Sticky

Krijg je foutcode E016-0, E017-0 of E-150-0 te zien?


Reputatie 7
Badge +28

[Oplossing] Foutcode E016-0, E017-0 of E150-0


Dan heb je nu geen beeld op alle zenders via Digitenne. Waarschijnlijk ontvang je hooguit NPO 1/2/3 en je regionale zender. Het kan ook zijn dat je eerst een week lang wel alle zenders hebt kunnen bekijken en dat je nu ineens zo'n foutcode te zien krijgt.  Dit probleem komt vaker voor. Dan staat er iets niet goed in de administratie van KPN.

 

In dit topic helpen we je een handje :wink:

De nieuwste innovatieve servicetool is de Digitenne Manager.
Met de Digitenne Manager hebben klanten nu de controle over hun eigen kijkervaring.

Enkele problemen die klanten via deze tool kunnen verbeteren of oplossen:

  • Geen of slecht beeld/ geluid
  • Zenders werken geheel niet of haperen
  • Geen goed bereik
  • Defecte afstandsbediening omruilen voor een nieuwe
  • Alleen NPO1, NPO2 en NPO3 zijn beschikbaar
  • Foutcode op het scherm
  • Problemen met ESPN of het Erotiek kanaal
  • Problemen met het CAS-ID worden snel op afstand opgelost
  • En nog meer!


Lukt dat niet? Dan helpen we jou via het forum. 

 

Stap 1) Vul jouw gegevens in in je profiel

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

 

Stap 2) Geef een seintje! 

Laat de moderators in een reactie op dit topic weten dat jij een activatiesignaal wilt ontvangen.
Nadat de moderator jouw abonnement weer heeft geactiveerd, doen de zenders het over het algemeen binnen één uur weer.:champagne:

 

…. Geen succes? :confused: Dan mag je door naar stap 3.

 

Stap 3) Handmatig zoeken naar zenders

Als dat toch niet lukt, dan kun je het zenders zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken

  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)

  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. De kanaalnummers verschillen per regio en staan hieronder (zie: blauwe coulomn).
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat KPN het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meestuurt op het kanaal van CNN. Bij standaard zenders zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

 

We zijn benieuwd of het gelukt is en of je weer beeld hebt, dus laat het vooral aan ons weten in een reactie. :blush:

UPDATE 25-6-2019 :
Hierboven staat een procedure van handmatig zenders zoeken. Wat betreft de genoemde frequenties : Dit is de huidige indeling.

25 : Friesland, Drenthe en Groningen
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht
28 : Gelderland, Noord Brabant (midden en oost), regio Venlo
31 : Texel
35 : Zeeland en regio Roosendaal/Breda
44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel


2955 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hi @Interful, welkom hier. 

Ik heb het voor je geactiveerd. Laat het een uurtje op Ned 1 staan mocht het niet gelijk werken. Laat het hier weten mocht het daarna nog niet werken. :relaxed:

Hi,

Ik heb Digitenne aangesloten, maar ontvang alleen NPO1, 2 en 3. Bij de rest alleen maar een E016 melding. Zouden jullie mij verder kunnen helpen?

Ik heb, als het goed is, de juiste gegevens bij mijn profiel gezet.

Ik hoor het graag van jullie!

Groet,

Barbera

Reputatie 7
Badge +21

Hi @Barberavd, goed dat je het hier even meldt! Ik heb het CAS-ID nummer even een refresh gegeven. Zou je de ontvanger opnieuw willen opstarten en handmatig zenders willen zoeken zoals in het startbericht van dit topic staat omschreven?

Hallo,


Ik heb ook de foutcode E016-0. Heb ook al een tijdje niet gekeken.

zou een moderator hier naar willen kijken?

Graag ontvang ik uw reactie.

met vriendelijke groet,

Jan-Derk

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @DJWillems, welkom op het forum!
Ik heb hem opnieuw aangemeld, als je m even op NPO1 laat staat moet hij het met een uurtje weer doen! 

Hi @Interful, welkom hier. 

Ik heb het voor je geactiveerd. Laat het een uurtje op Ned 1 staan mocht het niet gelijk werken. Laat het hier weten mocht het daarna nog niet werken. :relaxed:

Hoi @Alex_P ,

Bedankt voor je snelle reactie. Helaas blijft het resultaat hetzelfde. Ik heb stap 3 inmiddels ook geprobeerd, zowel op de rf frequentie van Zeeland als die van Zuid-Holland (ik zit nu in Oostvoorne). Signaalkwaliteit op zuid-Holland is 100%. Gisteravond, nog voor jouw berichtje, was er heel even beeld op de commerciële zenders, maar daarna weer weg en weer de E016-0 melding. 

Hebben jullie nog een idee wat ik kan proberen? Ondanks 100% signaalkwaliteit toch de antenne verplaatsen/anders richten?

Reputatie 7
Badge +28

@Interful 

Via de optie uitgebreid zenders zoeken vind je het sterkste signaal. Zet de ontvanger op NPO1 en laat de ontvanger aanstaan.  (De TV kan eventueel uit.) 

Dan kan een moderator nogmaals een activatiesignaal versturen.

 

@Interful

Via de optie uitgebreid zenders zoeken vind je het sterkste signaal. Zet de ontvanger op NPO1 en laat de ontvanger aanstaan.  (De TV kan eventueel uit.) 

Dan kan een moderator nogmaals een activatiesignaal versturen.

 

Bedankt @Noordzee !

De ontvanger staat inmiddels op NPO1 en ik laat hem vandaag gewoon even aanstaan . Zou een moderator nog een keer het activatiesignaal willen sturen? 

 

Wederom bedankt!

Reputatie 7
Badge +28

Komt goed, ik heb de webcare al een seintje gegeven.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Interful, ik heb je kaart opnieuw aangemeld. Met een uurtje op NPO1 moet ie het doen!

Reputatie 7
Badge +20

Correctie @Interful, hij staat weer verkeerd. Er lijkt achter de schermen iets niet helemaal goed te lopen. Ik ga er voor je achteraan en kom hierop terug!

Reputatie 7
Badge +20

Hij staat nu goed @Interful! Met een uurtje op NPO1 moet ie het doen!

Badge

Hallo Moderator, graag wil ik een activatie signaal ontvangen. Alle gegevens heb ik in mijn profiel ingevuld. Alvast bedankt voor de hulp.

Groeten Jan.

Reputatie 7
Badge +24

Hi @Jan de Regt, welkom hier. 

Ik heb het ook voor jou opnieuw geactiveerd. Zou je willen controleren of het nu weer werkt? En anders 1 uur op Nederland 1 laten staan. 

Laat het ons weten mocht het niet lukken. :relaxed:

Badge

Ik wacht het even af. Staat nu op 1.

Badge

@Alex_P helaas nog niks verder dan 1 2 en 3.

Reputatie 7
Badge +21

@Jan de Regt, volgens mijn informatie is de tv-ontvanger nog niet geactiveerd.. Er gaat klaarblijkelijk iets niet helemaal goed, ik ga de achterliggende afdeling even mailen over jouw probleem en hopelijk kunnen we hier snel op terugkomen!

Reputatie 7
Badge +21

Nou dat was een snelle reactie, @Jan de Regt. Mijn collega heeft op een andere manier de CAS-ID aangezet. Als de ontvanger nu aan staat bij goed ontvangst, dan is de activatie binnen een paar minuten binnen. Zo niet, zet de box zo snel mogelijk aan, check ontvangst en laat een uur aan staan!

Badge

Nou dat was een snelle reactie, @Jan de Regt. Mijn collega heeft op een andere manier de CAS-ID aangezet. Als de ontvanger nu aan staat bij goed ontvangst, dan is de activatie binnen een paar minuten binnen. Zo niet, zet de box zo snel mogelijk aan, check ontvangst en laat een uur aan staan!

Alles werkt prima Susan.  Bedankt voor de service.

Reputatie 7
Badge +21

@Jan de Regt fijn!! Graag gedaan, en veel plezier ermee!

1, 2 en 3 doen het wel maar vanaf 4 krijg ik de foutcode E016-0. Hebdigitenne 10 maanden niet gebruikt.

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +20

Hi @jantuin, als de Digitenne tuner zo lang niet is gebruikt, moeten we hem vanaf onze kant even een zetje geven zodat alle zenders weer ontvangen kunnen worden :slight_smile:

Zou je jouw Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer en hier even een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. Je ziet het CAS ID op de sticker van je ontvanger!

@moderator

Lange tijd Digitenne niet gebruikt.

Gisteren weer in gebruik genomen maar helaas  alleen Ned 1, 2 en 3 te zien.

Ik zou graag ook een activatie signaal willen ontvangen. Ik heb alle gegevens ingevuld.

Groet,

 

Harry

Reputatie 7
Badge +25

@moderator

Lange tijd Digitenne niet gebruikt.

Gisteren weer in gebruik genomen maar helaas  alleen Ned 1, 2 en 3 te zien.

Ik zou graag ook een activatie signaal willen ontvangen. Ik heb alle gegevens ingevuld.

Groet,

 

Harry

Hi @harast. Ik heb het signaal verstuurd. Zou je de tuner nu een uurtje op NPO 1 willen laten staan? Ik hoor graag of het lukt. :)

@moderator

Lange tijd Digitenne niet gebruikt.

Gisteren weer in gebruik genomen maar helaas  alleen Ned 1, 2 en 3 te zien.

Ik zou graag ook een activatie signaal willen ontvangen. Ik heb alle gegevens ingevuld.

Groet,

 

Harry

Hi @harast. Ik heb het signaal verstuurd. Zou je de tuner nu een uurtje op NPO 1 willen laten staan? Ik hoor graag of het lukt. :)


Alles werkt weer naar behoren. Bedankt.

Reageer