Sticky

Digitenne foutcode E033-0 [Wat is de oplossing?]

  • 22 March 2020
  • 417 reacties
  • 12787 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

417 reacties

Badge

Ik zie het, dankjewel. Ik heb de ontvanger geactiveerd, je kunt nu zelf onderstaande stappen nog volgen wanneer het nog niet binnen 30 minuten werkt. 

 

Geef de activatie een zetje  

  • Handmatig zenders zoeken:
    • Ga naar [menu] en kies [ZENDER ZOEKEN]
    • Kies [HANDMATIG ZOEKEN], als je dit niet ziet staan druk je op de [BLAUWE KNOP]
    • Ga naar [RF KANAAL] (een van de pijlen eromheen < OF >)
    • Vul het kanaalnummer voor jouw regio (zie staan hieronder)
    • Ga dan naar [START ZOEKEN] en druk op [ok] van de afstandsbediening
    • Zet jouw ontvanger op CNN (niet meer zappen) en laat de ontvanger aanstaan. Jouw TV kun je eventueel uitzetten.

RF kanaal voor jouw regio:
25 : Friesland, Drenthe en Groningen
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht
28 : Gelderland, Noord Brabant (midden en oost), regio Venlo
31 : Texel
35 : Zeeland en regio Roosendaal/Breda
44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel

Bedankt ik ga het proberen als het niet werkt. Mocht het niet lukken dan meld ik me weer

Bedankt hij doet het weer. Fijne paasdagen! 

Meldcode E033-0

Geen beeld  foutcode E033-0 wat te doen nu ???

Dit komt als je de ontvanger enige tijd niet hebt gebruikt.

Krijg je alleen NPO 1, 2 en 3?

Zet ‘m dan aan op CNN. Na ca 1 uur zou ie weer moeten werken.

Reputatie 7
Badge +28

Hoi @Fred21 , 

Zou je het volgende eens willen proberen? 

  • Handmatig zenders zoeken:  
    • Ga naar [menu] en kies [ZENDER ZOEKEN]
    • Kies [HANDMATIG ZOEKEN], als je dit niet ziet staan druk je op de [BLAUWE KNOP]
    • Ga naar [RF KANAAL] (een van de pijlen eromheen < OF >)
    • Vul het kanaalnummer voor jouw regio (zie staan hieronder)
    • Ga dan naar [START ZOEKEN] en druk op [ok] van de afstandsbediening
    • Zet jouw ontvanger op CNN (niet meer zappen) en laat de ontvanger aanstaan. Jouw TV kun je eventueel uitzetten.

RF kanaal voor jouw regio:
25 : Friesland, Drenthe en Groningen
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht
28 : Gelderland, Noord Brabant (midden en oost), regio Venlo
31 : Texel
35 : Zeeland en regio Roosendaal/Breda
44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel

De activatie kan dan wel een uurtje nodig hebben….

 

 

Als het niet werkt: 

Zou je dan jouw Postcode, huisnummer, klantnummer en CAS-nummer invullen in je Forum profiel
Het CAS-nummer vind je op de onderkant van het Digitenne kastje, op de doos of in het menu-scherm abonnement.

Een KPN Moderator wil je daarna graag helpen en is daarvoor het CAS-ID of CAS-nummer nodig van het Digitenne kastje. Zonder dit nummer kunnen zij (helaas) niets voor je betekenen.
Nadat de moderator jouw abonnement weer heeft geactiveerd, doen de zenders het over het algemeen binnen één uur weer.

Reputatie 7
Badge +21

@Fred21, we helpen je graag zo snel mogelijk verder! Heb je de stappen van Noordzee al geprobeerd? We ontvangen ook graag je gegevens, zodat we vanuit hier een zetje kunnen geven om weer beeld te krijgen!

Goededag, ik heb deze foutcode gekregen - update gemist. graag hulp.

Reputatie 7
Badge +28

Hoi @Charellie ,

Dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor de omgeving Rotterdam is dat kanaal 27.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.
 

Zet de ontvanger dan op CNN (niet zappen). Zodra er beeld is op CNN, dan weer uitgebreid zenders zoeken. 

 

Als het na een uur wachten dan nog steeds niet gelukt is? Een moderator wil dan graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

Reputatie 7
Badge +21

Hi @Charellie, welkom op het Forum! Heb je bovenstaande stappen al kunnen uitvoeren? Mocht het niet de oplossing zijn in jouw situatie, dan kijk ik graag verder. Dan heb ik nog wel het CAS-ID nummer nodig!

Reputatie 1

Ik heb digitenne maanden niet gebruikt en krijg nu foutmelding e033-0.

Heb alle tips van het forum al geprobeerd. O.a. meer dan een uur aan laten staan, opnieuw zender zoeken, terug naar fabrieksinstellingen etc.

Maar geen resultaat. Alleen npo 1 t/m3.

 

Help ajb

 

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Melvin79 ,

Dan kun je nu het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor de regio Waddinxveen is dat kanaal 27.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.
 

Zet de ontvanger dan op CNN (niet zappen) Zodra er beeld is op CNN, dan weer uitgebreid zenders zoeken. 
 

Het is niet zo dat je dan meteen beeld hebt, de activatie kan wel tot een uurtje duren. Laat de ontvanger na het doorlopen van deze instructie aanstaan op CNN. De TV kan eventueel uitgezet worden. 
 

En verder is het CAS-ID nummer belangrijk.

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.
 

Reputatie 1

Goedenavond, 

 

Graag voor mij een activatie signaal.

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Gedaan! Laat je nog even weten of het is gelukt? Zou binnen 30 minuten moeten werken. 

Reputatie 1

Hoe lang mag het duren voordat ik beeld heb op CNN? Heb stap 1 namelijk gedaan maar zit al hele tijd op beeld te wachten zodat ik verder kan. 

Reputatie 7
Badge +28

@Melvin79 

Heb je wel handmatig gezocht op kanaal 27? Zie de instructie van vier berichten terug. 
 

Alleen op CNN zetten is niet voldoende. 

Reputatie 1

Dit heb ik gedaan: 

 

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor de regio Waddinxveen is dat kanaal 27.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

 

Reputatie 7
Badge +28

Wil je dan nog even controleren of het CAS-ID-nummer in jouw forumprofiel excact overeenkomt met het nummer van jouw ontvanger? 

Reputatie 1

Gecontroleerd en klopt gewoon. 

Ik zit overigens in regio epe en niet in waddinxveen. 

Reputatie 7
Badge +28

Dat laatste is wel belangrijk. Zou je dan nu handmatig willen zoeken op RF/kanaal 28?

Als het goed is, vind je dan 7 TV-zenders waaronder CNN. 

Het kan wel weer even duren, want ik verwacht dat er nu (een dag later) een nieuw activatiesignaal gegeven moet worden. Gelukkig voor jou is moderator  @Nadia nu al uit de veren. 

Reputatie 1

Ik had in inderdaad ook al na wat gegoogle op 28 gezocht maar geen resultaat.

Inderdaad 7 zenders gevonden waaronder CNN.

Ik wacht dan wel even op een nieuw activatiesignaal

Reputatie 1

Als ik nog een keer op 28 zoek dan krijg ik helemaal geen zenders meer maar de foutmelding "Deze zender bestaat niet"

Reputatie 7
Badge +28

Zet jouw antenne zo hoog mogelijk en draai eventueel wat aan de richting van de antenne. (Daarvoor kun je gebruik maken van de signaalmeter uit het menu) Het kan zijn dat je nu net wel/net niet signaal ontvangt.  Het is van belang dat je nu signaal ontvangt op RF-kanaal 28, want anders gaat de activatie niet lukken. 

Een alternatief is RF-kanaal 44, dat kanaal wordt in Overijssel gebruikt. Zwolle is ook niet zo heel ver vandaan bij jou.  

Reputatie 1

Waarschijnlijk toch iets bij jullie gedaa  want nu springt opeens cnn in beeld. Ik ga verder met de volgende stap.

 

 

Reputatie 7

Goedemorgen, @Melvin79 :) Welkom op het KPN forum. Ik heb je tuner een zetje gegeven. Als je nu Noordzee zijn instructie opvolgt moet het helemaal goed komen :) 

Reputatie 1

Dank Nadia. Ben nu verder met de instructies.

Wordt vervolgd...