Viaplay bij KPN

  • 8 December 2021
  • 2441 reacties
  • 97804 keer bekeken
Viaplay bij KPN

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2441 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb dus alleen de ViaPlay app gekregen hoe kan ik kijken dan

 

ViaPlay app gekregen?

Wat bedoel je hiermee?

 

Je krijgt, maakt alleen een gebruikersnaam en wachtwoord aan.

Op kanaal 225 kan je dan tot 1 augustus de F1 op za en zo kijken.

De rest via de app van ViaPlay.

Op Smartphone, Smart TV (vanaf 2016 (niet alle modellen)), link op pc via browser, etc.

Zie ook hier. 

Reputatie 7
Badge +17

Ik kan dus alleen op zaterdag en zondag Viaplay F1 kijken  De trainingen op vrijdagavond zijn niet te zien. Krijg Viaplay niet eens bij m’n apps te zien op mijn smart tv. Waardeloos dus! Account is geactiveerd anders zie ik in het weekend ook niet!

@Moon007 Ik heb jouw bericht samengevoegd met dit algemene Viaplay topic.

Je kunt alleen op zaterdag en zondag F1 bekijken via de tv-ontvanger op kanaal 225. Op alle andere dagen kan je kijken via de Viaplay app op smart TV's, iOS en Android smartphones en tablets, Chromecast en Apple TV, en PC en Mac.

Reputatie 7
Badge +20

Ik kan dus alleen op zaterdag en zondag Viaplay F1 kijken  De trainingen op vrijdagavond zijn niet te zien. Krijg Viaplay niet eens bij m’n apps te zien op mijn smart tv. Waardeloos dus! Account is geactiveerd anders zie ik in het weekend ook niet!

@Moon007 Ik heb jouw bericht samengevoegd met dit algemene Viaplay topic.

Je kunt alleen op zaterdag en zondag F1 bekijken via de tv-ontvanger op kanaal 225. Op alle andere dagen kan je kijken via de Viaplay app op smart TV's, iOS en Android smartphones en tablets, Chromecast en Apple TV, en PC en Mac.

 

@Moon007  

Zie hier waar je ViaPlay kunt zien.

Kanaal 225 is tijdelijk tot 1 augustus op verzoek van ViaPlay en alleen op za. en zo. F1. Meer mag niet van ViaPlay. 

 

Beste antwoord door Dennis Schreve

Beste @Jan vK,

Hoe kan ik Viaplay kijken vanaf maart?

 

Viaplay kun je straks kijken via smart TV's, iOS en Android smartphones en tablets, Chromecast en Apple TV, en PC en Mac. Het is vanaf maart nog niet mogelijk om Viaplay ook via de KPN tv-ontvanger te kunnen kijken. Mochten hier ontwikkelingen in zijn, dan laten we het uiteraard weten. Meer info over ViaPlay, klik hieronder:


Het is inmiddels mei en nog steeds geen app beschikbaar. Nu weet ik dat kpn mede afhankelijk is van viaplay maar viaplay heeft al een app voor mobiel dus zo moeilijk lijkt het me dan niet om die app toe te voegen op de tv ontvanger?

Hoe moet ik inloggen dan op de viapllat app want met mijn kpn inlog doet hij het niet

Hoe moet ik inloggen dan op de viapllat app want met mijn kpn inlog doet hij het niet

@Martje100 

Heb je de Viaplay aanvraag wel helemaal afgerond? Na ca 24 uur na de aanmelding bij kpn heb je een mail gehad om het af te ronden. Daarin zit een link naar onderstaande pagina om Viaplay te activeren. Je komt dan op een Viaplay webpagina waar je kpn e-mail adres staat. Daar vul je dan een zelf te verzinnen wachtwoord (liefst anders dan die bij je KPN ID of het e-mail adres via webmail) in. Met die gegevens kun je vervolgens over Viaplay beschikken via de app.

Dit is die link in de mail

Rond de aanvraag van Viaplay af.

Weet iemand toevallig waar je het gehele aanbod van Viaplay eenvoudig kunt bekijken? Ik gebruik nu voor Netflix, HBO, Amazon en Disney+ het overzicht op streamplayers.nl, maar die hebben het aanbod van Viaplay niet online staan

https://streamplayers.nl/category/aanbod/

@Quince vdR 

Als je naar de website van Viaplay gaat kun je niet ingelogd bovenaan via de links (wo Films, series, sport) gewoon het aanbod doorzoeken.

https://viaplay.com/nl-nl/

ik ben nu eindelijk op de stite van viaplay maar als ik niu eeen film wil kijken speelt het niet af 

Reputatie 7
Badge +15

@Martje100 Welkom op het forum. 

Wat lastig dat het niet lukt om een film te kijken via de website van Viaplay. 

Ik ben alleen bang dat KPN hier niet direct iets aan kan doen, als je internet gewoon werkt dan zou je ook de films moeten kunnen kijken. 

Ik zou dan ook willen adviseren contact met Viaplay op te nemen over deze storing

Ik geef Viaplay nog een paar maandjes de kans. Zodra de Ziggo 200 en KPN 225 kanalen vervallen en dus iedereen moet streamen om Formule 1 te kijken, dan zal ik een keuze maken. Dus de F1 in Spa is bepalend. Is de dienst dan nog net zo slecht of zelfs slechter, dan is het einde Viaplay. 
Misschien ziet Viaplay dan ook in  dat alle problemen niet op de gebruikers zijn af te schuiven. 
 

Tja, en misschien kiest Viaplay er dan wel voor om uit coulance de uitzendingen na 1 Augustus via kanaal 225 te blijven voortzetten.

Reputatie 7
Badge +20

Ik geef Viaplay nog een paar maandjes de kans. Zodra de Ziggo 200 en KPN 225 kanalen vervallen en dus iedereen moet streamen om Formule 1 te kijken, dan zal ik een keuze maken. Dus de F1 in Spa is bepalend. Is de dienst dan nog net zo slecht of zelfs slechter, dan is het einde Viaplay. 
Misschien ziet Viaplay dan ook in  dat alle problemen niet op de gebruikers zijn af te schuiven. 
 

Tja, en misschien kiest Viaplay er dan wel voor om uit coulance de uitzendingen na 1 Augustus via kanaal 225 te blijven voortzetten.

 

Welke problemen heb je?

Afgelopen weekend was ik in Limburg in een huisje en het werkte via de Chromecast perfect.

ViaPlay is meer dan alleen F1. 

ik heb viaplay voor 9,99 euro betaald,maar krijg alleen F1 waarom niet het voetbal en darten ,dit klopt niet Gr. Hub

Reputatie 7

Via kanaal 225 kan je alleen F1 kijken op zaterdag en zondag. Voor alle andere "uitzendingen" zal je de Viaplay app op jouw televisie, tablet of telefoon danwel de Viaplay site moeten gebruiken.

Reputatie 7
Badge +20

ik heb ViaPlay voor 9,99 euro betaald, maar krijg alleen F1 waarom niet het voetbal en darten ,dit klopt niet Gr. Hub

 

Zie hier waar je ViaPlay kunt zien. 

ViaPlay is net zoals Netflix, Disney+, etc. een streamingdienst (dus geen zender).

Kanaal 225 KPN (bij Ziggo 200) is op verzoek van ViaPlay tot 1 augustus en zoals @wjb vermeld mag van ViaPlay op dat kanaal alleen de F1 op za. en zo. worden uitgezonden. 

Er gaat wat gebeuren bij ViaPlay, de consumenten bond, ACM en Kassa zijn er mee bezig.

Men wil dat er een compensatie gaat komen voor de wanprestatie die ViaPlay levert en men heeft beloofd op klachten te reageren op klachtenkompas, en heb je klachten, direct contact opnemen met Viaplay, nu de vraag of dat contact opnemen ook lukt, dar is namelijk ook een klacht dat je geen contact krijgt.😋

 

https://tweakers.net/nieuws/197376/consumentenbond-viaplay-moet-klanten-compenseren-voor-beeldkwaliteit-f1-streams.html

https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/slechte-kwaliteit-formule-1-streams-viaplay-moet-klanten-compenseren

Gewoon massaal het abonnement opzeggen 😝 

Gelukkig nog nergens last van gehad, ik kijk ook ook niet in race weekenden en hoe dan ook geen sport.

Reputatie 7
Badge +20

Gewoon massaal het abonnement opzeggen 😝 

Gelukkig nog nergens last van gehad, ik kijk ook ook niet in race weekenden en hoe dan ook geen sport.

 

Helaas los je daar niets mee op.

En ik wil graag F1 zien, dus zeg ik het zo wie zo niet op.

 

Ik heb wel in mijn omgeving klachten gehoord van mensen die via de app keken.

Verbinding werd regelmatig verbroken vernam ik.

Ik hoop echt dat dit na 1 augustus is opgelost, want dan moet iedereen via de app kijken.

Ik vrees met grote vrezen, dat we na 1 augustus wel eens grote problemen zouden kunnen komen.

@Galdor68 Ik kijk wel de Formule 1 live en nergens last van, maar ik kijk dan ook via F1tv met een pro abonnement, koste wel 52 euro voor een heel jaar.

@joop2011 , Als ViaPlay verzaakt zou ik eens naar F1 tv kijken, binnenkort met NL commentaar, ook al is het Britse commentaar prima voor mij, maar kan me voorstellen dat je NL wilt.😉

Reputatie 7

F1 TV Pro is gewoon een verademing met commentaar via de Britten of via Gran Prix Radio tegenover Viaflop. Ook ik had een jaarabbo gekozen…

Viaflop wordt hier niet meer gedraaid in ieder geval. Is het zonde van het geld? Misschien, ga ik net als klagend NL zeuren om een compensatie, nee. Ik kan er niet wakker van liggen en het geld wordt niet gemist. Voordat dit erdoor is, zijn we weer enkele maanden verder. Nine months and counting en het jaar is alweer voorbij. Er komt vast wel eens een leuke serie langs. Been there, Done that. Doeii Viaflop. 

Gewoon massaal het abonnement opzeggen 😝 

Gelukkig nog nergens last van gehad, ik kijk ook ook niet in race weekenden en hoe dan ook geen sport.

 

Helaas los je daar niets mee op.

 

Je lost de ergernis op. Het is wel apart dat het niet lekker loopt. Nent/ Viaplay doet dit al langer. Hoewel het is mij onbekend of dat ook op gaat voor live streaming. We weten vermoedelijk wel dat het via de app Ziggo Sport ook niet altijd vlekkeloos ging. 

 

Viaplay heeft last van het succes van Max Verstappen, anders hadden ze die 700.000 klanten niet zo snel.

Reputatie 7
Badge +20

Gewoon massaal het abonnement opzeggen 😝 

Gelukkig nog nergens last van gehad, ik kijk ook ook niet in race weekenden en hoe dan ook geen sport.

 

Helaas los je daar niets mee op.

 

Je lost de ergernis op. Het is wel apart dat het niet lekker loopt. Nent/ Viaplay doet dit al langer. Hoewel het is mij onbekend of dat ook op gaat voor live streaming. We weten vermoedelijk wel dat het via de app Ziggo Sport ook niet altijd vlekkeloos ging. 

 

Viaplay heeft last van het succes van Max Verstappen, anders hadden ze die 700.000 klanten niet zo snel.

 

Series kijken en F1 op vrijdag loopt bij ons altijd perfect.

Op de zaterdag en vooral de zondag zijn er natuurlijk heel veel kijkers via de app en na 1 augustus heel erg veel zelfs.

Ik hoop dat het na 1 augustus goed gaat, maar ik ben bang dat het inderdaad wel eens een grote ellende kan gaan worden.

Helaas, dus ViaPlay, er is werk aan de winkel.

Reputatie 7
Badge +7

https://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-bevestigt-langere-doorgifte-f1kanaal-viaplay-xtra-/

En ik mag hopen dat Viaplay op kanaal 225 na genoemde periode ook nog blijft, dus ook na dit jaar. Kanaal 225 gaat hier helemaal goed, geen problemen. En omdat ik Viaplay via KPN heb afgesloten, vind ik het ook logisch dat ik Viaplay via de decoder van KPN kan kijken.

Reputatie 7
Badge +24

En omdat ik Viaplay via KPN heb afgesloten, vind ik het ook logisch dat ik Viaplay via de decoder van KPN kan kijken.

Nee, dat is helemaal niet logisch. Via KPN is ook Disney + beschikbaar daar heeft KPN ook geen app of zender voor. Helemaal niks heeft KPN daar voor.

Xbox Game Pass Ultimate is ook bij KPN beschikbaar. Terwijl KPN geen xbox verkoopt. En geen games aanbied ofzo.

@Katana321 Eigenlijk vind ik dat een provider geen zaken moet aanbieden die niet volledig met hun box gebruikt kan worden, ViaPlay is zo’n voorbeeld, wat een beetje onbegrepen tekst een hoop ellende veroorzaakt.

En nu effe die 225 zender, leuk maar daar krijg je ook een hoop vragen over, waarom je 9.99 betaald voor een paar uur Formule 1, de app had klaar moeten zijn en geen zender, en de eerste tijd een hoop korting en excuses voor de slechte stream vanuit ViaPlay.

Reputatie 7
Badge +7

@Doornekamp33 Je hebt gelijk. Viaplay-app op de decoder is nog beter. Maar voorlopig vermaak ik mij met 225 prima.

@Nick83 Dan is het wat betreft Disney+ niet goed geregeld. Mijn mening is dat alles wat je bij KPN aan tv-extra's kunt afnemen beschikbaar moet zijn op de decoder. Of het nu als app is of als kanaal is maakt voor mij niets uit. En met deze mening denk ik vooral aan de gemiddelde tv-kijker die misschien minder handig is met apps, streamen en chromecasts. Niet iedereen is daar even handig in en ik vind dat KPN daar rekening mee moet houden. Kan dat niet, dan maar misschien niet opnemen in het aanbod.