Sticky

Krijg je foutcode E016-0, E017-0 of E-150-0 te zien?


Reputatie 7
Badge +28

[Oplossing] Foutcode E016-0, E017-0 of E150-0


Dan heb je nu geen beeld op alle zenders via Digitenne. Waarschijnlijk ontvang je hooguit NPO 1/2/3 en je regionale zender. Het kan ook zijn dat je eerst een week lang wel alle zenders hebt kunnen bekijken en dat je nu ineens zo'n foutcode te zien krijgt.  Dit probleem komt vaker voor. Dan staat er iets niet goed in de administratie van KPN.

 

In dit topic helpen we je een handje :wink:

De nieuwste innovatieve servicetool is de Digitenne Manager.
Met de Digitenne Manager hebben klanten nu de controle over hun eigen kijkervaring.

Enkele problemen die klanten via deze tool kunnen verbeteren of oplossen:

  • Geen of slecht beeld/ geluid
  • Zenders werken geheel niet of haperen
  • Geen goed bereik
  • Defecte afstandsbediening omruilen voor een nieuwe
  • Alleen NPO1, NPO2 en NPO3 zijn beschikbaar
  • Foutcode op het scherm
  • Problemen met ESPN of het Erotiek kanaal
  • Problemen met het CAS-ID worden snel op afstand opgelost
  • En nog meer!


Lukt dat niet? Dan helpen we jou via het forum. 

 

Stap 1) Vul jouw gegevens in in je profiel

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

 

Stap 2) Geef een seintje! 

Laat de moderators in een reactie op dit topic weten dat jij een activatiesignaal wilt ontvangen.
Nadat de moderator jouw abonnement weer heeft geactiveerd, doen de zenders het over het algemeen binnen één uur weer.:champagne:

 

…. Geen succes? :confused: Dan mag je door naar stap 3.

 

Stap 3) Handmatig zoeken naar zenders

Als dat toch niet lukt, dan kun je het zenders zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken

  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)

  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. De kanaalnummers verschillen per regio en staan hieronder (zie: blauwe coulomn).
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat KPN het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meestuurt op het kanaal van CNN. Bij standaard zenders zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

 

We zijn benieuwd of het gelukt is en of je weer beeld hebt, dus laat het vooral aan ons weten in een reactie. :blush:

UPDATE 25-6-2019 :
Hierboven staat een procedure van handmatig zenders zoeken. Wat betreft de genoemde frequenties : Dit is de huidige indeling.

25 : Friesland, Drenthe en Groningen
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht
28 : Gelderland, Noord Brabant (midden en oost), regio Venlo
31 : Texel
35 : Zeeland en regio Roosendaal/Breda
44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel


2955 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Foutcode E017-0 en E150-0. Ja, heb telefonisch contact gehad maar ze konden mij niet helpen. Kan wel ned 1, 2 en 3 ontvangen maar geen overige zenders. En bij abonnement instelling staat fox en basis abonnement op NEE. En wij hebben ook gewoon fox (normaal gesproken). Vorige week nieuwe kastje geïnstalleerd en tot gisterenavond normaal kunnen kijken. Volgens klantenservice ligt het aan de antenne maar die staat gewoon op 100%
Zou je het nu nog eens willen proberen? Je kunt de ontvanger desnoods even helemaal uit zetten en opnieuw de zenders instellen.
Badge

Foutcode E017-0 en E150-0. Ja, heb telefonisch contact gehad maar ze konden mij niet helpen. Kan wel ned 1, 2 en 3 ontvangen maar geen overige zenders. En bij abonnement instelling staat fox en basis abonnement op NEE. En wij hebben ook gewoon fox (normaal gesproken). Vorige week nieuwe kastje geïnstalleerd en tot gisterenavond normaal kunnen kijken. Volgens klantenservice ligt het aan de antenne maar die staat gewoon op 100%Zou je het nu nog eens willen proberen? Je kunt de ontvanger desnoods even helemaal uit zetten en opnieuw de zenders instellen.

Ja hij doet het gelukkig weer. Bedankt voor de hulp. 😃
Ik heb een nieuw Digitenne box gekregen (3stuks) en 1 van de 3 is na ruim een week alleen actief voor npo 1,2 en 3. CAS nummer toegevoegd. Lijkt me een KPN admin probleem
Ik heb sinds enkele dagen de foutcode E016-0, heeft daarvoor weken zonder problemen gewerkt. Ook de melding verschijnt: “u heeft geen abonnement voor deze zender “

hoe kan dit opgelost worden?

casnr. (...)

mvg,

jimmy

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +28
Hallo Jimmy,

Dan heb je nu geen beeld op alle zenders via Digitenne.

Dit probleem komt vaker voor. Dan staat er iets niet goed in de administratie van KPN. Je kan dit niet zelf oplossen.

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

*Admin: antwoord meeverhuisd naar algemene topic

Reputatie 7
Badge +25
@vinkmc: Ik zie dat je inmiddels al contact hebt gehad met een collega, klopt dat? Het CAS-nummer staat hier in ieder geval (nu) goed geregistreerd. Is het probleem opgelost?
Reputatie 1
Goedemorgen.

Ik heb hetzelfde probleem met digitenne opstarten in de caravan.
Eerste opstart ging al gout en vond alleen RTL4, en drie volgende zenders (maar niet te bekijken) Ontvanger gereset en nu kan ik na een paar pogingen NPO1, 2, 3 en TV-gelderland ontvangen waarna ik meteen een softwareupdate kreeg.
Voor de rest blijft de melding dat hij nog niet geactiveerd is.
Vele pogingen gedaan om KPN te bellen, maar steeds is "de wachttijd langer dan u van ons gewend bent" (was het maar waar) en wordt ik verwezen naar Internet waar ik de antwoorden wel zal vinden.

De chatfunctie werkt kennelijk bij niet en twitter en facebook gebruik ik niet dus eindig ik nu bij het forum.

Het betreft een ontvanger:ZXV7200
CAS *************
SW-versie 32

en basis abonnement staat op nee (misschien omdat mijn abo via mijn all-in-loopt).

Wie kan me verder helpen?

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy
@vinkmc: Ik zie dat je inmiddels al contact hebt gehad met een collega, klopt dat? Het CAS-nummer staat hier in ieder geval (nu) goed geregistreerd. Is het probleem opgelost?
Na contact via de KPN chat heeft de KPN engineer het inderdaad opgelost. Mijn CAS nummer stond niet juist in de KPN admin.
Reputatie 7
Badge +25
@diddp00: Kun je je (adres)gegevens ook nog invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?
Reputatie 1
Als het goed is, is mijn profiel nu aangevuld.
Reputatie 7
Badge +20
Als het goed is, is mijn profiel nu aangevuld.
Dank je wel! Zou je het nu nog eens willen proberen, eventueel door de ontvanger te resetten en de zenders opnieuw in te stellen?
Reputatie 1
Was niet eens nodig. Inmiddels heeft hij alle kanalen weer beschikbaar. Dank voor de hulp
Wij staan op de camping met 2 tv's en ontvangers. Enige tijd alles goed gewerkt en alleen nu ned 1,2 en 3. Geeft aan foutcode E016-0. Wij hebben geen fox en porno en dat willen we ook niet. Wat er te doen viel heb ik gedaan maar nada. Wie kan mij helpen? 🤔

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Reputatie 7
Badge +20
Ik heb sinds enkele dagen de foutcode E016-0, heeft daarvoor weken zonder problemen gewerkt. Ook de melding verschijnt: “u heeft geen abonnement voor deze zender “
hoe kan dit opgelost worden?
casnr.
mvg,
jimmy


Wij staan op de camping met 2 tv's en ontvangers. Enige tijd alles goed gewerkt en alleen nu ned 1,2 en 3. Geeft aan foutcode E016-0. Wij hebben geen fox en porno en dat willen we ook niet. Wat er te doen viel heb ik gedaan maar nada. Wie kan mij helpen? 🤔

Hallo @zzgylf en @Grid1958 Ik heb jullie topics samengevoegd met dit grotere topic. Zoals je ziet komt dit probleem helaas wat vaker voor. Het is gelukkig vrij eenvoudig te verhelpen. Ik heb van jullie beiden wat meer informatie nodig. Willen jullie je KPN Forum profiel voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Grid1958: van jouw wil ik ook graag de CAS-ID's van beide ontvangers weten (ze hebben beiden deze foutcode?) Je vindt deze op de ontvanger zelf.
Ik heb de gevraagde gegevens ingevuld. Het adres is een briefadres omdat we tijdelijk in een chalet wonen. Vriendelijke groeten
IPvdL
Bij het eerste cas-nummer staat bij basisabonnement 'nee' en in de huiskamer staat het andere toestel met ander cas-nummer op 'ja'...
IPvdL
Reputatie 7
Badge +21
@Grid1958, bedankt voor je reactie. Heb je na het invullen ook op opslagen gedrukt? Ik zie namelijk geen ingevuld Forum profiel. Zou je het nogmaals willen invullen? Lukt het niet, mag je mij ook een privébericht sturen!
Hallo Susan,
Bedankt voor je reactie. Ik heb op opslaan gedrukt...Ik ga het morgen nakijken en dan laat ik het je weten.
Vriendelijke groeten,
IPvdL
Reputatie 7
Badge +28

Ik heb sinds enkele dagen de foutcode E016-0, heeft daarvoor weken zonder problemen gewerkt. Ook de melding verschijnt: “u heeft geen abonnement voor deze zender “
hoe kan dit opgelost worden?
casnr.
mvg,
jimmy

Wij staan op de camping met 2 tv's en ontvangers. Enige tijd alles goed gewerkt en alleen nu ned 1,2 en 3. Geeft aan foutcode E016-0. Wij hebben geen fox en porno en dat willen we ook niet. Wat er te doen viel heb ik gedaan maar nada. Wie kan mij helpen? 🤔Hallo @zzgylf en @Grid1958 Ik heb jullie topics samengevoegd met dit grotere topic. Zoals je ziet komt dit probleem helaas wat vaker voor. Het is gelukkig vrij eenvoudig te verhelpen. Ik heb van jullie beiden wat meer informatie nodig. Willen jullie je KPN Forum profiel voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Grid1958: van jouw wil ik ook graag de CAS-ID's van beide ontvangers weten (ze hebben beiden deze foutcode?) Je vindt deze op de ontvanger zelf.


Ik krijg een privé-bericht dat @zzgylf zijn/ haar profiel heeft gevuld.
Goedemorgen Susan, de gegevens opnieuw ingevuld en op opslaan gedrukt. Had ik blijkbaar toch niet goed gedaan. De ene ontvanger werkt sinds gisteravond wel weer goed...die met basisabonnement 'ja'. De ander nog niet.
Vriendelijke groetjes,
IPvdL
Reputatie 7
Badge +21
@Grid1958 Bedankt voor het achterlaten van je gegevens. We hebben nog niet alle gegevens ontvangen. Zou je je postcode achter willen laten op het url=https://forum.kpn.com/settings/profile]KPN Forum profiel[/url]?

@zzgylf Bedankt voor het achterlaten van je gegevens. Ik heb zojuist de ontvanger geactiveerd. Zou je willen testen of het weer werkt? Mocht het nog niet werken, dan zou ik je willen vragen om ontvanger te resetten.
Beantwoord.
Reputatie 7
Badge +21
@Grid1958 Je ontvangt zo een privébericht van me. Beantwoord je die?
Badge
En nu doet het volgende kastje het ook niet meer. CAS nummer toegevoegd in mijn profiel. Ik krijg error E017e en e150-0
Badge
En nu doet het volgende kastje het ook niet meer. CAS nummer toegevoegd in mijn profiel. Ik krijg error E017e en e150-0
Kpn,’kan iemand hier naar kijken svp?

Reageer