Beantwoord

Netflix steeds opnieuw aanmelden

  • 14 November 2020
  • 225 reacties
  • 10544 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

225 reacties

Reputatie 1

Wederom uitgelogd bij de Netflix.

14 december om 11:18 en 11:21 uur.

Direct na het inloggen om 11:18 uur een “storing”. 

Reputatie 1

En nog een keer. 14 december om ca 11:47 uur moesten we weer inloggen.

Reputatie 1

Op 14 december 13:00 settop reageert nergens op. Enige optie was uit en aanzetten. 

@rberends

Heb je geen andere mogelijkheid/heden voor Netflix?

Smart-TV met de app?

Tablet/ smartphone; ook naar tv te casten met Chromecast.

Laptop; ook naar tv te casten indien netflix.com geopend in Google Chrome.

Ik ben er via de decoder op 18 oktober mee gestopt na 10 dagen geklooi. Heb nu via tv en chromecast weer heerlijk beeld op Netflix.

Reputatie 1

@rberends

Heb je geen andere mogelijkheid/heden voor Netflix?

Smart-TV met de app?

Tablet/ smartphone; ook naar tv te casten met Chromecast.

Laptop; ook naar tv te casten indien netflix.com geopend in Google Chrome.

Ik ben er via de decoder op 18 oktober mee gestopt na 10 dagen geklooi. Heb nu via tv en chromecast weer heerlijk beeld op Netflix.

We hebben twee settopboxen. Waarbij een problemen geeft.

Een alternatief is het gebruik van Netflix via chromecast. KPN levert via de settopbox deze service. Ik wil ze de mogelijkheid geven dit probleem te onderzoeken. 

Vandaag heb ik voor de 3e keer een klacht ingediend bij KPN sinds mijn eerste verstoring op 3 oktober. Ze lijken niet bereid te zijn met het komen van een oplossing of inzicht te geven in de huidige status van dit probleem. Ik heb zelf een oplossing aangedragen om mij te voorzien van een Chromecast, of een eenmalige korting te verlenen van (€39,-). Hiertoe zijn ze niet bereid. 

Inmiddels heb ik er een officiële vordering van gemaakt en verwacht ik dat ze mij de korting gaan verlenen. Mocht dit niet het geval zijn dan beëindig het contract omdat ze in gebreke zijn gebleven om met een passende oplossing te komen.

Ik ga een modelbrief maken van de vordering zodat anderen hier eventueel ook gebruik van kunnen maken. Kennelijk zijn er meer gedupeerden.

Ga je niet krijgen, @pat1984v . Netflix is geen dienst van KPN. Het is wel een service dat de app in de ontvanger zit, maar daar profiteert natuurlijk Netflix van en niet KPN. Het is ook Netflix die de app heeft gebouwd (zo heet dat). Echter sinds de overgang naar het nieuwe tv platform geeft die oude(re) app problemen. Maar weer lang niet bij iedereen. Het is daardoor héél lastig exact de vinger op het probleem te leggen, waardoor dit al zo lang (dik 2 maanden) duurt.

Ik ben maar uitgeweken naar de app in mijn Smart TV. Heb jij geen Smart TV?

Voor de slaapkamer had ik al Chromecast i.v.m. KPN ITV (via app in smartphone). Maar heb sinds 10 dagen nu ook de Netflix app op m'n smartphone staan.

Heerlijk, geen ergernis meer en in woon- en slaapkamer gewoon Netflix kijken (The Crown o.a.).

Ga je niet krijgen, @pat1984v . Netflix is geen dienst van KPN. Het is wel een service dat de app in de ontvanger zit..

Daar ben ik van op de hoogte. Daar verschuilen zij zich achter. Maar het is niet geheel juist.

Kpn adverteert met het feit dat Netflix te gebruiken is met de mediabox. Daarnaast bieden ze klanten zelfs de mogelijkheid om een abonnement via KPN te laten verlopen. Hiermee is het kennelijk een onderdeel van hun dienstverlening en zijn ze verantwoordelijk voor een goed werkend systeem. (...en na 3 maanden mogen we concluderen dat dit niet het geval is)

Ik moet dus een Chromecast aanschaffen omdat de huidige hardware een defect heeft. Het is dan redelijk dat KPN mij tegemoet gaat komen in de kosten. 

Ze hebben een lijstje dat ze hanteren voor het verstrekken van vergoedingen. Daar staat dit probleem niet bij. Zo'n zelfgemaakt lijstje is leuk, maar dat ontneemt de wettelijke verplichtingen dus niet.

Kortom, gebruik van Netflix is een dienst die KPN aanbiedt. Hierbij is een probleem erkend. Als dienstverlener zijn zij verantwoordelijk voor het bieden van een passende oplossing. En daar heb je als consument gewoon recht op. (Art 7:17 BW)

maar dat ontneemt de wettelijke verplichtingen dus niet.

Hier is niks wettelijks aan. Je KUNT Netflix via de box gebruiken. Het is een service van KPN en van meer providers.

Doe eens een Frisse start van je ontvanger.

Je kunt je in je auto ingebouwde radio/navigatie gebruiken. Maar als die niet werkt gebruik je toch ook een andere? Er is geen enkele wettelijke verplichting op dat gebied.

Als in je oude(re) smart tv de apps niet meer werken is dat ook niet de verantwoordelijkheid van de televisiefabrikant.

Als de radio in je auto stuk is moet je zelf zorg dragen voor vervanging.

Omdat er alternatieven zijn vervangt KPN hiervoor de box niet. Ook al omdat de kans groot is dat dat het niet oplost.

maar dat ontneemt de wettelijke verplichtingen dus niet.

Je kunt je in je auto ingebouwde radio/navigatie gebruiken. Maar als die niet werkt gebruik je toch ook een andere? Er is geen enkele wettelijke verplichting op dat gebied.

Ik ben blij dat je zo vergevensgezind bent. In het burgerlijk wetboek zijn je rechten als consument vastgesteld. Dit is niet optioneel. Wanneer je een dienst aanbied en gebruikers hiervoor laat betalen ben je verantwoordelijk voor het juist functioneren ervan.

Als ik een auto zou leasen en de navigatie werkt niet, dan ga ik ook naar de dealer. Dat ik via mijn telefoon ook kan navigeren (vermoedelijk zelfs beter) wil niet zeggen dat die verantwoordelijkheid daarmee ophoudt. 

Ik betaal bijna 90 euro voor een abonnement, en ik verwacht dat na 3 maanden (na het melden van het probleem) een passende oplossing wordt geboden. Dat vind ik zeer redelijk.

N.b. ik kijk eigenlijk alleen maar Netflix, vandaar dat het voor mij een belangrijk issue is, en mijn tv is net niet smart genoeg.

Ach….

Ik betaal bijna 90 euro voor een abonnement

Je moet de extra's (zenderpakketten, belonbeperkt) natuurlijk niet mee tellen.

ik kijk eigenlijk alleen maar Netflix

Waarom dan ITV erbij? Dat is, met één ontvanger, toch weer 10 euro per maand. Dan heb je een Chromecast er in maar 4 maanden uit (zonder ITV). En met een Apple TV kastje maak je van je TV ook een smart tv.

Ach….

Ik betaal bijna 90 euro voor een abonnement

Je moet de extra's (zenderpakketten, belonbeperkt) natuurlijk niet mee tellen.

ik kijk eigenlijk alleen maar Netflix

Waarom dan ITV erbij? Dat is, met één ontvanger, toch weer 10 euro per maand. Dan heb je een Chromecast er in maar 4 maanden uit (zonder ITV). En met een Apple TV kastje maak je van je TV ook een smart tv.

Dus ik moet extra kosten maken omdat het apparatuur van KPN niet goed functioneert?? Dat is een beetje gek natuurlijk. Ik dacht dat ik al welwillend was met 3 maanden wachten, maar jij bent next-level trouwe klant.

Mijn extra's zijn mijn keuzes. Als vaste telefonie niet werkt dan zou ik ook eisen dat het wordt opgelost. In plaats daarvan suggereer je dat ik een mobieltje kan kopen zodat ik alsnog kan bellen.. zo werkt dat natuurlijk niet.

Veel liever stap ik gewoon over na een ander leverancier waarbij ik nieuw apparatuur krijg en minder betaal. Dan heb ik die Chromecast ook zo terugverdient. 

Reputatie 1

@Erik_ of @Maja_ In dit forum zijn we benieuwd of KPN al voortgang kan melden voor het steeds opnieuw aanmelden bij Netflix?

maar jij bent next-level trouwe klant.

Nee hoor. Ik maak gewoon gebruik van de moderne middelen als internet, chromecast en smart-tv. En apps in mijn TV en smartphone.

Jij bent écht next level trouwe klant door per sé het door kpn geleverde te willen gebruiken.

Als ik uitsluitend Netflix zou kijken zou ik niet elke maand dokken voor een ontvanger (met ook nog brakke app momenteel), maar voor een éénmalige kostenpost gaan. Netflix op zich is al duur genoeg.

Maar goed, hier kunnen we lang en breed over discussiëren: feit blijft dat zo'n app het gewoon moet doen natuurlijk. Ik heb me er ruim een maand aan geëergerd en toen dus (half oktober al) geswitched naar de Netflix-app in mijn TV. En Chromecast met de app op m'n smartphone voor de slaapkamer.

Keuze momenteel: je groen en geel ergeren aan de app in de KPN-doos of anders….

KPN en Netflix zijn echt wel hard bezig het euvel op te sporen. Maar omdat lang niet alle boxen er last van hebben, met wel dezelfde software en app, is het kennelijk een heel lastig verhaal. En een Arris voor Arcadyan omwisselen heeft ook geen zin. Het is ongeacht het merk box.

Reputatie 1

Hier hetzelfde. Heeft niets met het kastje te maken. Dat is onzin. Ik ben automatisch van telfort naar KPN gegaan. Bij telfort, zelfde kastje, nooit problemen. Bij KPN valt netflix inderdaad 3 tot 5x per avond uit, zodat ik weer opnieuw kan inloggen. Ik word er doodziek van en waarschijnlijk stap ik over naar tele-2 of t-mobile. 

 

Ook ik heb regelmatig meerdere keren op een dag dat Netflix stopt. Opnieuw inloggen met gebruikersnaam een ww. 

Start Netflix via menu - Netflix. Ook al contact gehad met netflix hierover, moet dan alles gedurende  enkele minuten uitschakelen en opnieuw opstarten. Soms werkt dit, niet altijd.

 

gaarne zsm een oplossing voor dit probleem

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 1

Hallo,

 

Ook hier nu 2 dagen achter elkaar werd ik eruit gegooid en moest vervolgens opnieuw inloggen.

Ook bij mij staat mijn email adres aangevinkt als zijne dat deze onthouden wordt, maar ook dat blijkt niet zo te zijn, moet vervolgens steeds weer alles invullen, wat met die afstandsbediening niet echt makkelijk gaat.

 

Wordt er niet echt leuk op, en elke keer als ik weer opstart is het wachten op de volgende crash, waardeloos dit.



Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Probleem met Netflix knalt er uit dan moet je weer opnieuw inloggen. 
Dit probleem is begonnen met het nieuwe menu. Wat ook al waardeloos en erg traag is. KPN doe er wat aan!? Anders toch maar over naar andere provider


Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Reputatie 1

Vrijdag 18 december om 12:40 moesten we wederom opnieuw aanmelden bij Netflix.

Hoi allen,

Sinds eergisteren is het probleem weer tevoorschijn gekomen. @Erik_  de port mapping is ingesteld net als mijn het ipadres in mijn profiel. Mocht het niet voldoende zijn laat het dan weten. Eventueel ben ik best bereid om de logging zelf door te spitten van de tv ontvanger (mits dat mogelijk is??).  Zodra het weer gebeurd zal ik een post plaatsen met het tijdstip waarop het ongeveer is gebeurd en daarnaast een tijdstip dat ik opnieuw ben ingelogd. 

 

Ik houd jullie op de hoogte.

 

Met vriendelijke groet,

 

Alpha2546

Reputatie 3
Badge +2

Vanavond 19-12 rond 20.10 uur weer herhaaldelijk vastlopen van Netflix en opnieuw aanmelden. Casten vanaf de Netflix app lukt nu ook niet. Ik zou graag een terugkoppeling zien van de testen die gedaan worden. De poort staat nog op en usb stick zit nog in de ontvanger. 

Port mapping is aangezet.

IP in profiel gezet, bevestig even of alles OK is ?

Vandaag tussen 12:45 en 15:30 is Netflix weer gecrashed en moesten we weer opnieuw inloggen(dit net weer gedaan).

 

Met vriendelijke groet,

 

Alpha2546

Badge

Ook ik heb nu al weken dat ik steeds moet inloggen bij Netflix. 

Vaak word ik er ook weer uitgegooid met als melding’ storing netflix app’

Ook na het omruilen en installeren van de Experia box v10.

Dit alles is begonnen na de update/vernieuwing van KPN.

 

Hoop dat dit snel wordt opgelost.

*admin: topic samengevoegd met ons centrale topic

Hallo, 

Wij hebben nu sinds half oktober vaak erg vaak dat onder een film kijken netflix eruit vliegt en we deze weer opnieuw moeten aan zetten...heb destijds al contact gehad met iemand van KPN en het kastje opnieuw gereset en zelf de tv ook even gelijk gedaan.

Helaas is het nu afgelopen week nu wel weer erg geweest..kunnen jullie mij helpen?

Mvg Linda 

Admin: topic verplaatst naar actueel topic