Sticky

Krijg je foutcode E016-0, E017-0 of E-150-0 te zien?


Reputatie 7
Badge +28

[Oplossing] Foutcode E016-0, E017-0 of E150-0


Dan heb je nu geen beeld op alle zenders via Digitenne. Waarschijnlijk ontvang je hooguit NPO 1/2/3 en je regionale zender. Het kan ook zijn dat je eerst een week lang wel alle zenders hebt kunnen bekijken en dat je nu ineens zo'n foutcode te zien krijgt.  Dit probleem komt vaker voor. Dan staat er iets niet goed in de administratie van KPN.

 

In dit topic helpen we je een handje :wink:

De nieuwste innovatieve servicetool is de Digitenne Manager.
Met de Digitenne Manager hebben klanten nu de controle over hun eigen kijkervaring.

Enkele problemen die klanten via deze tool kunnen verbeteren of oplossen:

  • Geen of slecht beeld/ geluid
  • Zenders werken geheel niet of haperen
  • Geen goed bereik
  • Defecte afstandsbediening omruilen voor een nieuwe
  • Alleen NPO1, NPO2 en NPO3 zijn beschikbaar
  • Foutcode op het scherm
  • Problemen met ESPN of het Erotiek kanaal
  • Problemen met het CAS-ID worden snel op afstand opgelost
  • En nog meer!


Lukt dat niet? Dan helpen we jou via het forum. 

 

Stap 1) Vul jouw gegevens in in je profiel

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

 

Stap 2) Geef een seintje! 

Laat de moderators in een reactie op dit topic weten dat jij een activatiesignaal wilt ontvangen.
Nadat de moderator jouw abonnement weer heeft geactiveerd, doen de zenders het over het algemeen binnen één uur weer.:champagne:

 

…. Geen succes? :confused: Dan mag je door naar stap 3.

 

Stap 3) Handmatig zoeken naar zenders

Als dat toch niet lukt, dan kun je het zenders zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken

  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)

  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. De kanaalnummers verschillen per regio en staan hieronder (zie: blauwe coulomn).
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat KPN het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meestuurt op het kanaal van CNN. Bij standaard zenders zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

 

We zijn benieuwd of het gelukt is en of je weer beeld hebt, dus laat het vooral aan ons weten in een reactie. :blush:

UPDATE 25-6-2019 :
Hierboven staat een procedure van handmatig zenders zoeken. Wat betreft de genoemde frequenties : Dit is de huidige indeling.

25 : Friesland, Drenthe en Groningen
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht
28 : Gelderland, Noord Brabant (midden en oost), regio Venlo
31 : Texel
35 : Zeeland en regio Roosendaal/Breda
44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel


2955 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Gestuurd @Mir-anda

@nuku79 Ik heb een activatiesignaal gestuurd. Zou je stap 3, die Noordzee hierboven beschrijft, kunnen uitvoeren? Met die handeling geef je het activatiesignaal een zetje.

Reputatie 1

Hij doet het weer ! 
bedankt 

Opgelost.

 

Gestuurd @Mir-anda

@nuku79 Ik heb een activatiesignaal gestuurd. Zou je stap 3, die Noordzee hierboven beschrijft, kunnen uitvoeren? Met die handeling geef je het activatiesignaal een zetje.

perfect, het is gelukt

hartelijk dank

Badge

Kunt u mijn zenders opnieuw activeren. Krijg een melding dat ik geen abonnement heb. Echt wel. Groetjes Rietepetit. 

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

Reputatie 7
Badge +19

Zou je jouw profiel willen invullen @Rietepetit ? Dan kan ik je abonnement even een zetje geven zodat je weer kunt kijken. 

Badge

Zou je jouw profiel willen invullen @Rietepetit ? Dan kan ik je abonnement even een zetje geven zodat je weer kunt kijken. 

Gedaan

Reputatie 7
Badge +19

Ik heb een activatiesignaal verstuurd. Het kan maximaal 60 minuten duren voor alles weer werkt zoals je gewend bent @Rietepetit 

Badge

 Bedankt alvast. Ik hoop dat het lukt👍Fingers crossed. Groetjes rietepetit. 

Weer eentje! Hoop dat jullie me kunnen helpen!

Reputatie 7
Badge +15

@Woerden10 Ik begrijp dat jij ook een foutcode bij Digitenne krijgt. 

Ik heb een nieuw activatiesignaal verstuurd. Dit kan 60 minuten duren, kun je laten weten of het is gelukt? 

@Woerden10 Ik begrijp dat jij ook een foutcode bij Digitenne krijgt. 

Ik heb een nieuw activatiesignaal verstuurd. Dit kan 60 minuten duren, kun je laten weten of het is gelukt? 

Werkte meteen weer!

Hallo,

Ik heb een priobleem met installatie digitenne, foutcode 016.

Ontvang graag activatiesignaal .

Is er een moderator die dit even na wil kijken?

Reputatie 7
Badge +17

@goudvis2021 ik heb een aanvraag gedaan voor je om de Digitenne opnieuw te activeren. Dit zou binnen 24 uur klaar moeten zij en je krijgt een SMS op het moment dat deze weer actief is. 

@goudvis2021 ik heb een aanvraag gedaan voor je om de Digitenne opnieuw te activeren. Dit zou binnen 24 uur klaar moeten zij en je krijgt een SMS op het moment dat deze weer actief is. 

Top helemaal opgelost!

Reputatie 1

hoihoi, na een hele tijd geen tv meer te hebben gekeken de digitenne weer aangesloten, ik kan de commerciele zenders niet ontvangen en krijg een foutmelding. casnr in mijn profiel.

 

 

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Maartje1988, welkom! Ik heb je ontvanger een refresh gegeven. Als het goed is, werkt het nu binnen een uur weer :-).

Reputatie 1

Ha @Maartje1988, welkom! Ik heb je ontvanger een refresh gegeven. Als het goed is, werkt het nu binnen een uur weer :-).

het werkt alweer, bedankt

 

Reputatie 1

Hoi, ik heb een spoedpakket met digitenne ontvangen en krijg een foutmelding bij de commerciële zenders. Mijn CAS ID staat in m’n profiel. Bedankt.

Reputatie 7
Badge +17

@splosh ik heb een aanvraag gedaan om deze opnieuw te activeren. Binnen een werkdag moet alles weer goed werken. Laat je hier weten of het probleem is opgelost?

Reputatie 1

@Bram_ Digitenne werkte gisteren ook voor de commerciële zenders. Ik kreeg via sms nogmaals de vraag mijn CAS nummer door te geven. Nadat ik dat had gedaan was het snel opgelost. Bedankt.

Ik zit tv te kijken en krijg ineens een melding dat ik geen abonnement heb voor deze zender en dat is voor rtl8 en de rest want kan nu alleen nog maar net. 1,2 en 3 kijken. Daar betaal ik geen 55 euro voor!!!!!!

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Dehoogh ,

Dan heeft jouw ontvanger een activatie gemist. 

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

Zet jouw ontvanger verder alvast aan op NPO 1. De TV mag eventueel uit blijven.

 

 

Ik zou graag mijn ontvanger (opnieuw) geactiveerd krijgen. Ik wil na lange tijd de ontvanger weer gebruiken, maar krijg een foutmelding. 

Abbo nr en Cas ID geregistreerd in profiel.

Vr. Gr. Rene

Reputatie 7
Badge +16

Hi @ErHa! Welke foutmelding krijg je precies en wil jij het CAS ID nummer toevoegen: deze zie ik nu niet terug in jouw profiel. Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

Reageer