Vraag

De KPN TV website: tv.kpn.com

  • 27 August 2018
  • 792 reacties
  • 66278 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +25

Dit is een ouder artikel. Lees het artikel over de KPN TV app in onze Kennisbank voor de nieuwste informatie.

Na de nieuwe KPN TV app gaat ook de nieuwe KPN TV website live. Rond 2011 is itvonline.nl in het leven geroepen en het is tijd om te vernieuwen. We hebben gekozen voor een gefaseerde uitrol en beginnen de ondersteuning met Chrome en Firefox en inmiddels ook Edge (4 december) en Safari (28 januari). In dit topic vertel ik je er meer over.
 

8c6acfdc-cb99-4f18-aa7e-f81219645bf4.png

 

Algemeen

 

Wat is er nieuw aan de Interactieve TV website?

De Interactieve TV website is vernieuwd en verbeterd. De website ziet er anders uit en we hebben mooie nieuwe functies toegevoegd. Je kon altijd al TV kijken, de TV Gids gebruiken en opnames inplannen en bekijken op de website. Nu kun je ook:

  • Programma’s tot 7 dagen terug bekijken vanuit de TV Gids
  • De website gebruiken om TV of video’s te kijken op je grote scherm door Chromecast ondersteuning (via Google Chrome)
  • Buitenshuis tv kijken, dus ook in de EU
    • Let op: niet alle Europese landen zijn onderdeel van de EU. Noorwegen, Zwitserland en (sinds 1-1-2021) het Verenigd Koninkrijk vallen hier niet onder. Je kunt in deze landen geen programma's kijken, wel de gids gebruiken.
  • Begin gemist (sinds 28-1-2019)
  • Live pauzeren (sinds 28-01-2019)

Wat zijn de minimale vereisten om de Interactieve TV website te kunnen gebruiken?

De nieuwe website is te gebruiken met de volgende browsers:

  • Google Chrome
  • Firefox
  • Edge
  • Safari

Het maakt niet uit of je Windows of macOS gebruikt.

 

e737c31b-e82a-41b2-91be-a956a27cce1e.png


De iTV website ziet er het best uit wanneer je scherm minimaal 1024 pixels breed is (vergelijkbaar met een 11” scherm). Op een heel groot scherm, zoals een 4K tv, werkt de website wel maar ziet deze er mogelijk wat anders uit. De website is nog niet geschikt om te gebruiken op je telefoon of tablet. We raden hierbij aan om gebruik te maken van de beschikbare apps voor Android en iOS.

 

b0c36660-936d-4fe4-ab87-9b91f5b79c42.png

Hoe werkt Chromecast i.c.m. de iTV website?

Op de iTV website is het alleen mogelijk om te casten als je eerst een item afspeelt. Rechtsboven in de player zie je een Chromecast icoon, waar je op kunt klikken om met je Chromecast te verbinden. Deze functie werkt alleen via Google Chrome en niet via de andere browsers.

 

Met hoeveel mensen kun je tegelijkertijd kijken?

Als je verboden bent met het thuisnetwerk kun je met 3 apparaten tegelijkertijd kijken, buitenshuis kun je met 2 apparaten tegelijkertijd kijken. Het aantal kijkers via de tv-ontvanger telt hier niet in mee.

 

Films & Series kijken in On Demand

89f01d20-bf13-4624-91b0-a9a06f692933.png

 

Hoe kan ik een film of serie vinden in On Demand?

Op de startpagina van de Interactieve TV website staan een aantal suggesties van films en series die je kunt kijken. Ook kun je boven in beeld klikken op ‘Films’ of ‘Series’. Daarnaast kun je een film of serie zoeken via 'Zoeken'. Op de website vind je bovenin het scherm klikken op het vergrootglas en zoeken op titel. Vooral als je het Pluspakket of Videoland hebt, is er een rijk aanbod aan films en series om te bekijken.

 

Kan ik video’s hervatten?

Het hervatten van video’s kan alleen tussen de app en de website onderling. Tussen de tv-ontvanger en de app/website vindt er nog geen synchronisatie plaats.

 

Kan ik ook video’s huren?

Ja, je kan ook video's huren via tv.kpn.com. Niet via de apps.

 

TV Gids en Terugkijken

De nieuwe tv gids

 

Wat kan ik vinden in de TV Gids?

De TV Gids geeft een overzicht van alle programma’s van de afgelopen 7 dagen en de komende 5 dagen. In de TV Gids kun je ook eenvoudig de programma’s vinden die beschikbaar zijn voor ‘7 dagen terugkijken’. Dit is herkenbaar aan het oranje icoontje onder het programma.

 

Hoe kan ik een programma terugkijken?

Het is nu ook mogelijk om programma’s tot 7 dagen terug te kijken via de Gids. Je kunt een programma terugkijken als deze meer dan 15 minuten geleden is afgelopen. Programma’s die je terug kunt kijken zijn in de Gids te herkennen aan het oranje icoontje onder het programma.

 

Waarom kan ik bij sommige programma’s niet doorspoelen?

Voor sommige zenders is het doorspoelen van uitzendingen geblokkeerd. We mogen de doorspoelfunctie in verband met rechten niet gratis aanbieden. Wanneer je niet kunt doorspoelen, wordt dit aangegeven met de melding: “Vooruitspoelen voor deze zender niet toegestaan”.

 

Begin gemist en Live pauzeren

Sinds 28 januari 2019 is het mogelijk om Begin gemist, en Live pauzeren te gebruiken. Indien Begin gemist is toegestaan bij het betreffende programma kan je op het icoontje linksonder in de player klikken. Het programma begint dan opnieuw.

Live pauzeren werkt zoals je wellicht al zou verwachten. Tijdens het kijken van een programma zie je de pauzeknop in het midden van je scherm.

 

Opnames

 

Hoe kan ik een programma opnemen?

Als je het Opnemen pakket hebt, kun je programma’s opnemen. Op de detailpagina van het programma vind je de mogelijkheid om het programma op te nemen. Je kunt van alle kanalen die in je abonnement zitten een opname inplannen. 

 

Hoe verwijder of annuleer ik een opname?

Op de iTV website kun je geplande opnames annuleren op de detail pagina. Verwijderen van opnames is ook mogelijk. Klik bij de opname op de 3 puntjes en kies voor "verwijderen".



Zijn er vragen, of wil je gewoon laten weten wat je van de nieuwe iTV website vindt? Laat het hieronder weten!

 

Laatste update:  januari 2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

792 reacties

Reputatie 7
Ik neem aan dat op een tablet even goed de verwijzing naar de app blijft staan al zijn die schermen groot genoeg, wat betreft de pixels in ieder geval.Dat neem ik ook aan inderdaad.Waarom, dat is toch helemaal niet nodig?
Peroonlijk zie ik eerder dat je op een tablet of telefoon ook via een browser iTV kunt gebruiken.
Ik meen me te herinneren dat je het via de browser op een tablet niet practisch vond. Ten tijde van dat Chromium gedoe was dat mijn voorgestelde workaround in plaats van de browser een versie terug zetten

Klopt, ik zal het ook altijd de app gebruiken. Toch verwacht ik dat ook via de browser van telefoon en tablet iTVonline gekeken kan worden nadat de beperking voor kleinere schermen is weggenomen.
Reputatie 5
Badge +3
Waarom zou je dat willen? Mijn persoonlijke ervaring is dat de app op tablet of smartphone veel soepeler werkt dan interactievetv.nl op een laptop of pc.

En niet alleen aangaande iTV maar dit geldt ook voor Netflix, de app werkt beter dan inloggen via de website.

En dan hebben we nog niet eens over de inlog, op de website moet je steeds inloggen en op de app, zowel iTV als Netflix behoeft dat niet; over gemak en gebruikersvriendelijk gesproken... 🤓
Reputatie 7
Waarom zou je dat willen? Mijn persoonlijke ervaring is dat de app op tablet of smartphone veel soepeler werkt dan interactievetv.nl op een laptop of pc.
Natuurlijk gebruik je de app op tablet of smartphone, dat werkt veel prettiger. Het enige wat ik zeg is dat ik, in tegenstelling tot @Paul_, verwacht dat ook op een telefoon of tablet via interactievetv.nl televisie gekeken zal kunnen worden zodra die beperking op schermgrootte weggenomen is.

En dan hebben we nog niet eens over de inlog, op de website moet je steeds inloggen en op de app, zowel iTV als Netflix behoeft dat niet; over gemak en gebruikersvriendelijk gesproken... 🤓
Ook op interactievetv.nl hoef je maar één keer in te loggen, tenminste in Edge op Windows 10.
Ik kan uit ervaring zeggen dat zowel op een tablet als de telefoon 1xkeer via de site inloggen genoeg is.

Als de fysieke formaat het ijkpunt is dan OK mee eens via de app is elk telefoon scherm ook te klein meer een nood oplossing.

Zelfs een 10 inch tablet is voor mooi te klein.

@racinfo2 waarom we het zouden willen als noodoplossing als de app niet wil zoals met het vorige probleem.

Of de gebruikers van een Android 4 systeem die hoeven dan niet meteen in de buidel te tasten. Nu de ondersteuning daar stopt. De website zal daar nog wel bruikbaar zijn mag ik hopen.

Ideaal misschien niet maar beter dan niks.
Reputatie 7
Of de gebruikers van een Android 4 systeem die hoeven dan niet meteen in de buidel te tasten. Nu de ondersteuning daar stopt. De website zal daar nog wel bruikbaar zijn mag ik hopen.
Dat verwacht ik nu net weer niet. De website en de app maken gebruik van dezelfde player en naar ik begrepen heb zit 'm daar nu net de crux t.a.v. de content beveiliging (DRM).

Zelfs een 10 inch tablet is voor mooi te klein.
Ik gebruik de iTV app zeer geregeld op mijn Huawei MediaPad M3 met een 8.4 inch scherm en dat ervaar ik als zeer prettig. Die 8.4 inch op 50 cm afstand levert prima kwaliteit en een groter beeld dan mijn 43 inch televisie op 3,5 meter afstand.
Wat mij betreft helemaal niets mis met zo'n klein scherm.
Dan is deze groep mooi de sjaak ik ga er ook vanuit dat je gelijk hebt. Maar goed het is bekend hoeveel Android 4 gebruikers er zijn dus de groep is blijkbaar klein genoeg om dit te verantwoorden.
Reputatie 7
Dan is deze groep mooi de sjaak ik ga er ook vanuit dat je gelijk hebt. Maar goed het is bekend hoeveel Android 4 gebruikers er zijn dus de groep is blijkbaar klein genoeg om dit te verantwoorden.
Het marktaandeel van Android 4 ligt ondertussen onder de 7,5% en daarmee is het niet meer ondersteunen van die versie mijns inziens prima te verdedigen.


Ik denk dat het marktaandeel onder de KPN abonnees zelfs nog wel eens een stuk lager zou kunnen liggen.
Reputatie 5
Badge +3
Ik heb nog een oud tablet, 10.1 inch (3/4 formaat) en vanmorgen probeerde ik eens of ik op interactievetv.nl kon inloggen.

Nu dat ging dus niet en op het scherm kwam de mededeling dat er geen beveiligde verbinding tot stand gebracht kon worden.

De app kun je ook niet installeren, hij komt in play store niet eens in beeld (!), ik denk om reden dat Android 4.1.1 echt te oud is.
Klopt 4.4 is nu nog het laagste. Geven andere websites een soortgelijke melding? De chromebrowser is up to date?
Reputatie 5
Badge +3
Andere websites laten zoiets niet zien.
Overigens laat Chrome zich niet updaten, de versie is van 28/4/2015 nr.67.0.3396.81

Andere browsers zoals Firefox laten het tablet vastlopen na installatie; dat schiet ook niet op.
Andere websites laten zoiets niet zien.
Overigens laat Chrome zich niet updaten, de versie is van 28/4/2015 nr.67.0.3396.81

Andere browsers zoals Firefox laten het tablet vastlopen na installatie; dat schiet ook niet op.

Toch genoeg redenen om Android 4 aan de wilgen te hangen lijkt mij. Heel eerlijk gezegd had ik dat met de introductie van de vernieuwde app al verwacht.
Reputatie 5
Badge +3
Android 4.1 (Jelly Bean) - 27 juni 2012

Zeer oud 😂
Reputatie 7
Badge +25

Waarom zou je dat willen? Mijn persoonlijke ervaring is dat de app op tablet of smartphone veel soepeler werkt dan interactievetv.nl op een laptop of pc.Natuurlijk gebruik je de app op tablet of smartphone, dat werkt veel prettiger. Het enige wat ik zeg is dat ik, in tegenstelling tot @Paul_, verwacht dat ook op een telefoon of tablet via interactievetv.nl televisie gekeken zal kunnen worden zodra die beperking op schermgrootte weggenomen is.

Dan begreep ik je verkeerd. En ik verwacht ook wel dat het kan, maar dat je ook nog steeds de melding krijgt over de app. Alleen al omdat dat dat juist fijner werkt... We shall see.

En dan hebben we nog niet eens over de inlog, op de website moet je steeds inloggen en op de app, zowel iTV als Netflix behoeft dat niet; over gemak en gebruikersvriendelijk gesproken... 🤓Ook op interactievetv.nl hoef je maar één keer in te loggen, tenminste in Edge op Windows 10.

Hier in Chrome op Win10 ook maar 1 keer (gelukkig)...
Reputatie 5
Badge +3
Dat 1x inloggen bedoelde ik juist, op de app behoef je niet in te loggen. Overigens werkt de app wel fijner, met name wanneer je terug of verder in de tijd wilt met de tv GIDS.

Op de laptop (met interactievetv.nl) werkt dat verschrikkelijk en meest (90%) helemaal niet. Wil je een dag terug in de tijd kun je minuten lang een groen ronddraaiend cirkeltje bekijken; wat weleens helpt is de hele website afsluiten en opnieuw inloggen (!).

Dit zowel in Firefox, Edge en Chrome. Vandaar ook dat ik reikhalzend uitkijk naar de upgrade in de hoop dat de tv gids daarin verbeterd is.
Reputatie 7
Dat 1x inloggen bedoelde ik juist, op de app behoef je niet in te loggen.
Bij de app moet je ook één keer inloggen, ik zie geen enkel verschil daarin.
Reputatie 5
Badge +3

Dat 1x inloggen bedoelde ik juist, op de app behoef je niet in te loggen.Bij de app moet je ook één keer inloggen, ik zie geen enkel verschil daarin.


Ik heb 4 weken geleden 1x ingelogd, dat klopt en daarna tot nog toe nooit meer. Als ik de app opstart op mijn Note 4 sta ik meteen in het HOME scherm.

Bij Netflix is dat net zo!
Reputatie 7
Als ik de app opstart op mijn Note 4 sta ik meteen in het HOME scherm.
En op https://interactievetv.nl is dat ook zo. Als je daar al een keer ingelogd was (gisteren, vorige week, ...) dan kom je ook direct op de "homepage".
Reputatie 7
Badge +25
Dit zowel in Firefox, Edge en Chrome. Vandaar ook dat ik reikhalzend uitkijk naar de upgrade in de hoop dat de tv gids daarin verbeterd is.
De gids is het meest zware onderdeel van de app/website, en schijnt ook het meest ingewikkelde te zijn. In deze update zit voor zover ik weet geen aanpassing hierin (in het kader van verwachtingsmanagement).
Reputatie 5
Badge +3

Dit zowel in Firefox, Edge en Chrome. Vandaar ook dat ik reikhalzend uitkijk naar de upgrade in de hoop dat de tv gids daarin verbeterd is.De gids is het meest zware onderdeel van de app/website, en schijnt ook het meest ingewikkelde te zijn. In deze update zit voor zover ik weet geen aanpassing hierin (in het kader van verwachtingsmanagement).


Het behoeft natuurlijk niet perse aan de software te liggen, het kan ook een kwestie van (druk) dataverkeer op de server zijn. Er zijn immers momenten dat het feilloos werkt, 's-nachts tot in de vroege uurtjes is er geen probleem merkbaar.
Reputatie 7
Badge +25
Het behoeft natuurlijk niet perse aan de software te liggen, het kan ook een kwestie van (druk) dataverkeer op de server zijn. Er zijn immers momenten dat het feilloos werkt, 's-nachts tot in de vroege uurtjes is er geen probleem merkbaar.
Een combinatie van die 2 is het waarschijnlijk.
Reputatie 2
Badge
Waarom kan ik als ik via de website cast naar Chromecast niet doorspoelen of pauzeren?
Reputatie 7
Waarom kan ik als ik via de website cast naar Chromecast niet doorspoelen of pauzeren?
Niet alleen bij casten vanuit de website, maar ook bij casten vanuit de iTV app is het niet mogelijk door of terug te spoelen. Wat dat betreft kan KPN nog veel leren van bijvoorbeeld Netflix waarbij je eenvoudig het bolletje over de tijdslijn kunt slepen.

Reputatie 2
Badge
Ik kan het wel via de app op mijn telefoon en tablet. Daar sleep ik ook met het bolletje.
Reputatie 7
Badge +22
Op mijn laptop gebruik ik de cursor key's om eventueel een andere zender te kiezen, links/rechts voor omlaag en omhoog in de zenderlijst en met de andere roep ik die keuzebalk van zenders op aan de onderzijde.
🤣Ik wis dit ook niet @racinfo2, dat is inderdaad erg handig! 🤗
Reputatie 7
Badge +22


Off-topic: @wjb kijk jij hier ook naar? Gaaf is die serie he? 🤗