

 

Voor nieuwe melders die ook specifiek bij Netflix foutcode UI-800-3 krijgen: neem contact op via 0800-0402 (gratis). 

Dat is de snelste manier om geholpen te worden. 

Geef aan dat je deze foutcode ervaart en dat de collega de lijst met Bekende Issues van TV+ moet bekijken. Daar staat op vermeld hoe zij de omruil kunnen doen. Houdt het serienummer van je TV+ Box bij de hand.

 

Degenen van jullie die zich hier al in dit topic gemeld hebben met dit probleem:

@Jvdoord@ronvmeijer@Rado@Herminator65@Chris855@ThijsBertels@NielsA92@jpee

 

@ronvmeijer en @jpee, jullie profielen zijn volledig ingevuld. Dus voor jullie heb ik een omruil in gang gezet. Je krijgt bevestiging per sms zodra het verwerkt is. Dit is meestal binnen een werkdag. Dus 🤞🏻 dat dit vandaag nog lukt.

De nieuwe box wordt op een servicepunt in de buurt bezorgd. Daar moet je dan de niet-werkende inleveren op het moment dat je de nieuwe ophaalt. Graag de oude verpakken in een doosje met dit adres erop:

KPN

Antwoordnummer 10119

2400VB Alphen aan den Rijn

 

De rest van de getagde mensen mag kiezen: je mag ervoor bellen, of we kunnen het via hier doen. In dat tweede geval vul je forumprofiel volledig in. En zet voor het gemak even het serienummer, of de serienummers, van alle ontvangers waar je dit probleem mee ervaart, in het veld ‘persoonlijke opmerking’. Reageer hier weer als je dit gedaan hebt.

Reputatie 6
Badge +6

Oh wat een jammerlijke tekortkoming dan, maar wat een perfecte service. Dank je wel KPN hiervoor en dank jullie van dit forum voor je inzet en het vrij snelle resultaat. 

Reputatie 6
Badge +6

Moet trouwens dan alles terug , dus inclusief remote control? Ik heb twee kastjes die het allebei niet doen. Worden er nu twee verstuurd of moet ik met de 2e gewoon even afwachten totdat de oplossing er is?

Reputatie 7
Badge +30

Ah, ze doen het bij jou beide niet, @ronvmeijer. Dat was me even ontgaan. De omruil die ik aangevraagd heb is voor de ontvanger met het serienummer dat je in het topic had geplaatst. Als je nog je forumprofiel zou willen aanvullen met de andere, dan kunnen we daar ook voor aanvragen.

 

En, bij omruil hoef je alleen het oude kastje in te leveren. Afstandsbediening moet je houden.

Reputatie 6
Badge +6

Oke, het gaat in de eerste instantie toch om het eerste kastje hoor. Geen haast verder. Ik ga van het weekend het tweede serienummer invoeren en meld dat dan hier. 

Reputatie 2

Oké, even voor de duidelijkheid. Is omruilen de enige optie om dit op te lossen? Ik heb 4 boxen en dan ben ik weer de hele middag bezig met al de streaming apps installeren en alle inloggegevens voor die apps invoeren met de afstandsbediening. 
Komt er ook een andere oplossing? 
 

groeten 

 

Thijs 

Reputatie 6
Badge +6

Ook ik snap dat dit vervelend is, maar als je een oplossing wilt…die wordt je nu aangedragen. Maar ach, het houd ons van de straat toch? 😊

Top Erik,

Dank! Ik wacht 't sms bericht af.

Vr. Groet en goed weekend

Herminator65 

Reputatie 2

Dit gaat om een tussentijdse oplossing. Lijkt mij een legitieme vraag. 

Reputatie 6
Badge +6

Ik begreep dat dit de snelste optie is. Niet tussentijds, maar wachten totdat Netflix alle serienummers geautoriseerd heeft duurt waarschijnlijk langer. Dat begrijp ik er uit. 

Na 1.5 uur proberen via het telefoonnummer waarbij ik één keer door een medewerker zou worden doorverbonden waarna de verbinding verbroken werd en één keer door een andere medewerker even in de wacht werd gezet voor 25 minuten om mn gegevens erbij te halen en niemand meer gehoord heb en een laatste poging waarbij de verbinding weer werd verbroken nadat de medewerker eindelijk aan de lijn was probeer ik het toch maar via hier met mijn profiel. Ik heb de serienummmers  van beide tv+ kastjes bij mn profiel ingevuld. Als u het verder voor me kan regelen, graag😉

Reputatie 6
Badge +6

Ik heb het serienummer van beide ontvangers nu in m’n profiel staan. Feel free to look at it 😊