[oud] Experia Wifi / SuperWifi updates

  • 20 November 2019
  • 961 reacties
  • 51915 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

961 reacties

Reputatie 1

mislukt, zowel het password achterop de V10a als het zelf gekozen wachtwoord falen. Ik mag over 3600 seconden een nieuwe poging doen. @Erwin_ Tips?

@Frits 010; Heb je wel gezien dat er 2 wachtwoorden vlak onder elkaar staan onderop de EW’s? Dat had ik namelijk eerst ook niet door. De bovenste is voor het wifi van de EW en die daaronder voor de webinterface.

Ja, dank. Helaas pakt de interface geen van beide. 
dinsdag komt een monteur...

Badge +12

Wat nu weer jamner is dat AVM het Telfort profiel er weer uit heeft gehaald.

Dat heeft AVM niet gedaan, maar die is door KPN teruggetrokken ter voorbereiding op de integratie van Telfort met KPN.

Je kunt oveirgens een Fritz!Box ook handmatig configureren waardoor je deze alsnog op een Telfort aansluiting kunt gebruiken.


 Telfort staat er bij mij nog gewoon tussen (7.12)

 

Reputatie 7

Wat nu weer jamner is dat AVM het Telfort profiel er weer uit heeft gehaald.

Dat heeft AVM niet gedaan, maar die is door KPN teruggetrokken ter voorbereiding op de integratie van Telfort met KPN.

Je kunt oveirgens een Fritz!Box ook handmatig configureren waardoor je deze alsnog op een Telfort aansluiting kunt gebruiken.


 Telfort staat er bij mij nog gewoon tussen (7.12)

 

Goed te lezen dat KPN blijkbaar dus nog niet de opdracht gegeven heeft om het configuratiescript voor Telfort te verwijderen.

Onlangs is er een update uitgekomen voor de experia wifi. Na deze update is het niet meer mogelijk om de 2.4Ghz van de 5GHz te scheiden. Gaat deze optie nog ooit terugkomen? Dit is voor mij namelijk heel erg van belang.

Reputatie 7

Ik ben bang van niet.

Heb je dit topic al gezien?

Bedankt voor je reactie! Dit is zeer teleurstellend...

Reputatie 1

Inloggen is gelukt! Eindelijk. Ik vond denk ik de oplossing via deze tip op het telfort forum (zelf heb ik een kpn abonnement, maar dat maakt niet uit). De laatste keer dat ik wel inlogde had ik inderdaad een vpn aan staan. Hoe dan ook, ik kan nu verder met de pogingen de EW's aan de praat te krijgen.

Je zou ook nog eens kunnen kijken naar een zogenaamde "HSTS" functionaliteit in een browser.Dat houdt in dat als je toevallig voor het inloggen een keer httpshebt gebruikt, dat niet meer ongedaan wordt gemaakt.


 https://forum.telfort.nl/internet-267/inloggen-experia-box-v10a-lukt-niet-81017

Reputatie 2

Hoi allemaal.

Terug gekomen van vakantie merkte ik dat mijn wifi adapters een update hadden gekregen.  De 2de heeft al die tijd uitgestaan en nadat die weer was aangezet, merkte ik dat ik de led's niet meer kon uitzetten. En ik merkte dat ze “samen werkte” Kon helemaal niet meer inloggen. Helaas had ik op die dag niet veel tijd maar vandaag heb ik het geprobeerd met de KPN thuis app. Ook geen succes. Echter de thuis app vertelde me wel dat als ik niet kon inloggen dat ik een reset moest geven. Dat gedaan en dat duurde best lang voordat ik weer wifi had.  En hierna kon ik wel weer inloggen met het wachtwoord dat onder de wifi adapters staan. Er wordt meteen voorgesteld om het wachtwoord te wijzigen.  Ze werken nu beide weer, kan inloggen en heb de led's kunnen uitzetten. Ben benieuwd wanneer het gasten netwerk mogelijk is.

 

Groeten  Jos

Badge

Momenteel wordt de nieuwe software voor de Experia wifi uitgerold. 

Het betreft versie 1.00.26v3 en hiermee wordt de lang verwachte mesh functionaliteit geïntroduceerd. Dat creëert een deken van wifi door je hele huis. Dankzij mesh-technologie verbindt je toestel altijd met het meest optimale wifipunt en wordt de wifisnelheid in huis gelijkmatig verdeeld.

Bijkomend voordeel is dat de Experia wifi's nu ook samenwerken met de nieuwe (ronde) draadloze wifi versterker voor een nog betere dekking.
 

KPN Thuis app

Het is met deze update nu ook mogelijk om de Experia Wifi's via de thuis app te bedienen. Met de KPN Thuis app sluit je in een paar stappen de Experia Box (modem) en de wifiversterkers aan. Via de app kun je deze dan ook beheren en wijzigen.

  • Je kunt de app direct gebruiken zonder inlog.
  • Wijzig je wifi-instellingen zoals netwerknaam en wachtwoord.
  • Stap voor stap hulp bij aansluiten.

De aparte instellingen voor losse netwerknamen/SSID's (2,4Ghz en 5Ghz) komen hierdoor te vervallen. Dit is vanaf nu volledig geautomatiseerd. 

 

Storing?

Voor de meeste klanten zal de update geruisloos verlopen.

Mocht je plotseling geen wifi meer hebben, kun je de Experia wifi's resetten met het reset knopje. Het is dan belangrijk om het resetknopje even 10 seconden ingedrukt te houden. Hierna haalt het apparaatje opnieuw zijn gegevens uit de Experiabox. Dit proces herhaal je bij al je Experia wifi's. 

Als het daarna nog niet werkt is verstandig om de Experia wifi's los te koppelen en de Experiabox een herstart(eventueel reset) te geven. Om vervolgens de Experia wifi's weer aan te sluiten. 
 

Veelgestelde vragen (FAQ):
 

-Wanneer krijg ik de update?

We zijn actief bezig de update naar de Experia Wifi's te pushen. Tevens is de update te forceren door een reset te doen.  
 

-Mijn Experia Wifi zit achter een eigen router. Krijg ik nu wel de update?

Zo lang er een internetverbinding is, wel. Het kan wel voorkomen dat er een firewall of eigen acceslist roet in het eten gooit. We kunnen hier geen garanties geven maar in veel gevallen zal het gewoon lukken. 
 

-Ik zit bij Telfort. Geldt de update ook voor mij?

Ja, ook voor Telfort wordt de nieuwe firmware uitgerold. De software is voor iedereen gelijk.
 

-Kan ik de update forceren?

Dat kan. Via het reset knopje of via de webinterface. Er is trouwens nog maar één webinterface. Deze kun je benaderen door het IP adres van één van je Experia Wifi's in de adresbalk van je browser te typen. Zodra je deze pagina hebt bereikt zal het wifi lampje van de primary/master Experia wifi gaan knipperen. 

System → Firmware update → Check knop. Als hier vervolgens  1.00.26v3  tevoorschijn komt kun je ‘upgrade’ klikken. 

 

 

 

 

Niet fijn dat de losse SSID namen komen te vervallen. 2 mobieltjes thuis zien de ghz en de derde  mobiel ziet de 5ghz niet, alleen de 2.4, maar daar geeft de WiFi verificatiefout aan. Allerlei tips, maar dit is toch iets wat ik via kpn kan aanvragen om dat weer terug te draaien?

Reputatie 7
Badge +30

Hallo @Inge60, goede vraag! We hebben naar aanleiding van de feedback van jullie dit zeker intern doorgegeven. Vooralsnog gaat dit echter niet aangepast worden helaas. Als je tegen problemen aanloopt, is het goed om de Experia Wifi's te resetten. Hopelijk is het dan opgelost!

Badge

Hallo @Inge60, goede vraag! We hebben naar aanleiding van de feedback van jullie dit zeker intern doorgegeven. Vooralsnog gaat dit echter niet aangepast worden helaas. Als je tegen problemen aanloopt, is het goed om de Experia Wifi's te resetten. Hopelijk is het dan opgelost!

Dank voor het bericht, wel teleurstellend. Waar kan ik de beschrijving vinden van resetten?

Reputatie 7
Badge +25

Hallo @Inge60, goede vraag! We hebben naar aanleiding van de feedback van jullie dit zeker intern doorgegeven. Vooralsnog gaat dit echter niet aangepast worden helaas. Als je tegen problemen aanloopt, is het goed om de Experia Wifi's te resetten. Hopelijk is het dan opgelost!

Dank voor het bericht, wel teleurstellend. Waar kan ik de beschrijving vinden van resetten?

Op de zwarte Experia wifi's zit een fysiek knopje waar RESET bij staat. Houd dat knopje 10 seconden in en hij gaat resetten. Doe dat bij elk exemplaar, en dan moet het goed komen.

@Shalomy : Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven als je dat gedaan hebt?? Ik wil samen met een collega kijken of jouw probleem voortvloeit uit een instelling op onze servers. 

Los van het 2.4  en 5 ghz verhaal heb ik sinds de update echt vaak haperend wifi via de EW's. Af en toe valt het even helemaal weg en doorgaans is het rete traag. Echt weer plaatjes op websites die stukje voor stukje laden, dat werk. Of 5 keer moeten verversen. Ik ben gewoon weer 15 jaar teruggezet met deze update. Hoe meer ik het merk hoe pissiger ik word. Ik ga denk ik de EW's weer helemaal uitzetten en het wifi op de EB weer aanzetten, want die is een stuk stabieler. Ik hoop echt ten zeerste dat er of een rollback of een snelle update komt, want dit is echt bagger zo. Ik beveelde sinds ik de EW's zo lekker werkend had KPN echt aan bij mensen, maar dat laat ik nu wel achterwege, zo zonde dit. Natuurlijk kan ik allemaal eigen apparatuur gaan inzetten, maar dan kan ik wel weer 200 euro stuk gaan gooien terwijl alles perfect werkte. Dan stap ik wel met het hele riedeltje over, want ben nu van KPN compleet, naar compleet k**!

Reputatie 7

Los van het 2.4  en 5 ghz verhaal heb ik sinds de update echt vaak haperend wifi via de EW's. Af en toe valt het even helemaal weg en doorgaans is het rete traag.

Kijk ook eens met welke Experia WiFi jouw apparaat verbonden is als hij zo traag is.

Dit kan je, als ik het goed begrepen heb, zien als je inlogt op de Experia WiFi.

Is dat dan de Experia WiFi die het dichtsbij staat?

Kijk ook eens met welke Experia WiFi jouw apparaat verbonden is als hij zo traag is.

Dit kan je, als ik het goed begrepen heb, zien als je inlogt op de Experia WiFi.

Is dat dan de Experia WiFi die het dichtsbij staat?

Ja heb ik gecheckt. Hij pakt wel de juiste EW die vrij in het zicht op 4m afstand staat. Het lijkt zelfs te gebeuren als ie wel de 5 ghz pakt, maar sowieso als ie de 2.4 ghz pakt. Speedtest wil ie op die momenten niet eens doen en in de thuis app zegt ie dan even geen connectie te hebben en dan paar seconden later weer wel. Ben er klaar mee. Ik heb ijdele hoop dat dit op korte termijn aangepast gaat worden, dus dan zit er niks anders op dan de EB weer aan.

@Shalomy : Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven als je dat gedaan hebt?? Ik wil samen met een collega kijken of jouw probleem voortvloeit uit een instelling op onze servers. 

Profiel aangevuld... 

Reputatie 7
Badge +22

Dank voor het bericht, wel teleurstellend. Waar kan ik de beschrijving vinden van resetten?

Op de zwarte Experia wifi's zit een fysiek knopje waar RESET bij staat. Houd dat knopje 10 seconden in en hij gaat resetten. Doe dat bij elk exemplaar, en dan moet het goed komen.

Beste @Inge60 

Is het inmiddels gelukt? Aan de hand met de beschrijving van @Paul_ ? Laat even wat weten, dan kunnen we je verder helpen.

@Shalomy : Wil jij de Experia Wifi's nogmaals resetten? (10 seconden reset knopje op de zwarte kastjes) . We hebben je profiel opgeschoond en ik heb goede hoop dat het nu wel gaat werken!

 

Badge

Hallo @Inge60, goede vraag! We hebben naar aanleiding van de feedback van jullie dit zeker intern doorgegeven. Vooralsnog gaat dit echter niet aangepast worden helaas. Als je tegen problemen aanloopt, is het goed om de Experia Wifi's te resetten. Hopelijk is het dan opgelost!

Dank voor het bericht, wel teleurstellend. Waar kan ik de beschrijving vinden van resetten?

Op de zwarte Experia wifi's zit een fysiek knopje waar RESET bij staat. Houd dat knopje 10 seconden in en hij gaat resetten. Doe dat bij elk exemplaar, en dan moet het goed komen.

Mijn excuus, maar als ik iets reset,zou ik graag willen weten wat ik daarna moet doen. En zijn beide wifiversterkers dan gereset? Ik vroeg om een beschrijving/handleiding

Reputatie 7
Badge +22

Mijn excuus, maar als ik iets reset,zou ik graag willen weten wat ik daarna moet doen. En zijn beide wifiversterkers dan gereset? Ik vroeg om een beschrijving/handleiding

Als je beide WiFi versterkers een reset geeft dan gaan ze zich zelf herstellen, daar hoef je niks voor te doen.

Reputatie 6
Badge +7

Wederom een wijziging waar niemand om gevraagd heeft en die ik persoonlijk ook onwenselijk vind ivm apparatuur welke alleen op 2,4 werkt en dus een aparte netwerknaam nodig heeft.

 

Dus KPN: hoe gaan we dit oplossen?

 

Serieus mijn overstap is weer flink dichterbij gekomen.

 

Reputatie 7

Wederom een wijziging waar niemand om gevraagd heeft en die ik persoonlijk ook onwenselijk vind ivm apparatuur welke alleen op 2,4 werkt en dus een aparte netwerknaam nodig heeft.

Maar daarvoor hoeft er geen aparte netwerknaam te zijn, apparaten die alleen 2.4GHz ondersteunen zien het 5GHz netwerk sowieso niet.

Het mensen. 
 

ook bij mij werkt de EW niet meer. Alles al gedaan. EB en EW ook al reset gegeven. En fabrieksinstellingen terug gezet niks werkt. Nu kwam ik aan het denken bij de EW is het zo dat ik hem moet resetten zonder de phillips hue bridge aangesloten ( die kan er weer in nadat hij is gerest. Geld dit ook voor de EB ? Hier heb ik namelijk een bridge van tradfri (ikea hub) inzitten. Moeten alle kabels er uit voordat je een reset doet ? 
 

word knetter gek van die update daarvoor werkte alles zo fijn en snel

@Shalomy : Wil jij de Experia Wifi's nogmaals resetten? (10 seconden reset knopje op de zwarte kastjes) . We hebben je profiel opgeschoond en ik heb goede hoop dat het nu wel gaat werken!

 

Volgens mijn zoon werkt alles naar behoren. Bedankt!