Sticky

Digitenne foutcode E033-0 [Wat is de oplossing?]

  • 22 March 2020
  • 417 reacties
  • 12770 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

417 reacties

Reputatie 7
Badge +17

@Leen55 Gestuurd! Je kunt stap 3 nu uitvoeren. Binnen één uur heb je weer beeld. :blush:

Reputatie 6
Badge +3

En een nw slachtoffer. 

Profiel bijgewerkt met CAS-nummer.

Alle 3 de stappen uitgevoerd , kastje staat nu op kanaal CNN te wachten op een heractiveringssignaal. 

 

Alvast bedankt.

Reputatie 7
Badge +30

Bij dezen het heractivatiesignaal gegeven, @Kaljo! Laat je nog even weten of het gelukt is?

Reputatie 6
Badge +3

Bij dezen het heractivatiesignaal gegeven, @Kaljo! Laat je nog even weten of het gelukt is?

En……...we hebben weer beeld :grinning: Supersnel bedankt

Foutcode E033.0 met digitene. Help!!!!! Heb hem tijd niet gebruikt. Gebruik digitene op de camping maar door Corona nu pas weer digitene aangesloten. Kpn wat moet ik nu doen!!!!Heb zelf wel al software update gedaan

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +28

@mardinik 

Dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jouw regio is dat RF-kanaal 44.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Zet de ontvanger dan op CNN (niet zappen). Zodra er beeld is op CNN (dan kan enige tijd duren), dan weer uitgebreid zenders zoeken.   

Een moderator gaat verder helpen door het versturen van een activatiesignaal. 

 

Toelichting : Foutcode 033 ontstaat als je een update hebt gemist. Het is soms ook niet nodig dat een moderator dan nog een extra signaal verstuurt. Dan helpt bovenstaande procedure al. En soms is het wel nodig. 

Hier ook foutmelding 033 na een poos niet gebruikt te hebben

 

nog niet gelukt om

meer zenders te ontvangen

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Buur, Welkom op het KPN Forum! Zou jij je forumprofiel willen aanvullen met je postcode, huisnummer, klantnummer en CAS-ID? Het CAS-ID mag je achterlaten in het ‘persoonlijke opmerkingen’ veld. Laat je een berichtje achter in dit topic nadat je jouw gegevens hebt aangevuld? Dan zorgen wij voor het activatiesignaal. 

Badge

hoi,

krijg steeds foutcode E033-0, ben nu al 2dagen aan het wachten en heb nog steeds geen beeld.

mvg, Ivan

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +21

krijg steeds foutcode E033-0, ben nu al 2dagen aan het wachten en heb nog steeds geen beeld.

​​​​@ivan47 Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat je geen tv kan kijken op dit moment. Ik heb zojuist jouw ontvanger gerefresht. Laat je ons weten of het probleem is verholpen?

Hoi!

Hier ook een foutcode E033-0 die niet verdwijnt na een update en een halve dag wachten. Al vind ik dat niet erg met dit mooie weer, mijn gezin denkt daar anders over

Stap 1 en 2 voltooid. Ik wacht op jullie berichtje :wink: .

En...RF kanaal 27 in Castricum?

 

Bedankt alvast!

 

Reputatie 7
Badge +21

@lbp10, het CAS-ID nummer dat je in je Forum profiel had gezet heb ik een refresh gegeven. Wil je de ontvanger eens opnieuw opstarten om te kijken of dit geholpen heeft?

Hoi Susan,

 

Nu krijg ik bij elke zender een foutmelding dat ik geen abonnement heb, en bij abonnementstatus staat dit ook 🤷🏼‍♀️

@lbp10, het CAS-ID nummer dat je in je Forum profiel had gezet heb ik een refresh gegeven. Wil je de ontvanger eens opnieuw opstarten om te kijken of dit geholpen heeft?

 

@lbp10 : ik heb een nieuwe refresh gegeven. Kun je ook nog eens handmatig zoeken?

(je hebt twee cas id's . Je weet zeker dat we het over het juiste kastje hebben?)

Badge

Ben al 2 dagen aan het wachten maar krijg nog steeds geen beeld. Mijn kastje is een ZXV7200, Cas-nr: zie profiel

@lbp10 : ik heb een nieuwe refresh gegeven. Kun je ook nog eens handmatig zoeken?

(je hebt twee cas id's . Je weet zeker dat we het over het juiste kastje hebben?)

Doet het nog steeds niet. En het gaat over het juiste kastje, de andere doet het perfect. Het lijkt alsof het kastje na de refresh niet meer gekoppeld is aan ons abonnement. Want bij de status staat ‘nee’ bij basis abbonement. En elke zender (op NPO na) geeft foutcode E016-0.

Reputatie 7
Badge +17

@ivan47 en @lbp10, ik heb jullie kastjes een activatiesignaal gegeven. 
Ivan, jij mag handmatig zoeken naar zenders zoals bovenaan in het topic beschreven staat. Dit zorgt ervoor dat jij, als het goed is, binnen één uur weer beeld hebt. 
lbp, ik weet niet precies wat er bij jou aan de hand is. Het kastje heeft de juiste status in ons systeem. Zou je het kastje eens een poosje(half uurtje) stroomloos kunnen maken.  Het is een beetje een provisorische oplossing waarvan ik niet weet of het gaat werken. Afijn, nooit geschoten is altijd mis. Laat je ons weten wat de uitkomst is als je dit hebt geprobeerd? 
 

@ivan47 en @lbp10, ik heb jullie kastjes een activatiesignaal gegeven. 
Ivan, jij mag handmatig zoeken naar zenders zoals bovenaan in het topic beschreven staat. Dit zorgt ervoor dat jij, als het goed is, binnen één uur weer beeld hebt. 
lbp, ik weet niet precies wat er bij jou aan de hand is. Het kastje heeft de juiste status in ons systeem. Zou je het kastje eens een poosje(half uurtje) stroomloos kunnen maken.  Het is een beetje een provisorische oplossing waarvan ik niet weet of het gaat werken. Afijn, nooit geschoten is altijd mis. Laat je ons weten wat de uitkomst is als je dit hebt geprobeerd? 
 

Mijn reactie duurde even, want het kastje staat op de camping. Maar hij doet het!!! Bedankt 👍

@ivan47 en @lbp10, ik heb jullie kastjes een activatiesignaal gegeven. 
Ivan, jij mag handmatig zoeken naar zenders zoals bovenaan in het topic beschreven staat. Dit zorgt ervoor dat jij, als het goed is, binnen één uur weer beeld hebt. 
lbp, ik weet niet precies wat er bij jou aan de hand is. Het kastje heeft de juiste status in ons systeem. Zou je het kastje eens een poosje(half uurtje) stroomloos kunnen maken.  Het is een beetje een provisorische oplossing waarvan ik niet weet of het gaat werken. Afijn, nooit geschoten is altijd mis. Laat je ons weten wat de uitkomst is als je dit hebt geprobeerd? 
 

Mijn reactie duurde even, want het kastje staat op de camping. Maar hij doet het!!! Bedankt 👍

Super!

Badge

Cas nummer in mijn profiel gezet. Wil heel graag een update want ik nu alleen maar 1 2 en 3.

 

Gr. Eddy

Reputatie 7
Badge +24

Hi @Klukkluk3, ik heb het voor je geactiveerd. Werkt het weer? 

Badge

Super bedankt, hij werkt weer.👍😂

Badge

Hoi KPN

k heb al mijn gegevens aangevuld in mijn profiel en zou ook graag activatie ontvangen! Bedankt

Reputatie 7
Badge +21

Hoi KPN

k heb al mijn gegevens aangevuld in mijn profiel en zou ook graag activatie ontvangen! Bedankt

Hoi @Emailisabeth. Ik heb zojuist het signaal verstuurd. Laat je ons weten of het werkt?

Badge

Werkt niet.  Wanneer we bij CNN komen, zegt hij dat we geen abonnement hebben op deze zender. We hebben enkel 3 Nederlandse zenders, tv Rijnmond en omroep zeeland