Sticky

Krijg je foutcode E016-0, E017-0 of E-150-0 te zien?


Reputatie 7
Badge +28

[Oplossing] Foutcode E016-0, E017-0 of E150-0


Dan heb je nu geen beeld op alle zenders via Digitenne. Waarschijnlijk ontvang je hooguit NPO 1/2/3 en je regionale zender. Het kan ook zijn dat je eerst een week lang wel alle zenders hebt kunnen bekijken en dat je nu ineens zo'n foutcode te zien krijgt.  Dit probleem komt vaker voor. Dan staat er iets niet goed in de administratie van KPN.

 

In dit topic helpen we je een handje :wink:

De nieuwste innovatieve servicetool is de Digitenne Manager.
Met de Digitenne Manager hebben klanten nu de controle over hun eigen kijkervaring.

Enkele problemen die klanten via deze tool kunnen verbeteren of oplossen:

  • Geen of slecht beeld/ geluid
  • Zenders werken geheel niet of haperen
  • Geen goed bereik
  • Defecte afstandsbediening omruilen voor een nieuwe
  • Alleen NPO1, NPO2 en NPO3 zijn beschikbaar
  • Foutcode op het scherm
  • Problemen met ESPN of het Erotiek kanaal
  • Problemen met het CAS-ID worden snel op afstand opgelost
  • En nog meer!


Lukt dat niet? Dan helpen we jou via het forum. 

 

Stap 1) Vul jouw gegevens in in je profiel

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

 

Stap 2) Geef een seintje! 

Laat de moderators in een reactie op dit topic weten dat jij een activatiesignaal wilt ontvangen.
Nadat de moderator jouw abonnement weer heeft geactiveerd, doen de zenders het over het algemeen binnen één uur weer.:champagne:

 

…. Geen succes? :confused: Dan mag je door naar stap 3.

 

Stap 3) Handmatig zoeken naar zenders

Als dat toch niet lukt, dan kun je het zenders zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken

  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)

  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. De kanaalnummers verschillen per regio en staan hieronder (zie: blauwe coulomn).
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat KPN het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meestuurt op het kanaal van CNN. Bij standaard zenders zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

 

We zijn benieuwd of het gelukt is en of je weer beeld hebt, dus laat het vooral aan ons weten in een reactie. :blush:

UPDATE 25-6-2019 :
Hierboven staat een procedure van handmatig zenders zoeken. Wat betreft de genoemde frequenties : Dit is de huidige indeling.

25 : Friesland, Drenthe en Groningen
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht
28 : Gelderland, Noord Brabant (midden en oost), regio Venlo
31 : Texel
35 : Zeeland en regio Roosendaal/Breda
44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel


2955 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Scopex, Zou je jouw CAS-ID nummer van de betreffende ontvanger nog willen toevoegen aan je forumprofiel? Dan kan ik ervoor zorgen dat je alle zenders weer te zien krijgt.
Ik krijg helaas de foutcode e016-0 te zien, 10 minuten na installatie. Had eerst wel beeld.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Danny_co, Je postcode/huisnummer is niet bekend bij ons. Daarom heb ik je klantnummer wel nodig. Het klantnummer kun je vinden op je facturen en op je overeenkomst. Als je dit nummer hebt toegevoegd aan je forumprofiel, stuur je hier dan weer een berichtje? Dan kunnen we je verder helpen.
@Marina_ Sorry, ik had het tijdelijke adres ingevuld. Nu het adres waarop ik digitenne heb besteld. Alleen kan geen klantnummer vinden heb alleen nog maar het pakketje van digitenne gehad.
Badge
Hoi @Scopex, Zou je jouw CAS-ID nummer van de betreffende ontvanger nog willen toevoegen aan je forumprofiel? Dan kan ik ervoor zorgen dat je alle zenders weer te zien krijgt.

Hi heb ik gedaan.
CAS-ID *** & *** werken niet. *** & *** werken wel. Er is er nog een In vakantiehutje die werkt ook maar hier weet ik nummer niet van. Kunt u bericht sturen als de twee die niet werken zijn geactiveerd. Hartelijk dank

Admin: CAS ID's verborgen i.v.m. privacy
Hallo,

Nu al voor de 3de keer in 1 week tijd problemen met de nieuwe digitenne kast. Gisteren enige tijd met de KPN gezeten maar konden het niet verhelpen.
Wat kan ik hier aan doen?
Ik krijg helaas nog steeds de foutcode e016-0 te zien.
Badge
Hoi @Scopex, Zou je jouw CAS-ID nummer van de betreffende ontvanger nog willen toevoegen aan je forumprofiel? Dan kan ik ervoor zorgen dat je alle zenders weer te zien krijgt.


Helaas nog niet opgelost
Reputatie 7
Dank je, @Scopex. Deze ontvanger staat hier goed geregistreerd. Ik heb hem ververst. Zorg dat de antenne goed uitgericht staat, en zet hem even een uurtje aan op een NPO-zender. Dan zou hij het weer goed moeten gaan doen.

Dank voor je gegevens, @Danny_co. Ik zie hier dat je deze week Digitenne hebt aangevraagd.. De ontvanger wordt normaliter voorgeactiveerd geleverd dus hij zou het op zich moeten doen. Maar als ik hier rechtstreeks op CAS ID kijk, zie ik ook staan dat hij niet geactiveerd is. Echter, de officiële oplevering van het abonnement is pas op 2 augustus. Wat betekent dat ik tot die tijd nog niets voor je kan doen omdat het systeem nog niet ziet dat jij een actief abonnement hebt. Ik moet je dan helaas ook vragen om even af te wachten.

Jij ook dank, @Ovelha. Ik zie hier meerdere abonnementen en CAS ID's. Dus ik ga je even een privébericht sturen om dit allemaal wat makkelijker te bespreken 🙂
Beste,
Digitenne abonnement ingegaan op 26 juli j.l., alleen zenders NPO 1,2 en 3, verder Foutcode E016-0.
Telefonisch niemand te spreken, altijd antwoordapparaat waar ik niks aan heb.
Mijn gegevens, zoals klantnummer en CAS-nummer toegevoegd aan mijn profiel.
Kan een moderator iets voor me betekenen?
Mvg,
George.

Admin: topic verplaatst naar bestaand topic
Badge
Dank je, @Scopex. Deze ontvanger staat hier goed geregistreerd. Ik heb hem ververst. Zorg dat de antenne goed uitgericht staat, en zet hem even een uurtje aan op een NPO-zender. Dan zou hij het weer goed moeten gaan doen.

Dank voor je gegevens, @Danny_co. Ik zie hier dat je deze week Digitenne hebt aangevraagd.. De ontvanger wordt normaliter voorgeactiveerd geleverd dus hij zou het op zich moeten doen. Maar als ik hier rechtstreeks op CAS ID kijk, zie ik ook staan dat hij niet geactiveerd is. Echter, de officiële oplevering van het abonnement is pas op 2 augustus. Wat betekent dat ik tot die tijd nog niets voor je kan doen omdat het systeem nog niet ziet dat jij een actief abonnement hebt. Ik moet je dan helaas ook vragen om even af te wachten.

Jij ook dank, @Ovelha. Ik zie hier meerdere abonnementen en CAS ID's. Dus ik ga je even een privébericht sturen om dit allemaal wat makkelijker te bespreken :)



Oopgelost. Dank.
Reputatie 7
Hallo @Jorgos, welkom op het KPN forum. Super dat je alle gegevens in je forumprofiel hebt staan. Hiermee kon ik meteen aan de slag. Jouw CAS-id is aan je profiel toegevoegd. Het moet nu werken 🙂 Zou je daarvoor opnieuw je tuner willen starten?
Het werkt, mijn dank is groot.
Mvg, George.😄
Beste moderators,

Ook ik krijg de foutcode: E-016-0, terwijl ik wel gewoon een abonnement heb die naast NPO 1, 2 en 3 ook commerciëIe zenders hoort uit te zenden. Ik heb de ontbrekende gegevens aangevuld in mijn forumprofiel. Hopelijk kan een van jullie mij met dit probleem helpen.

Groetjes
Reputatie 7
Hey @Reuver-Verhoef, welkom op het KPN forum. Zuur dat je problemen met Digitenne ondervindt. Met een beetje meer details over deze problemen help ik je graag op weg. Zie je een foutmelding? Heb je niet voldoende signaalsterkte? Ik hoor het graag 🙂
Ik heb het zelfde probleem heel de week probleemloos gekeken met digitenne op de boot maar nu de zelfde foutcode. Wat nu???
Goedemorgen sinds een paar weken jullie nieuwe digitenne kastje in gebruik genomen helaas bovenstaande foutcode is mijn kastje wel aangemeld? We hebben thuis twee kastjes waarvan er een werkt groet

*Admin: topic samengevoegd met verzameltopic
Reputatie 7
Badge +21
@bankhanger123, het CAS-ID nummer van jouw ontvanger is nog niet geactiveerd. Heb je hem al aangesloten en minimaal een uur aan laten staan? Je kan ook de stappen voor jouw ontvanger op onze website nagaan, om hem te activeren 🙂 Wil je laten weten of dit gelukt is?

@Mikepragt, dat is niet de bedoeling! Staat bij jou ook bij abonnementsstatus 'NEE'? In dat geval moeten we hem even een refresh geven (waarna je hem even een uurtje aan moet laten staan). Wil je jouw Forum profiel aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer?

@Rolfkoteris, Zou je jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor KPN Moderators en voor jezelf) Zou je bij opmerkingen de CAS-ID nummers van de ontvangers willen plaatsen en vermelden welke ontvanger wel werkt en niet werkt? Dan weten we welke ontvanger we opnieuw moeten activeren 🙂
Hey @Reuver-Verhoef, welkom op het KPN forum. Zuur dat je problemen met Digitenne ondervindt. Met een beetje meer details over deze problemen help ik je graag op weg. Zie je een foutmelding? Heb je niet voldoende signaalsterkte? Ik hoor het graag :)

@Nadia De foutmelding die ik krijg is E016-0. Signaalsterkte is 100% en hij staat ook ingesteld op de juiste provincie. Advies was om beide digitenne kastjes wat uit elkaar te zetten, echter staan deze helemaal niet bij elkaar in de buurt.
Reputatie 7
Badge +28
Hoi @Reuver-Verhoef, deze foutcode kunnen wij oplossen. Kun je jouw profiel aanvullen met je adresgegevens, klantnummer en het CAS ID nummer van de ontvanger? Die vind je op een sticker op de onderkant en mag je in het veld "Persoonlijke opmerkingen" zetten. Als je een reactie stuurt zodra dit is gebeurt activeer ik de ontvanger op afstand.
Alles opgelost door kpn webcare via twitter alles werkt weer prima hier.
Reputatie 7
Badge +28
@Broodjes heeft fout 017.

Wil iemand zijn ontvanger activeren?
Reputatie 7
Badge +28
Dank! Ik heb even in zijn eigen topic gereageerd.
Hoi,
Ik krijg nu ook de foutcodes E150-0 en E170-0 te zien. Na het lezen van dit forum heb ik alvast het CAS-ID nr. in mijn forumprofiel gezet (bij de ontvangers). Zou een moderator mij verder kunnen helpen?

Mvg, Rob

Reageer