Beantwoord

Netflix steeds opnieuw aanmelden

  • 14 November 2020
  • 225 reacties
  • 10544 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

225 reacties

Ik beb sinds meerdere weken ook de klacht dat netflix via de kpn app problemen geeft.

Elke keer als ik netflix aan zet moet ik weer inloggen en als ik een film of serie wil starten knalt netflix er uit, en blijk ik dus weer uitgelogd te zijn.

Verder lijkt de setopbox goed te werken.

Ik heb ook sinds een maand of wat last van dit probleem. Probleem is ontstaan toen KPN begon met de migratie van Telfort naar KPN. (Wij waren Telfort klant) We kregen  een nieuwe firmware gepushed en sindsdien  moeten we tig keer per avond opnieuw onze Netflix user credentials opnieuw invoeren. Sindsdien nog een keer firmware update van set top boxen uitgevoerd. Probleem blijft hardnekkig bestaan.

User interface van nieuwe firmware is leuk opgesmukt maar is traaaaaaaaaaag als .…

 

 

Hier hetzelfde probleem al weken ,, zit je even te kijken  , wordt  Netflix eruit gegooid .

Storing in netflixapp staat er  

En traag dat het is .

Wanneer wordt dit eindelijk eens  opgelost !!!

Nu zojuist tv gereset 😡😠

 

Admin: bericht verplaatst naar ander topic

 

 

Bij ons ook reset na reset. Enorm vervelend. KPN ik geef het nog een week en dan stap ik over op een andere provider. 

 

Admin: bericht verplaatst naar ander topic

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Betty11 en @Martin01968, ik heb jullie berichte verplaatst naar dit topic, zouden jullie het bericht hieronder willen doornemen? We kunnen nog hulp gebruiken met het onderzoeken van dit probleem!

 

Hallo @rberends, @Jjch, @vdriet, @Dhvdh, @ConnyN, @ArjenV1978, en @Albert Steenkamp welkom! Ik heb jullie berichten even allemaal samengevoegd hier zodat ik in een keer jullie allemaal bereik.

Dit probleem is bekend bij de iTV ontwikkelaars, alleen het is lastig om de oorzaak te vinden. Daarom zouden zij graag op afstand jullie tv ontvanger waar dit op speelt even in de gaten willen houden. Daarvoor is het nodig om een port mapping in te stellen.  Hoe je dit precies doet verschilt per Experia Box. Ik zet hieronder een uitleg.

We zouden het heel erg waarderen als jullie dit zouden willen instellen. Als je dit wilt en kunt doen, laat hier dan weten zodra je de port mapping hebt ingesteld. Zorg er ook voor dat je forumprofiel is ingevuld. Vermeld daarbij, in het veld persoonlijke opmerking, ook even je IP adres. Deze kun je achterhalen door te gaan naar What is my IP?

Als je nou denkt, ‘dit gaat me boven de pet’ ook geen probleem, zolang we in ieder geval een aantal mensen hebben die het wel kunnen en willen doen komen we al een heel eind :)

 

Port Mapping instructie

 

Voor alle Experia Boxen:

Ga naar 192.168.2.254 en log in. Heb je dit nog niet eerder gedaan, dan staan de inloggegevens op de sticker onderop. Tenzij je een V10 hebt. Dan is het wachtwoordveld leeg en klik je gelijk op login waarna je zelf een wachtwoord moet instellen.

De rest van de instructie verschilt per Experia Box

 

Experia Box V10

  1. Ga naar Instellingen (bovenaan) en dan Port Forwarding (links).
  2. Klik Application Configuration open en scroll naar het ondereind van de pagina.
  3. Klik op de + Maak een nieuwe appnaam.
  4. Vul een appnaam in. Wat je hier invult maakt niet uit, zolang het voor jou herkenbaar is, bijvoorbeeld tv ontvanger, en bevestig met Toepassen.
  5. Vouw de nieuw gemaakte app uit (met het driehoekje) en vul de poortnummers in. Dit is 9011 in alle vier de vakken. Protocol mag je op TCP laten staan.
  6. Scroll vervolgens weer terug naar boven en kies, onder de kop ‘Poort Forwarding - IPv4’ voor + Maak een nieuw item aan.
  7. Modus laat je op IP adres staan. Vervolgens moet je het IP adres van je tv ontvanger invullen. Deze kun je op de tv ontvanger zelf uitlezen. Ga hiervoor, op de tv ontvanger naar Menu > Instellingen > Informatie. Op ongeveer 2/3e van de pagina staat IP-adres.  
  8. App group mag je ook laten staan waar hij op staat. Bij Appnaam selecteer je vervolgens de app die je net zelf gemaakt hebt in stap 4. Bevestig met Toepassen.
  9. De port mapping is nu compleet. 

 

Experia Box V10A

  1. Ga naar Network (Links) en dan NAT (bovenaan) en dan Port Mapping.
  2. Klik op Add Rule.
  3. Bij Private IP vul je het IP adres in van de tv ontvanger. Deze kun je op de tv ontvanger zelf uitlezen. Ga hiervoor, op de tv ontvanger naar Menu > Instellingen > Informatie. Op ongeveer 2/3e van de pagina staat IP-adres.  
  4.  Protocol mag je op TCP laten staan. Vul de poortnummers in. Dit is 9011 in alle vier de vakken. Bevestig dit met Save Settings.
  5. De port mapping is nu compleet. 

 

KPN Box 12

  1. Ga naar Access Control en dan Port Forwarding.
  2. Scroll naar beneden naar de sectie ‘Add Rules Manually’
  3. Vul een naam in bij ‘Custom Service Name’. Wat je hier invult maakt niet uit, zolang het voor jou herkenbaar is, bijvoorbeeld tv ontvanger.
  4. Service en Protocol mag je laten staan op, respectievelijk, Other en TCP.
  5. External Host laat je leeg. Bij Internal Host vul je het IP adres in van de tv ontvanger. Deze kun je op de tv ontvanger zelf uitlezen. Ga hiervoor, op de tv ontvanger naar Menu > Instellingen > Informatie. Op ongeveer 2/3e van de pagina staat IP-adres.  
  6. Vul de poortnummers in bij External Port en Internal Port. Dit is 9011 in beide vakken. Bevestig dit alles met Add.
  7. De port mapping is nu compleet. 

 

Hier ook al een tijd hetzelfde probleem…. ik snap niet dat dit probleem na 2 maanden (2 oktober de eerste melding op het forum) nog niet is verholpen...

Hier het zelfde probleem sinds enkele weken. 

Net kpn aan de lijn gehad, ze kon niets voor mij betekenen. 

Moest maar opnieuw inloggen. 

Ik denk dat het probleem zich voordoet sinds de update. 

 

 

Ook bij mij valt steeds de Netflix app weg. Betreft een Arris vip2952.

steeds opnieuw inloggen ook na een harde reset

Reputatie 3
Badge

Ook bij ons doet zich het probleem voor. We hebben een vreselijk ingewikkeld wachtwoord. Heel vervelend. Maar veranderen in iets eenvoudigs.

Is dit alleen zo bij Netflix? Of ook bij Videoland en Amazon Prime?

Nu net gelukkig (?) midden in een film een blauw scherm met een update……

Dat zal wel weer opnieuw inloggen worden.

Reputatie 7
Badge +17

Dit probleem is bekend bij de iTV ontwikkelaars, alleen het is lastig om de oorzaak te vinden. Daarom zouden zij graag op afstand jullie tv ontvanger waar dit op speelt even in de gaten willen houden. Daarvoor is het nodig om een port mapping in te stellen.  Hoe je dit precies doet verschilt per Experia Box. Ik zet hieronder een uitleg.

We zouden het heel erg waarderen als jullie dit zouden willen instellen. Als je dit wilt en kunt doen, laat hier dan weten zodra je de port mapping hebt ingesteld. Zorg er ook voor dat je forumprofiel is ingevuld. Vermeld daarbij, in het veld persoonlijke opmerking, ook even je IP adres. Deze kun je achterhalen door te gaan naar What is my IP?

Als je nou denkt, ‘dit gaat me boven de pet’ ook geen probleem, zolang we in ieder geval een aantal mensen hebben die het wel kunnen en willen doen komen we al een heel eind :)

 

Port Mapping instructie

 

Voor alle Experia Boxen:

Ga naar 192.168.2.254 en log in. Heb je dit nog niet eerder gedaan, dan staan de inloggegevens op de sticker onderop. Tenzij je een V10 hebt. Dan is het wachtwoordveld leeg en klik je gelijk op login waarna je zelf een wachtwoord moet instellen.

De rest van de instructie verschilt per Experia Box

 

Experia Box V10

  1. Ga naar Instellingen (bovenaan) en dan Port Forwarding (links).
  2. Klik Application Configuration open en scroll naar het ondereind van de pagina.
  3. Klik op de + Maak een nieuwe appnaam.
  4. Vul een appnaam in. Wat je hier invult maakt niet uit, zolang het voor jou herkenbaar is, bijvoorbeeld tv ontvanger, en bevestig met Toepassen.
  5. Vouw de nieuw gemaakte app uit (met het driehoekje) en vul de poortnummers in. Dit is 9011 in alle vier de vakken. Protocol mag je op TCP laten staan.
  6. Scroll vervolgens weer terug naar boven en kies, onder de kop ‘Poort Forwarding - IPv4’ voor + Maak een nieuw item aan.
  7. Modus laat je op IP adres staan. Vervolgens moet je het IP adres van je tv ontvanger invullen. Deze kun je op de tv ontvanger zelf uitlezen. Ga hiervoor, op de tv ontvanger naar Menu > Instellingen > Informatie. Op ongeveer 2/3e van de pagina staat IP-adres.  
  8. App group mag je ook laten staan waar hij op staat. Bij Appnaam selecteer je vervolgens de app die je net zelf gemaakt hebt in stap 4. Bevestig met Toepassen.
  9. De port mapping is nu compleet. 

 

Experia Box V10A

  1. Ga naar Network (Links) en dan NAT (bovenaan) en dan Port Mapping.
  2. Klik op Add Rule.
  3. Bij Private IP vul je het IP adres in van de tv ontvanger. Deze kun je op de tv ontvanger zelf uitlezen. Ga hiervoor, op de tv ontvanger naar Menu > Instellingen > Informatie. Op ongeveer 2/3e van de pagina staat IP-adres.  
  4.  Protocol mag je op TCP laten staan. Vul de poortnummers in. Dit is 9011 in alle vier de vakken. Bevestig dit met Save Settings.
  5. De port mapping is nu compleet. 

 

KPN Box 12

  1. Ga naar Access Control en dan Port Forwarding.
  2. Scroll naar beneden naar de sectie ‘Add Rules Manually’
  3. Vul een naam in bij ‘Custom Service Name’. Wat je hier invult maakt niet uit, zolang het voor jou herkenbaar is, bijvoorbeeld tv ontvanger.
  4. Service en Protocol mag je laten staan op, respectievelijk, Other en TCP.
  5. External Host laat je leeg. Bij Internal Host vul je het IP adres in van de tv ontvanger. Deze kun je op de tv ontvanger zelf uitlezen. Ga hiervoor, op de tv ontvanger naar Menu > Instellingen > Informatie. Op ongeveer 2/3e van de pagina staat IP-adres.  
  6. Vul de poortnummers in bij External Port en Internal Port. Dit is 9011 in beide vakken. Bevestig dit alles met Add.
  7. De port mapping is nu compleet. 

Hallo @Buul en @Geenspruitjes. ik heb jullie berichten verplaatst naar dit algemene topic over het opnieuw aanmelden bij Netflix. Zouden jullie bovenstaande willen doornemen? We kunnen jullie hulp nog goed gebruiken bij het oplossen van dit probleem!

Reputatie 3
Badge

Hi @Betty11 en @Martin01968, ik heb jullie berichte verplaatst naar dit topic, zouden jullie het bericht hieronder willen doornemen? We kunnen nog hulp gebruiken met het onderzoeken van dit probleem!

 

Hallo @rberends, @Jjch, @vdriet, @Dhvdh, @ConnyN, @ArjenV1978, en @Albert Steenkamp welkom! Ik heb jullie berichten even allemaal samengevoegd hier zodat ik in een keer jullie allemaal bereik.

Dit probleem is bekend bij de iTV ontwikkelaars, alleen het is lastig om de oorzaak te vinden. Daarom zouden zij graag op afstand jullie tv ontvanger waar dit op speelt even in de gaten willen houden. Daarvoor is het nodig om een port mapping in te stellen.  Hoe je dit precies doet verschilt per Experia Box. Ik zet hieronder een uitleg.

We zouden het heel erg waarderen als jullie dit zouden willen instellen. Als je dit wilt en kunt doen, laat hier dan weten zodra je de port mapping hebt ingesteld. Zorg er ook voor dat je forumprofiel is ingevuld. Vermeld daarbij, in het veld persoonlijke opmerking, ook even je IP adres. Deze kun je achterhalen door te gaan naar What is my IP?

Als je nou denkt, ‘dit gaat me boven de pet’ ook geen probleem, zolang we in ieder geval een aantal mensen hebben die het wel kunnen en willen doen komen we al een heel eind :)

 

Port Mapping instructie

 

Voor alle Experia Boxen:

Ga naar 192.168.2.254 en log in. Heb je dit nog niet eerder gedaan, dan staan de inloggegevens op de sticker onderop. Tenzij je een V10 hebt. Dan is het wachtwoordveld leeg en klik je gelijk op login waarna je zelf een wachtwoord moet instellen.

De rest van de instructie verschilt per Experia Box

 

Experia Box V10

  1. Ga naar Instellingen (bovenaan) en dan Port Forwarding (links).
  2. Klik Application Configuration open en scroll naar het ondereind van de pagina.
  3. Klik op de + Maak een nieuwe appnaam.
  4. Vul een appnaam in. Wat je hier invult maakt niet uit, zolang het voor jou herkenbaar is, bijvoorbeeld tv ontvanger, en bevestig met Toepassen.
  5. Vouw de nieuw gemaakte app uit (met het driehoekje) en vul de poortnummers in. Dit is 9011 in alle vier de vakken. Protocol mag je op TCP laten staan.
  6. Scroll vervolgens weer terug naar boven en kies, onder de kop ‘Poort Forwarding - IPv4’ voor + Maak een nieuw item aan.
  7. Modus laat je op IP adres staan. Vervolgens moet je het IP adres van je tv ontvanger invullen. Deze kun je op de tv ontvanger zelf uitlezen. Ga hiervoor, op de tv ontvanger naar Menu > Instellingen > Informatie. Op ongeveer 2/3e van de pagina staat IP-adres.  
  8. App group mag je ook laten staan waar hij op staat. Bij Appnaam selecteer je vervolgens de app die je net zelf gemaakt hebt in stap 4. Bevestig met Toepassen.
  9. De port mapping is nu compleet. 

 

Experia Box V10A

  1. Ga naar Network (Links) en dan NAT (bovenaan) en dan Port Mapping.
  2. Klik op Add Rule.
  3. Bij Private IP vul je het IP adres in van de tv ontvanger. Deze kun je op de tv ontvanger zelf uitlezen. Ga hiervoor, op de tv ontvanger naar Menu > Instellingen > Informatie. Op ongeveer 2/3e van de pagina staat IP-adres.  
  4.  Protocol mag je op TCP laten staan. Vul de poortnummers in. Dit is 9011 in alle vier de vakken. Bevestig dit met Save Settings.
  5. De port mapping is nu compleet. 

 

KPN Box 12

  1. Ga naar Access Control en dan Port Forwarding.
  2. Scroll naar beneden naar de sectie ‘Add Rules Manually’
  3. Vul een naam in bij ‘Custom Service Name’. Wat je hier invult maakt niet uit, zolang het voor jou herkenbaar is, bijvoorbeeld tv ontvanger.
  4. Service en Protocol mag je laten staan op, respectievelijk, Other en TCP.
  5. External Host laat je leeg. Bij Internal Host vul je het IP adres in van de tv ontvanger. Deze kun je op de tv ontvanger zelf uitlezen. Ga hiervoor, op de tv ontvanger naar Menu > Instellingen > Informatie. Op ongeveer 2/3e van de pagina staat IP-adres.  
  6. Vul de poortnummers in bij External Port en Internal Port. Dit is 9011 in beide vakken. Bevestig dit alles met Add.
  7. De port mapping is nu compleet. 

 

Done…...

Reputatie 7
Badge +30

@Geenspruitjes, top, dank je! Ik geef het door aan de iTV mensen. Zodra je nu weer een keer opnieuw hebt moeten inloggen bij Netflix, laat het hier weten. Vermeld datum en tijdstip. Dan geef ik dat weer door zodat ze de loggingen kunnen nakijken. 

Reputatie 3
Badge +2

21.55 live tv kijken begint te haperen. Foutcode 400 en nog wat. Tv ontvanger herstart. Geen issues meer ondervonden met Netflix. 

Bovenstaande reactie is nu al twee maanden de standaard reactie van KPN….. maar info over wat er nu mis is, hoe lang het duurt en wat de oorzaak is.

ondertussen staat de klant in de wachtstand. Als er zoveel klanten last van hebben, snap ik niet dat het na 2 maanden nog niet is opgelost of dat er niet enige vorm van compensatie word aangeboden.

Geen compensatie snap ik wel.

Dat die app er in zit is een service. Het is verder geen dienst van KPN; het abonnement is ten allen tijde bij Netflix zelf.

En er zijn ook altijd andere routes. Chromecast is daar één van via smartphone, tablet én laptop.

En veel mensen hebben een smart-tv. Daar zit gewoon een wel werkende Netflix app in.

heb het ingesteld, en nu?

Wat heb je ingesteld, @volleytopper ?

En elders meldt je:

Ik heb er ook heel vel last van, ben geopereerd aan mijn knie en elke dag als ik een film wil kijken op netflix moet ik alles uit doen en op nieuw opstarten wat zeer vervelend is, normaal al en zeker nu.

Ze zeggen dat het probleem bekent is maar wat en wanneer nemen ze actie!

Als dit niet snel veranderd ga ik alles opzeggen!!!!

Het is heel vervelend dat de Netflix-app in de decoder zo slecht werkt.

Maar er zijn alternatieven. Ten eerste de smart-tv. Als deze niet ouder is dan een jaar of 5 kun je de app voor Netflix daarin ook gebruiken.

En Chromecast. Dan kun je met de Netflix-app in smartphone of tablet het op je grote tv zien.

Reputatie 7
Badge +30

heb het ingesteld, en nu?

Je hebt de port mapping ingesteld, @volleytopper?  Wil je dan ook nog je forumprofiel invullen? Reageer hier als je dit gedaan hebt. Laat het vervolgens hier ook weten (met datum en tijdstip) zodra je vervolgens weer Netflix opende en opnieuw moest inloggen.

 

 

Ook bij ons meerdere problemen met de tv ontvanger, Netflix is wel de meest vervelende. Echter zien we ook dat het menu traag is, opnamens niet altijd goed lopen.

M.a.w. ik volg dit forum om te zien of er een oplossing komt!

Reputatie 3
Badge +2

11/12 21.40u. Naar de volgende aflevering in een serie op Netflix. Foutmelding en opnieuw aanmelden. 

Helaas sinds de nieuwe update dit probeelm. Netflix klapt er meteen na het inloggen uit. Hopelijk is er snel een oplossing.

Helaas sinds de nieuwe update dit probeelm. Netflix klapt er meteen na het inloggen uit. Hopelijk is er snel een oplossing.

Dubbel. Zie mijn reactie HIER.

Weer probelenroblemen met de netflixapp. We wordem er elke keer direct uitgegooid.

Heel vervelend en al een langdurig probleem zag ik gisteren al. Graag tips hoe ik zonder KPN naar netflix kan kijken.

 

Hier hetzelfde probleem, al 2x gebeld met KPN. Zeggen steeds dat ik het kastje moet resetten. 2x gedaan en nog steeds geen netflix. Heb hem nu 5x achter elkaar opnieuw moeten inloggen. Morgen maar WEER eens KPN bellen!…

 

Wanneer er geen oplossing gaat komen stap ik over naar Ziggo, begin het een beetje moe te worden

Graag tips hoe ik zonder KPN naar netflix kan kijken.

@Lonbol

Hier ben ik de Netflix-app in mijn Smart-TV gaan gebruiken.
En in de slaapkamer een Chromecast. Dat werkt prima via de KPN ITV-app en de Netflix-app in m'n smartphone.

Netflix via laptop: netflix.com (ook met chromecast te streamen indien geopend in Google Chrome). Een laptop kan ook met hdmi kabel aan je smart tv.