Nieuwe Synology router RT6600ax te koop - met tot 5 gescheiden netwerken



Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

101 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Ik heb de 2600ac toegevoegd als wifi mesh punt, in het begin leek het veelbelovend.
Echter heb ik nu weer de stbnmc400 melding. Deja vu


Ben eigenlijk benieuwd.
Heb je sinds die melding de aanbevelingen uitgevoerd zoals hiervoor laatste alinea beschreven?

Heb het hier nog eens opnieuw getest:

MR2200ac als mesh WiFi-punt achter de RT6600ax:
Normaal heb ik inzet van extra mesh WiFi punten hier bij mezelf niet nodig. (Niet in gebruik).
Maar om te testen heb ik afgelopen week eerst een MR2200ac als extra mesh WiFipunt ingezet.
Met een ethernetkabel als backhaul.

Omdat achterliggend bij Synology netwerktechnisch “mesh” eigenlijk een andere "mode” is.
Moet een TV-ontvanger in dat geval zeker wel 10 minuten uitgeschakeld zijn geweest (power uit), alvorens weer in te schakelen. Zodat die “geschoond” is van achtergebleven “oude” netwerkdata.
(In mijn geval nog langer gewacht, omdat ik tussendoor nog een boodschap heb gedaan, alvorens opnieuw in te schakelen.

Inladen van firmware / instellingen met groene balkjes verloopt vanuit 0-10% en verder.

Aantal dagen gewoon alle TV-programma's kunnen bekijken, geen problemen !!

RT2600ac + MR2200ac als mesh WiFi-punten achter de RT6600ax:
Erna nog een extra RT2600ac router als mesh WiFi-punt erbij ingeschakeld. De bekabelde backhaul overgezet naar dit WiFi mesh punt, en de TV-ontvanger achter die RT2600ac router.
Het MR2200ac model nu als draadloos WiFi mesh punt.

Met aanpassing, ook nu TV-ontvanger een periode uitgeschakeld, en dan weer ingeschakeld.
Maar omdat netwerktechnisch dat “mesh” nu feitelijk niet anders is als eerst met één WiFi mesh punt. Verliep de power up met inlaadprocedure van firmware en instellingen met groene balkjes een stuk vlotter. Eigenlijk meteen vanaf ~70%

Erna verder de week alle TV-programma's kunnen bekijken, geen problemen !!
Live of met terugkijken.

Algemeen m.b.t. KPN IPTV en gebruik div. router modellen:
Als opmerking dat bij gebruik van RT6600ax als hoofd router (geldt niet voor RT2600ac als hoofd router). Men zo nu en dan bij wisselen van TV-kanaal strikt op detail gezien, aan het begin na de wisseling, een kort moment een extra “hikje” kan plaatsvinden in de eerste 1-2 seconden erna.
Zoals uitgelegd in een eerdere reactie < HIER >.   (Valt meer op bij Duitstalige zender RTL - 47).

Onder “stress test” omstandigheden (met veel kanaal wisselingen) continue gelet op alle minieme verschillen die voorkomen indertijd in het doorspelen van mijn ervaringen naar Synology toe.
De normale gebruiker valt dat eigenlijk niet eens op.    Erna werkt alles gewoon stabiel.