Sticky

Krijg je foutcode E016-0, E017-0 of E-150-0 te zien?


Reputatie 7
Badge +28

[Oplossing] Foutcode E016-0, E017-0 of E150-0


Dan heb je nu geen beeld op alle zenders via Digitenne. Waarschijnlijk ontvang je hooguit NPO 1/2/3 en je regionale zender. Het kan ook zijn dat je eerst een week lang wel alle zenders hebt kunnen bekijken en dat je nu ineens zo'n foutcode te zien krijgt.  Dit probleem komt vaker voor. Dan staat er iets niet goed in de administratie van KPN.

 

In dit topic helpen we je een handje :wink:

De nieuwste innovatieve servicetool is de Digitenne Manager.
Met de Digitenne Manager hebben klanten nu de controle over hun eigen kijkervaring.

Enkele problemen die klanten via deze tool kunnen verbeteren of oplossen:

  • Geen of slecht beeld/ geluid
  • Zenders werken geheel niet of haperen
  • Geen goed bereik
  • Defecte afstandsbediening omruilen voor een nieuwe
  • Alleen NPO1, NPO2 en NPO3 zijn beschikbaar
  • Foutcode op het scherm
  • Problemen met ESPN of het Erotiek kanaal
  • Problemen met het CAS-ID worden snel op afstand opgelost
  • En nog meer!


Lukt dat niet? Dan helpen we jou via het forum. 

 

Stap 1) Vul jouw gegevens in in je profiel

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

 

Stap 2) Geef een seintje! 

Laat de moderators in een reactie op dit topic weten dat jij een activatiesignaal wilt ontvangen.
Nadat de moderator jouw abonnement weer heeft geactiveerd, doen de zenders het over het algemeen binnen één uur weer.:champagne:

 

…. Geen succes? :confused: Dan mag je door naar stap 3.

 

Stap 3) Handmatig zoeken naar zenders

Als dat toch niet lukt, dan kun je het zenders zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken

  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)

  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. De kanaalnummers verschillen per regio en staan hieronder (zie: blauwe coulomn).
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat KPN het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meestuurt op het kanaal van CNN. Bij standaard zenders zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

 

We zijn benieuwd of het gelukt is en of je weer beeld hebt, dus laat het vooral aan ons weten in een reactie. :blush:

UPDATE 25-6-2019 :
Hierboven staat een procedure van handmatig zenders zoeken. Wat betreft de genoemde frequenties : Dit is de huidige indeling.

25 : Friesland, Drenthe en Groningen
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht
28 : Gelderland, Noord Brabant (midden en oost), regio Venlo
31 : Texel
35 : Zeeland en regio Roosendaal/Breda
44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel


2955 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Dit gaat inderdaad niet helemaal goed, @Peetje1971.. Ik heb de juiste afdeling hierover gemaild en hoop dat het binnen een a twee werkdagen opgelost is! Ik laat hier nog even weten zodra ik dit bevestigd heb gekregen. Excuses voor het ongemak!

Reputatie 1

Dit gaat inderdaad niet helemaal goed, @Peetje1971.. Ik heb de juiste afdeling hierover gemaild en hoop dat het binnen een a twee werkdagen opgelost is! Ik laat hier nog even weten zodra ik dit bevestigd heb gekregen. Excuses voor het ongemak!

Oke dan wachten we het af, bedankt!

Reputatie 1

Dit gaat inderdaad niet helemaal goed, @Peetje1971.. Ik heb de juiste afdeling hierover gemaild en hoop dat het binnen een a twee werkdagen opgelost is! Ik laat hier nog even weten zodra ik dit bevestigd heb gekregen. Excuses voor het ongemak!

Net opnieuw geprobeerd, en toen is het wel gelukt! Alle zenders zitten erin en werken nu prima. Bedankt voor de hulp

Reputatie 7
Badge +30

Top, goed om te horen :)

Goedendag, kunnen jullie mij een activatiesignaal sturen voor de digitenne ontvanger met het CASnr wat in mij profiel staat?

 

mvrgr Jan Klein

Reputatie 7
Badge +17

@JanKlein Jazeker! Bedankt voor het melden. Jullie hebben een activatiesignaal gekregen. :D

Digitenne een tijd niet gebruikt, nu werken alleen npo 1,2 en 3. Foutcode op andere zenders: E-016-0.

cas id staat in mijn kpn ID, gaarne mijn abonnement activeren.

 

bvd gerard 1969

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @Gerard1969, welkom op het forum! Dit kan inderdaad gebeuren als je hem een poos niet hebt gebruikt :) Gelukkig ben je hier op het goede adres. Ik heb de ontvanger een refresh gegeven. Zet de ontvanger aan, laat hem een uur aanstaan dan zou alles het weer moeten doen. Mocht dat niet zo zijn, volg dan stap 3 uit het startbericht van dit topic waar we je naar verplaatst hebben.

Een paar weken geleden een nieuw Digitenne kastje geïnstalleerd maar niet een uur aangehad.

Daarom nu code E017-01 en alleen maar Ned 1 tm 3 en geen abbonemet voor andere zenders.

Ik heb mijn CAS nummer vermeld in mijn profiel, dus als iemand mij weer kan aansluiten graag,

Bij voorbaat dank.

Bert

Reputatie 7
Badge +28

@bjwijnand 

Zet jouw ontvanger alvast aan op NPO1. De TV kan eventueel uitgezet worden. Nadat een moderator een activatiesignaal verstuurt, heb je na uiterlijk één uur weer beeld op alle zenders. 

Beste Erik, 

inderdaad werkt mijn digitenne weer naar behoren. Thanks voor de service.

Reputatie 7
Badge +30

@bjwijnand, welkom! Dank voor het invullen van je profiel. Ik heb je ontvanger een refresh gegeven. Als je hem nu weer aanzet zou hij het weer moeten doen. Mocht dat niet zo zijn, probeer stap 3 uit het startbericht van dit topic waar we je heen verplaatst hebben :) 

Erik_KPN bedankt. Hij doet het weer. En nu weet ik het in ieder geval voor een volgende keer.

 

Bert

Mijn foutmelding E016-0 graag nazien in administratie van KPN en eventueel aanpassen

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

 

Reputatie 7
Badge +28

@debby1808 

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

Goedemiddag, 

Ik heb 3 aangesloten digitenne ontvangers, waarvan 1tje niet meer correct werkt. Bij deze ontvang ik alleen NL 1,2,3, en bij de rest komt de foutmelding E016-0 in beeld. In mijn “persoonlijke opmerking” heb ik alle 3 cas id's toegevoegd. Zou hier naar gekeken kunnen worden en wellicht iets in de administratie veranderden? 

b,v,d Ruben

Reputatie 7
Badge +28

@Van der Werff

Zet de ontvangers alvast aan op NPO1. De TV kan eventueel uit.

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Van der Werff, welkom! Ik heb de eerste ontvanger opnieuw aangemeld en de andere twee ook een zetje gegeven. Het zou nu moeten werken! 

Beste @Van der Werff, welkom! Ik heb de eerste ontvanger opnieuw aangemeld en de andere twee ook een zetje gegeven. Het zou nu moeten werken! 

Het werkt weer! Bedankt Noordzee en Marcia. 

Reputatie 1
Badge

Hallo KPN hier ook een digitenne gebruiker , we hebben het in de camper 

En uiteraard door de corona dit jaar nog niet opstap geweest 

Vandaag de eerste dag van de vakantie de tv aangezet en je raadt het al code E016-0 dus ik heb al mijn gegevens ingevuld in mijn profiel zodat jullie de boel ff kunnen resetten zodat wij de komende 3 weken weer van de tv kunnen genieten 

Reputatie 7
Badge +24

Hallo KPN hier ook een digitenne gebruiker , we hebben het in de camper 

En uiteraard door de corona dit jaar nog niet opstap geweest 

Vandaag de eerste dag van de vakantie de tv aangezet en je raadt het al code E016-0 dus ik heb al mijn gegevens ingevuld in mijn profiel zodat jullie de boel ff kunnen resetten zodat wij de komende 3 weken weer van de tv kunnen genieten 

Ow nooo. :disappointed_relieved:

Zou je het nu nogmaals willen proberen? Zou nu moeten werken. 

Reputatie 7
Badge +28

@mantaray 

Zet de ontvanger alvast aan op NPO 1. De TV kan eventueel uitgezet worden… 

 

Reputatie 1
Badge

Ja Bedankt maar dat zal moeten wachten tot maandag want hier voor de deur 0 ontvangst in Bergen op zoom helaas 

 

Ik wil graag een activatiesignaal ontvangen, bij voorbaat dank. 

Gr. Louw

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @Louwrens b, welkom! Ik zie hier dat je ontvanger goed geactiveerd is, dus dat is mooi. Ik heb hem een refresh gegeven waardoor het nu weer zou moeten werken. Zet hem aan, zorg dat je antenne goed uitgericht staat en laat hem een uurtje aanstaan :) 

Reageer