Vraag

4 SuperWiFi's die sinds kort niet meer werken

  • 2 December 2022
  • 91 reacties
  • 1692 keer bekeken

Reputatie 3
Badge +1

Wat een ellende! Vele jaren heeft bij ons echt alle perfect gewerkt! 
Tot vandaag… wij komen thuis en alle 4 de SuperWifi 1 knipperen rood!
Stekker eruit, 30 minuten wachten en dan de stroom er weer op. Helaas zonder resultaat.
Op internet zoeken en alle stappen opgevolgd. 

Alle SuperWifi punten gereset. Deze hebben nu allemaal (4 stuks) een mooi paars lampje.
Ook de modem 3 keer gereset. Complete reset gedaan.

Onze SuperWifi punten blijven paars branden en het lukt ons niet meer om ze te configureren. Wij hebben echt alles geprobeerd. Als wij de punten (een voor een) rechtstreeks aansluiten op de modem dan gaat het SuperWifi punt eerst groen knipperen maar valt dan weer in de kleur paars. Ik lees overal dat dit na 25 minuten dan groen moet worden… maar helaas niet bij ons.

De configuratie wordt dus niet of niet goed ingeladen.
Wie kan ons helpen, wat kan ik hieraan doen. Heeft dit met de laatste update te maken?

Alvast bedankt voor jullie hulp!


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

91 reacties

Reputatie 6
Badge +9

@Mfreak Ik heb hier boven toch duidelijk uitgelegd wat je zou kunnen doen ?

Met je modem is niets aan de hand.

Als je een Draadloze Vebindings Set (DVS) gebruikt haal je die als eerste uit het stopcontact.

Kijk of het hierna opgelost is.

Zo niet dan volg je mijn instructie's.

Reputatie 1

@tonymelony 

Leuk maar het werkt niet 

Ps wel raar dat de router een paar x per dag blijt herstarten met of zonder superwifi punten(en)

Reputatie 6
Badge +9

@Mfreak Dan heb jij niet hetzelfde probleem zoals je eerder wel zegt.

Dat de router een paar keer per dag blijft herstarten is een ander probleem.

Heb je glasvezel ? Dan spanning er af.

Modem spanning er af.

Hierna 1 voor 1 weer inzetten en rustig wachten tot alles brand.

Nog steeds problemen dan bel 0800-0402.

ik ben al dagen mee bezig , ik heb nu de DVS er uit gehaald , en het werkt, ok de tweede SW brandt oranje en ik gebruik het ook om de tv ontvanger van signal te geven zo dat wij tv kunnen kijken, ik heb begrepen dat deze ook wifi uitzendt . maar nu de volgende probleem, hoe kijken de kinderen tv boven ,dat deden wij via de DVS . als ik de DVS opnieuw tussen zet krijg ik dezelfde problemen als voorheen? stuur de kpn een extra SW in ruil van een set 3 stuks DVS die niet meer bruikbaar zijn?

Reputatie 3
Badge +1

Helaas… ook hier is de storing nog steeds aanwezig. 

Van KPN heb ik ook niets meer mogen vernemen.

In gebreke stellen dan maar?

 

Reputatie 3
Badge +1

@Remco_ en @Alex_P 

Zoals bekend heb ik officieel op vrijdag 02 december dit probleem gemeld.
Op zaterdag 03 december 2 keer naar de KPN XL winkel in Den Bosch geweest.

Dezelfde dag ook nog een SMS van KPN:

“Beste klant, we gaan direct aan de slag met het probleem dat je bij ons hebt gemeld. Meteen nadat we de oplossing hebben, hoor je van ons. Groet, KPN”

Is er al een oplossing? Het is nu inmiddels al 12 december 2022!

Op dinsdag 06 december 2022 nog gesproken met een medewerker van KPN.
Klacht is bekend, we vullen een klachtformulier in, u wordt terug gebeld :)
Wanneer?

Donderdag 08 december 2022 weer een SMS van KPN:
“Beste klant, je hebt misschien last van een internetstoring. Los dit op door alle draadloze adapters 10 seconden uit het stopcontact te halen. Stop ze daarna weer terug. Groet, KPN”


Helaas… problemen blijven! Gen oplossing dus.
En toen bleef het stil… Geen SMS-jes, Niet terug gebeld, Geen e-mail… Helemaal niets!

Oja, wel iets…. DE FACTUUR - Want die mogen we uiteraard gewoon betalen.
Fijne avond allemaal.

 

Reputatie 1

Ff een update van mijn kant. Alles werkt wweer naar behoren (v12 box, wp's en de devolo's)

Thx iedereen voor de hulp in het bijzonder @tonymelony 

 

Gr Richard. 

ik heb de DVS 3 stuks gereset en net terug gezet , tot nu toe alles werkt prima , maar ik weet niet of het zo blijft , heeft kpn gisteren wat verandert? ik mis een topic van de kant van KPN naar alle klanten die met deze problemen zitten. ik wist niks van deze probleem tot dat ik 3 dagen geleden kpn na dat ik had gebeld op het probleem werd mij aangewezen en dat ik moest wachten op een update en de tweede swp moest missen omdat deze continue groen knipperde of rood werd. 
als werkte prima tot de update. als de update niet werk waarom wordt het niet teruggedraaid?

Reputatie 7
Badge +28

ik heb de DVS 3 stuks gereset en net terug gezet , tot nu toe alles werkt prima , maar ik weet niet of het zo blijft , heeft kpn gisteren wat verandert? ik mis een topic van de kant van KPN naar alle klanten die met deze problemen zitten. 

Ja, gisteren is er iets aangepast waardoor je na een reset van de DVS van de problemen af moet zijn. 
 

En dat topic met oplossingen is er nu: 

 

Ik heb nu meerder keren geprobeerd alles opnieuw te resetten. Eerst het modem een harde reset gedaan, toen de wifi punten. Nu twee verschillende wifi punten geprobeerd opnieuw te installeren echter het enige wat volgt is een rood lampje. Een van mijn wifi punten wil zelfs niet op paars komen (na harde reset) wat nu te doen? Had de hoop dat KPN in deze wellicht beter hulp zou bieden….

Booster blijft paars op fabrieksinstelling staan, wat doe ik verkeerd 

Reputatie 3
Badge +1

Nooit meer een reactie mogen ontvangen van KPN. Erg triest... 

Reputatie 7
Badge +24

Nooit meer een reactie mogen ontvangen van KPN. Erg triest... 

Jeetje, helemaal over het hoofd gezien dit. Mijn oprechte excuses. Probleem speelt nog steeds? Goed als ik je morgen even benader? 
We gaan dit oplossen!

Reputatie 3
Badge +1

Nooit meer een reactie mogen ontvangen van KPN. Erg triest... 

Jeetje, helemaal over het hoofd gezien dit. Mijn oprechte excuses. Probleem speelt nog steeds? Goed als ik je morgen even benader? 
We gaan dit oplossen!

 

Morgen helaas geen tijd. Ik heb idd nooit meer een reactie mogen ontvangen en ja... Het probleem is nog niet opgelost. Ik heb nu drie losse gekoppelde wifi punten in een doos liggen. 

Reputatie 7
Badge +24

Nooit meer een reactie mogen ontvangen van KPN. Erg triest... 

Jeetje, helemaal over het hoofd gezien dit. Mijn oprechte excuses. Probleem speelt nog steeds? Goed als ik je morgen even benader? 
We gaan dit oplossen!

 

Morgen helaas geen tijd. Ik heb idd nooit meer een reactie mogen ontvangen en ja... Het probleem is nog niet opgelost. Ik heb nu drie losse gekoppelde wifi punten in een doos liggen. 

Zou je het opnieuw willen proberen met een schone installatie van de WiFiversterker? Je zou nu weer verbinding moeten krijgen. Heel belangrijk is wel om die schone installatie uit te voeren. 

Reputatie 3
Badge +1

Nooit meer een reactie mogen ontvangen van KPN. Erg triest... 

Jeetje, helemaal over het hoofd gezien dit. Mijn oprechte excuses. Probleem speelt nog steeds? Goed als ik je morgen even benader? 
We gaan dit oplossen!

 

Morgen helaas geen tijd. Ik heb idd nooit meer een reactie mogen ontvangen en ja... Het probleem is nog niet opgelost. Ik heb nu drie losse gekoppelde wifi punten in een doos liggen. 

Zou je het opnieuw willen proberen met een schone installatie van de WiFiversterker? Je zou nu weer verbinding moeten krijgen. Heel belangrijk is wel om die schone installatie uit te voeren. 

 

Het werkt inmiddels weer, ik heb alle Draadloze Verbindingssets de vuilnisbak ingegooid en daarna de Wifi versterkers gereset. Excuses van KPN? Nooit ontvangen :) Cadeautje van KPN voor het ongemak? Nooit ontvangen :) etc…