[oud] Experia Wifi / SuperWifi updates

  • 20 November 2019
  • 961 reacties
  • 51915 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

961 reacties

Reputatie 1

@wjb ik merk dat hij af en toe wel wat lang blijft “hangen” op de experia WiFi en juist niet overschakelt. In principe niet het grootste probleem, behalve dan als je vervolgens nog maar op 10 mbit zit.

Heb je de ExperiaWifi's zelf aangeschaft? Investeer anders in een niet KPN mesh systeem.

 

Is inderdaad wel een overweging als het niet met 1 uitbreiding blijkt te kunnen, maar heb nu al voor 95% een goed werkend systeem, zonde om te vervangen als het niet nodig is.

Dan de witte versterker vervangen voor de gewone EW hoewel als ik goed lees wil je deze juist onbedraad houden. Ik wacht de reactie af. Afgaande op de productpagina en een ander topic hoeft 1 ronde enkel bij instellen bedraad te worden aangesloten.

Specificaties

Makkelijk en snel (draadloos) aan te sluiten

  • Er zijn geen ethernetkabels nodig zijn, alleen een stekker die in het stopcontact moet.
  • De KPN Super Wifipunten nemen automatisch de instellingen van het modem over. Één netwerk, één wachtwoord, super handig.
  • Voor extra hulp bij het aansluiten is altijd de KPN Thuis app beschikbaar.
  • De KPN Thuis app helpt bij het optimaal plaatsen van de KPN Super Wifipunten in huis.  
  • De KPN Super Wifipunten zorgen onderling zelf voor de beste verdeling van bereik en snelheid in huis.
  • Indien gewenst kunnen de KPN Super Wifipunten ook bedraad aangesloten worden

 

Wel dit

Let op, je hebt minimaal 2 KPN Super Wifipunten nodig voor KPN Super Wifi.

bron

 

De thuis app gaat meteen van 2 exemplaren uit.

Reputatie 1

Helaas kan ik geen kabel trekken naar de plek waar nu de oude witte wifiversterker staat (alhoewel, het kan wel, maar dan met kabels in het zicht, en dat ga ik er niet door krijgen :wink:  (en wil ik eigenlijk ook zelf niet)). Wel goed om te lezen dat hij enkel bij instellen met draad aangesloten hoeft te worden. Alleen kan ik dat zelf niet terugvinden, in welk topic heb jij dat gelezen? Want ik dacht dat ik dit forum al aardig uitgeplozen had :wink: . De hoeveelheid informatie die je online kan vinden over deze apparaten is erg beperkt.

En inderdaad, onderstaande zin had ik ook gelezen, waardoor ik het vermoeden krijg dat wat ik wil niet kan. Tegelijkertijd zou het vreemd zijn dat er 2 nodig zijn als KPN aangeeft dat ze samenwerken met de Experia WiFi, wat is dan het nut van die samenwerking als je er vervolgens alsnog 2 nodig hebt?

Let op, je hebt minimaal 2 KPN Super Wifipunten nodig voor KPN Super Wifi.

Wat dat betreft zitten er behoorlijk wat haken en ogen aan de installatie- en plaatsingsmogelijkheden van zowel de Experia Wifi en de nieuwe draadloze WiFi . Zeker ten opzichte van de oude vertrouwde Wifi versterker, wat mij betreft was een geupdate versie van de oude wifi-versterker beter geweest.

@Rene154  mijn excuus helaas niet zoals ik dacht verkeerd onthouden de tweede en volgende moet eerst bedraad worden aangesloten https://forum.kpn.com/internet-9/nieuwe-kpn-wifi-versterker-477973?postid=806788

Reputatie 1

Ja dat topic heb ik ook gelezen! Alleen dat is nog van voor de Experia WiFi update naar 1.00.26v3. Ik heb nog altijd een beetje hoop dat met deze update je de eerste draadloze WiFi versterker niet bedraad hoeft aan te sluiten, omdat dit via de Experia WiFi loopt. Ik ben benieuwd waar @Erwin_  mee komt. 

@Galdor68 Al geprobeerd, lijkt te werken, maar komt daarna terug in oude firmware omgeving.

Dat is vreemd, zo is het een andere gebruiker wel gelukt. Die kreeg de firmware niet gepushed en de methode zoals de screenshots  werkte ook niet. Na ontdekking van deze zipfile lukte het wel.

@Erwin_  Inmiddels contact gehad met de helpdesk. Advies was om de EW rechtstreeks aan een PC aan te sluiten en dan de nieuwe firmware (file van de website) er op te zetten. Gedaan. Zelfde resultaat. Lijkt te updaten, maar na de update is de firmware weer gewoon 1.00.19. Ik heb nu alles wel zo'n beetje geprobeerd…. Graag advies wat nu nog te doen. 

Terug sturen ;)

Enkele gebruikers die graag terug willen met iemand ruilen ;)

Reputatie 7
Badge +30

@Erwin_ Inmiddels contact gehad met de helpdesk. Advies was om de EW rechtstreeks aan een PC aan te sluiten en dan de nieuwe firmware (file van de website) er op te zetten. Gedaan. Zelfde resultaat. Lijkt te updaten, maar na de update is de firmware weer gewoon 1.00.19. Ik heb nu alles wel zo'n beetje geprobeerd…. Graag advies wat nu nog te doen. 

Beste @LarryK, ik kan niet terugvinden of je dit al eens gedaan hebt, dus misschien vraag ik dit nu voor een tweede keer: heb je de Experia Wifi al eens gereset? Kan je de update daarna wel binnenhalen? 

Reputatie 1
Badge

Goedemorgen,

ik heb 4 WiFi experia versterkers, die ik sinds vandaag niet meer in de app kan zien. Ik heb de app geupdate, maar zie ze nog steeds niet. Ze werken wel, wamt ik heb wel goede WiFi ontvangst.

iemand een oplossing?

vast dank

Beste @Marcia_  Zowel de Experiabox V10 als alle drie de EW's heb ik meerdere malen gereset. Die ene blijft hoe dan ook terugkomen in de oude firmware. Ik heb alle mogelijkheden die er zijn inmiddels toegepast. Het wil gewoonweg niet...

Reputatie 7
Badge +30

Goedemorgen,

ik heb 4 WiFi experia versterkers, die ik sinds vandaag niet meer in de app kan zien. Ik heb de app geupdate, maar zie ze nog steeds niet. Ze werken wel, wamt ik heb wel goede WiFi ontvangst.

iemand een oplossing?

vast dank

Vreemd! Welke versie van de Thuis app gebruik je nu, @Stripheld121171?

 

@LarryK we zien de Experia Wifi hier wel, maar hij lijkt inderdaad niet goed geüpdatet. Wil jij deze specifieke Experia Wifi loskoppelen van de Experia Box, deze opnieuw resetten en vervolgens opnieuw koppelen? Dan kunnen we aan deze kant even meekijken wat er daarna mee gebeurt.

 

@LarryK we zien de Experia Wifi hier wel, maar hij lijkt inderdaad niet goed geüpdatet. Wil jij deze specifieke Experia Wifi loskoppelen van de Experia Box, deze opnieuw resetten en vervolgens opnieuw koppelen? Dan kunnen we aan deze kant even meekijken wat er daarna mee gebeurt.

De betreffende EW is sinds gisteravond niet meer aangesloten, hoe kun je die nog zien dan?

Reputatie 7
Badge +30

Ik drukte mij wat ongelukkig uit. De collega gaf aan dat we drie Experia Wifi's zien staan onder jouw gegevens. Ook degene die niet gekoppeld zijn op dit moment, kunnen we daarin nog wel zien staan. Mijn collega gaf het advies om deze los te koppelen, te resetten en opnieuw te koppelen en dit heb ik weer aan jou doorgegeven. Heb je het al kunnen proberen? 

Ik drukte mij wat ongelukkig uit. De collega gaf aan dat we drie Experia Wifi's zien staan onder jouw gegevens. Ook degene die niet gekoppeld zijn op dit moment, kunnen we daarin nog wel zien staan. Mijn collega gaf het advies om deze los te koppelen, te resetten en opnieuw te koppelen en dit heb ik weer aan jou doorgegeven. Heb je het al kunnen proberen? 

@Marcia_  Duidelijk 🙂 Ik ben nu niet thuis, dus dat wordt vanavond. Zodra ik heb heb gedaan, laat ik het weten!

Reputatie 1
Badge

Goedemorgen,

ik heb 4 WiFi experia versterkers, die ik sinds vandaag niet meer in de app kan zien. Ik heb de app geupdate, maar zie ze nog steeds niet. Ze werken wel, wamt ik heb wel goede WiFi ontvangst.

iemand een oplossing?

vast dank

Vreemd! Welke versie van de Thuis app gebruik je nu, @Stripheld121171?

 

@LarryK we zien de Experia Wifi hier wel, maar hij lijkt inderdaad niet goed geüpdatet. Wil jij deze specifieke Experia Wifi loskoppelen van de Experia Box, deze opnieuw resetten en vervolgens opnieuw koppelen? Dan kunnen we aan deze kant even meekijken wat er daarna mee gebeurt.

Ik gebruik de laatste versie, vandaag was de update beschikbaar, maar zonder deze update deed ie het ook niet 

@Stripheld121171 . In het verleden kon je dus wel je netwerk zien? Wat zie je nu precies? Inloggen lukt dus nog wel? Ik wil je sowieso adviseren om alles even te herstarten. 

Reputatie 1
Badge

@Stripheld121171 . In het verleden kon je dus wel je netwerk zien? Wat zie je nu precies? Inloggen lukt dus nog wel? Ik wil je sowieso adviseren om alles even te herstarten. 

In het verleden zag ik alle 4 de experia WiFi apparaten, des te vreemder is het dat ik ze nu niet meer zie. Zal ze eens herstarten 

Reputatie 1
Badge

@Stripheld121171 . In het verleden kon je dus wel je netwerk zien? Wat zie je nu precies? Inloggen lukt dus nog wel? Ik wil je sowieso adviseren om alles even te herstarten. 

In het verleden zag ik alle 4 de experia WiFi apparaten, des te vreemder is het dat ik ze nu niet meer zie. Zal ze eens herstarten 

Dank voor het meedenken, heb de experiabox uitgezet, en daarna weer aan, nu werkt het weer zoals het hooer

Ik drukte mij wat ongelukkig uit. De collega gaf aan dat we drie Experia Wifi's zien staan onder jouw gegevens. Ook degene die niet gekoppeld zijn op dit moment, kunnen we daarin nog wel zien staan. Mijn collega gaf het advies om deze los te koppelen, te resetten en opnieuw te koppelen en dit heb ik weer aan jou doorgegeven. Heb je het al kunnen proberen? 

@Marcia_  Duidelijk 🙂 Ik ben nu niet thuis, dus dat wordt vanavond. Zodra ik heb heb gedaan, laat ik het weten!

@Marcia_ In heb 'm gereset en aangesloten. Na het aansluiten lijkt het alsof de EW gaat updaten (kun je zien aan knipperend rood lampje). Daarna start deze opnieuw op en lijkt er nog een update poging te worden gedaan. Dan komt de EW terug onder de oude firmware.

Reputatie 7
Badge +17

 @Stripheld121171 Fijn dat het nu is opgelost.:smile:  mocht je in de toekomst nog ergens tegenaan lopen, dan weet je ons te vinden!


@LarryK Bedankt voor het uitvoeren van een reset. Het is mij op dit moment niet helemaal duidelijk wat je precies gereset hebt. Heb je de Experiabox of de EWs gereset?
Als het modem niet meer goed communiceert met de EWs of andersom adviseer ik altijd om het netwerk even opnieuw uit te bouwen. Hiermee bedoel ik het volgende:

  1. Koppel de versterkers los van de Experiabox
  2. Geef de Experiabox een 'harde’ reset
  3. Wacht +/- 10 minuten
  4. Sluit de versterkers weer aan
  5. Druk om de beurt 5 seconden op de resetknop van de versterkers
  6. Controleer of het na +/-10 minuten weer naar behoren functioneert. 

Als je dit al hebt gedaan, dan hoef je dat natuurlijk niet nóg eens te doen. Laat het maar weten als je dit (al) gedaan hebt. Mochten de EWs (nog)steeds blijven zoeken naar een update, dan ben ik bang dat ze omgeruild dienen te worden. 

 

@LarryK Bedankt voor het uitvoeren van een reset. Het is mij op dit moment niet helemaal duidelijk wat je precies gereset hebt. Heb je de Experiabox of de EWs gereset?
Als het modem niet meer goed communiceert met de EWs of andersom adviseer ik altijd om het netwerk even opnieuw uit te bouwen. Hiermee bedoel ik het volgende:

  1. Koppel de versterkers los van de Experiabox
  2. Geef de Experiabox een 'harde’ reset
  3. Wacht +/- 10 minuten
  4. Sluit de versterkers weer aan
  5. Druk om de beurt 5 seconden op de resetknop van de versterkers
  6. Controleer of het na +/-10 minuten weer naar behoren functioneert. 

Als je dit al hebt gedaan, dan hoef je dat natuurlijk niet nóg eens te doen. Laat het maar weten als je dit (al) gedaan hebt. Mochten de EWs (nog)steeds blijven zoeken naar een update, dan ben ik bang dat ze omgeruild dienen te worden. 

@Lisa Het probleem zit 'm bij één van de drie. De andere twee zijn gewoon ge-update. Ik heb die ene EW dus nu weer gereset op de aangegeven manier. En, inderdaad het hele netwerk is ook al een keer gereset. (@Marcia_)  

Reputatie 1

Ik lees dat met deze software update nu mesh functionaliteit beschikbaar is, en dat ze daarmee kunnen samenwerken met de draadloze WiFi versterker van KPN, de ronde witte. Betekent dat dan ook dat het hierdoor niet meer nodig is om 1 van de draadloze WiFi versterkers bedraad aan te sluiten, als je reeds 1 of meerdere Expedia WiFi versterkers actief hebt?

Hele goede vraag en het antwoord hierop is naar alle waarschijnlijkheid neen. Zeker weten doe ik het niet en interne documentatie ontbreekt. Ik ga het voor je navragen. 


Goeiedag @Erwin_ , heb je toevallig al een terugkoppeling? En anders wil ik het best voor jullie in de praktijk testen, als het niet te achterhalen valt? Want ik zit ook nog met de vraag: wat als je er toch 2 moet afnemen, maar de twee draadloze WiFi versterker staat niet in het bereik van de eerste draadloze WiFi versterker (maar wel in het bereik van een experia WiFi) werkt het systeem dan alsnog?

Kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die dit soort zaken wil weten?

@Erwin_ @Lisa @Marcia_ Zou één van jullie een oplossing kunnen aandragen voor mijn probleem? Doordat er één niet is geüpdate, levert dat regelmatig problemen op, zoals wegvallend WiFi. Op één of andere manier werken ze nu helemaal niet goed meer samen. Liefst zet ik die ene uit, maar dan heb ik weer een probleem met de verbinding met mijn Ring deurbel en camera, die dan buiten bereik raken.

Sinds een paar weken, helaas, ook deze update gehad en sindsdien eigenlijk alleen maar problemen met niet werkende WiFi. Soms zelfs dagelijks de Experia WiFi moeten resetten om het weer, tijdelijk, werkend te krijgen.

Het is ook niet zo dat het bij 1 van mijn devices niet werkt maar verschillende iPhones, iPads en/of laptops ondervinden hinder. Hiermee concludeer ik dat het iig niet aan mijn devices ligt maar aan de routers/versterkers. 

Alle voorgestelde oplossingen, resetten, loskoppelen, uitzetten en wachten al geprobeerd met wisselend succes, maar zonder vooralsnog een blijvende oplossing.  Zou nu toch eindelijk wel eens een blijvende oplossing hebben aangezien het erg vervelend begint te worden. 

@LarryK . We sturen een nieuwe. Mijn collega zegt net dat die andere niet terug hoeft. Je ontvangt dus op korte termijn een SMS met logistieke info. Ik ben heel benieuwd of deze wel goed werkt :-)