Sticky

Digitenne foutcode E033-0 [Wat is de oplossing?]

  • 22 March 2020
  • 417 reacties
  • 12770 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

417 reacties

Reputatie 7
Badge +17

@Emailisabeth Inmiddels heb je in je eigen topic aangegeven dat het weer werkt. Nice! :blush:Nu weten de forumbezoekers van dit topic het ook.

Badge

Hoi, ons 2de kastje geeft ook alleen maar Ned 1 2 en 3 aan.

Cas nr. Is ***

Graag een update.

 

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Reputatie 7
Badge +21

Hoi, ons 2de kastje geeft ook alleen maar Ned 1 2 en 3 aan.

​​​​@Klukkluk3 Ik heb jouw ontvanger zojuist een refresh gegeven. Laat je ons weten of het weer werkt?

 

[oplossing] Foutcode E033-0

LET OP: Je kan dit probleem zelf oplossen 

Klanten die hun Digitenne tv ontvanger een tijdje niet gebruik hebben kunnen bij het aanzetten foutcode E033 ontvangen. De oorzaak hiervan is dat er eerst een beveiligingssleutel opgehaald moet worden. Belangrijk is dat de tv ontvanger goed geïnstalleerd is en dat de signaalkwaliteit goed is (70% of hoger). Je kan dit beïnvloeden door de antenne op een andere plaats te zetten zodanig dat de ontvangst van het signaal goed is.

Als de signaalkwaliteit goed is wordt door de software in de tuner de beveiligingssleutel opgehaald, dit kan wel een uur duren.  

 

Werkt dit niet, volg dan de stappen hieronder.

 

Ontvang je op dit moment helemaal geen zenders of alleen NPO 1,2,3 en krijg je E033-0 in beeld? Dan heeft jouw ontvanger een belangrijke update gemist. In dit topic vind je wat je moet doen als je Foutcode E033-0 te zien krijgt op jouw Digitenne ontvanger. 

 

De oplossing van dit probleem gaat in drie stappen


Stap 1) Vul jouw gegevens in in je profiel
Postcode, huisnummer, klantnummer en CAS-nummer invullen in je Forum profiel
Het CAS-nummer vind je op de onderkant van het Digitenne kastje, op de doos of in het menu-scherm abonnement.

  • Een KPN Moderator wil je graag helpen en is daarvoor het CAS-ID of CAS-nummer nodig van het Digitenne kastje. Zonder dit nummer kunnen zij (helaas) niets voor je betekenen.
    Nadat de moderator jouw abonnement weer heeft geactiveerd, doen de zenders het over het algemeen binnen één uur weer.

Stap 2) Geef een seintje!  
Laat de moderators in een reactie op dit topic weten dat jij een activatiesignaal wilt ontvangen.


Stap 3) Geef de activatie een zetje  

  • Handmatig zenders zoeken:
    • Ga naar [menu] en kies [ZENDER ZOEKEN]
    • Kies [HANDMATIG ZOEKEN], als je dit niet ziet staan druk je op de [BLAUWE KNOP]
    • Ga naar [RF KANAAL] (een van de pijlen eromheen < OF >)
    • Vul het kanaalnummer voor jouw regio (zie staan hieronder)
    • Ga dan naar [START ZOEKEN] en druk op [ok] van de afstandsbediening
    • Zet jouw ontvanger op CNN (niet meer zappen) en laat de ontvanger aanstaan. Jouw TV kun je eventueel uitzetten.

RF kanaal voor jouw regio:
25 : Friesland, Drenthe en Groningen
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht
28 : Gelderland, Noord Brabant (midden en oost), regio Venlo
31 : Texel
35 : Zeeland en regio Roosendaal/Breda
44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel

 

Graag ontvang ik van u een activatiesignaal. Sedert gisteren ontvang ik Dede commerciële zenders niet meer en krijg foutcode E033-0 en ook na een uur wachten gebeurt er niets  

Alvast bedankt

[oplossing] Foutcode E033-0

LET OP: Je kan dit probleem zelf oplossen 

Klanten die hun Digitenne tv ontvanger een tijdje niet gebruik hebben kunnen bij het aanzetten foutcode E033 ontvangen. De oorzaak hiervan is dat er eerst een beveiligingssleutel opgehaald moet worden. Belangrijk is dat de tv ontvanger goed geïnstalleerd is en dat de signaalkwaliteit goed is (70% of hoger). Je kan dit beïnvloeden door de antenne op een andere plaats te zetten zodanig dat de ontvangst van het signaal goed is.

Als de signaalkwaliteit goed is wordt door de software in de tuner de beveiligingssleutel opgehaald, dit kan wel een uur duren.  

 

Werkt dit niet, volg dan de stappen hieronder.

 

Ontvang je op dit moment helemaal geen zenders of alleen NPO 1,2,3 en krijg je E033-0 in beeld? Dan heeft jouw ontvanger een belangrijke update gemist. In dit topic vind je wat je moet doen als je Foutcode E033-0 te zien krijgt op jouw Digitenne ontvanger. 

 

De oplossing van dit probleem gaat in drie stappen


Stap 1) Vul jouw gegevens in in je profiel
Postcode, huisnummer, klantnummer en CAS-nummer invullen in je Forum profiel
Het CAS-nummer vind je op de onderkant van het Digitenne kastje, op de doos of in het menu-scherm abonnement.

  • Een KPN Moderator wil je graag helpen en is daarvoor het CAS-ID of CAS-nummer nodig van het Digitenne kastje. Zonder dit nummer kunnen zij (helaas) niets voor je betekenen.
    Nadat de moderator jouw abonnement weer heeft geactiveerd, doen de zenders het over het algemeen binnen één uur weer.

Stap 2) Geef een seintje!  
Laat de moderators in een reactie op dit topic weten dat jij een activatiesignaal wilt ontvangen.


Stap 3) Geef de activatie een zetje  

  • Handmatig zenders zoeken:
    • Ga naar [menu] en kies [ZENDER ZOEKEN]
    • Kies [HANDMATIG ZOEKEN], als je dit niet ziet staan druk je op de [BLAUWE KNOP]
    • Ga naar [RF KANAAL] (een van de pijlen eromheen < OF >)
    • Vul het kanaalnummer voor jouw regio (zie staan hieronder)
    • Ga dan naar [START ZOEKEN] en druk op [ok] van de afstandsbediening
    • Zet jouw ontvanger op CNN (niet meer zappen) en laat de ontvanger aanstaan. Jouw TV kun je eventueel uitzetten.

RF kanaal voor jouw regio:
25 : Friesland, Drenthe en Groningen
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht
28 : Gelderland, Noord Brabant (midden en oost), regio Venlo
31 : Texel
35 : Zeeland en regio Roosendaal/Breda
44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel

 

Graag ontvang ik van u een activatiesignaal. Sedert gisteren ontvang ik Dede commerciële zenders niet meer en krijg foutcode E033-0 en ook na een uur wachten gebeurt er niets  

Alvast bedankt

Is er iemand die mij een activatiesignaal kan sturen????

Reputatie 7
Badge +28

Ja, moderator Susan komt hier zo langs. Zorg dat jouw ontvanger aanstaat op CNN na het handmatig zoeken op het hierboven genoemde kanaal. Even geduld nog. 

Reputatie 7
Badge +21

@Foekek, inmiddels gedaan maar wel via een omweg. Dus het kan zijn dat het signaal morgen pas opnieuw binnenkomt, het moet namelijk handmatig gedaan worden en het is vandaag zondag.

Hallo @Susan_ ,

 

Eerst bedankt. Dat is niet zo mooi. Moet ik de TV nu tot morgen op CNN laten staan? Hoe kan het trouwens dat ik vrijdag nog wel de commerciële zenders kon ontvangen en gisteren plots niet meer?

Reputatie 7
Badge +21

@Foekek nee ik wou ook dat het nog op een andere manier kon en vandaag maar dat gaat helaas niet lukken. De koppeling is niet helemaal goed gegaan, waardoor de foutcode alsnog is gekomen. Morgen wordt het opgelost, je hoeft hem vandaag niet de hele dag aan te laten staan hiervoor. Als het lukt om hem morgenochtend nog even aan te zetten zou dat wel top zijn!

@Susan_   Jouw omweg heeft wel resultaat gehad want ik heb nu alweer beeld!!.  Heel erg bedankt daarvoor! :grinning: 👍🏻👍🏻

 

Reputatie 7
Badge +21

@Foekek oh echt? Dat is fijn!! Dan zit er misschien toch iemand nog even achter de knoppen. Top om te horen, en bedankt voor je terugkoppeling! :smile:

@Foekek oh echt? Dat is fijn!! Dan zit er misschien toch iemand nog even achter de knoppen. Top om te horen, en bedankt voor je terugkoppeling! :smile:

Hallo Susan,

Ik zit ook met hetzelfde probleem, heb mijn cas nummer toegevoegd in mijn profiel.

Graag zou ik een nieuwe activatiecode ontvangen.

Reputatie 7
Badge +28

@DBO 

Zorg dan alvast dat jouw ontvanger aanstaat op CNN na handmatig zoeken. (Zie het startbericht) De TV kan eventueel wel uit. 

 

@DBO

Zorg dan alvast dat jouw ontvanger aanstaat op CNN na handmatig zoeken. (Zie het startbericht) De TV kan eventueel wel uit. 

 

Dankjewel Noordzee, hij staat op CNN!

Hoi,

Heb last van de E330-0 foutmelding. Het CAS-ID en alle gegeven staan in mijn profiel!

Ik zet het nu handmatig op CNN, sturen jullie een nieuwe activatiecode?

Robert

Reputatie 7
Badge +24

@DBO

Zorg dan alvast dat jouw ontvanger aanstaat op CNN na handmatig zoeken. (Zie het startbericht) De TV kan eventueel wel uit. 

 

Dankjewel Noordzee, hij staat op CNN!

@DBO Ik heb voor je geactiveerd, werkt het nu? 

 

Hoi,

Heb last van de E330-0 foutmelding. Het CAS-ID en alle gegeven staan in mijn profiel!

Ik zet het nu handmatig op CNN, sturen jullie een nieuwe activatiecode?

Robert

Ook voor jou heb ik het geactiveerd. Werkt het weer? 

Hoi,

Heb last van de E330-0 foutmelding. Het CAS-ID en alle gegeven staan in mijn profiel!

Ik zet het nu handmatig op CNN, sturen jullie een nieuwe activatiecode?

Robert

Ik heb weer beeld! Dank jullie wel!

 

Robert

Reputatie 7
Badge +24

Hoi,

Heb last van de E330-0 foutmelding. Het CAS-ID en alle gegeven staan in mijn profiel!

Ik zet het nu handmatig op CNN, sturen jullie een nieuwe activatiecode?

Robert

Ik heb weer beeld! Dank jullie wel!

 

Robert

:muscle_tone2:

@DBO

Zorg dan alvast dat jouw ontvanger aanstaat op CNN na handmatig zoeken. (Zie het startbericht) De TV kan eventueel wel uit. 

 

Dankjewel Noordzee, hij staat op CNN!

@DBO Ik heb voor je geactiveerd, werkt het nu? 

 

Hoi,

Heb last van de E330-0 foutmelding. Het CAS-ID en alle gegeven staan in mijn profiel!

Ik zet het nu handmatig op CNN, sturen jullie een nieuwe activatiecode?

Robert

Ook voor jou heb ik het geactiveerd. Werkt het weer? 


Dankjewel Alex_P! Hij doet het weer! Toppie!

Hoi,

Heb last van de E330-0 foutmelding. Het CAS-ID en alle gegeven staan in mijn profiel!

Ik zet het nu handmatig op CNN, sturen jullie een nieuwe activatiecode?

Robert

Ik heb weer beeld! Dank jullie wel!

 

Robert

:muscle_tone2:

Het was helaas van korte duur. Ben van een E033-0 naar een E016-0 gegaan. Wederom geen beeld. 

Schijn nu helemaal geen abbonement meer te hebben (Basis abonnement: Nee). Volgens het kastje heb ik gelukkig geen betalingsachterstand. Wat het wel is…..

 

Robert 

Reputatie 7
Badge +28

@Robert_66 

Zet jouw ontvanger nu op NPO 1 en laat de ontvanger aanstaan. De TV kan eventueel uit. 

Een moderator zal vandaag opnieuw een activatie versturen… 

 

Goedemorgen,

Ik krijg ook de E033-0 foutcode op mijn ontvanger. Kan kloppen want hij is een poosje niet gebruikt.

Ik heb de acties uitgevoerd zoals in dit forum staat vermeldt en het cas nummer in mijn profiel gezet.

Zouden jullie een activeringssignaal willen sturen?

Alvast bedankt!

 

Badge

Ik zou graag een activeringsignaal willen. 😁

Hoi,

Heb last van de E330-0 foutmelding. Het CAS-ID en alle gegevens staan in mijn profiel.

Ik zou graag een activeringssignaal willen

Reputatie 7
Badge +30

@Robert_66: Ik zie hier nu staan, voor jouw CAS ID, dat deze niet geactiveerd is.  Ik kan dit niet direct zelf herstellen, dus ik heb dit doorgezet naar een ander afdeling. We komen er z.s.m. bij je op terug.

 

@Catje1980: Jouw ontvanger staat goed geactiveerd geregistreerd hier, dus dat is in orde. Ik heb nu een refresh gedaan. Als je de stappen uit het startbericht herhaalt zou je weer beeld moeten hebben.

@Kellyliz: Voor jou geldt hetzelfde :)

@DP0312: En voor jou ook :)