Beantwoord

Netflix steeds opnieuw aanmelden

  • 14 November 2020
  • 225 reacties
  • 10544 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

225 reacties

De beschreven instellingen aangepast en profiel aangevuld.

 

Reputatie 7

Hoi @rberends, @MatGerBen en @AdeG, dank voor het openzetten en invullen van jullie profiel! Ik heb het doorgegeven aan de ontwikkelaars, zodat zij kunnen kijken wat er precies gebeurt met Netflix op jullie ontvangers.

Reputatie 1

@Jasper Wanneer kunnen we terugkoppeling in dit topic verwachten? Wekelijks? Of anders?  

Reputatie 7

Zodra we meer weten delen we het @rberends, het is lastig daar een planning aan te hangen omdat we nog niet weten wat er gevonden zal worden. Ik heb nu al een terugkoppeling van de ontwikkelaars gekregen, zou je hier een seintje kunnen geven op het moment dat het gebeurt (met datum en tijd erbij)? Zij kunnen dan in de logging gericht kijken wat er rond die tijd gebeurde met de ontvanger.

 

@MatGerBen, voor jouw aansluiting vragen de ontwikkelaars of je een lege USB stick in de tv-ontvanger kunt steken. Als je deze formatteert als Windows10 met exFAT kan de ontvanger (na een herstart) daar de logging op bijhouden.

 

@AdeG, jouw ontvanger lijkt nog niet bereikbaar te zijn. Zou je de instellingen in de Experia Box daarvoor kunnen controleren? 

Reputatie 3
Badge +2

USB geformatteerd exFAT en in de ontvanger gedaan. En de ontvanger is herstart. 

Reputatie 7
Badge +30

Dank je, @MatGerBen, ik heb het doorgegeven! 

Reputatie 7
Badge +30

@MatGerBen, bij jou is de logging nu ook actief. Laat het hier weten (met datum en tijd erbij) wanneer je weer opnieuw moet inloggen bij Netflix. Dan kunnen de ontwikkelaars de logging gaan nakijken. 

Zodra we meer weten delen we het @rberends, het is lastig daar een planning aan te hangen omdat we nog niet weten wat er gevonden zal worden. Ik heb nu al een terugkoppeling van de ontwikkelaars gekregen, zou je hier een seintje kunnen geven op het moment dat het gebeurt (met datum en tijd erbij)? Zij kunnen dan in de logging gericht kijken wat er rond die tijd gebeurde met de ontvanger.

 

@MatGerBen, voor jouw aansluiting vragen de ontwikkelaars of je een lege USB stick in de tv-ontvanger kunt steken. Als je deze formatteert als Windows10 met exFAT kan de ontvanger (na een herstart) daar de logging op bijhouden.

 

@AdeG, jouw ontvanger lijkt nog niet bereikbaar te zijn. Zou je de instellingen in de Experia Box daarvoor kunnen controleren? 

Ik heb het gecontroleerd, getest met portcheck. Verwijderd, weer opnieuw ingevoerd, weer met portcheck getest. Router opnieuw opgestart. Weer gecheckt. Het lijkt of er helemaal geen service draait op poort 9011?

Ik zie nu pas hier het bericht over portmapping. Ik zat namelijk mijn eigen topic steeds in de gaten te houden….

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/netflix-klapt-er-steeds-uit-512245

Daar heb ik dit op 10 oktober gemeld. Een week later heb ik (maar) de app in mijn prachtige 4k smart tv in gebruik genomen. Portmapping heeft hier dus m.i. geen zin…. :wink::yum: .

Tja, daar zit je dan. Met je mooie nieuwe kpn afst.bed. met nutteloze Netflix-knop….:confounded:

Reputatie 1

Update: zaterdag avond rond 22:00 konden we de settopbox niet meer bedienen met de afstandsbediening. Tv kan wel bediend worden.

Zondag ochtend was dit nog steeds zo. De settopbox is uit en aan gezet. 

@rberends check stap 2

https://www.kpn.com/service/televisie/reset.htm

Reputatie 1

@Jeroen Ruiter. Dank voor de reply. Afgelopen week al een reset naar fabrieksinstellingen uitgevoerd. Persoonlijk vind ik dat telkens een reset niet de oplossing is.

Er wordt nu meegekeken in de log van de settopbox. Reset zou deze log wel eens kunnen verwijderen.

Inderdaad even niets doen. Ze kunnen enkele weken terugkijken in de systemen. Ik had het bericht van vorige week gemist. Sorry daarvoor.

Ik hou wat er hier gebeurd even in de gaten, want “gelukkig” (sorry voor jullie 🙄😬) ben ik niet de enige met dit probleem.. Wel écht irritant, hoop op n snelle oplossing. Dank! 

Reputatie 7
Badge +30

 

@AdeG, jouw ontvanger lijkt nog niet bereikbaar te zijn. Zou je de instellingen in de Experia Box daarvoor kunnen controleren? 

Ik heb het gecontroleerd, getest met portcheck. Verwijderd, weer opnieuw ingevoerd, weer met portcheck getest. Router opnieuw opgestart. Weer gecheckt. Het lijkt of er helemaal geen service draait op poort 9011?

Ik laat de itv mensen even opnieuw proberen of ze er nu bij kunnen, @AdeG

 

Ik zie nu pas hier het bericht over portmapping. Ik zat namelijk mijn eigen topic steeds in de gaten te houden….

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/netflix-klapt-er-steeds-uit-512245

Daar heb ik dit op 10 oktober gemeld. Een week later heb ik (maar) de app in mijn prachtige 4k smart tv in gebruik genomen. Portmapping heeft hier dus m.i. geen zin…. :wink::yum: .

Als jij inderdaad niet meer Netflix gebruikt op de ontvanger, dan heeft een port mapping inderdaad weinig zin. Maar, als je weer zou willen gaan kijken via de ontvanger, aanvullende testers zijn nooit weg :)

 

Update: zaterdag avond rond 22:00 konden we de settopbox niet meer bedienen met de afstandsbediening. Tv kan wel bediend worden.

Zondag ochtend was dit nog steeds zo. De settopbox is uit en aan gezet. 

Ai, dat is onhandig, @rberends. Is dit nog steeds zo? Een reset van de tv ontvanger verwijdert niet de port mapping, dus die blijft wel. Het zou inderdaad de logging wel kunnen verwijderen. Maar uiteindelijk is wel belangrijker dat jouw ontvanger het doet. Dus als herstarten van de ontvanger, en het vervangen van de batterijen van de afstandsbediening niet helpen, dan mag je zeker gewoon een reset uitvoeren.

 

 

@MatGerBen, hoe gaat het met Netflix nu bij jou? Heb je al een keer weer moeten inloggen?

Reputatie 1

@Erik_ De settopbox heb ik uit en aangezet. Dat was in dit geval de oplossing. 

Reputatie 3
Badge +2

24/11 12.46uur. Tv ontvanger herstart

Reputatie 3
Badge +2

 

@AdeG, jouw ontvanger lijkt nog niet bereikbaar te zijn. Zou je de instellingen in de Experia Box daarvoor kunnen controleren? 

Ik heb het gecontroleerd, getest met portcheck. Verwijderd, weer opnieuw ingevoerd, weer met portcheck getest. Router opnieuw opgestart. Weer gecheckt. Het lijkt of er helemaal geen service draait op poort 9011?

Ik laat de itv mensen even opnieuw proberen of ze er nu bij kunnen, @AdeG

 

Ik zie nu pas hier het bericht over portmapping. Ik zat namelijk mijn eigen topic steeds in de gaten te houden….

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/netflix-klapt-er-steeds-uit-512245

Daar heb ik dit op 10 oktober gemeld. Een week later heb ik (maar) de app in mijn prachtige 4k smart tv in gebruik genomen. Portmapping heeft hier dus m.i. geen zin…. :wink::yum: .

Als jij inderdaad niet meer Netflix gebruikt op de ontvanger, dan heeft een port mapping inderdaad weinig zin. Maar, als je weer zou willen gaan kijken via de ontvanger, aanvullende testers zijn nooit weg :)

 

Update: zaterdag avond rond 22:00 konden we de settopbox niet meer bedienen met de afstandsbediening. Tv kan wel bediend worden.

Zondag ochtend was dit nog steeds zo. De settopbox is uit en aan gezet. 

Ai, dat is onhandig, @rberends. Is dit nog steeds zo? Een reset van de tv ontvanger verwijdert niet de port mapping, dus die blijft wel. Het zou inderdaad de logging wel kunnen verwijderen. Maar uiteindelijk is wel belangrijker dat jouw ontvanger het doet. Dus als herstarten van de ontvanger, en het vervangen van de batterijen van de afstandsbediening niet helpen, dan mag je zeker gewoon een reset uitvoeren.

 

 

@MatGerBen, hoe gaat het met Netflix nu bij jou? Heb je al een keer weer moeten inloggen?

Erik. Geen issues gehad met Netflix de laatste dagen. Zojuist wel tijdens kijken tv na live pauzeren een vast loper en de tv ontvanger herstart. 

Ik heb de afgelopen weken 2 X gehad dat de STB niet meer te bedienen was. In deze gevallen was standby zetten afdoende om ook de andere knoppen weer bruikbaar te krijgen. De standby-knop werkte wel; ook op de afst.bed. gek genoeg.

Sinds overgang Telfort naar kpn veelvuldig problemen met Netflix. Middenin een film eruit klappen, na een aflevering regelmatig en dan moet je opnieuw inloggen bij Netflix wat vaak ook niet meer meteen lukt. Heel vervelend. Wat wordt hieraan gedaan?

@IG76 

Ik ben maar de app in mijn TV gaan gebruiken. Werkt perfect. Geen ergernis meer.

Heb je geen TV met de Netflix app of kan het niet dan kun je overwegen een Chromecast te kopen en via de Netflix-app in je smartphone op je tv te kijken. Werkt ook prima. Zo heb ik ‘t in de slaapkamer namelijk.

De link komt uit op de KPN shop, maar ik heb de Chromecast in de Mediamarkt gekocht. Die is hier maar 1,5 km vandaan. Ze liggen daar bij honderen. Werkt prima.

Reputatie 7
Badge +30

 

@MatGerBen, hoe gaat het met Netflix nu bij jou? Heb je al een keer weer moeten inloggen?

Erik. Geen issues gehad met Netflix de laatste dagen. Zojuist wel tijdens kijken tv na live pauzeren een vast loper en de tv ontvanger herstart. 

 

Fijn dat Netflix zich nu beter lijkt te gedragen, hoewel wel jammer voor ons dan in dit geval :D 

De herstart met tijdstip heb ik wel even doorgegeven. Hopelijk kunnen ze daar ook al iets uithalen.

Reputatie 1

@Erik_  tijdens het kijken van een Netflix serie liep de settopbox vast. De settopbox moest uit en aangezet worden. En wederom opnieuw inloggen voor Netflix.

Probleem begon om 19:23 uur.

 

Reputatie 7
Badge +30

Dank voor het melden, @rberends!

Maar nog steeds niet opgelost dus…

En het is bij Netflix weer dagelijks.

Het is gewoon niet best. Ook bij opgenomen programma's hapert het vaak. Radiozenders 'stotteren'. 

Merk ook dat de receiver best warm wordt. 

Weer maar eens poging wagen met Netflix na de zoveelste herstart. Deze keer bevroor de app na inloggen en moest ik receiver uit en aan zetten om er weer leven in te krijgen. 

T zal mij benieuwen hoe lang het deze keer duurt