Vraag

SuperWifi punt stopt steeds met werken in combinatie met Box 12

  • 23 January 2023
  • 94 reacties
  • 864 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

94 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Ik heb effe hier gekeken. IP van superwifi opgezocht en als ik die webinterface benader kom ik op de master uit en dat is de modem. Exact zoals het beschreven staat en hoort.

Maar bij jou is dat mogelijk anders en kom je wel uit op de superwifi interface. Want volgens mij is die simpelweg nog geen onderdeel van je mesh.

heb je het Mac adres kunnen herleiden dat de toegang werd geweigerd (uit de log)

Reputatie 1

@BeeJee78 ,

Kijk eens hier voor het inloggen op Superwifi webinterface. Volgens mij gaat dat bij mij niet omdat alles via de v10a gaat maar helemaal zeker ben ik daar niet van. Ook geen noodzaak om verder uit te zoeken hier.


Ik bedenk me overigens dat ik superwifi via the thuisapp gekoppeld heb aan mijn modem. Dat verliep vlekkeloos. Wellicht voor jou ook te proberen op deze manier omdat je in de thuis app dat ding niet ziet.

wel eerst resetten dan die UFO. En een pilletje onder de tong 😁

 

Oke volgens die beschrijving zou het wifipunt dus ip adres 192.168.2.151 moeten krijgen. 
Dat is bij mij niet het geval, ik krijg geen reactie op dat ip-adres. 

Vanavond maar weer terug naar fabrieksinstellingen...

Reputatie 7
Badge +7

@BeeJee78 ,

Kijk eens hier voor het inloggen op Superwifi webinterface. Volgens mij gaat dat bij mij niet omdat alles via de v10a gaat maar helemaal zeker ben ik daar niet van. Ook geen noodzaak om verder uit te zoeken hier.


Ik bedenk me overigens dat ik superwifi via the thuisapp gekoppeld heb aan mijn modem. Dat verliep vlekkeloos. Wellicht voor jou ook te proberen op deze manier omdat je in de thuis app dat ding niet ziet.

wel eerst resetten dan die UFO. En een pilletje onder de tong 😁

 

Oke volgens die beschrijving zou het wifipunt dus ip adres 192.168.2.151 moeten krijgen. 
Dat is bij mij niet het geval, ik krijg geen reactie op dat ip-adres. 

Vanavond maar weer terug naar fabrieksinstellingen...

Ik vind dat een beetje dubieus om een adres in een handleiding te zetten want die krijg je naar ik aanneem via DHCP vanuit het modem. Maar misschien is dat het adres als je compleet reset. En anders effe speuren welk IP adres het is.

Poog te koppelen met de KPN thuis app. Als dat goed gaat zou je verwachten dat Superwifi dan ook in de app zichtbaar is. Werk vanaf het begin prima hier.

Ik poog te begrijpen waarom je dat ding niet in de app ziet nu en waarom in je modem onder andere naam. Als ie onderdeel van de mesh is dan zou je ‘m in de modem moeten zien want dat is dan de master.

Rustig blijven en zorgvuldig via de app koppelen na een complete reset. Nu willen we dat ding ook aan de praat hebben hè 😁

Reputatie 1

Ja precies, ik vrees ook dat de zichtbaarheid in de app pas weer werkt als ik alles naar fabrieksinstellingen heb teruggezet. 

En dan werkt alles ook wel weer… alleen weten we dan de oorzaak nog steeds niet en kan het zo weer gebeuren.

Reputatie 7
Badge +7

Ja precies, ik vrees ook dat de zichtbaarheid in de app pas weer werkt als ik alles naar fabrieksinstellingen heb teruggezet. 

En dan werkt alles ook wel weer… alleen weten we dan de oorzaak nog steeds niet en kan het zo weer gebeuren.

Dat vraag ik me dus af want er iets helemaal fout gegaan. Ik zou superwifi loskoppelen, dan je modem even herstarten en dan kijken of je superwifi nog ergens ziet staan in je netwerkoverzicht. Dan zou je een schone situatie verwachten…

superwifi neemt bij koppelen de modemconfiguratie over, vandaar eerst even kijken of daar alles een beetje zoals verwacht uitziet daar.

Dan strikt de app volgen om superwifi te koppelen. Als het goed is zou superwifi dan ook voorzien moeten worden van de laatste firmware als je die nog niet hebt. En pas als de lamp groen is even kijken of je superwifi in de app ziet onder tab internet. En daarna kijken of je superwifi ook in de modem ziet onder de naam zoals in de app. Default is volgens mij het modelnummer. De firmware zou 2.00.27v2 moeten zijn. De naam is te wijzigen maar zou ik nog maar even niet doen 😅

Als de firmware niet op de laatste versie zit dan is er op een andere manier eerst wat te doen.

Pas als je denk dat het met draadje werkt, de draad weghalen. Ik denk dat je nu gewoon een vreemde status hebt en dan gebeuren er aparte dingen. Als alles correct zichtbaar is zal het stabiel draaien.

Ik volg je post met belangstelling.

Reputatie 7
Badge +7

Aangaande je fixed IP adressen. Hoe heb je dat geregeld? Liggen die in de DHCP reeks van je modem? Ik vraag het maar even want ik heb ook ooit het goede idee gehad om mijn Hue bridge te voorzien van fixed IP en die had op een gegeven moment ruzie met een ander device hierdoor. En ik maar afvragen waarom de buitenhuis besturing niet werkte maar wel altijd kort na de herstart van de bridge.

Reputatie 1

Ja precies, ik vrees ook dat de zichtbaarheid in de app pas weer werkt als ik alles naar fabrieksinstellingen heb teruggezet. 

En dan werkt alles ook wel weer… alleen weten we dan de oorzaak nog steeds niet en kan het zo weer gebeuren.

Dat vraag ik me dus af want er iets helemaal fout gegaan. Ik zou superwifi loskoppelen, dan je modem even herstarten en dan kijken of je superwifi nog ergens ziet staan in je netwerkoverzicht. Dan zou je een schone situatie verwachten…

superwifi neemt bij koppelen de modemconfiguratie over, vandaar eerst even kijken of daar alles een beetje zoals verwacht uitziet daar.

Dan strikt de app volgen om superwifi te koppelen. Als het goed is zou superwifi dan ook voorzien moeten worden van de laatste firmware als je die nog niet hebt. En pas als de lamp groen is even kijken of je superwifi in de app ziet onder tab internet. En daarna kijken of je superwifi ook in de modem ziet onder de naam zoals in de app. Default is volgens mij het modelnummer. De firmware zou 2.00.27v2 moeten zijn. De naam is te wijzigen maar zou ik nog maar even niet doen 😅

Als de firmware niet op de laatste versie zit dan is er op een andere manier eerst wat te doen.

Pas als je denk dat het met draadje werkt, de draad weghalen. Ik denk dat je nu gewoon een vreemde status hebt en dan gebeuren er aparte dingen. Als alles correct zichtbaar is zal het stabiel draaien.

Ik volg je post met belangstelling.

 

Dit ga ik vanavond even doen!

Reputatie 1

Aangaande je fixed IP adressen. Hoe heb je dat geregeld? Liggen die in de DHCP reeks van je modem? Ik vraag het maar even want ik heb ook ooit het goede idee gehad om mijn Hue bridge te voorzien van fixed IP en die had op een gegeven moment ruzie met een ander device hierdoor. En ik maar afvragen waarom de buitenhuis besturing niet werkte maar wel altijd kort na de herstart van de bridge.

 

Ja die liggen in de DHCP range, daar heb ik wel op gelet :-)

Reputatie 7
Badge +7

Aangaande je fixed IP adressen. Hoe heb je dat geregeld? Liggen die in de DHCP reeks van je modem? Ik vraag het maar even want ik heb ook ooit het goede idee gehad om mijn Hue bridge te voorzien van fixed IP en die had op een gegeven moment ruzie met een ander device hierdoor. En ik maar afvragen waarom de buitenhuis besturing niet werkte maar wel altijd kort na de herstart van de bridge.

 

Ja die liggen in de DHCP range, daar heb ik wel op gelet :-)

Pas daar mee op:

https://www.allesoverdraadloosinternet.nl/draadloze-router/ip-adres-uitleg/

Je superwifi krijgt een ip van het modem via DHCP en je wilt niet dat die een conflict krijgt met een ander device. Ik had niet goed opgelet en mijn Hue bridge was iedere keer zijn adres kwijt. Gaat conflicten geven.

edit: voor de duidelijkheid. Niet doen zo. DHCP heeft geen weet van fixed adressen en je gaat eindigen met een conflict en twee offline devices.

https://superuser.com/questions/900074/does-the-dhcp-server-know-about-static-ip-addresses-set-in-end-devices

Als dit je superwifi overkomt dan springt ie op zeker op rood.

Reputatie 1

Aangaande je fixed IP adressen. Hoe heb je dat geregeld? Liggen die in de DHCP reeks van je modem? Ik vraag het maar even want ik heb ook ooit het goede idee gehad om mijn Hue bridge te voorzien van fixed IP en die had op een gegeven moment ruzie met een ander device hierdoor. En ik maar afvragen waarom de buitenhuis besturing niet werkte maar wel altijd kort na de herstart van de bridge.

 

Ja die liggen in de DHCP range, daar heb ik wel op gelet :-)

Pas daar mee op:

https://www.allesoverdraadloosinternet.nl/draadloze-router/ip-adres-uitleg/

Je superwifi krijgt een ip van het modem via DHCP en je wilt niet dat die een conflict krijgt met een ander device. Ik had niet goed opgelet en mijn Hue bridge was iedere keer zijn adres kwijt. Gaat conflicten geven. 

 

Hmm oke, maar ik heb de fixed ip's ingesteld in de modem dus dan zou ie toch geen conflicten meer moeten geven? Hij weet dan dat dat ip niet meer uitgegeven moet worden toch?

Reputatie 7
Badge +7

Aangaande je fixed IP adressen. Hoe heb je dat geregeld? Liggen die in de DHCP reeks van je modem? Ik vraag het maar even want ik heb ook ooit het goede idee gehad om mijn Hue bridge te voorzien van fixed IP en die had op een gegeven moment ruzie met een ander device hierdoor. En ik maar afvragen waarom de buitenhuis besturing niet werkte maar wel altijd kort na de herstart van de bridge.

 

Ja die liggen in de DHCP range, daar heb ik wel op gelet :-)

Pas daar mee op:

https://www.allesoverdraadloosinternet.nl/draadloze-router/ip-adres-uitleg/

Je superwifi krijgt een ip van het modem via DHCP en je wilt niet dat die een conflict krijgt met een ander device. Ik had niet goed opgelet en mijn Hue bridge was iedere keer zijn adres kwijt. Gaat conflicten geven. 

 

Hmm oke, maar ik heb de fixed ip's ingesteld in de modem dus dan zou ie toch geen conflicten meer moeten geven? Hij weet dan dat dat ip niet meer uitgegeven moet worden toch?

Ik denk het niet. Wellicht hangt het af van de implementatie van de fabrikant. Netwerken is niet mijn core business. Maar gezien de info in de links zou ik het vermijden om conflicten te voorkomen. Mijn Hue bridge was dus ook van de radar omdat ik niet goed had opgelet. Is dat vanavond eerst te regelen voor je superwifi koppelt?

Reputatie 1

Aangaande je fixed IP adressen. Hoe heb je dat geregeld? Liggen die in de DHCP reeks van je modem? Ik vraag het maar even want ik heb ook ooit het goede idee gehad om mijn Hue bridge te voorzien van fixed IP en die had op een gegeven moment ruzie met een ander device hierdoor. En ik maar afvragen waarom de buitenhuis besturing niet werkte maar wel altijd kort na de herstart van de bridge.

 

Ja die liggen in de DHCP range, daar heb ik wel op gelet :-)

Pas daar mee op:

https://www.allesoverdraadloosinternet.nl/draadloze-router/ip-adres-uitleg/

Je superwifi krijgt een ip van het modem via DHCP en je wilt niet dat die een conflict krijgt met een ander device. Ik had niet goed opgelet en mijn Hue bridge was iedere keer zijn adres kwijt. Gaat conflicten geven. 

 

Hmm oke, maar ik heb de fixed ip's ingesteld in de modem dus dan zou ie toch geen conflicten meer moeten geven? Hij weet dan dat dat ip niet meer uitgegeven moet worden toch?

Ik denk het niet. Wellicht hangt het af van de implementatie van de fabrikant. Netwerken is niet mijn core business. Maar gezien de info in de links zou ik het vermijden om conflicten te voorkomen. Mijn Hue bridge was dus ook van de radar omdat ik niet goed had opgelet. Is dat vanavond eerst te regelen voor je superwifi koppelt?

 

Nou dat is wel even werk, dan moet ik alle fixed ip's gaan aanpassen maar ook alle aansturingen en scripts in Home Assistant. Dat doe ik liever niet.

Reputatie 7
Badge +7

Aangaande je fixed IP adressen. Hoe heb je dat geregeld? Liggen die in de DHCP reeks van je modem? Ik vraag het maar even want ik heb ook ooit het goede idee gehad om mijn Hue bridge te voorzien van fixed IP en die had op een gegeven moment ruzie met een ander device hierdoor. En ik maar afvragen waarom de buitenhuis besturing niet werkte maar wel altijd kort na de herstart van de bridge.

 

Ja die liggen in de DHCP range, daar heb ik wel op gelet :-)

Pas daar mee op:

https://www.allesoverdraadloosinternet.nl/draadloze-router/ip-adres-uitleg/

Je superwifi krijgt een ip van het modem via DHCP en je wilt niet dat die een conflict krijgt met een ander device. Ik had niet goed opgelet en mijn Hue bridge was iedere keer zijn adres kwijt. Gaat conflicten geven. 

 

Hmm oke, maar ik heb de fixed ip's ingesteld in de modem dus dan zou ie toch geen conflicten meer moeten geven? Hij weet dan dat dat ip niet meer uitgegeven moet worden toch?

Ik denk het niet. Wellicht hangt het af van de implementatie van de fabrikant. Netwerken is niet mijn core business. Maar gezien de info in de links zou ik het vermijden om conflicten te voorkomen. Mijn Hue bridge was dus ook van de radar omdat ik niet goed had opgelet. Is dat vanavond eerst te regelen voor je superwifi koppelt?

 

Nou dat is wel even werk, dan moet ik alle fixed ip's gaan aanpassen maar ook alle aansturingen en scripts in Home Assistant. Dat doe ik liever niet.

Ik neem aan dat je fixed IP’s aan het begin of het einde van de DHCP reeks gekozen zijn. Je zou dan ook de DHCP range kunnen aanpassen in je box12 router.

Er staat in de links ook iets over reserved IP’s en mogelijk lees een netwerk man hier mee en schiet me helemaal af (leer ik nog wat) maar ik heb slechte ervaringen. Ik vermijd gewoon een IP conflict.

edit: zou het verbreken van de verbindingen uit je systeemlog verband houden? Als je wist welk device bij dat Mac adres hoort…

Reputatie 7
Badge +7

Ik zat overigens bij je log staan dat de meldingen je superwifi betreft volgens jou. Hoe weet je dat zeker want daarom vroeg ik te speuren naar het Mac adres wat in de log stond.

Als dat inderdaad de superwifi is dan zegt de log dat het wachtwoord niet klopt.


edit: 

volgens mij zou je na resetten superwifi en bedraad aan de modem kunnen hangen en dan zou je dat 151 adres uit de post hebben. Het admin wachtwoord staat dan achterop de superwifi. Je wilt wel dat superwifi aan je SSID kan aanloggen met het juiste wachtwoord dus wellicht kan je dat in de superwifi console zetten.

Ik las namelijk hier dat box12 de SSID en wachtwoord niet goed overzet.

Apart want met de v10a werkt dat meteen wel goed.

Kijk voor je met de thuis app aan de slag gaat eerst eens of je na reset en bedraad koppelen die superwifi console kan benaderen en kan inloggen daar met admin en wachtwoord achterop de superwifi. Dan eerst kijken of je het SSID en wachtwoord van je WiFi SSID daar kan zetten.

Dan met de thuis app aan de slag.

Ik dacht dat ik mocht hopen op box12 maar herzie mijn mening een beetje.

Reputatie 1

Ik zat overigens bij je log staan dat de meldingen je superwifi betreft volgens jou. Hoe weet je dat zeker want daarom vroeg ik te speuren naar het Mac adres wat in de log stond.

Als dat inderdaad de superwifi is dan zegt de log dat het wachtwoord niet klopt. 

Nou ik dacht dat dat het wifipunt was omdat dat mac adres (toen ik m bedraad had aangesloten) in het netwerkoverzicht de enige was die ik niet kende. De andere 3 apparaten wel. Maar net bedacht ik me dat dat ook een apparaat kan zij dat via het WiFi punt probeert te connecten. 
 

Hij geeft inderdaad aan dat het wachtwoord niet klopt maar even later is ie toch verbonden…. En even later komt weer de melding dat het wachtwoord niet klopt. En dat gaat zo de hele dag door… erg vreemd. 

Reputatie 5

@BeeJee78

Als het goed is staat het MAC adres van de SuperWiFI achterop de sticker , dan kan je checken of dat MAC adres ook voorkomt in je BOX12 client lijst.

Tevens kun je dan zoeken in je logging van de BOX 12 of er meer meldingen van dat MAC adres voorkomen en mogelijk vindt je de oorzaak waarom je de SuperWiFi niet kan vinden.

Reputatie 7
Badge +7

Ik zat overigens bij je log staan dat de meldingen je superwifi betreft volgens jou. Hoe weet je dat zeker want daarom vroeg ik te speuren naar het Mac adres wat in de log stond.

Als dat inderdaad de superwifi is dan zegt de log dat het wachtwoord niet klopt. 

Nou ik dacht dat dat het wifipunt was omdat dat mac adres (toen ik m bedraad had aangesloten) in het netwerkoverzicht de enige was die ik niet kende. De andere 3 apparaten wel. Maar net bedacht ik me dat dat ook een apparaat kan zij dat via het WiFi punt probeert te connecten. 
 

Hij geeft inderdaad aan dat het wachtwoord niet klopt maar even later is ie toch verbonden…. En even later komt weer de melding dat het wachtwoord niet klopt. En dat gaat zo de hele dag door… erg vreemd. 

Dat kan inderdaad prima een ander apparaat zijn. Als het SSID wachtwoord in superwifi niet klopt is het wel een verklaring waarom ie met draad wel werk. Ik zou de stappen in mijn post even bekijken want als box12 de SSID en wachtwoord inderdaad niet synct… poog na reset in de WiFi console te komen zoals ik beschreef met dat 151 adres, dan is ook duidelijk dat dit een default adres is puur voor tijdelijk in de console te komen.

Reputatie 7
Badge +7

@BeeJee78

Als het goed is staat het MAC adres van de SuperWiFI achterop de sticker , dan kan je checken of dat MAC adres ook voorkomt in je BOX12 client lijst.

Tevens kun je dan zoeken in je logging van de BOX 12 of er meer meldingen van dat MAC adres voorkomen en mogelijk vindt je de oorzaak waarom je de SuperWiFi niet kan vinden.

 Verdomme je hebt gelijk. Dat Mac adres staat gewoon achterop 😂

Reputatie 1

@Radioman @Roy74 Haha dat wist ik ook niet. Weer wat geleerd :-)

Ik heb inmiddels het modem weer teruggezet naar fabrieksinstellingen en het wifipunt ook. 
Nu komt ie weer netjes in het netwerkoverzicht:

Het apparaat waarvan ik dacht dat dat het wifipunt was is dus toch een ander apparaat. 

Reputatie 7
Badge +7

@Radioman @Roy74 Haha dat wist ik ook niet. Weer wat geleerd :-)

Ik heb inmiddels het modem weer teruggezet naar fabrieksinstellingen en het wifipunt ook. 
Nu komt ie weer netjes in het netwerkoverzicht:

Het apparaat waarvan ik dacht dat dat het wifipunt was is dus toch een ander apparaat. 

Inderdaad, dat was ik ook al terug aan het kijken. We leren allemaal hier, je kunt niet van alles de details weten.

Koppelen met de app al gedaan? Want ik ben effe het spoor kwijt waar je bent. De firmware is de laatste versie in ieder geval. Je zou ‘m dan toch in de thuis app moeten kunnen zien.

je zou ook eerst kunnen kijken of je in de webinterface van superwifi komt

Reputatie 1

@Radioman @Roy74 Haha dat wist ik ook niet. Weer wat geleerd :-)

Ik heb inmiddels het modem weer teruggezet naar fabrieksinstellingen en het wifipunt ook. 
Nu komt ie weer netjes in het netwerkoverzicht:

Het apparaat waarvan ik dacht dat dat het wifipunt was is dus toch een ander apparaat. 

Inderdaad, dat was ik ook al terug aan het kijken. We leren allemaal hier, je kunt niet van alles de details weten.

Koppelen met de app al gedaan? Want ik ben effe het spoor kwijt waar je bent. De firmware is de laatste versie in ieder geval. Je zou ‘m dan toch in de thuis app moeten kunnen zien.

je zou ook eerst kunnen kijken of je in de webinterface van superwifi komt

 

Ja ik zie m nu ook netjes in de app. Ik krijg het alleen niet voor elkaar om in de webinterface te komen want als ik het ip-adres invoer (192.168.2.82) dan wordt ik doorgelinkt naar mijnmodem.kpn dus naar het modem. 

Reputatie 7
Badge +7

@Radioman @Roy74 Haha dat wist ik ook niet. Weer wat geleerd :-)

Ik heb inmiddels het modem weer teruggezet naar fabrieksinstellingen en het wifipunt ook. 
Nu komt ie weer netjes in het netwerkoverzicht:

Het apparaat waarvan ik dacht dat dat het wifipunt was is dus toch een ander apparaat. 

Inderdaad, dat was ik ook al terug aan het kijken. We leren allemaal hier, je kunt niet van alles de details weten.

Koppelen met de app al gedaan? Want ik ben effe het spoor kwijt waar je bent. De firmware is de laatste versie in ieder geval. Je zou ‘m dan toch in de thuis app moeten kunnen zien.

je zou ook eerst kunnen kijken of je in de webinterface van superwifi komt

 

Ja ik zie m nu ook netjes in de app. Ik krijg het alleen niet voor elkaar om in de webinterface te komen want als ik het ip-adres invoer (192.168.2.82) dan wordt ik doorgelinkt naar mijnmodem.kpn dus naar het modem. 

Dat zou eigenlijk ook het juiste gedrag moeten zijn want beiden onderdeel van het mesh netwerk. Je hebt dus al met de thuis app gekoppeld he?
vergeet de superwifi webinterface maar even. Lampje groen op de superwifi?

Reputatie 1

@Radioman @Roy74 Haha dat wist ik ook niet. Weer wat geleerd :-)

Ik heb inmiddels het modem weer teruggezet naar fabrieksinstellingen en het wifipunt ook. 
Nu komt ie weer netjes in het netwerkoverzicht:

Het apparaat waarvan ik dacht dat dat het wifipunt was is dus toch een ander apparaat. 

Inderdaad, dat was ik ook al terug aan het kijken. We leren allemaal hier, je kunt niet van alles de details weten.

Koppelen met de app al gedaan? Want ik ben effe het spoor kwijt waar je bent. De firmware is de laatste versie in ieder geval. Je zou ‘m dan toch in de thuis app moeten kunnen zien.

je zou ook eerst kunnen kijken of je in de webinterface van superwifi komt

 

Ja ik zie m nu ook netjes in de app. Ik krijg het alleen niet voor elkaar om in de webinterface te komen want als ik het ip-adres invoer (192.168.2.82) dan wordt ik doorgelinkt naar mijnmodem.kpn dus naar het modem. 

Dat zou eigenlijk ook het juiste gedrag moeten zijn want beiden onderdeel van het mesh netwerk. Je hebt dus al met de thuis app gekoppeld he?
vergeet de superwifi webinterface maar even. Lampje groen op de superwifi?

Ja alles werkt nu weer naar behoren, lampje blijft groen ook zonder kabel. 

Het is nu dus eigenlijk weer afwachten tot het weer misgaat, meestal binnen een week of 3 a 4. 

Reputatie 5

 

Ja ik zie m nu ook netjes in de app. Ik krijg het alleen niet voor elkaar om in de webinterface te komen want als ik het ip-adres invoer (192.168.2.82) dan wordt ik doorgelinkt naar mijnmodem.kpn dus naar het modem. 

Klopt, met de laatste firmware updates is het niet meer mogelijk om rechtsreeks op de webinterface van de SuperWifi in te loggen. Alle settings worden gemaakt in de BOX12 en doorgestuurd naar de SuperWifi. 

Reputatie 7
Badge +7

@Radioman @Roy74 Haha dat wist ik ook niet. Weer wat geleerd :-)

Ik heb inmiddels het modem weer teruggezet naar fabrieksinstellingen en het wifipunt ook. 
Nu komt ie weer netjes in het netwerkoverzicht:

Het apparaat waarvan ik dacht dat dat het wifipunt was is dus toch een ander apparaat. 

Inderdaad, dat was ik ook al terug aan het kijken. We leren allemaal hier, je kunt niet van alles de details weten.

Koppelen met de app al gedaan? Want ik ben effe het spoor kwijt waar je bent. De firmware is de laatste versie in ieder geval. Je zou ‘m dan toch in de thuis app moeten kunnen zien.

je zou ook eerst kunnen kijken of je in de webinterface van superwifi komt

 

Ja ik zie m nu ook netjes in de app. Ik krijg het alleen niet voor elkaar om in de webinterface te komen want als ik het ip-adres invoer (192.168.2.82) dan wordt ik doorgelinkt naar mijnmodem.kpn dus naar het modem. 

Dat zou eigenlijk ook het juiste gedrag moeten zijn want beiden onderdeel van het mesh netwerk. Je hebt dus al met de thuis app gekoppeld he?
vergeet de superwifi webinterface maar even. Lampje groen op de superwifi?

Ja alles werkt nu weer naar behoren, lampje blijft groen ook zonder kabel. 

Het is nu dus eigenlijk weer afwachten tot het weer misgaat, meestal binnen een week of 3 a 4. 

Je doet niets fout. Wel de eerste keer via de app gekoppeld nu hè?
Ik zou zelf nu de modem eens herstarten en kijken wat superwifi doet 😃

 Nou hopelijk nu eens een superwifi die groen blijft. Ik zou wel nog eens nadenken over die fixed ip’s om conflicten te voorkomen.