Nieuwe NPO app per 1 december

  • 29 November 2023
  • 39 reacties
  • 6161 keer bekeken
Nieuwe NPO app per 1 december
Reputatie 7
Badge +30

Per 1 december lanceert de NPO een nieuwe app voor NPO Start/Plus. Deze vervangt de huidige app. Hier lees je wat dit betekent voor onze tv ontvangers met de NPO app.

 

 

Wat verandert er?

De NPO heeft een nieuwe app ontwikkeld voor NPO Start/Plus. Deze app is al beschikbaar om te downloaden in de Android en iOS stores. Per 1 december is de oude app niet meer beschikbaar.

Wij bieden de NPO app ook aan op onze interactieve tv-ontvangers (5202, 2952, 2260), en de TV+ Box. Betekent dat ook op deze apparaten de nieuwe app moet komen.

 

Ik heb een TV+ Box

Op de TV+ Box wordt de nieuwe app automatisch geïnstalleerd als een update. 

Ben je op de TV+ Box ingelogd met een Google Account, dan heb je deze update waarschijnlijk ook al gehad. Zo niet, dan kun je deze ook handmatig via de Play Store op de TV+ Box updaten.

Heb je de keus gemaakt om niet in te loggen op een Google Account op de TV+ Box? Geen probleem! Dan zorgen wij ervoor dat de app alsnog geüpdatet wordt. Dit gebeurt voor 1 december.

 

Ik heb een interactieve ontvanger

Op de interactieve tv-ontvangers gaan wij donderdag 30 november de bestaande NPO app vervangen door de nieuwe. Hier merk je zelf weinig van. 

Het gaat dan om de volgende ontvangers:

  • Arris VIP5202
  • Arris VIP2952
  • Arcadyan HMB2260

 

Veelgestelde Vragen

 

Hoe update ik handmatig op de TV+ Box?

Ga hiervoor naar het Apps overzicht en zoek de Play Store app. Open deze met OK.

Zoek in de Play Store naar ‘NPO’. Je krijgt zoekresultaten te zien. Ga naar de NPO app en klik op OK. Als er een update beschikbaar is krijg je een optie voor ‘Update’.

Zie je dit niet, dan is jouw app al de nieuwe versie.

 

Ik heb een VIP1853 of ZXV8001, krijgt deze ook de nieuwe NPO App?

Nee. De 1853 en 8001 hebben de oude NPO app ook al niet, en zullen de nieuwe ook niet krijgen. We zijn actief bezig met het uitfaseren van de 1853 en 8001. Heb je nog een of meer van deze ontvangers in huis? Wissel ze dan gratis om voor een nieuwer exemplaar. Dit doe je makkelijk via kpn.com/omruilen

 

Meer lezen?

De NPO heeft op hun supportpagina een overzicht met veelgestelde vragen over de nieuwe NPO Start. Klik hiervoor in het balkje met onderwerpen rechts op Nieuwe NPO Start.

 

Ben je geïnteresseerd in de technische achtergrond van het geheel? Tweakers heeft een interview gehouden met de ontwikkelaars van de nieuwe app.


39 reacties

Afgelopen zaterdagavond kreeg ik de NPO app niet opgestart. Ondertussen lukt dit wel, maar het zoeken en opstarten van een uitzending gaat terrrrrgend traaaag!

Ik gebruik een ontvanger Arris VIP2952 V2. 
Je moet ook heel erg oppassen dat je niet een verkeerde knop indrukt, dat kost al snel een extra minuut.

Reputatie 7
Badge +30

Dank voor jullie feedback, Jan en Michiel. Nemen we mee!

Ik ben het met dhr Manders eens. Series zoeken, starten en kijken is een uitdaging geworden op NPO Plus. Regelmatig moet de app opnieuw worden opgestart omdat de weergave vastloopt.
Programma's die in NPO Start staan worden misschien onthouden maar series die zijn opgezocht niet en moeten telkens opnieuw worden ingetoetst met het Zoeken icoon.
Vervolgens kun je wel zien welke aflevering is gekeken. Netflix start dan de eerstvolgende aflevering, bij NPO Plus moet je ‘hem’ zelf zoeken.

Ten opzichte van de ‘oude’ app is dit zéker geen verbetering.

Vreselijk…zo vaak als de stream blijft hangen en zo traag als NPO op kpn tv opstart…overweeg naar Ziggo over te stappen 

Reputatie 7
Badge +8

Vreselijk…zo vaak als de stream blijft hangen en zo traag als NPO op kpn tv opstart…overweeg naar Ziggo over te stappen 

zou even verder lezen kijken Ziggo kampt ook met storingen met de app is niet aan KPN gerelateerd zoals ik het zie.

Hoor veel vrienden om me heen met ziggo er ook over

Bedankt voor de reactie, maar wat zou dan de oorzaak kunnen zijn?

Ki.jk ook hier eens @Jan van Buuren :

https://www.totaaltv.nl/nieuws/npo-wijzigt-de-online-omgeving-rondom-npo-start/

Wie weet wat ik fout doe? NPO plus op kpn-tv start heeeeel traag op en blijft steeds hangen bij het streamen ( kanaal 205) HELP

Reputatie 6

Hallo KPN,

Wat is de laatste stand van zaken mbt de NPO app via de KPN apps in de oude mediakastjes. Jammer dat de GUI nog steeds ver onder de maat presteert.

Hebben jullie iets van een termijn staan voor de oplossing?

Reputatie 7
Badge +30

Hallo KPN,

Wat is de laatste stand van zaken mbt de NPO app via de KPN apps in de oude mediakastjes. Jammer dat de GUI nog steeds ver onder de maat presteert.

Hebben jullie iets van een termijn staan voor de oplossing?

Wat leuk om je hier weer te zien, @BerendDeMeyer_! Waar loop je precies tegenaan met de NPO app? Ik twijfel een beetje of dit niet ‘gewoon’ bij de NPO ligt. Ervaar je de problemen op je Smart TV ook?

We zijn nu vier maanden verder en nog steeds onthoudt de NPO app niet waar ik naar kijk. Het begint nu echt irritant te worden om iedere keer mijn series op te zoeken voor een volgende aflevering.

Reputatie 7
Badge +13

Dat is dan inderdaad knap vervelend @Meindert Sprang. Het betreft dus de app die op onze ontvanger draait? Kun je aangeven welk model ontvanger je in gebruik hebt? Op andere apparaten onthoudt de NPO app wel waar je bent gebleven?

@Remco van KPN dat is de Arris 5202. Ik heb er twee van, beide hebben dat probleem. De NPO app op m'n iPhone en iPad hebben hier geen last van.

En voor de "grote update" van deze NPO app op de Arris werdt wèl onthouden wat ik keek en waar ik was in een aflevering. Die hele update is ver onder de maat. En dat zeg ik als embedded developer.

Reputatie 7
Badge +12

@Remco van KPN dat is de Arris 5202. Ik heb er twee van, beide hebben dat probleem. De NPO app op m'n iPhone en iPad hebben hier geen last van.

En voor de "grote update" van deze NPO app op de Arris werdt wèl onthouden wat ik keek en waar ik was in een aflevering. Die hele update is ver onder de maat. En dat zeg ik als embedded developer.

Een verklaring heb ik hier ook niet meteen voor @Meindert Sprang. Misschien geheel overbodig om te vragen, maar heb je de ontvangers al eens een frisse start gegeven (waarmee ze worden teruggezet naar de fabrieksinstellingen)? Benieuwd of dat ook nog voor verbetering zorgt. Zo niet, horen we dat natuurlijk ook graag!

Reageer