[oud] Experia Wifi / SuperWifi updates

  • 20 November 2019
  • 961 reacties
  • 51915 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

961 reacties

Reputatie 2

Het mensen. 
 

ook bij mij werkt de EW niet meer. Alles al gedaan. EB en EW ook al reset gegeven. En fabrieksinstellingen terug gezet niks werkt. Nu kwam ik aan het denken bij de EW is het zo dat ik hem moet resetten zonder de phillips hue bridge aangesloten ( die kan er weer in nadat hij is gerest. Geld dit ook voor de EB ? Hier heb ik namelijk een bridge van tradfri (ikea hub) inzitten. Moeten alle kabels er uit voordat je een reset doet ? 
 

word knetter gek van die update daarvoor werkte alles zo fijn en snel

Ik overweeg aangifte van vernieling te doen... 

@Shalomy : Fijn dat het nu lijkt te werken. Zal ik die monteursafspraak cancelen? 

Hoi @Rikkert83 : Heb jij het ondertussen aan de praat? Mijn advies is om ALLES los te koppelen en vervolgens de experiabox een harde reset te geven. Als je daar dan weer wifi op hebt, de experia wifi's koppelen. Mocht dit niet lukken, laat het weten! Kun je in dat geval je profiel aanvullen en mij een seintje geven? 

@Shalomy : Fijn dat het nu lijkt te werken. Zal ik die monteursafspraak cancelen? 

Ja dat zou heel fijn zijn. Ik heb geen bevestigingsmail gehad, dus weet niet hoe ik de afspraak kan annuleren. Dus mooi als jij dat regelt!

Hoi @Rikkert83 : Heb jij het ondertussen aan de praat? Mijn advies is om ALLES los te koppelen en vervolgens de experiabox een harde reset te geven. Als je daar dan weer wifi op hebt, de experia wifi's koppelen. Mocht dit niet lukken, laat het weten! Kun je in dat geval je profiel aanvullen en mij een seintje geven? 

Dit heb ik gisteren gedaan en werkte heel even. Dus ook dit was niet de oplossing. Profiel is aangevu

Ondanks een harde reset van de Experiabox V10(10 sec resetknopje ingedrukt) geen software update ontvangen. is er nog een andere manier om de software te installeren?

@Erwin_ @Marcia_ Mocht er weer functionaliteit terugkomen in de EW’s n.a.v. de hier (en ik neem aan ook via de helpdesk) geuite klachten inzake het niet meer kunnen uitschakelen of scheiden van 2.4 en 5 ghz, wordt dat dan ook hier gemeld?

 

Ik wil als argument daarvoor ook nog even benadrukken dat die functionaliteiten wel nog gewoon in de Experia Box zelf zitten, dus waarom dan niet meer in de EW’s zou je denken… 

Reputatie 5
Badge +6

We hebben wegvallend internet en wil geen monteur omdat ik weet dat het aan jullie.ligt en niet aan iets wat de monteur kan.

Voor meer info zie laatste notitie van helpdesk

Reputatie 7
Badge +30

@Shalomy de monteur is geannuleerd! 


@Rikkert83 top! Ik ga ermee aan de slag en hou je op de hoogte.

 

@BeJe64 heb je geprobeerd in te loggen op de webinterface van de Experia Wifi? In het startbericht van dit topic vind je de informatie over waar je het dan kunt vinden.

 

@paalbovenwater dat zullen we dan zeker hier melden! 

Reputatie 2

Terwijl ik dit bericht schrijf schakelt mijn telefoon 5 keer van wifi naar 4g en terug terwijl ik twee meter van de EW zit... Dit is toch belachelijk!!!

KPN wat zijn de plannen... Gaan jullie er iets aan doen of blijven jullie roepen dat iedereen zijn EW moet resetten en dat het wel goed komt.... Niet dus...

Ik heb de EW er weer tussenuit gehaald, apparaten die eerst altijd via de 5.0-band verbinding maakten, maken nu hoofdzakelijk verbinding met de 24-band. Voor mij een ongewenste situatie.

 

Reputatie 7

Ik heb de EW er weer tussenuit gehaald, apparaten die eerst altijd via de 5.0-band verbinding maakten, maken nu hoofdzakelijk verbinding met de 24-band. Voor mij een ongewenste situatie.

Het heel toch heel jammer dat bandsteering blijkbaar niet goed functioneert op de Experia WiFi's terwijl de functionaliteit om 2.4GHz en 5GHz van elkaar te scheiden (aparte namen) wel om zeep geholpen is.

De update is alleen daarom al een enorme achteruitgang voor velen.

Ik hoop dat KPN op zeer korte termijn een fix zal gaan uitbrengen.

Reputatie 1

Zojuist contact gehad met helpdesk omdat ik graag een gastwifi in wilde stellen op mijn V10, maar dit bleek niet mogelijk in combinatie met de wifiversterkers 🤔 “binnenkort komt er een update en dan wordt dit wel mogelijk mevrouw”. Oké, afwachten dus dacht ik. tot ik deze topic zag. Direct een reset doen leek me de beste oplossing want dan krijg je de nieuwe update binnen toch (zo lees ik het tenminste). Reset gedaan … geen nieuwe softwareversie binnen gekregen. Maar of ik daar zo rouwig om moet zijn? Wat is wijs? Haal ik de update handmatig binnen (en hoe dan?) of wacht ik tot de kinderziektes er uit zijn? Wie weet raad? 

Reputatie 7
Badge +30

We hebben wegvallend internet en wil geen monteur omdat ik weet dat het aan jullie.ligt en niet aan iets wat de monteur kan.

Voor meer info zie laatste notitie van helpdesk

Heb je de Experia Wifi('s) al eens gereset? Ik kan niet meer dan de klantenservice medewerkers kunnen!

 

@MvB01 het gastnetwerk kan inderdaad nog niet ingesteld worden met de Experia Wifi, ook wij hebben daar geen oplossing voor 😞. In het startbericht van dit topic staat uitgelegd hoe je de update binnen kunt halen. 

Reputatie 5
Badge +6

Marcia al 5x

En ja, in de volgorde van dichtbijzijndste van experiabox.

 

Reputatie 1

@Marcia_ ik snap dat jullie geen oplossing hebben voor het niet in kunnen stellen van de gastwifi als de extenders zijn geïnstalleerd. Ik had gehoopt dat ik met het binnenhalen van deze update dat op kon lossen. Maar het lukt me dus niet om de update binnen te halen. Ik heb de stappen van hierboven gevolgd (reset enzo). Wat nu?

Reputatie 1

Ook zie ik een andere webinterface dan aangegeven in de uitleg @Marcia_  Daarin zie ik geen ‘firmware-update’

Reputatie 7

In het startbericht van dit topic staat uitgelegd hoe je de update binnen kunt halen. 

Ware het niet dat die uitleg niet klopt.

Druk op "Zoek automatisch naar upgrade" op de pagina "Systeem -> Firmware upgrade".

Als er geen nieuwe firmware gevonden wordt, probeer het dan morgen nog een keer, dan is jouw Experia WiFi nog niet vrijgegeven voor de upgrade.

Na de update was mijn SSID/wachtwoord teruggezet naar de defaults. Ik heb dat verholpen door de WiFi's uit te zetten en los te koppelen en wifi op mijn v10a box weer aan te zetten. Nadat dat werkte heb ik een voor een de WiFi's weer aangezet en een reset gegeven. Maar nu zit ik met heel erg instabiel internet, het valt geregeld weg en ik kan niet verbinden met mijn smart speakers en Chromecast terwijl ze wel verbonden zijn en media afspelen.

Ik heb nu de WiFi's uitgezet, want de wegvallende verbinding is echt onacceptabel. Hoe kan ik de WiFi's weer goed werkend krijgen?

Ook zie ik een andere webinterface dan aangegeven in de uitleg @Marcia_  Daarin zie ik geen ‘firmware-update’

Het gast netwerk staat in de app genoemd als komt er aan. Dat is voor een volgende update blijkbaar.

Badge

Kan iemand mij vertellen waar ik die update zou kunnen vinden?

Reputatie 7

Kan iemand mij vertellen waar ik die update zou kunnen vinden?

Zie drie berichten voor de jouwe.

Badge

Ik kan de tab Systeem al niet vinden.

Reputatie 7

Ik kan de tab Systeem al niet vinden.

Ben je dan wel ingelogd op de Experia WIFi?

Wat zie je dan wel? (Screenshot)

Reputatie 2

Kan iemand mij vertellen waar ik die update zou kunnen vinden?

Je mag mijn update wel hebben…

Ik raad je aan even dit forum door te bladeren, en je zult de update niet meer willen... Scheelt je een hoop gedoe