Beantwoord

Netflix steeds opnieuw aanmelden

  • 14 November 2020
  • 225 reacties
  • 10544 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

225 reacties

Reputatie 3
Badge

PeterG: Ikzelf heb 't opgelost door de app in mijn Smart-tv te gaan gebruiken.

Telfort4Life: Dat is geen oplossing, dat noem je een workaround. 

Als je via diverse routes op dezelfde plek (Netflix) komt kan ik dat geen workaround noemen. Gewoon gebruik maken van de moderne mogelijkheden.
Net als de Chromecast op m'n tweede tv. Spaart ook nog € 5 per maand voor extra ontvanger. Ontvangst via smartphone met KPN ITV app. En sinds kort ook de Netflix app op m'n smartphone :wink: .

Waarom je blijven irriteren aan een niet werkende Netflix-app (in de KPN box) als je wel een werkende app hebt???? (TV-toestel; Smartphone en ook via de laptop).

Dat noem je in IT land een workaround. Ik betaal voor KPN. Ik betaal voor de KPN Netflix dienst. Dan kun je wel van alles bedenken om het probleem te omzeilen, maar het moet gewoon werken. 

Dat jij met Chromecasts en telefoon in de weer gaat om TV te kijken prima, maar mijn kinderen hebben geen telefoon. Dus die vlieger van jou gaat voor hen niet op. 

Als jij een auto koopt met garantie waarvan de verlichting het ineens niet doet ga je dan verhaal halen bij de verkoper of blijf je in de donkere uren met de trein gaan en laat je het er bij? 

Ik betaal voor de KPN Netflix dienst.

Tja Telfort4Life, Netflix is geen KPN dienst. Je kán ervoor kiezen het via de KPN factuur te betalen, maar alsnog heb je je abonnement van Netflix bij Netflix.

Al enkele weken valt netflix iedere keer uit en moet ik weer opnieuw inloggen heb alles al meerdere keren gereset maar dat helpt ook niet. Wanneer wordt dit opgelost want dit probleem is al bekend bij KPN voor enige tijd

Ik sluit mij hier graag bij aan. Ook ik heb al een aantal weken last van het uitvallen van Netflix. Bij mij gebeurt dit van de ene naar de andere aflevering. Ik hoop dat dit snel wordt opgelost. Je wordt er knetter gek van als je op een avondje netflixen 8x je gebruikersnaam en ww opnieuw moet instellen. 
Nu toch maar eventjes nieuwe software installeren. Hopelijk werkt dat voor de time being.

Ook hier dit probleem. Elke handeling (pauze, play, klikken) zorgt ervoor dat 'ie eruit springt en ik opnieuw mijn wachtwoord en email moet invullen, erg vervelend.. is er al een oplossing?

Beste kpn,

Komt er nog een oplossing voor het zwarte beeld bij Netflix? Er zijn toch aardig wat mensen die klachten hebben( waaronder ikzelf) Hopeloos wanneer je zo vaak je tv-ontvanger moet resetten.

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 1

Ik had deze tijdelijke oplossing al in een ander draadje gegeven, maar ik denk dat ie ook hier geplaatst moet worden:

mijn grootste ergernis is dat het zo lang duurt om steeds weer in te loggen als je daarvoor de afstandsbediening moet gebruiken. Ik heb daar gelukkig een weg om heen gevonden: Start na een crash Netflix op je mobiel of tablet en daarin kun je aangeven dat Netflix moet overschakelen naar je TV. Je kunt dat doen door op een tekentje te klikken op een icon in vorm van een blokje met links onderin een drietal boogjes. Als je dit doet logt Netflix uit zichzelf weer in op de TV. Scheelt een hoop ergernis met inloggen. Je moet trouwens wel op het wifi kanaal van je KPN account ingelogd zijn. Maar beter zou zijn dat KPN dit probleem na zoveel maanden eens een keer oplost en niet alleen maar zegt dat het vervelend is en dat er aan een oplossing wordt gewerkt.

Ik kijk overigens via kanaal 200

JW

Nog steeds is dit een behoorlijke ergenis. Kan niet eens fatsoenlijk Netflix kijken. De tv gids blijft ook tot ergenis te lang in beeld. Doe er eens wat aan. Is al maanden zo. 😡😡😡

Ik moet sinds een maand of twee a drie steeds netflix opnieuw aanmelden. Iedere keer word ik er uit gegooid en moet ik me opnieuw aanmelden. Ik heb alles al opnieuw opgestart, maar dit helpt niets.

 

De laatste tijd is de tvgids ook al zo heel erg traag en heb ik vaker storing. Ik denk er steed vaker over om over te stappen, want dit duurt wel heel lang nu! 

 

Admin: samengevoegd 

@KPN Ook hier al enige tijd het bekende probleem. Heb al meer tijd zitten kijken naar een opstartende box dan naar Netflix.

 

Het wordt tijd dat KPN met een oplossing komt. Kunnen jullie dit niet op korte termijn lijkt mij enige vorm van compensatie op zijn plek. Wij betalen voor een extra dienst die KPN aanbiedt waarvan we merendeel van de tijd geen gebruik van kunnen maken.

 

Graag nu eens een concrete reactie vanuit KPN!!

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +30

Hallo iedereen! Ik hoop niet dat iedereen te enthousiast wordt, als je ziet dat er een KPN medewerker reageert. Ik heb namelijk geen nieuws, maar wilde toch even reageren. Voor de nieuwe mensen in dit topic, hieronder het bericht van mijn collega Erik van 22 december. Dat is nog steeds van toepassing. Zodra we meer informatie hebben, laten we dit zeker weten. 

@rberends, @Alpha2546, @MatGerBen, @Edwin04

Dank voor alle meldingen van de laatste dagen, en het instellen van de port mapping, heel nuttig!

Inhoudelijk is er op het moment nog niet echt iets te melden. Zoals jullie waarschijnlijk weten ervaren we ook traagheid met het nieuwe menu. Dat heeft op het moment de prioriteit. Gekoppeld met het feit dat we nu in de feestdagen zitten waarbij er ook mensen vrij zijn, betekent dit dat er de rest van dit jaar niet meer echt naar Netflix gekeken kan worden. 

Als je dan ook in de komende anderhalve week weer opnieuw moet inloggen, dan mag je dit komen melden hier. Maar waarschijnlijk heeft het dan weinig toegevoegde waarde omdat ze er dan toch pas volgend jaar aan toekomen. Dan kan het dus zijn dat de logging alweer is overschreven door nieuwe. 

We komen hier dan volgend jaar verder op terug. Natuurlijk houden we het in de tussentijd wel gewoon in de gaten, en reageren we hier indien nodig. 

 

Zie centraal topic m.b.t Netflix!

De focus ligt nu echter eerst op de (zeer extreme) traagheid. Aangezien er voor Netflix alternatieven zijn. (zelf ben ik op TV 1 uitgeweken naar de app daarin en voor TV 2, waar een Chromecast op zit, de Netflix-app op m'n telefoon geïnstalleerd. Was het wachten zat. Betaal elke maand aan Netflix en kon het via de settopbox niet gebruiken.)

Als voor die traagheid het is opgelost (men zegt eerste helft januari) komt de Netflix app weer op het netvlies bij de ontwikkelaars.

 

Admin: samengevoegd

Hier nu ineens ook dit fenomeen, binnen een minuut na opnieuw inloggen in Netflix sluit hij weer af met de melding dat er iets fout is gegaan....

Reputatie 1

Zelfde probleem hier ook. Ik word niet vrolijk van kinderen die 's ochtends roepen: pappaaa alweer zwart beeld!!!

Heb de laatste tijd al meer dan vier uur met KPN aan de telefoon gehangen om problemen op te lossen maar het Netflix probleem blijft maar bestaan. Zelfs een brief aan Jörg Kramer gestuurd maar geen enkele reactie!

KPN, je kunt je niet blijven verschuilen achter de reset-oplossing. Omdat a) dit het probleem meestal helemaal niet oplost, en b) dit, als het wel zou werken, natuurlijk helemaal geen permanente oplossing is!

Het kost de klant veel tijd en energie. En ondertussen worden de facturen gewoon in rekening gebracht.

@Kpn vinden jullie nou ook niet dat dit probleem eens opgelost moet worden?!

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Het is verschrikkelijk dat Kpn nog steeds geen oplossing heeft voor het steeds moeten inloggen (en weer eruit worden gegooid) bij Netflix.

Eerder nooit problemen gehad.

Waarom kan dit niet worden opgelost!

Wat een ergernis in deze dagen dat je juist Netflix wilt kunnen kijken 

zo slecht!!

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 1

In heiloo zelfde probleem met hmb 2260 ontvanger. Nu is systeem niet alleen irritant traag maar speelt nu dus geen beeld meer   bij netflix.  Als ik ervan uit mag gaan dat de software uitgebreid getest is voor dit is uitgerold op miljoenen ontvangers dan kan ik niet anders concluderen dat de hardware, die voor electronica al zeer oud is,  aan vervanging toe is.  

 

KPN doe hier iets aan! Het is een wanprestatie en voldoende reden om betaling maar eens te blokkeren!

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +20

Ik begrijp dat het ontzettend irritant is. Het is bekend en er wordt aan gewerkt. Dus hopelijk snel duidelijkheid en een oplossing. Tot die tijd wil ik je adviseren om via een andere weg Netflix te kijken. Bijvoorbeeld via de app op SmartTV  of te casten via een Chromecast. 

Hoi Bart_Z,

Waar staan de smart tv's of chromecasts klaar?

Hier ook , soms wel 3 keer achter elkaar!! Kpn kom nu met een oplossing !!  zelfde met het trage menu sinds de update !!
 

ik heb hetzelfde probleem.

Netflix vaak zwart beeld

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 3
Badge

Ik betaal voor de KPN Netflix dienst.

Tja Telfort4Life, Netflix is geen KPN dienst. Je kán ervoor kiezen het via de KPN factuur te betalen, maar alsnog heb je je abonnement van Netflix bij Netflix.

 

De Netflix software is onderdeel van de ontvanger van KPN. Net als dat een SmartTV leverancier verantwoordelijk is voor de software op die TV. Maar ga jij lekker met je Chromecasts Netflixen.

Heb de ontvanger weer teruggezet naar fabrieksinstellingen, en nu doet hij het weer goed. Voor nu. Duidelijk een ontvanger software probleem dus.

 

Het is niet verplicht om, als je KPN klant bent, Netflix via de app in de ontvanger te gebruiken.
Maar geniet (...) lekker van die brakke app. Ik geniet gewoon wél van ongestoord Netflix… via KPN!

Reputatie 1

@Bart_Z 

Is het mogelijk om de nieuwe firmware alvast te proberen? (Zie link onder in dit bericht naar het betreffende artikel) Dan wil ik dat wel doen op het device waar wij problemen hebben.

https://www.kpn.com/service/televisie/problemen-b.htm#/

Ik wil me hier graag bij aansluiten, waar kan ik me aanmelden als proefkonijn?

https://www.kpn.com/service/televisie/problemen-b.htm

Kpn heeft toch grote problemen momenteel, de volgende problemen zijn niet acceptabel en dienen zsm opgelost te worden, dit zijn:

  • menu traagheid, ik kan nu bijna koffie zetten als ik van scherm wil wisselen.
  • automatisch uitloggen netflix, inloggen kost veel tijd 

dit zijn erg gebruikersonvriendelijke problemen en leveren veel ergernis op wat de naam van Kpn niet ten goede komt. Ik hoop dat jullie nav deze problemen ook jullie teststrategie herzien want deze is niet optimaal zachtjes uitgedrukt. Misschien is performancetesten nog onbekend...