Configureren Grandstream HT801/HT802 VoIP ATA voor vaste telefonie (i.c.m. eigen modem/router)

  • 28 March 2020
  • 379 reacties
  • 15010 keer bekeken


Toon eerste bericht

379 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Je instellingen met MicroSIP komen nu overeen met die bij mij.

Maar hé, dat laatste plaatje met  “Incorrect Password”  dat begreep ik eerder niet.
(Omdat ik dat soort foutmelding in mijn situatie niet heb - als alles correct functioneert).

Het lijkt erop dat de  KPN Servicetool  eigenlijk helemaal niet functioneert?
Of een “oud” voor jou onbekend wachtwoord wat dan nog wel actief is,
zich dan nog wel “automatisch” actief aanmeldt in de KPN modem/router zelf.

Maar dat wachtwoord is voor jou niet bekend.  En je “eigen” wachtwoord functioneert dan niet.

Gebruik eens een andere webbrowser om de  KPN Servicetool  nog eens opnieuw door te nemen.
Schakel een mogelijke virusscanner of firewall applicatie van je Windows PC even tijdelijk uit.

Helpt dat allemaal niet.
Denk ik dat een KPN moderator toch eens de telefoon VOIP instellingen van het account eens moet resetten.  Bij tijd en wijlen komen er wel meer meldingen dat het niet correct werkt.

Door een VOIP telefoonnummer even volledig uit het account te halen, en er weer opnieuw in te zetten, is zoiets wel eens eerder opgelost.

Reputatie 1

@Babylonia , ik heb het nu met Firefox en Chrome geprobeerd en de lijn is nog actief (als ik het oude modem er weer in steek). MicroSIP blijft echter hardnekkig Incorrect Password geven.
Ik hoop dat een KPN moderator naar mijn VOIP instellingen zou kunnen kijken.
Ik kwam in een ander ticket ook al tegen dat het verwijderen en opnieuw toevoegen van het VOIP account wel eens problemen oplost.

Reputatie 7
Badge +20

@OGS, ik hoor graag van je als jouw profiel van gegevens hebt voorzien. Dan duik ik eens in jouw SIP gegevens. 

Reputatie 1

@Bart_Z , ik heb mijn profiel ingevuld.
Alvast bedankt voor het kijken.

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb je een privébericht gestuurd. Wil je hier laten weten of het daarmee lukt?

Reputatie 1

@Bart_Z , misschien een stomme vraag, maar ik zie niets bij priveberichten staan?
 

 

Reputatie 7
Badge +20

Wat gek, ik zie hem wel. Ik heb hem nog een keer gestuurd. 

Reputatie 1

@Bart_Z  Nu is hij wel binnen gekomen, vreemd.
Graag even update hier geven als je een nieuw privebericht stuurt, als hij dan weer niet binnenkomt, dan kan ik je dat mededelen 🙂

Reputatie 7
Badge +20

Die inlog had jij dus. 

Heb je meerdere browsers geprobeerd om het wachtwoord te wijzigen? 

Of anders even de cache en cookies verwijderen om het wachtwoord weer te wijzigen. 

Reputatie 1

@Bart_Z , ja ik gebruik die inlog, ik heb met Firefox en Chrome geprobeerd maar ook na het verwijderen van cache en cookies blijft het probleem.
Ik kan in Wireshark zien dat er geprobeerd wordt verbinding te maken, maar MicroSIP blijft uiteindelijk “wrong password” aangeven. Een wireshark trace kan ik toesturen maar dit moet dan wel prive gebeuren.

Reputatie 7
Badge +20

Ja die mag je wel privé sturen. Ga ik eens kijken wat er in staat en of ik daar verder mee kan. 

Reputatie 1

@Bart_Z , hoe krijg ik die prive gestuurd?

 

Reputatie 7
Badge +20

Kan je die niet via privébericht als platte tekst sturen?

Reputatie 1

@Bart_Z , normaal is het een pcapng file, als txt file blijft er weinig leesbaar van over.
Eerder heb ik al een screendump geplaatst, er is nog niets gewijzigd ten opzichte hiervan.
Als je een manier weet om vanuit Wireshark een leesbare text dump te maken, dan doe ik dat graag.

Als ik andere forum artikelen lees, dan wordt er ook wel over gesproken dat in sommige gevallen het wachtwoord vast blijft zitten op de KPN server. Het verwijderen van het nummer en daarna opnieuw toevoegen geeft een nieuw voip adres a…..@ims.imscore.net. Waarna het soms wel werkt.
Misschien iets om te proberen, in dat forum artikel wordt dat door een KPN helpdesk medewerker gedaan.

Reputatie 1

@Bart_Z , goedemiddag, heb je toevallig al meer nieuws of ideeën?
Ik krijg het nog steeds niet werkend.

Badge

Ik heb precies hetzelfde probleem, ook via de microsip app op windows geprobeerd verbinding te maken en krijg ook de foutmelding incorrect password.

nogmaals wachtwoord geprobeerd te veranderen, maar zonder resultaat. zelf de experiabox aangesloten en toen geprobeerd het wachtwoord te veranderen, nadat de experiabox de gegevens opnieuw had opgehaald werkte de telefoon via de experiabox maar zodra ikde experiabox uitzette en mijn gegevens in microsip bijwerkte kreeg ik weer de melding incorrect password…..

Reputatie 4
Badge +4

@OGS  en @Jelsie: in sommige gevallen vindt er een gebruikersnaam wijziging plaats. Geen probleem als je de experiabox gebruikt omdat daar de gegevens automatisch naar toe worden gestuurd, maar wel een probleem als je eigen apparatuur gebruikt.

Controleer dus met de KPN servicetool zowel wachtwoord als gebruikersnaam.

Badge

@Ed W. ik heb vanavond nog d.m.v. de servicetool mijn wachtwoord aangepast, daarbij heb ik ook de gebruikersnaam gekopieërd en geplakt. Die was overigens ongewijzigd.

Als er een gebruikersnaam wijziging plaats zou hebben gevonden dan zou dat nu inmiddels wel verwerkt moeten zijn. Als ik in de servicelog van de experiabox kijk zie ik overigens wel dat deze inlogt met ons netnummer@ims.imscore.net… waarom krijgen wij dan een hele andere?

Reputatie 4
Badge +4

@Jelsie: dan ligt het inderdaad niet aan de gebruikersnaam.
Ik vermoed dat het dan bij de MicroSIP instellingen gezocht moet worden.
Heb je het volgende al geprobeerd:
Username = telefoonnummer
Login = gebruikersnaam (aabaxxxxxxxx@imscore.net)
Password = wachtwoord behorend bij imscore.net

Telefoonnummer proberen met: netnummer (met of zonder 0) plus abonneenummer, of landencode 0031 plus netnummer (zonder 0) plus abonneenummer, of landencode als+31 plus netnummer zonder 0 en abonneenummer

Geef anders eens een schermopname. Haal dan natuurlijk wel de gevoelige informatie weg.

Edit: op https://www.capterra.nl/software/168601/microsip zie ik staan: MicroSIP niet beschikbaar in jouw land.
Dat zou natuurlijk ook kunnen meespelen!

 

Reputatie 1

@Jelsie , @Ed W. Als je eerder in de berichten kijkt, zie je dat Babylonia het met MicroSIP gewoon werkend heeft. Bij mij geeft hij ook wachtwoord fout aan, waardoor het vermoedelijk niet werkt. Ik heb zelf al regelmatig het wachtwoord aangepast, maar het blijft niet werken. 

Reputatie 4
Badge +4

@OGS  Ja zie ik nu inderdaad. Ik weet het verder ook niet meer. Blijft toch wel vreemd dat het bij Babylonia wel werk en bij jou en Jelsie met dezelfde instellingen niet.

Badge

Ik heb gisteravond een account aangemaakt bij Cheapconnect, na het aanvragen van een nummer had ik het binnen 10 minuten werkend. Via de KPN ben ik al 3 maanden aan het kloten, en dat is alleen omdat wij pas sinds 3 maanden glasvezel hebben, anders had het al langer geweest. Hoe kan het dat het systeem van de KPN zó slecht werkt/is afgestemd op de consument/gebruiker? Ik zit echt heel hard te twijfelen om ons nummer over te zetten, want nu wordt elke oproep doorgeschakeld en daar betalen we natuurlijk ook vet voor.

Reputatie 7
Badge +10

Ik heb gisteravond een account aangemaakt bij Cheapconnect, na het aanvragen van een nummer had ik het binnen 10 minuten werkend….

Ik zit echt heel hard te twijfelen om ons nummer over te zetten,…..

Dat zou ik eigenlijk iedereen willen aanraden.  Heb ik indertijd ook gedaan.  Maar omdat mijn abonnement nog een “alles-in-één” betrof van toen “Telfort”, inclusief telefoonnummer, en nog steeds onder die voorwaarden doorloopt,  alleen onder de huidige KPN vlag.

Heb ik toen eerst een 2e telefoonnummer aangevraagd.
Kost aanvankelijk voor een maand € 2,50 extra.

Nadat die actief was, het “echte” nummer overgezet naar Cheapconnect, en is de eerste "KPN/Telfort” situatie weer van kracht van een “alles-in-één” abonnement met één actief telefoonnummer.
(Wat dus eigenlijk nooit wordt gebruikt, enkel alleen voor “reserve” en test doeleinden).

De tijd dat een niet goed functionerende  KPN Servicetool  door de klantenservice of moderator wordt gecorrigeerd / gereset, duurt veel en veel te lang.  Waarom??

Reputatie 4
Badge +4

Ik heb gisteravond een account aangemaakt bij Cheapconnect, na het aanvragen van een nummer had ik het binnen 10 minuten werkend….

Ik zit echt heel hard te twijfelen om ons nummer over te zetten,…..

Dat zou ik eigenlijk iedereen willen aanraden.  Heb ik indertijd ook gedaan. 

 

Ik ook. Dan ben je gelijk van de “voordelige” beltarieven van KPN af.
KPN: starttarief van € 0,15 plus € 0,15 per minuut. CheapConnect: geen starttarief en € 0,025 per minuut.
En als je geen gratis KPN nummer hebt: € 30 abonnementskosten bij KPN tegen € 8,90 bij CheapConnect.

Reputatie 7
Badge +20

@Bart_Z, goedemiddag, heb je toevallig al meer nieuws of ideeën?
Ik krijg het nog steeds niet werkend.

 

Ik durf het eerlijk zo niet te zeggen, waar het mis gaat. En of ik hier zo verder nog iets in kan betekenen. Ik denk niet veel. Dit is zo specifiek. 

 

Reageer