Beantwoord

SuperWifi Versterkers 1 (wit) verbinden niet met KPN Box 12

  • 22 February 2024
  • 33 reacties
  • 480 keer bekeken

Reputatie 1

Beste,

 

Onze wifi versterkers (versie 1, witte) verbinden niet meer met onze KPN Box 12. Ik heb alles all meerdere keren gereset, eerst ene wifipunt, aanzetten zonder ethernet kabel (lampje paars), dan ethernet kabel verbinden (lampje groen), meerdere uren wachten en nog steeds groen. Echter staat er op de modem dashboard nog steeds dat hij niet verbonden is. Als ik in mijn wifi lijst kijk dan staat daar de SSID van de wifi versterker bij (dus neemt hem die ook niet over), en als ik daarmee probeer te verbinden dan zegt android dat ik verbonden ben maar geen internet heb. Als ik de ethernet kabel er weer uit haal wordt het lampje weer paars. Dit gebeurt bij beiden wifi versterkers, en heb zowat alles al geprobeerd met meerdere (schone) installaties. Wie oh wie kan mij verder helpen?

 

Ik merk de laatste tijd dat ik steeds regelmatiger de wifi versterkers handmatig moet resetten omdat ze voor welke reden dan ook niet meer (goed) verbinden met de modem, zelfs als ze er langs staan. Tot nu toe hielp het dan om ze weer (zucht) opnieuw te resetten, maar dat helpt nu dus niet meer. Misschien zit er ergens een ander (onderliggend) probleem?

icon

Beste antwoord door Nick83 2 March 2024, 22:51

Bekijk origineel

33 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Heb je de Box 12 ook al eens gereset ?

Eerst alles, resetten Box 12 + SuperWiFi1 punten. Dan volgens de handleiding alles uitvoeren.

 

Zou je even kunnen doorgeven welke software versie je Box 12 draait ? Wat nog zou kunnen dat je Box 12 onbedoeld de nieuwe software heeft gehad en daar kan de SuperWiFi1 niet mee overweg (nog niet). 

Reputatie 1

Dag SaltyBart,

 

Dit heb ik al eens geprobeerd, kan het nog wel een keer proberen..…

Software versie: SGEJ1000060E

Reputatie 7
Badge +9

Dag SaltyBart,

 

Dit heb ik al eens geprobeerd, kan het nog wel een keer proberen..…

Software versie: SGEJ1000060E

Dit is nog de oude software, dus dat mag geen probleem veroorzaken.

Reputatie 1

Heb eergisteren de modem en wifi versterkers allemaal gereset en opnieuw ingesteld/verbonden. Gisteren werkte het "prima" (had soms wel een geel lampje op 10 meter afstand zonder muur ertussen, maar goed....). Nu is de modem opnieuw opgestart en zijn ze beiden weer rood…

 

Weer opnieuw gereset, maar weer hetzelfde probleem als voorheen. Wil niet verbinden met de modem, eigen SSID en wanneer ik the ethernet kabel los maak weer een paars lampje.

Reputatie 7
Badge +17

@Gerard en Jose Is het modem uit zichzelf opnieuw op gaan starten? 

Een constant rood lampje op de SuperWifi 1 betekent dat het geen verbinding kan maken met een ander SuperWifi punt. Staan ze niet te ver bij elkaar vandaan? 

Zou je anders de stappen voor het oplossen van een rood lampje op je SuperWifi eens willen doorlopen? 
De eerste stappen heb je zo te lezen al meerdere keren gedaan, dus dan de latere stappen met name: 

Rood lampje of groen knipperend lampje en de stappen hierboven hielpen niet

  1. Is de SuperWifi bekabeld aangesloten op je modem? Haal dan de kabel uit de SuperWifi
  2. Druk 10-12 seconden op het resetknopje achterop de SuperWifi tot hij 5x rood knippert
  3. De SuperWifi start nu opnieuw op en zal groen gaan knipperen. Zet dan de Superwifi uit met de aan/uitknop
  4. Sluit de SuperWifi (weer) rechtstreeks bekabeld aan op je modem.
  5. Zet hem weer aan en wacht ongeveer 5 minuten
    De SuperWifi zal achter elkaar eerst groen knipperen, paars branden, groen knipperen, dan blauw knipperen en vervolgens eindigen met continu groen
  6. Hierna is de SuperWifi weer werkzaam en kan, als je dat wilt, weer losgemaakt worden van het modem om ergens anders in huis neergezet te worden

Helpt dat?

Reputatie 1

Had handmatig de modem opnieuw opgestart i.v.m. problemen met de wifi.

 

Ik had alles langs elkaar gezet, modem en beide wifi verstekers. Uurtje gewacht en beiden bleven rood.

 

Aangezien ik ze weer gereset heb zijn ze nu niet meer rood. Ik had wel weer het eerste probleem, namelijk dat ze niet wilden verbinden (met kabel) na een reset. Heb toestraks weer alles gereset (inclusief modem), en nu de eerste wifi versterker eraan gehangen.

Reputatie 7
Badge +17

Hopen dat het nu dan stabiel blijft. Zo niet, probeer dan de stappen uit mijn vorige bericht! Hopelijk is het dan permanent in orde.

Reputatie 1

Ze werkten prima voor een paar dagen, heb ze echter vandaag verplaatst naar de goede plek (ze stonden eerst langs de modem, alleen zonder ethernet kabel) en zijn nu snel groen aan het knipperen, voor een paar uur al.... Als ik op de modem dashboard kijk staat er dat ze verbonden zijn, en ook als ik een pc aansluit met ethernet kabel aan de wifi versterker dan is er internet op die pc.

 

Ook als ik op "reboot" klik in de modem dashboard dan stopt ie (na een tijdje) met knipperen (gaat volledige uit), en start dan opnieuw op. Om vervolgens weer snel te gaan knipperen.

Reputatie 7
Badge +17

Hmmm, als het lampje snel groen knippert dan wordt de verbinding opgebouwd. Staan de SuperWifi punten dan niet te ver bij het modem vandaan? Lukt het om ze iets dichterbij te plaatsen? Ik ben benieuwd hoe het gaat als je het op verschillende plekken in huis test.

Reputatie 1

Dit gebeurt ook bij beiden na een paar uur als ze langs de modem staan. Als ik een pc aansluit met een ethernet kabel dan heeft de pc (wederom) een internet verbinding.

 

Dus ze zijn wel gewoon verbonden (neem ik aan?), maar ik wordt helemaal gek van dat knipperend lampje....

Reputatie 7
Badge +24

Euhm... waar staat het modem? Staat het vrij van andere elektrische apparatuur? Niet weggestopt achter de tv ofzo?

Reputatie 1

Hij staat idd achter de tv (waar ie altijd heeft gestaan, ook toen de versterkers werkten), maar als de wifi versterker zowat tegen de modem aan staat dan zou hij alsnog gewoon "normaal" moeten verbinden?

Reputatie 7
Badge +24

Ik zou zeggen: haal hem eens achter de tv vandaan en zet hem gewoon eens in de vrije ruimte.

Reputatie 1

Het verplaatsen naar een vrije ruimte heeft niet geholpen. Heb hem maar weer terug gezet waar ie stond, en toen na een paar dagen was ie ineens verbonden (en ook de versterker die boven stond...). Geen idee wat er gebeurt is, maar het lijkt (voor nu) opgelost te zijn.

Reputatie 1

Het ging goed voor 2 weken… Sinds vanochtend liggen ze er weer beiden uit.

Zie net in de modem dashboard dat deze opnieuw is opgestart (geen idee waarom, logs helpen ook niet verder) om 1 uur ‘s nachts. Ik heb geen idee wat er aan de hand is, maar dit is natuurlijk niet goed.
Hopelijk is er een oplossing want ik heb geen zin om om de haverklap de versterkers weer opnieuw te resetten.

Reputatie 7
Badge +17

Dat zou ook niet moeten. 😕 Gek dat het modem ineens opnieuw is opgestart. Zeker als daardoor de verbinding met de SuperWifi punten weer kuren geeft. 

Knipperen de lampjes nu ook weer snel groen? Gaat het beter als je ze weer wat dichterbij het modem zet?

Reputatie 1

Een van de wifi versterker stond aan tijdens de reboot, de andere stond uit.

Heb ze (voor nu) weer terug langs de modem gezet, en daar kwam het volgende uit (na ong 30 minuten wachten na het aanzetten van beide versterkers):

De versterker die aan stond tijdens reboot (nummer 1): start normaal op, lampje gaat uit zoals eerder ingesteld op de modem. Echter als ik met een ethernet kabel verbind dan zegt windows (bij instellingen, network en internet, ethernet): “Unidentified network, Geen internet”.

De versterker die uit stond tijdens reboot (nummer 2): start normaal op, lampje gaat uit zoals eerder ingesteld op de modem. Als ik een ethernet kabel verbind dan werkt hij, maar de modem dashboard laat nog steeds niks zien.

Heb de eerste versterker ook een tijdje aan de modem gehangen (zonder te resetten), maar daar kwam hetzelfde uit. Ook nu kwam deze niet tevoorschijn op de modem dashboard (na een tijdje gewacht te hebben).

Op de oude plek waar versterker 1 voorheen stond (en werkte) heeft de 2de versterker dezelfde problemen als versterker 1 naast de modem. Start normaal op, lampje gaat uit, maar er komt geen (werkende) ethernet verbinding uit. Wederom niks op de modem dashboard.

Reputatie 7
Badge +17

Heel bizar dat beide versterkers het steeds zo moeilijk hebben met verbinden. 😕 Als het er eentje was dan had het nog in de SuperWifi zelf kunnen zitten, maar ik kan me haast niet voorstellen dat ze beiden niet goed meer werken. 

Zou je de schone installatie van de SuperWifi nog één keer willen doen? Voor het gemak plak ik hem hier:

  1. Zet alle SuperWifi punten uit en verwijder eventuele ethernetkabels.
  2. Zet het eerste SuperWifi punt aan en laat 'm helemaal opstarten.
  3. Reset dat eerste SuperWifi punt (resetknopje ingedrukt houden totdat deze meerdere keren rood knippert) en laat 'm helemaal opstarten. Na verloop van tijd zal het lampje paars gaan branden (fabrieksinstelling). Doordat er geen kabelverbinding is, kan dit SuperWifi punt niet communiceren met andere SuperWifi punten en is dus geïsoleerd.
  4. Herhaal stap 2 en 3 met het tweede SuperWifi punt. Laat ook bij dit SuperWifi punt de ethernetkabel er nog uit. Alle SuperWifi punten hebben nu een paars lampje.
  5. Reset nu het KPN modem (resetknopje ingedrukt houden totdat alles gaat knipperen). Laat deze weer helemaal opstarten (geef het 15 minuten). 
  6. Sluit nu het eerste SuperWifi punt aan op het modem met een ethernetkabel. Het lampje zal eerst groen gaan knipperen en uiteindelijk constant groen branden. Geef dit proces de tijd en koppel niet te vroeg af. Als de installatie is gelukt dan zal bij het loskoppelen van de ethernetkabel het lampje groen blijven branden.
  7. Herhaal stap 6 met de eventuele andere SuperWifi punten.
  8. Nu kun je de SuperWifi punten verplaatsen in huis.

Helaas dus wel weer resets nodig van de SuperWifi punten, maar ik hoop echt dat dit de laatste keer is zo. 
Als de schone installatie niet werkt, wil je dan laten weten waar het misgaat? Gaat het lampje van de SuperWifi helemaal niet groen branden, of gaat deze knipperen zodra je de internetkabel verwijdert bijvoorbeeld? 
Met die informatie kan ik kijken of er nog een andere oplossing te vinden is.

Reputatie 1

Wat mij opviel is dat de ene wifi versterker (na het resetten), langzaam groen knipperde, toen snel, en daarna paars werd voor een paar seconden. Maar daarna leek het alsof hij (weer) opnieuw opstartte, om na langzaam groen en snel groen knipperend weer paars te worden (dit heeft deze altijd al gedaan). Bij de andere gebeurde dit niet en die werd meteen paars.

Na de modem reset (en ong 30 min gewacht) heb ik de eerste wifi versterker aangesloten. Tegelijkertijd kwam ik er achter dat ik wel kon verbinden met de wifi (van de modem), maar er kwam geen werkende verbinding uit. Na het inloggen op de modem stond er: "Status: Disconnected". Ook als ik een website probeerde te bereiken gebeurde er niks.

Na nog een tijdje gewacht te hebben, was dit nog steeds het geval, en aangezien de eerste wifi versterker al aangesloten was ben ik weer vanaf stap 1 begonnen om alles te resetten. De versterker reset deed weer hetzelfde (langzaam groen knipperen, snel groen knipperen, paars voor een paar sec, langzaam groen knipperen, snel groen knipperen, paars).

Na de modem reset (en ong 30 min gewacht) werd het wachtwoord van de modem niet gereset. Weet dus niet ofdat deze reset helemaal successvol was..... Aangezien er toen al een flinke tijd verstreken was heb ik hem nog een keer gereset, en nu kwam wel de melding dat het wachtwoord gereset was. Echter, als ik probeerde in te loggen met het wachtwoord dat achter op de modem staat, dan krijg ik de melding "Wrong login information". Het (default) wachtwoord staat opgeslagen in mijn wachtwoord manager, en deze deed het na de eerste reset wel, maar nu dus niet. Gelukkig doet de internet verbinding het nu wel, maar kan nog steeds niet inloggen op de modem.

Heb zojuist geprobeerd in te loggen via een andere computer, en daarmee lukte het wel. Maar de eerste computer (en cookies gewist) doet het nog steeds niet??. Heb nu ook de eerste wifi versterker aangesloten en ik hou je op de hoogte.

Reputatie 7
Badge +17

Heel gek dat het inloggen op het modem niet lukt. Ik krijg ook het vermoeden dat het vanuit het modem niet helemaal lekker loopt nu. Als je de QR code op je modem scant om in te loggen, lukt het dan wel? 

We hebben ook wat tips voor het inloggen op de webinterface van de Box 12, lukt het daarmee wel? 
Ik wacht het vervolg af!

Reputatie 1

Ik heb niks veranderd, maar kan nu wel gewoon weer inloggen met beide apparaten.... De wifi versterkers werken (tot nu toe) prima, ook na een modem herstart.

Reputatie 7

Dat is wel raar ja, maar laten we niets meer veranderen als het nu weer werkt. Ik ga er vanuit dat het nu nog steeds werkt?

Reputatie 1

Een van de twee wifi versterkers stond boven op de overloop met een oranje lampje, de andere langs de modem (zonder kabel) met een groene. Dit om te testen/kijken of ze werken, maar niet als plek waar ze moeten komen te staan. Na een modem restart werkte alles nog steeds prima.

Heb nu de groene naar de overloop verplaatst (waar deze altijd heeft gestaan en hoort te staan), en de oranje verplaatst van de overloop naar de slaapkamer (hetzelfde verhaal). Beiden zijn nu (weer) rood.…

 

Heb ze uit gezet door eerst met het knopje (op de achterkant) de wifi versterker uitzetten, dan 10 seconden wachten en dan de stekker uit het stopcontact halen. Bij het aansluiten eerst stekker in het stopcontact, en dan het knopje indrukken.

Reputatie 1

@Sanne van KPN @Jasper van KPN weten jullie nog iets om te doen/testen/proberen?… heb ondertussen nog steeds geen werkende wifi versterkers boven.

Reputatie 7
Badge +17

Excuses voor de late reactie @Gerard en Jose

Normaal zou ik zeggen, oranje en rode lampjes betekenen dat de SuperWifi punten onderling geen goede verbinding krijgen dus zet ze dichter bij elkaar. Je gaf echter aan dat het rood branden ook dan blijft gebeuren. 😕

Als je de Superwifi punten zo laat als je ze eerder had, naast het modem en op de overloop, dan is er geen goede wifi in huis op de plekken waar je het nodig hebt? 
Als je ze weer zo neerzet en de Wifi Manager doorloopt, hoe gaat het dan? Puur om te kijken of het hem toch niet zit in dat ze te ver van elkaar af zitten of er iets anders is wat het signaal verstoort. 

Reageer