Sticky

Digitenne foutcode E033-0 [Wat is de oplossing?]

  • 22 March 2020
  • 417 reacties
  • 12722 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

417 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hallo @Kiki17, welkom! Één bericht is genoeg hoor ;-). Ik zie dat jij een CAS ID eindigend op -073 in je forumprofiel hebt staan. Is dat juist? Ik zie namelijk in ons systeem een heel ander CAS ID. Die van jou lijkt dus helemaal niet aangemeld. Hoeveel ontvangers heb je in huis? Als die jij doorgegeven hebt, inderdaad juist is, dan ga ik die koppelen. 

Reputatie 7
Badge +30

 @GF58 lees inderdaad de tip van Noordzee nog even door. Hopelijk is het voor jou nu opgelost. 

 

@Mudhog welkom! Vul inderdaad even je profiel aan met de benodigde gegevens. Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt, dan ga ik voor je aan de slag. 

 

@Eo33-0 welkom! Ik heb jouw ontvanger gerefresht. Kan je controleren of het nu weer werkt? In het startbericht van dit topic zie je wat je kunt doen. 

Graag mijn ontvanger activeren, ik ontvang nu foutcode E-033-0 wanneer ik andere zenders dan NPO1, 2 of 3 wil bekijken.

Klantnummer is (...)

Cas ID is (...)

Adres is , (...)

Alvast bedankt!

Jvd Broek

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Beste lezer, ik heb sinds kort maar een aantal zenders zoals npo 1 2 en 3 die doe het goed, het overgrote deel wat daarna zou moeten komen doet het niet. Er verschijnt dan code E033-0. in beeld.

Kan ik dit zelf oplossen of moet er ergens een 'knopje' omgezet worden ;-)

 

Vriendelijke groet 

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Reputatie 1

Ik heb mn profiel aangevuld incl CAS ID

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Reputatie 7
Badge +21

@Heuvel84A, @Gappie en @Ikke2020 Ik heb zojuist jullie ontvanger gerefresht. Laat je ons weten of het probleem hiermee verholpen is?

Super dank u wel! Ik ben een pasr dagen van huis maar ik laat het nog weten.

Vriendelijke groet 

Reputatie 1

Dankje Vikash,

 

ik laat t je zsm weten.

Reputatie 7
Badge +28

Super dank u wel! Ik ben een pasr dagen van huis maar ik laat het nog weten.

Vriendelijke groet 

@Gappie  Dan moet je waarschijnlijk na thuiskomst opnieuw een activatie aanvragen. 

@Heuvel84A@Gappie en @Ikke2020 Ik heb zojuist jullie ontvanger gerefresht. Laat je ons weten of het probleem hiermee verholpen is?

Het probleem is verholpen, alle zenders functioneren weer!

Thnx.

Reputatie 7
Badge +28

Dag allemaal. Een update over deze foutmelding: we zien 'm de laatste tijd behoorlijk vaak voorbijkomen en wij zijn niet de enige afdeling binnen KPN waar dit is opgevallen. Er is onderzoek naar gedaan en het probleem is te herleiden tot een software-probleem op het platform waar de ontvangers op draaien. Om dit op te lossen wordt ‘collectieve heractivatie’ gedaan voor de Digitenne-ontvangers. We testen uiteraard eerst op een wat kleinere groep, om te zien of alles goed blijft draaien. Als dat geen problemen oplevert krijgen alle ontvangers deze 'refresh'. Dit blijft een aantal dagen actief, zodat alle boxen de activatie kunnen oppakken. 

De actie is exact hetzelfde als wat wij hier per ontvanger al deden: we sturen het activatiesignaal opnieuw naar de ontvangers. Daar merk je als gebruiker dus verder niets van. Ik ga er vanuit dat in de komende dagen deze foutmelding dus de geschiedenisboekjes in kan. Laat het hier gerust weten als je 'm toch nog tegen komt. 

 

 

@Bart_ 

Kan het zijn dat deze proef inmiddels begonnen is? 

Ik heb vandaag gemerkt dat bij meerdere klanten de activatie door een moderator niet meer nodig is. Wel moet er handmatig gezocht worden op RTS4. Want foutcode E033 is alleen op te lossen via RTS4. Dus hulp aan klanten zal nodig blijven zolang de activatie alleen via RTS4 verstuurd wordt. 
 

Reputatie 7
Badge +30

Ik zie inderdaad dat dit, als het goed is, al gebeurd is Noordzee!

Badge

Kan mijn Digitenne kastje ook gereset/ge-udate worden zodat ik alle zenders weer kan ontvangen.

Reputatie 1

Bij mij werkt t nog niet. Ben vandaag op dit Digitenne adres dus graag je hulp om de foutmelding alsnog op te lossen, gr Ikke2020

Reputatie 7
Badge +28

@Ikke2020 

Wil je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dat kanaal 27.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.
 

Zet de ontvanger dan op CNN (niet zappen) Zodra er beeld is op CNN, dan weer uitgebreid zenders zoeken. 
 

Reputatie 7
Badge +17

@Sven1968 Kunnen wij je nog van dienst zijn? Ik zag net dat je in een oud topic had gereageerd en heb je even hierheen verplaatst. Voor de zekerheid heb ik het CAS-ID een activatiesignaal gegeven. Als het alweer werkt, heeft dit geen negatieve gevolgen. 
Zou je (mocht je nog geen beeld hebben) de stappen willen doorlopen zoals hierboven beschreven? 

 

Reputatie 7
Badge +28

:sunglasses:

Reputatie 7
Badge +24

Bij mij werkt t nog niet. Ben vandaag op dit Digitenne adres dus graag je hulp om de foutmelding alsnog op te lossen, gr Ikke2020

Hi Ikke, ik heb het opnieuw geactiveerd. Zou je het nogmaals willen proberen? 

Reputatie 7
Badge +28

@Ikke2020

Heb je al beeld ? Zo niet, voer de instructie uit van van vier berichten terug. 

Reputatie 1

#noordzee

ik ga t morgen weer proberen. Dank voor je hulp

Reputatie 7
Badge +28

Ik zou het nu doen, want morgen is het signaal niet meer actief. 

 

Reputatie 1

#noordzee; het betreft een vakantiewoning, vandaar……. stuur morgen svp een nieuwe, dan ben ik r weer even. Alvast bedankt voor je hulp

Reputatie 7

@Ikke2020, het signaal is weer geactiveerd. Ben je in de gelegenheid  de stappen te doorlopen die Noordzee je hier aangeeft? 

Geen beeld op rtl4,5,7 enz.

Alle stappen al doorlopen maar nog steeds geen beeld .

Admin: topic verplaatst naar bestaand topic

Reputatie 1

Dankje Nadia, ik ga er nu mee aan de slag en laat je weten of t gelukt is

 

gr