KPN Forum - feedback en wensen topic

  • 2 September 2016
  • 940 reacties
  • 18468 keer bekeken


Toon eerste bericht

940 reacties

Reputatie 6
Badge +4
Je post over de foto's heb ik doorgezet naar Insided @Dennis Schreve , ben het met je eens dat daar inmiddels wel eens naar gekeken mag worden!

Voor wat betreft de header is het eigenlijk precies zoals Joran al zegt. Wij maken met het forum gebruik van dezelfde header als alle kpn.com omgevingen en die header is vandaag ge-update. Eigenlijk functioneert de naam in de header net zoals je dat op bijvoorbeeld bol.com ziet, het is een stuk herkenning en verder niets. De opties in het menu daar zijn allemaal gerelateerd aan MijnKPN en staan los van het forum.
Op andere kpn.com omgevingen zal je daar ook 'Inloggen' zien staan, maar om verwarring te voorkomen heb ik dat op het forum maar verborgen ;-)

Uiteindelijk is het de bedoeling om ook een sessie overdraagbaar te maken. Dus wanneer je op kpn.com of MijnKPN ingelogd bent en je gaat naar het forum, je ook hier automatisch ingelogd zal zijn. Maar zoals je zelf al gemerkt hebt is dat nu nog niet het geval.
Reputatie 7
Uiteindelijk is het de bedoeling om ook een sessie overdraagbaar te maken. Dus wanneer je op kpn.com of MijnKPN ingelogd bent en je gaat naar het forum, je ook hier automatisch ingelogd zal zijn. Maar zoals je zelf al gemerkt hebt is dat nu nog niet het geval.
Dat zal voor mij niet gaan werken immers voor het forum gebruik ik een andere KPN ID dan voor mijn abonnement(en). Zolang het niet mogelijk is om een afwijkend e-mailadres op te geven voor de communicatie vanuit het forum zal dat ook absoluut zo moeten blijven want anders zou mijn privé mailbox overspoeld worden met mailtjes van het forum. Nu ontvang ik die mailtjes in een aparte mailbox die ik voor alle forums gebruik waar ik lid van ben.
Reputatie 6
Badge +4
Goed dat je dit noemt @wjb , het is nu al zo dat als je een sessie meeneemt vanuit een andere omgeving en je klikt op inloggen -> login met kpn id dat je automatisch met dat account ingelogd wordt. In jouw geval zou dat waarschijnlijk betekenen dat je een nieuw account aangeboden krijgt / een forum naam moet kiezen. Vervolgens zou je dus eerst uit moeten loggen om op je forum KPN ID weer in te loggen.

Nou doe ik even de aanname dat jij niet vaak vanuit een andere omgeving het forum benaderd, maar dit is wel een argument om mee te nemen in de overwegingen van automatisch inloggen. Waarvoor dank!
Reputatie 7
In jouw geval zou dat waarschijnlijk betekenen dat je een nieuw account aangeboden krijgt / een forum naam moet kiezen. Vervolgens zou je dus eerst uit moeten loggen om op je forum KPN ID weer in te loggen.
Heel af en toe kom ik ook wel eens in mijnKPN...


...en als je dan weer terugkeert naar het forum zonder eerst uit te loggen dan verschijnt inderdaad de pagina om een forumnaam te kiezen.


Heel vervelend immers er is ook geen mogelijkheid om alsnog uit te loggen en dus moet ik eerst weer terug naar mijnKPN puur en alleen om uit te loggen zodat ik daarna op het forum weer in kan loggen met de KPN ID voor het forum.


Maar gelukkig komt dit maar heel weinig voor, niet echt iets om je druk om te maken.
Dit zou wel te voorkomen zijn als ik op het forum een afwijkend e-mailadres zou kunnen vastleggen. Dan zou ik namelijk met één KPN ID kunnen volstaan.
Reputatie 7
Badge +22
Op andere kpn.com omgevingen zal je daar ook 'Inloggen' zien staan, maar om verwarring te voorkomen heb ik dat op het forum maar verborgen ;-)

Uiteindelijk is het de bedoeling om ook een sessie overdraagbaar te maken. Dus wanneer je op kpn.com of MijnKPN ingelogd bent en je gaat naar het forum, je ook hier automatisch ingelogd zal zijn. Maar zoals je zelf al gemerkt hebt is dat nu nog niet het geval.

Ik zie dat. er inderdaad weer wat gewijzigd is:


Nu staat me naam er niet meer maar "Goedenacht", 😉
N v t.
Reputatie 7
Badge +25
Dan is mijne ook n.v.t. ಠ_ಠ
Dan is mijne ook n.v.t. ಠ_ಠ
Ik kwam er achter toen ik iets beter keek. Ik wil wel opmerken dat ik me er een beetje aan stoor. Ik ervaar het toch als verkapte reclame voor Spotify en het North Sea Jazz festival.
Omdat het zo prominent zichtbaar is komt het bij mij over dat KPN hier baat bij heeft. Spotify abonnementen verkoop promoten en meer data verbruik pushen.

Het werkt bij mij duidelijk averechts ik hoop niet dat we in de toekomst meer van dit soort advertorials bij gebrek aan een betere term te zien krijgen.
Reputatie 7
Waar hebben jullie het toch over?
Reputatie 7
Klein gokje,...

Er is tegenwoordig Spam zichtbaar op het forum links onderaan 🙄



Mag er van mij wel vanaf!
@JeroenB22 jij mag niet meer gokken 😜

Ik had hetzelfde gepost met in eerste instantie de vraag of KPN soms sponsor is van dat festival.
Daarna kwam ik erachter dat het om Spotify ging daarom de NVT.

Op het moment van mijn edit had Paul al gereageerd. Omdat ik me toch erger aan laten we het inderdaad deze vorm van spam noemen heb ik Paul gequote ervan uitgaande dat hij weet wat ik bedoel en blijkbaar snapt Jeroen het ook.
Reputatie 7
Klein gokje,...

Er is tegenwoordig Spam zichtbaar op het forum links onderaan 🙄



Mag er van mij wel vanaf!

Daar moet het haast wel over gaan, maar met al die "n.v.t.'s" was het er niet duidelijker op geworden. 😉

Overigens is het ongelofelijk amateuristisch hoe die reclame daar geplaatst is, het ziet er echt niet uit. Zorg er dan in ieder geval voor dat het plaatje netjes gecentreerd weergegeven wordt. Op deze manier werkt deze reclame op mij absoluut averechts.

Daarnaast heb ik al Spotify Premium en wordt mijn provider er niets "wijzer" van met die datavrije muziek. 😉


Mijn bundel is vandaag net weer ingegaan.
In landscape komt het beter over maar niet minder irritant. Voor mij persoonlijk een extra streepje bij de minpunten.

Reputatie 7
In landscape komt het beter over maar niet minder irritant.
Zelfs nog veel irritanter immers dan staat die reclame telkens prominent in beeld.
Ik zie hem gelukkig alleen maar als ik te ver naar beneden scroll.
Weet je dat ik die advertentie nog niet eens gezien had totdat @JeroenB22 met dat "gokje" kwam. ☺️
Ik zag het helaas meteen en de eerste reactie was : Welke *bliep* heeft bedacht laten we eens reclame maken. In eerste instantie wou ik er niet over uitweiden echter het blijft me storen.

Bij Telfort zien we op ongeveer dezelfde plek sinds vandaag een filmpje dat kan dan nog als nuttig worden beschouwd.

Terzijde @Paul_ zelfs het legen de cache laat de indicatie van een ongelezen bericht niet verdwijnen zie het screenshot in mijn voorgaand bericht.

Reputatie 7
Zowel in landscape als portrait blijft die bij mij op dezelfde plek. Voorlopig maar niet teveel naar beneden scrollen!
Zowel in landscape als portrait blijft die bij mij op dezelfde plek. Voorlopig maar niet teveel naar beneden scrollen!
Gokje op een telefoon dat landscape verschil zie ik op een tablet.
Reputatie 7
Wrong guess, iPad 😉
Reputatie 7
En hier een Huawei MediaPad M3 (tablet) in landscape.

Reputatie 7
Badge +22
Op mijn Desktop PC (Apple) is die helemaal niet te zien:


Dat zal denk ik omdat ik ook Adblock Plus erop heb staan:

Reputatie 7
Op mijn Desktop PC (Apple) is die helemaal niet te zien:
Ook niet rechts bovenaan?

Reputatie 7
Badge +22
Ja @wjb nu staat ie er wel bij.


Maar die plakken ze gewoon in het Forum zelf, anders had Adblock hem allang eruit gefilterd. Beetje raar om dit op het Forum te doen, op de website van KPN kan ik het me nog voorstellen.
Reputatie 7
Badge +20
Ha vrienden. Die Spotify-banner staat er deze week als test. (meer weet ik er nu ook niet van).
Reputatie 7
Het is zo jammer dat Tipp-ex geen soelaas biedt 😭
Reputatie 7
Badge +22
Ha vrienden. Die Spotify-banner staat er deze week als test. (meer weet ik er nu ook niet van).
Dan mogen ze die nu gelijk weer verwijderen, we zitten er niet op te wachten van dat soort reclame. De forum is bedoeld om klanten te helpen. Bij de klantenservice krijg je ook geen reclame voor dat je iemand aan de lijn krijgt.

Reageer