Beantwoord

Netflix steeds opnieuw aanmelden

  • 14 November 2020
  • 225 reacties
  • 10544 keer bekeken

Reputatie 1

We hebben recent de settop box gewisseld. (meerdere keren per dag, onvoorspelbaar een harde reset)

Bij deze nieuwe settopbox HMB2260 moeten we regelmatig opnieuw inloggen bij Netflix. (het vinkje ingelogd blijven is gezet) Vaak al als je in Netflix van pauze weer naar play gaat. Als Netflix wel werkt hebben we geen issues met beeld of haperingen. 

Dat hebben we bij onze 2e settopbox niet (Arris). 

We hebben alle reset items als geprobeerd. Afgelopen week zelfs helemaal naar fabrieksinstellingen. 

Het lijkt alleen maar erger te worden.

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 22 March 2021, 16:37

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

225 reacties

@Superboer63

# menu traagheid, ik kan nu bijna koffie zetten als ik van scherm wil wisselen.

Ik heb mijn decoder van 15 naar 4 seconden gekregen door deze 5 minuten uit te zetten met de schakelaar op de achterkant. Mogelijk werkt de Netflix app dan ook (even….) beter!
Zender wisselen ging en gaat altijd al snel via de cijfertoetsen. Via zenderlijst (OK-knop indrukken) gaat het ook best vlot. Via GIDS zender wisselen is drama.

# automatisch uitloggen netflix, inloggen kost veel tijd

Gebruiker @Jw0219  heeft in ander topic een truukje vermeld om snel in te loggen.

Jw0219 schreef: Start na een crash Netflix op je mobiel of tablet en daarin kun je aangeven dat Netflix moet overschakelen naar je TV. Je kunt dat doen door op een tekentje te klikken op een icon in vorm van een blokje met links onderin een drietal boogjes. Als je dit doet logt Netflix uit zichzelf weer in op de TV. Scheelt een hoop ergernis met inloggen. Je moet trouwens wel op het wifi kanaal van je KPN account ingelogd zijn.

Hallo,

Ik ben helaas niet zo technisch maar wij blijven tegen het probleem aan lopen dat Netflix er iedere keer uitvliegt en ik tig keren per week en soms zelfs per avond opnieuw moet inloggen. Vaak loopt ook het hele kastje vast en moet de stekker eruit.

Het valt mij op dat dit gebeurt sinds wij de nieuwe lay-out hebben van KPN met de tv gids.

Wij vinden het nu echt heel vervelend vinden,

 

Ik heb precies hetzelfde probleem. Moet steeds de logins van Netflix opnieuw invoeren en vervolgens “klapt de app eruit” nadat ik ben ingelogd. 

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Ook wij hebben dit exacte probleem sinds gisteren.

Na een enorm traag nieuw menu reeds 'n harde reset (frisse start ofzoiets) vorige week gedaan en nu Netflix zwart. Heel vreemd. Menu en ondertiteling werkt wel, beeld bij afspelen zwart?!

KPN... Er gaat iets mis. Oplossing geboden intern bij jullie! Onderzoek het. Kom met terugkoppeling en updates. Ipv standaard antwoord aan klant om te resetten. 

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +19

Hi allemaal. Dank voor alle signalen, ik snap goed dat 't verre van prettig is. Het issue is bekend en er wordt aan gewerkt. Zo gauw er meer bekend is, laten we het hier weten. Tot die tijd wil ik je adviseren om via een andere weg Netflix te kijken. Bijvoorbeeld via de app op SmartTV  of te casten via een Chromecast. 

Hi allemaal. Dank voor alle signalen, ik snap goed dat 't verre van prettig is. Het issue is bekend en er wordt aan gewerkt. Zo gauw er meer bekend is, laten we het hier weten. Tot die tijd wil ik je adviseren om via een andere weg Netflix te kijken. Bijvoorbeeld via de app op SmartTV  of te casten via een Chromecast. 

Wij zijn niet in het bezit van een smartTv of Chromecast. 

Reputatie 1

Beste medewerkers van KPN en in het bijzonder @Denise_ 

Het topic met dezelfde titel als hierboven is net gesloten onder het mom van 'opgelost'.

Vele (negatieve) reacties zijn verwijderd (waaronder die van mij) en het is niet meer mogelijk om te reageren. Bang voor slechte publiciteit @Kpn ?

De genoemde oplossing (resetten) is geen oplossing, zoals vele gebruikers al in het betreffende topic aangaven. Geen enkele reden dus om het topic te sluiten.

Is dit hoe jullie met klanten-feedback omgaan? Niet reageren, kritiek verwijderen, reacties uitschakelen en gewoon doen alsof problemen opgelost zijn?

Graag inhoudelijk reageren op genoemd probleem en een oplossing bieden.

Succes!

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Helaas gisteren weer problemen, het modem reageerde weer nergens op.
ik schakelde vanuit netflix even naar de tv en daarna stond het modem vast.
Kon deze niet uitzetten met de groene knop en heb de voeding uit moeten schakelen.

erg vervelend moet alles weer opnieuw invullen.

Graag een oplossing voor dit probleem.!!!

mvg

Andre

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

@Marouck 

Heb je wel een laptop? Die heeft een HDMI uitgang. Daarmee kan je 'm met je TV verbinden. Dat zou een mogelijkheid kunnen zijn totdat natuurlijk Netflix in de ontvanger het weer goed doet. Want dat is voor jou het handigst natuurlijk.

Hoi! Ik heb dit probleem ook. Soms zit er een week tussen, soms moet ik 6 x per dag opnieuw inloggen.

Ook reageert mijn tv erg traag en blijft deze vaak hangen. 
 

 

 

Reputatie 7
Badge +20

6 keer per dag is wel heel irritant @Anneoosterbeek :slight_frown:

Wat betreft de traagheid van de ontvanger, dit is een bekend probleem bij een deel van onze ontvangers, We zijn vandaag gestart met het uitrollen van nieuwe software voor deze ontvangers, waardoor alles weer sneller gaat reageren! 

@Marouck

Heb je wel een laptop? Die heeft een HDMI uitgang. Daarmee kan je 'm met je TV verbinden. Dat zou een mogelijkheid kunnen zijn totdat natuurlijk Netflix in de ontvanger het weer goed doet. Want dat is voor jou het handigst natuurlijk.

Dank voor het meedenken maar mijn laptop komt uit het jaar kruik zoals onze dochter het noemt.

Hopen maar dat het euvel nu vlot verholpen gaat wordem.

6 keer per dag is wel heel irritant @Anneoosterbeek :slight_frown:

Wat betreft de traagheid van de ontvanger, dit is een bekend probleem bij een deel van onze ontvangers, We zijn vandaag gestart met het uitrollen van nieuwe software voor deze ontvangers, waardoor alles weer sneller gaat reageren! 

Ik hoop dat het dan idd sneller gaat. Dit is niet heel chill. 
 

Wat betreft het Netflix probleem.. Komt hier nog een oplossing voor? Ik kan nu wel kijken via de chromecast en Netflix app. Maar het zou fijn zijn als het op de tv gewoon weer werkt. 

Reputatie 7
Badge +20

Dank voor het meedenken maar mijn laptop komt uit het jaar kruik zoals onze dochter het noemt.

Ah, in het jaar kruik beschikten laptops nog niet over HDMI. Jammer, vond het een goede tip van @PeterG!

Reputatie 7
Badge +20

Wat betreft het Netflix probleem.. Komt hier nog een oplossing voor? Ik kan nu wel kijken via de chromecast en Netflix app. Maar het zou fijn zijn als het op de tv gewoon weer werkt. 

Er zal een oplossing gaan komen, de vraag is echter wanneer. Heb zelf ook regelmatig dat hij me er uit gooit (gelukkig niet 6 keer op een dag) dus ik zou dit ook liever vandaag dan morgen gefixt zien. Na de traagheid van het menu, is dit het probleem dat onze hoogste prioriteit heeft!

@Anneoosterbeek 

Als je laptop niet met Windows 10 werkt zou ik 'm sowieso vervangen voor een nieuwe.

Alle andere besturingssystemen worden qua beveiliging én software niet meer ondersteund door Microsoft. Linke soep met bv internetbankieren, DigiD e.d.

Reputatie 7
Badge +17

@Andre54 ik heb je laatste reactie samengevoegd met dit verzameltopic zodat je op de hoogte kan blijven van de voortgang over de oplossing van deze storing. 

Reputatie 7
Badge +30

Dank voor alle meldingen van de laatste dagen, en het instellen van de port mapping, heel nuttig!

Inhoudelijk is er op het moment nog niet echt iets te melden. Zoals jullie waarschijnlijk weten ervaren we ook traagheid met het nieuwe menu. Dat heeft op het moment de prioriteit. Gekoppeld met het feit dat we nu in de feestdagen zitten waarbij er ook mensen vrij zijn, betekent dit dat er de rest van dit jaar niet meer echt naar Netflix gekeken kan worden. 

Als je dan ook in de komende anderhalve week weer opnieuw moet inloggen, dan mag je dit komen melden hier. Maar waarschijnlijk heeft het dan weinig toegevoegde waarde omdat ze er dan toch pas volgend jaar aan toekomen. Dan kan het dus zijn dat de logging alweer is overschreven door nieuwe. 

We komen hier dan volgend jaar verder op terug. Natuurlijk houden we het in de tussentijd wel gewoon in de gaten, en reageren we hier indien nodig. 

 

Hallo allen! Het nieuwe jaar is inmiddels van start. Zoals gemeld in het tv menu topic zijn we begonnen met de uitrol van de update tegen de traagheid van de ontvangers. Dat betekent dat er nu ook weer meer ruimte is om naar dit probleem te kijken. 

Voor iedereen die een port mapping heeft ingesteld: laat het hier weten zodra je ongevraagd weer opnieuw moet inloggen. Vermeld datum, tijdstip en wat je op dat moment aan het doen was. Wij kunnen dit dan doorgeven. Daarnaast, belangrijk: vul je forumprofiel aan met je Netflix gebruikersnaam (mag in het veld ‘persoonlijke opmerking’). 

 

Ik tag de mensen die een port mapping hebben ingesteld. Heb je ook een port mapping ingesteld maar heb ik je niet getagd, reageer hieronder. Dan kunnen we je toevoegen aan de monitoring. Voeg in dat geval ook alvast je Netflix gebruikersnaam toe aan je profiel.

Als je mee zou willen helpen aan het onderzoek, stel dan een port mapping in op je Experia Box. De stappen hoe dat te doen vind je in deze reactie op de eerste pagina van dit topic. Vul dan ook alvast je Netflix gebruikersnaam in op je profiel.

@rberends@MatGerBen@AdeG@Geenspruitjes@volleytopper, @Alpha2546@Edwin04.

Ik heb nu al dagen last van het feit dat netflix ineens uitlogt terwijl ik een serie aan het kijken ben! Zelfs met harde reset moet ik steeds weer opnieuw inloggen . Gebeurt als ik eerder naar volgende aflevering wil of net gepauzeerd heb maar ook als ik aan het scrollen ben. Het wordt steeds minder leuk en steeds irritanter om Netflix te kijken!

En waarom kan ik wel zien dat er 169 reacties zijn maar krijg ik ze met geen mogelijkheid te zien?

Reputatie 7
Badge +19

Goedemorgen @Wil65, ik snap dat dat niet fijn is. Het probleem is bij ons bekend en wordt onderzocht. Zie de reactie van Erik hierboven voor meer informatie en de laatste status. Voor wat betreft de reacties die je niet ziet staan, vaak helpt het om het eens te proberen vanuit een andere internetbrowser.

Bij mij sluit netflix steeds af en moet dan ook opnieuw inloggen. Wat kan kpn hier aan doen?

Bij mij sluit Netflix continue af en moet ik ook opnieuw inloggen. Hoogst irritant. Een fout met de Netflix app verschijnt er op mijn scherm. Kastje herstarten helpt niet.

Is er een andere manier om dit te verhelpen?

gisteren avond van Netflix naar gids willen schakelen en beeld valt weg en er komt alleen 8 Veronica melding en  daarna niets meer.
Heb alles gedaan volgens de richtlijnen als modem uitschakelen, tv kastje uitzetten maar nog steeds geen programma, aantal keren alles opnieuw maar zonder resultaat

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Vanavond 4 keer opnieuw moeten inloggen .

Wanneer komt er een oplossing.