[oud] Experia Wifi / SuperWifi updates

  • 20 November 2019
  • 961 reacties
  • 51915 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

961 reacties

... en heb ook de wifi op de V10 weer goed werkend aan kunnen zetten.

Dat hoort dus niet te kunnen en lijkt ook niet te kunnen bij de KPN uitvoering van de V10.

Blijkbaar zit er nog een "bug" in de firmware van de Telfort uitvoering van de V10.

Advies aan iedereen die VoWiFi gebruikt: Laat de wifi van de Experia Box anders dan de V10a uit staan.

 

Bij mij werkt alles (weer) gewoon goed na de firmware-update.

Worden apparaten die 5GHz aan kunnen ook netjes op de 5GHz band aangesloten of zie je dat die apparaten regelmatig ook met 2.4GHz verbonden worden.


Hallo @wjb , wat ik tot nu kan beoordelen verbinden de dual-band apparaten keurig met de 5.0-band, maar ik kijk niet dagelijks in het beheersmenu van de EW.

P.S. ik vind die ‘bug’ in de V10 niet erg eerlijk gezegd.

 

Waarom blijf je niet met je tengels van mijn spullen af het werkte perfect met mijn instellingen en dan komen jullie inbreken op mijn systeem en halen alles overhoop... Ik vraag me af hoe dit juridisch zit...

Dat is een terechte vraag immers de Experia WiFi heb je niet in bruikleen, maar die is jouw eigendom. Het is inderdaad de vraag of KPN zonder accordering door de abonnee wijzigingen mag doorvoeren.

Hier kan ik momenteel geen uitspraak over doen. Uiteraard heb ik jullie vragen direct doorgestuurd. Wordt vervolgd.

@Jan-D : Jouw eerdere vraag over een handleiding en meer details is wel gelezen. Excuus dat ik daar niet direct op heb gereageerd. Het verzoek staat uit. 

Reputatie 7

Hallo @wjb , wat ik tot nu kan beoordelen verbinden de dual-band apparaten keurig met de 5.0-band, maar ik kijk niet dagelijks in het beheersmenu van de EW.

Logisch, maar toch is het interessant om af en toe een op jouw telefoon of tablet te kijken of deze via 2.4 of 5GHz verbonden is.

 

P.S. ik vind die ‘bug’ in de V10 niet erg eerlijk gezegd.

Dat kan ik me heel goed voorstellen en eigenlijk zou die "bug" ook geen bug maar feature moeten zijn.

Reputatie 4
Badge +3

... en heb ook de wifi op de V10 weer goed werkend aan kunnen zetten.

Dat hoort dus niet te kunnen en lijkt ook niet te kunnen bij de KPN uitvoering van de V10.

Blijkbaar zit er nog een "bug" in de firmware van de Telfort uitvoering van de V10.

 

Ik gebruik ook de combinatie V10 met wifi met een Experia-wifi. Beide van KPN. Dus geen bug in alleen de Telfort uitvoering.

Deze combinatie werkt niet perfect maar wel veel beter dan twee Experia-wifi’s.

Reputatie 1

De EW die je aansluit moet de WiFi van de box wel overnemen.Wanneer je mijn verhaal volgt en de EW op de juiste manier terugbrengt naar fabrieksinstellingen en dan aansluit moet het lukken.

Omdat ik nog geen van de drie EW's werkend heb gekregen (box V10a) volg ik nauwgezet de handleiding van @Techneutje, maar ik stuit op het probleem van de wachtwoorden als ik het systeem probeer te benaderen vanuit de KPN thuis app.

Wat doe ik fout? Dit is wat er gebeurt:

  • ik open de app en die geeft aan dat ik verbonden met met een netwerk BWA-5C-----, en bij controle van de drie EW's blijkt dat inderdaad een van de EW's te zijn, maar die had ik nog afgekoppeld staan. Ik koppel die weer aan, wacht op blauw lampje van de wifi (en constateer dat er niets veranderd is, de EW geeft nog geen wifi door, wel internet via de kabel). 
     
  • Dan vraagt de app om het ‘beheerderswachtwoord'. Ik heb zowel het standaard wachtwoord dat onder de EW staat dat hoort bij die bewuste EW met code BWA-5….. als het standaard wachtwoord van de Expersia V10a box ingevoerd, als de codes van de andere EW's (je moet toch wat) maar alles is fout. Ook het ooit gekozen gewijzigde wachtwoord van de EV-box probeerde ik vergeefs (dat zou sowieso uitgeschakeld moeten zijn door de vele resets van box en EW's in de afgelopen dagen).

Wat nu? Iemand nog een tip?

@Frits 010 de beheerswachtwoord voor de Experiabox is niet gelijk aan die van de EW's en de app of je moet dit zelf zo hebben ingevoerd. 

 

Na de update voerde ook ik de standaard wachtwoord  in van  inde ExperiaWifi die ik wou benaderen daarna kreeg ik meteen de vraag een nieuw beheers wachtwoord aan te maken.

Je zal vermoed ik eerst in de web beheerspagina 192.168.2.150 naar alle waarschijnlijkheid  moeten inloggen om zo de bewuste beheers wachtwoord aan te maken.

Reputatie 4
Badge +3

Het inloggen op de app lukt hier ook niet. Niet met het wachtwoord op de Experia-wifi, niet met het huidige wachtwoord van de experia-wifi en niet met het wachtwoord van de V10. Als KPN toch alles weet van m’n netwerk: graag even doorgeven wat het wachtwoord dan wel is.

Sinds de update afgelopen maandag hebben we geen WiFi meer via de versterkers, de inmiddels beruchte zwarte vierkantjes. Als ik ze aansluit komt onze modem niet meer in het lijstje van beschikbare netwerken. Opeens verschijnt daar dan een modem die wij lang geleden hadden. Alles overigens KPN apparatuur. Vele telefoontjes naar KPN later en vele (harde) resets op allerlei manieren en verschillende volgordes wordt ons verteld om te wachten tot de update is gecorrigeerd. Maar dat is nu dus bijna een week. Kunnen we zelf echt niets doen? Oplossing van KPN is een monteur, maar die kan vrijdag pas… 

Ik volg dit forum al een paar dagen, maar heel veel is veel te technisch voor mij. Dus ik vind vooralsnog geen oplossing voor ons probleem. 

 

Het inloggen op de app lukt hier ook niet. Niet met het wachtwoord op de Experia-wifi, niet met het huidige wachtwoord van de experia-wifi en niet met het wachtwoord van de V10. Als KPN toch alles weet van m’n netwerk: graag even doorgeven wat het wachtwoord dan wel is.

Dat is inderdaad vreemd zoals geschreven na de update kreeg ik de melding meteen een nieuwe beheers wachtwoord te maken omdat het wachtwoord op de onderkant niet veilig genoeg was vrij logisch met zes karakters. 

 

Het wachtwoord wat ik heb ingegeven had ik nodig voor de app.

@Shalomy : Wat een ellende! Ik herken die zin over het corrigeren van deze update niet.  Met de stappen zoals ze hier zijn aangedragen lukt het in de meeste gevallen om de zaak weer aan de praat te krijgen. 

Uiteraard wil ik je niet vermoeien met allemaal ingewikkelde stappen. Ik probeer het zo simpel mogelijk op te schrijven:

-Koppel de Experia Wifi's los

-Reset de Experiabox ( reset gaatje, met een puntig voorwerp, 10 seconden ingedrukt houden)

-Daarna even 15 minuten wachten. Als het goed is heb je dan weer ‘gewoon’ draadloos internet via de experiabox.

-vervolgens de experia wifi's weer aansluiten.. Als het signaal niet wordt overgenomen nog even het resetknopje op de Experia wifi's gebruiken ( 10 seconden indrukken)

Laat je weten of het zo lukt?

Mocht dit allemaal al besproken zijn, is het wellicht toch het handigste om die monteur te laten komen.

 

 

@Shalomy : Wat een ellende! Ik herken die zin over het corrigeren van deze update niet.  Met de stappen zoals ze hier zijn aangedragen lukt het in de meeste gevallen om de zaak weer aan de praat te krijgen. 

Uiteraard wil ik je niet vermoeien met allemaal ingewikkelde stappen. Ik probeer het zo simpel mogelijk op te schrijven:

-Koppel de Experia Wifi's los

-Reset de Experiabox ( reset gaatje, met een puntig voorwerp, 10 seconden ingedrukt houden)

-Daarna even 15 minuten wachten. Als het goed is heb je dan weer ‘gewoon’ draadloos internet via de experiabox.

-vervolgens de experia wifi's weer aansluiten.. Als het signaal niet wordt overgenomen nog even het resetknopje op de Experia wifi's gebruiken ( 10 seconden indrukken)

Laat je weten of het zo lukt?

Mocht dit allemaal al besproken zijn, is het wellicht toch het handigste om die monteur te laten komen.

 

 

Bedankt voor de duidelijke informatie. Maar dat hebben we dus al ontelbare keren gedaan. Het signaal wordt dan inderdaad overgenomen, maar na een paar minuten (zonder onze tussenkomst) 'springt' de verbinding er weer uit. Onze modem staat dan niet meer bij beschikbare netwerken, wel weer onze oude modem. Om gek van te worden. We zullen inderdaad nog een week geduld moeten hebben dan.

Reputatie 1

@Galdor68  Dank. Ik heb nadat de ellende begon 1 x ingelogd via een IP adres (weet niet meer welke) en een nieuw wachtwoord aangemaakt, maar daarna op last van KPN diverse resets uitgevoerd. Dat wachtwoord is dus nu weg, maar in ieder geval is het via de App niet bruikbaar.

 Als ik nu opnieuw via een IP adres probeer bij het modem te komen, lukt mij dat niet. Het begint er al mee dat ik niet weet welk IP adres moet ik kiezen: 

dat van de wifi, dat je kan zien als je op ‘i’ drukt bij de wifi instellingen zichtbaar op mijn telefoon (wifi wordt via V10a nog wel uitgezonden? Of een IP adres van de router, dat daar ook vermeld wordt?  
Op dat van de wifi zelf krijg ik steevast: ERR_CONNECTION_TIMED_OUT

Op dat van de router  krijg ik allerlei waarschuwingen over hackers etc.  

De verbinding is niet privé

Cybercriminelen proberen mogelijk je gegevens van xxxxxx te stelen (bijvoorbeeld wachtwoorden, berichten of creditcardgegevens). Meer informatie

NET::ERR_CERT_INVALID

 

@Erwin_  fijn dat je meeleest: heb je een oplossing voor dit probleem?

 

P.S. KPN: ik ben nu vooral een nogal verdrietige consument, kunt u de suffix Topper bij mijn naam verwijderen? 

Reputatie 7

Bedankt voor de duidelijke informatie. Maar dot hebben we dus al ontelbare keren gedaan. Het signaal wordt dan inderdaad overgenomen, maar na een paar minuten (zonder onze tussenkomst) 'springt' de verbinding er weer uit. Onze modem staat dan niet meer bij beschikbare netwerken, wel weer onze oude modem. Om gek van te worden. We zullen inderdaad nog een week geduld moeten hebben dan.

Blijkbaar wordt er vanuit de centrale server van KPN een ouder wifi profiel naar jouw Experia WiFi's gepusht. Als ik het goed begrepen heb, dan zou je met de KPN thuis app vervolgens de instellingen van jouw Experia WiFi's moeten kunnen aanpassen.

 

@Erwin_, wat gebeurt er met het centraal opgeslagen wifi profiel als de wifi van de Experia Box uit staat en de wifi instellingen van de Experia WiFi's aangepast worden?

Gaan deze nieuwe instellingen naar het centraal ogeslagen wifi profiel of blijft die ongewijzigd?

Reputatie 1

@Galdor68  Dank. Ik heb nadat de ellende begon 1 x ingelogd via een IP adres (weet niet meer welke) en een nieuw wachtwoord aangemaakt, maar daarna op last van KPN diverse resets uitgevoerd. Dat wachtwoord is dus nu weg, maar in ieder geval is het via de App niet bruikbaar.

 Als ik nu opnieuw via een IP adres probeer bij het modem te komen, lukt mij dat niet. Het begint er al mee dat ik niet weet welk IP adres moet ik kiezen: 

dat van de wifi, dat je kan zien als je op ‘i’ drukt bij de wifi instellingen zichtbaar op mijn telefoon (wifi wordt via V10a nog wel uitgezonden? Of een IP adres van de router, dat daar ook vermeld wordt?  
Op dat van de wifi zelf krijg ik steevast: ERR_CONNECTION_TIMED_OUT

Op dat van de router  krijg ik allerlei waarschuwingen over hackers etc.  

De verbinding is niet privé

Cybercriminelen proberen mogelijk je gegevens van xxxxxx te stelen (bijvoorbeeld wachtwoorden, berichten of creditcardgegevens). Meer informatie

NET::ERR_CERT_INVALID

 

@Erwin_  fijn dat je meeleest: heb je een oplossing voor dit probleem?

 

P.S. KPN: ik ben nu vooral een nogal verdrietige consument, kunt u de suffix Topper bij mijn naam verwijderen? 

correctie: ik had een https  ingevuld, maar het is natuurlijk geen beveiligde http 🙂. Ik probeer het nu opnieuw zonder de 's’

Reputatie 1

@Galdor68  Dank. Ik heb nadat de ellende begon 1 x ingelogd via een IP adres (weet niet meer welke) en een nieuw wachtwoord aangemaakt, maar daarna op last van KPN diverse resets uitgevoerd. Dat wachtwoord is dus nu weg, maar in ieder geval is het via de App niet bruikbaar.

 Als ik nu opnieuw via een IP adres probeer bij het modem te komen, lukt mij dat niet. Het begint er al mee dat ik niet weet welk IP adres moet ik kiezen: 

dat van de wifi, dat je kan zien als je op ‘i’ drukt bij de wifi instellingen zichtbaar op mijn telefoon (wifi wordt via V10a nog wel uitgezonden? Of een IP adres van de router, dat daar ook vermeld wordt?  
Op dat van de wifi zelf krijg ik steevast: ERR_CONNECTION_TIMED_OUT

Op dat van de router  krijg ik allerlei waarschuwingen over hackers etc.  

De verbinding is niet privé

Cybercriminelen proberen mogelijk je gegevens van xxxxxx te stelen (bijvoorbeeld wachtwoorden, berichten of creditcardgegevens). Meer informatie

NET::ERR_CERT_INVALID

 

@Erwin_  fijn dat je meeleest: heb je een oplossing voor dit probleem?

 

P.S. KPN: ik ben nu vooral een nogal verdrietige consument, kunt u de suffix Topper bij mijn naam verwijderen? 

correctie: ik had een https  ingevuld, maar het is natuurlijk geen beveiligde http 🙂. Ik probeer het nu opnieuw zonder de 's’

mislukt, zowel het password achterop de V10a als het zelf gekozen wachtwoord falen. Ik mag over 3600 seconden een nieuwe poging doen. @Erwin_ Tips?

@Frits 010 het modem de experiabox bereik je via 192.168.2.254 dat  zal bekend zijn onder normale omstandigheden hoor je de eerste experia wifi via 192.168.2.150 te kunnen benaderen. Als je meerdere experia wifi toestellen hebt gaat het erom welke de primary is. De benodigde ip adressen zou je in je experiabox moeten kunnen terug vinden.

 

@Shalomy als ik je goed begrijp krijg je het ssid de naam van een wifi toegangspunt te zien die bij een niet meer in gebruik zijnde modem hoort.

Je kan vermoed ik niet via die naam bij je wifi aanmelden?

Reputatie 1

@Frits 010 het modem de experiabox bereik je via 192.168.2.254 dat  zal bekend zijn onder normale omstandigheden hoor je de eerste experia wifi via 192.168.2.150 te kunnen benaderen. Als je meerdere experia wifi toestellen hebt gaat het erom welke de primary is. De benodigde ip adressen zou je in je experiabox moeten kunnen terug vinden.

 

 

dat was inderdaad het adres. Ik zie op de Telfort site (gaat ook over een V10a, dus ik geef het een kans) dat na een reset het password ‘Admin’ zou zijn, en niet het password op de sticker achterop de box. Ik ga dat over 2134 seconden proberen.  Citaat:

“Ben je je persoonlijke wachtwoord kwijt? Reset dan je modem door de reset knop op de achterzijde van het modem een aantal seconden ingedrukt houden totdat het Power lampje rood gaat branden. Je modem wordt automatisch teruggezet naar de fabrieksinstelling. Log hierna in met de Gebruikersnaam 'Admin' en laat het veld Wachtwoord leeg. “

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/netwerknaam-en-wachtwoord-experia-box-v10a-instellen.htm

@Frits 010 ben je KPN of Telfort klant? Om in de v10a te komen is het password toch echt wat op het kaartje staat. 

 

Wat je aanhaalt gaat op voor de V10 zonder A.

Badge +12

De meer technisch aangelegde klant zal dan toch eerder voor andere merken kiezen.

Ik raad eigenlijk iedereen aan om apparatuur van KPN zo veel mogelijk te vermijden.

Helaas gaat het veel te vaak fout met die apparatuur en daar ben je als abonnee dan de dupe van.

Wil je het goed geregeld hebben, dan moet je helaas weer (diep) in de buidel tasten maar aan de andere kant heb je dan waarschijnlijk wel een probleemloos werkend netwerk.

Met de Fritz!Box voorzien van Fritz!OS 7.12 is een (modem)router beschikbaar gekomen die beduidend betere prestaties levert dan de Experia Box.

En ben je op zoek naar een wifi accesspoint, denk dan bijvoorbeeld ook eens aan de TP-Link EAP245.

 

 

Ik heb hier een Fritz!box 7590 met twee stuks TP-Link EAP245. Dit werkt echt perfect! Geen last van ondeskundige KPN-medewerkers die updates willen pushen..

De meer technisch aangelegde klant zal dan toch eerder voor andere merken kiezen.

Ik raad eigenlijk iedereen aan om apparatuur van KPN zo veel mogelijk te vermijden.

Helaas gaat het veel te vaak fout met die apparatuur en daar ben je als abonnee dan de dupe van.

Wil je het goed geregeld hebben, dan moet je helaas weer (diep) in de buidel tasten maar aan de andere kant heb je dan waarschijnlijk wel een probleemloos werkend netwerk.

Met de Fritz!Box voorzien van Fritz!OS 7.12 is een (modem)router beschikbaar gekomen die beduidend betere prestaties levert dan de Experia Box.

En ben je op zoek naar een wifi accesspoint, denk dan bijvoorbeeld ook eens aan de TP-Link EAP245.

 

 

 

Ik heb hier een Fritz!box 7590 met twee stuks TP-Link EAP245. Dit werkt echt perfect! Geen last van ondeskundige KPN-medewerkers die updates willen pushen..

Wat nu weer jamner is dat AVM het Telfort profiel er weer uit heeft gehaald.

Reputatie 7

Wat nu weer jamner is dat AVM het Telfort profiel er weer uit heeft gehaald.

Dat heeft AVM niet gedaan, maar die is dan bljkbaar door KPN teruggetrokken ter voorbereiding op de integratie van Telfort met KPN.

Je kunt oveirgens een Fritz!Box ook handmatig configureren waardoor je deze alsnog op een Telfort aansluiting kunt gebruiken.

@Galdor68 Nee, niet met het huidige wachtwoord. En het oude weten we niet meer...

Wat nu weer jamner is dat AVM het Telfort profiel er weer uit heeft gehaald.

Dat heeft AVM niet gedaan, maar die is door KPN teruggetrokken ter voorbereiding op de integratie van Telfort met KPN.

Je kunt oveirgens een Fritz!Box ook handmatig configureren waardoor je deze alsnog op een Telfort aansluiting kunt gebruiken.

Hier of topic.

. Uiteraard heeft de fabrikant dat wel zelf gedaan in opdracht van KPN

Afgaande op jouw reactie gaan de huidige Telfort vlan instellingen over naar de KPN instellingen. Dat geeft de nodige instel werk voor Telfort klanten met eigen routers. 

 

Dat is jammer @Shalomy kan je niet via de app of de webpagina op die manier het ssid opnieuw instellen, dan hoort wat er nu bekend is in het systeem te wijzigen 

 

mislukt, zowel het password achterop de V10a als het zelf gekozen wachtwoord falen. Ik mag over 3600 seconden een nieuwe poging doen. @Erwin_ Tips?

@Frits 010; Heb je wel gezien dat er 2 wachtwoorden vlak onder elkaar staan onderop de EW’s? Dat had ik namelijk eerst ook niet door. De bovenste is voor het wifi van de EW en die daaronder voor de webinterface.