Beantwoord

Doorschakeling vast KPN telefoonnummer



Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

193 reacties

Reputatie 7
Badge +10

De functionaliteit t.a.v. SIP/VoIP is daarbij helemaal geen gespreksonderwerp geweest.

Toen misschien niet (?)  Maar later bij KPN alsnog wel. Nogmaals hetgeen wat je eerder schreef:

Ik heb toen nog gepleit om de security nog één stapje te verhogen een SIP logins alleen toe te staan vanaf het eigen IP adres. Dat heeft het (helaas) niet gehaald.

En dat allemaal alleen in je eigen belang. Dat schrijf je ook.

In mijn belang want ik wil, vanuit beveiligingsoogpunt, niet dat mijn SIP account vanaf een andere locatie gebruikt kan worden. Ik denk ook dat (waarschijnlijk) 95% van de abonnees er hetzelfde over denkt.

Ik vind het nogal wat, dat jij dat ook voor andere gebruikers zou willen bepalen en dat bij KPN gaat bepleiten.  Heb je representatief onderzoek gedaan naar andere gebruikers van wat zij willen?
(Vermoedelijk niet, omdat je schrijft het alleen maar “te denken”).

Maar nog belangrijker heb je je verdiept in de algemene Europese wetgeving in vrijheid van keuze m.b.t. internet en hun diensten?  Wat jij propageert is gewoon lijnrecht daar tegenin gaan, van wat met moeizaam overleg eindelijk een keer wordt opengebroken.  Gelukkig ging KPN daarin niet zo ver.

Zoals eerder aangehaald er zijn tal van andere veiligheidsmaatregelen mogelijk.
Als jij (of anderen) zo nodig alleen VOIP via je internet-aansluiting wilt afdwingen, laat KPN gewoon een gebruikers portal maken, en de gebruiker zelf de keus laten of die beperkt wil worden of een breder gebruik van VOIP.  Is een stuk klantvriendelijker.

Er zijn allerlei extra functies in te bouwen in een portal die de veiligheid waarborgen.
Dat zou je als “software” ondernemer toch moeten weten?

Je zegt ondernemer te zijn. (Zo staat het ook in je forumprofiel).
Toch vul je een complete dagtaak aan het schrijven van berichten op dit forum (inmiddels een kleine 39.000).  Dat is een veelvoud van wat de gemiddelde officiële KPN moderator op dit forum ooit aan reacties heeft geschreven, in loondienst bij KPN.  Ik zou toch denken dat een ondernemer wat anders te doen heeft, dan zich met dit soort “onbetaalde spielerei” bezig te houden?

Of het zou kunnen dat je softwarebedrijf grote belangen heeft om voor KPN software te schrijven?  :sunglasses:

Maar goed, laten we deze zijdelingse off-topic discussie maar afsluiten.
En ons verder richten op het onderwerp van @DagobertDuck voor een werkende VOIP.

Reputatie 7

​Maar nog belangrijker heb je je verdiept in de algemene Europese wetgeving in vrijheid van keuze m.b.t. internet en hun diensten?  Wat jij propageert is gewoon lijnrecht daar tegenin gaan, van wat met moeizaam overleg eindelijk een keer wordt opengebroken.  Gelukkig ging KPN daarin niet zo ver.

Wow, ik heb me zelfs enorm verdiept in de Europese wetgeving in dit kader en ik kan je verzekeren dat niets, maar dan ook helemaal niets wat ik zeg daar lijnrecht tegenin gaat.

KPN had er ook voor kunnen kiezen om telefonie op een door KPN beheerde VoIP ATA te leveren die via TR-069 vanuit een centrale beheeromgeving provisioned wordt.

Reputatie 4
Badge +1

SLIC instelling heb ik zojuist op European CTR21 gezet. Caller ID Scheme van Bellcore/Telcordia naar ETSI-FSK during ringing. KPN zou DTMF gebruiken maar als ik die optie kies werkt nummerherkenning niet meer op het Gigaset AS200 toestel dat ik gebruik; blijkbaar werkt FSK ook via de ATA. ;-)

@JorisV.   Als de Caller ID sceme ingesteld wordt op een waarde die KPN niet adviseert is dat dan verstandig? Een waarschuwing dat KPN wel eens SIP codes levert die niet goed functioneren is ook op zijn plaats. En hoe je dan aan wel correct werkende SIP codes komt.  Anders blijft men het problemen onterecht in instellingen zoeken.

Intussen de tiende dag zonder telefoon.
Zo moet je dan een bedrijf draaiend houden.
Schaamtevol voor een zakelijke klant met “8 kantooruren oplostijd”. Ik las het net nog in de advertenties. Ik heb diverse problemen besproken en voorgelegd aan KPN zakelijk en GEEN ENKELE DAARVAN heeft men intussen daar aangepakt bij KPN zakelijk. Men schuift het werk onterecht af op particulier, die zijn best doet maar voorlopig is er nog geen oplossing. Dit hoort natuurlijk van geen kanten zo te gaan.

Reputatie 7
Badge +20

Dag @wjb , @Babylonia en @JorisV. Als eerste onze grote dank voor jullie enorme inzet in dit topic. Jullie zijn al pagina's lang onvermoeibaar bezig om het probleem van @DagobertDuck te tackelen. Ik vind dat erg indrukwekkend en voor mij bewijst dit de kracht van het KPN Forum. 

Inhoudelijk dan. We zijn een flink aantal berichten verder. Hoewel nog niet alles is opgelost is het acute probleem, het niet werkende nummer van de zaak, verholpen. Het is een bijzonder gecompliceerd verhaal, met een abonnementsvariant die het midden houdt tussen consument, zakelijk en heel veel technische bijkomstigheden. Mede daardoor is het één en ander erg onduidelijk geworden. Collega's op dit forum en het op het zakelijke forum hebben heel hard gewerkt om te doen wat aan onze kant van de lijn mogelijk is en dat blijven we ook doen. Collega @Vikash is hier druk mee bezig, samen met een collega van de zakelijke markt. Hij zal een update geven zodra dit kan. 

Het probleem beperkt zich echter niet alleen tot zaken die wij ondersteunen; het gaat iets verder. Zo is er sprake van een eigen modem en gebruiksvragen die daar uit voortkomen. Je hebt de vrijheid om je eigen modem te gebruiken, Wjb kan je daar alles over vertellen 😉  en we helpen je er graag bij op weg. Maar we kunnen mogelijkerwijs niet bij alles ondersteunen, omdat het dan niet meer over onze eigen apparatuur gaat. Dan is het ook aan de community hier op in te springen. Op dit Forum zijn er mensen actief met bijzonder veel kennis van zaken en dat faciliteren we graag. We hebben ook een tech desk, die je kan helpen met dit soort zaken!

Eén klein dingetje nog. Ik merk dat er, naast de technische ondersteuning voor Dagobert, ook een ‘tweede gesprek’ tussen Babylonia en Wjb is ontstaan. Voer dit gesprek vooral. Dat is alleen maar mooi. Maar het besprokene staat in mijn optiek wel wat los van de inhoudelijke ondersteuning van Dagobert. Een toch al ingewikkeld en lang topic wordt daarmee voor de meelezer mogelijk nog lastiger om te volgen. Het vriendelijke verzoek: zouden jullie dergelijke gesprekken in ander topic kunnen voeren, zodat dit topic zo overzichtelijk mogelijk blijft? (ik ga de berichten nu niet meer uit elkaar trekken, overigens). 

Nogmaals onze grote dank voor de ondersteuning hier!  

 

@Bart_   Hoe kan je deze volstrekte flauwekul op het forum zetten.
Het niet werkende nummer van de zaak is helemaal niet verholpen.
Het abonnement is zakelijk. Dat is vorig jaar nog expliciet bevestigd en staat ook zo op de facturen. Dus waar slaat dat op?
Over het eigen modem waren geen klachten en geen enkele hulpvraag richting KPN. Daar ligt ook geen enkel probleem. De technici bij KPN hebben dat nog bevestigd.
Het probleem ligt louter en alleen bij KPN. Eerst lijnen vernielen waar men af had moeten blijven en dan met noodoplossingen komen (een oplossing duurt anders acht! weken) die fout lopen en dat wordt ook niet vlot getackeld.
@Vikash   is de enige die zich merkbaar hiervoor inzet, dat is heel fijn en prettig. Goede medewerker, daar zou jij je een voorbeeld aan kunnen nemen! Maar KPN zakelijk zou zijn vette factuur ook eens waar mogen maken en hier de leiding nemen. Waarom zit ik anders met een zakelijk abonnement bij KPN zakelijk die adverteert met storingsoplossingen voor hun zakelijke klanten binnen 8 werkuren.

Reputatie 7
Badge +20

@DagobertDuck Ik probeer vooral de zaak samen te vatten, voor zover dat mogelijk is, en ik wil zeker niet suggereren dat je probleem is verholpen. We blijven ons best doen om dit goed op te lossen. Ik wil je niet nogmaals niet vermoeien met het gepingpong tussen ‘zakelijk’ en ‘niet zakelijk’, dat heeft al veel te lang geduurd. Voor alles wat je aangeeft zijn we aan het werk en dat blijven we doen. 

Haal je laatste twee berichten dan weg @Bart_ 
Een samenvatting moet wel kloppen, je bericht klopt van geen kant. Je bericht draagt nergens aan bij, zet slechts mensen die willen helpen op ieder vlak op een verkeerd been, werkt dus puur averechts, en is slechte reclame voor KPN.
En het onderonsje waar je het over hebt tussen @wjb en @Babylonia waarvoor je ze meent een publieke reprimande te moeten geven alsof het kleine kinderen zijn waren ze zelf al lang gestopt, dus geen reactie waard en veel minder storend dan jouw bericht. Zij bieden goed hulp, waarvoor de hele community erkentelijk moet zijn, en dat verdient niet zoiets. Je had ze ook privé een bericht kunnen sturen met mogelijkheid hun berichten te bewerken of iets anders.

Reputatie 7
Badge +21

@DagobertDuck Ik heb Bart gevraagd om het topic samen te vatten omdat Rick en ik bezig zijn om het voor jou uit te zoeken. 

We zijn heel blij met de hulp van Wjb en Babylonia en dat laten we volgens mij juist heel erg blijken. Belangrijk is echter ook dat we het overzicht bewaren zodat andere klanten ook iets aan dit topic hebben in de toekomst.   

Het klopt dat je een ISDN abonnement met BelVrij Altijd hebt gehad. De reden dat je telefoon niet meer werkte had te maken met uitfasering van ISDN. Jouw nummers waren daarom opgeheven. Mijn collega's hebben dit kunnen herstellen door jouw telefoonnummer toe te voegen aan jouw Internet Only abonnement thuis en dus niet meer een Zakelijk abonnement. Het lijkt mij ook verstandig om de Techdesk toe te voegen aan het abonnement. Dit kan je doen in MijnKPN, natuurlijk kan ik dit ook voor je toevoegen aan het abonnement. Bij Tech Desk kun je terecht voor al je technische vragen die buiten de standaard ondersteuning vallen en ik verwacht dat zij jou hierin verder kunnen helpen. 

 

@VikashSpijtig genoeg heeft Zakelijk je verkeerd geïnformeerd. Ik had en heb een zakelijk telefonie abonnement, daar is geen enkele discussie over mogelijk. Ik zat niet in een uitfasering van ISDN. Volgens expliciete mededeling van KPN waren de nummers niet opgeheven.

Dat KPN zakelijk zich zo opstelt is al meermaals een klacht bij KPN over toegekend. Dat zegt me denk ik genoeg. Daarbij kregen we de mededeling dat het een volstrekte administratieve puinhoop was bij Zakelijk. Als de klacht afdeling van KPN dat uitspreekt moeten de dat voor waar aannemen denk ik.
Dus laat je niets op de mouw spelden. Het lijkt alsof zakelijk constant dingen door elkaar haalt en niet bepaald meewerkt aan een oplossing en een wolk van onzin creëert om fouten te verdoezelen en onder het tapijt te vegen. Dat hebben ze eerder net zo gedaan, vandaar de succesvolle klacht destijds.

Het probleem is momenteel dat de SIP codes voor de noodoplossing niet werken en dat probleem ligt volgens KPN technici bij KPN. Zie mijn eerdere post daarover.

Volgens mij ben jij de enige die constructief ergens aan werkt. Dat wordt zeer gewaardeerd.

Reputatie 7

Ik zat niet in een uitfasering van ISDN. Volgens expliciete mededeling van KPN waren de nummers niet opgeheven.

Maar alle ISDN aansluitingen zitten toch in een uitfasering immers de stekker gaat toch uit ISDN?

Bron.

@wjb  Inderdaad heb ik ook begrepen dat ISDN er op termijn uit gaat. Daarom zaten we ook niet in de uitfasering maar in een uitstel regeling, we hebben dan ook geen brief ontvangen dat de ISDN stopt. We hebben overigens nog steeds geen brief ontvangen dat ISDN lijnen van ons opgeheven worden, integendeel zelfs. Zo een uitstel en omzetting traject kan lang duren werd ons gezegd maar dat zou geen problemen geven. Men heeft zo veel werk met omzetten van klanten op een nieuwe oplossing dat men het niet aan kan en daar dit jaar nog niet me klaar komt en gegarandeerd volgend jaar ook nog mee bezig is. Als we nu met urgentie en de grootste spoed de minst gunstige standaard oplossing zouden aanvaarden zou zelfs dat nog minimaal acht weken duren. Stel je voor: minimaal acht weken zonder telefoon. Hoe run je dan een bedrijf en wat doe je privé?

Hoorde ook een verhaal van 26 medici en paramedici, daar hadden ze ook zonder bericht de ISDN gewoon afgesloten.

Dit is een apart verhaal van afdelingen bij KPN zakelijk die eindeloos langs elkaar heen werken. De transitie afdeling was niet bekend bij KPN zakelijk. Die ontkenden gewoon het bestaan van een ander zakelijk KPN onderdeel. Dan krijg je nog een grote mond als je beweert dat die afdeling bestaat en je het zwart op wit hebt; puur voor die feitelijk mededeling gooien ze de hoorn op de haak. We hebben de communicatie dus maar via de transitie afdeling laten verlopen. KPN shut hebben we toen nog gebeld of ze konden bevestigen dat wat wij schriftelijk kregen bij hun ook correct geregistreerd was, geen enkel excuus maar een uiterst onheuse bejegening omdat ze nu boos waren dat die afdeling inderdaad wel bestond en we uitstel hebben. Het resultaat hiervan heb je gemerkt.

Blijkbaar is dat hoe het intern loopt bij KPN. Recent zijn dus per ongeluk alle lijnen in de centrale beschadigd. Het duurde eindeloos voor men dat achterhaald had. Volgens de experts die ik gisteren mocht spreken is dat gewoon een fout en kan dat prima snel hersteld worden naar een weer werkende ISDN. Maar willen en kunnen… Je ziet hoe men hier aan het schuldschuiven is en problemen onder het tapijt aan het vegen is vanuit KPN zakelijk. In plaats van een snelle diagnose en een noodoplossing werkend te krijgen in de “acht werkuren oplostijd” waarmee men bij zakelijk schermt.

Gelukkig is @Vikash bezig aan een oplossing te werken. De andere moderatoren maken het er niet beter op met hun onjuiste en rare uitingen die de situatie en problemen ontkennen; die daardoor voor je het weet niet adequaat opgepakt worden.
In plaats van de schuld te schuiven kan men beter op een rij zetten welke problemen er zijn en als KPN zakelijk de hand in eigen boezem steken en de energie stoppen in oplossingen.

Allereerst nu wel werkende SIP codes. Een weer werkende ISDN zodat tijd is voor een probleemloze overgang is uiteraard ook goed.

PS: Ik dacht dat PSTN (analoge lijn) er ook uit zou gaan, maar in jouw overzicht blijven die bestaan.

Bij een zakelijk abonnement tien dagen wachten op een werkende SIP?
Klant tegenspreken over wat het probleem is?
Da's gedrag van een monopolist die het totaal niet kan schelen!
Dat kunnen ze toch niet werkelijk menen bij KPN

Reputatie 7
Badge +21

Hi 😊

Ik was gisteren vrij, maar we hebben jouw case doorgezet naar onze collega's die ons hierin verder kunnen helpen. Zij hebben dit uitgezocht en geven aan dat de routing goed staat. Volgens mijn collega's ligt het door de weigering van de modemkoppeling in 2019, dit veroorzaakt op dit moment het probleem. In onze systemen staat dat dit toen der tijd met jouw is besproken. "Als wij modemkoppeling faken/ doordrukken, dat dit mogelijk gevolgen heeft in de toekomst. Bijvoorbeeld bij ITV, extra zenderpakketten" Jij hebt toen aangegeven dat je de ExperiaBox niet wilt aansluiten en toen is er via een omweg jouw abonnement in onze database geactiveerd. 

Er blijven nu nog twee opties over:

1    Klantnummer volledig opheffen en nieuwe order starten.
Je geeft in het topic aan dat je een zakelijk abonnement afneemt. Dat is niet het geval. Misschien een idee om dit alsnog te regelen, door jouw nummers te porteren naar een zakelijk abonnement

2    Iemand van levering aansturen die tevens voor de database herstel kan zorgen
Eerlijk gezegd heb ik op dit moment nog geen idee hoe ik dit voor elkaar moet krijgen, maar als je voor deze optie kiest dan ga ik voor je opzoek. Ik hoop dat deze mogelijkheid er nog is, maar ik kan je daar geen garantie op geven.

Mijn persoonlijke voorkeur heeft optie 1 maar de keuze ligt bij jou. Laat je mij weten waar jouw voorkeur naar uitgaat?

Reputatie 7
Badge +10

Je geeft in het topic aan dat je een zakelijk abonnement afneemt. Dat is niet het geval.

Als ik de allereerste reactie van het onderwerp, en de navolgende reacties goed heb doorgelezen, is er kennelijk al jaren een discrepantie of het zakelijk dan wel privé zou zijn?

En die verwarring blijft kennelijk maar voort en voortgaan….
Van kastje naar de muur en andersom. En het blijkt maar niet opgelost te kunnen worden.
Als er op facturen door KPN “zakelijk” staat aangegeven, lijkt me dat het toch om zakelijk gaat?

Vanaf begin was voor mij al duidelijk dat dit een “nachtmerrie case” zou gaan worden waar KPN in onbegrip en onkunde blijft hangen. Het komt er kennelijk op neer dat in de oplossing van het probleem, men vanaf dag één tot nu toe eigenlijk geen stap verder is gekomen.

Als het de bedoeling is dat een klant abonnementen moet opheffen en een nieuwe overeenkomst (order) moet aangaan, om het probleem bij KPN op te kunnen lossen om gewoon normaal goed functionerende VOIP telefonie te kunnen bewerkstelligen, heb ik maar één advies voor @DagobertDuck   Heel snel weg bij KPN (althans als het om die VOIP telefonie gaat).
Als je bij KPN blijft is het nog steeds afwachten of het na omzetting wel correct gaat werken?

Je hebt al vrij snel gemerkt dat VOIP bij een andere provider (als test) geen probleem oplevert om het gewoon te laten functioneren. Lijkt me meer zekerheid te bieden.
Alleen voor de internetconnectie via glasvezel, zou je misschien nog bij KPN willen blijven zitten?

Beste @Vikash,
Jammer dat je op een korte privé vraag antwoordt op het forum. Dat noopt, ipv een 1/2 keuze, tot een uitgebreider openbaar antwoord.

Wat gezien je reactie nu gebeurt is klanten in de zeik nemen. Op alle mogelijke manieren en nog in het openbaar ook. Het lijkt me zaak dat vanuit KPN men daarmee stopt.

Ik heb gisteren zelf nog contact opgenomen met KPN. Daarbij is mij expliciet bevestigd dat mijn telefoon abonnement zakelijk en ik recht heb op 8 werkuren oplosgarantie. Niet dat ik die bevestiging nodig heb want het staat zwart op wit. Dat jij op het verkeerde been gezet wordt is kwalijk.
In de jaren heb ik geamortiseerd ruim €24.000 EXTRA betaald ten opzichte van een consumenten abonnementje om snelle goede 8 uurs-hulp te hebben. Gaat je anonieme collega die dat beweert dat bedrag terugstorten?

Net als @Bart_ onder meer privé berichten kreeg, met voorbeelden en al en bewust een verkeerde "samenvatting" op het forum neerzet en daar laat staan: zonder te reageren!
Voorbeelden van enkele cliënten die ons op andere wijze weten te bereiken en zeggen dat als ze het zakelijk nummer bellen te horen krijgen "Deze lijn is buiten gebruik"; dat is toch geen "het niet werkende nummer van de zaak is verholpen". De doorschakeling werkt niet goed en zelf bellen/gebeld worden op dat nummer is niet mogelijk (werkt niet bij KPN abonnees). Als iemand zijn collega's zo bewust op het verkeerde been zet belemmert hij vinden van oplossingen. Zelfs het abonnement stond, ondanks toezegging van KPN zakelijk, afgelopen donderdag nog niet niet goed vermeld, terwijl dat de week daarvoor nog wel het geval was. Ik ga hier nu geen openbare lijst met openstaande problemen opsommen, dat lijkt me niet productief maar hier moet iets gebeuren.

De eerste monteur is nooit gekomen, zakelijk kan me nog steeds niet mededelen waarom. De tweede monteur die er woensdag 10-6 was wist precies waar hij moest zijn. Die wilde geen experiabox pakken omdat dat niets zou oplossen. Als KPN zakelijk zijn contractuele en morele verplichting was nagekomen en de order had aangestuurd had hij de order gelijk kunnen doorzetten en was het woensdag opgelost geweest. De voip1-ext.kpn.net server wordt namelijk beheerd door KPN zakelijk volgens enkele KPN technici.

Dat als het eenmaal ergens mis loopt het stroperig en tegen muren oplopen is bij KPN, dat is bekend. Administratief is het bij KPN ook een puinhoop. Daar hoef je niet op te reageren, dat is vorig jaar door KPN al formeel bevestigd en daarmee een vaststaand feit. Ik heb geen enkel probleem met de TV of zenderpakketten, dat doet het prima. Opmerkelijk is dat notities over zakelijk zijn van het telefoonabonnement niet opduiken en een verkeerd experiabox bericht wel, maar daar hebben de monteur, ik en Wjb al het nodige over medegedeeld.
Je zal vanuit je collega's het nodige doorzettingsvermogen en incasseringsvermogen nodig hebben. Dat bewonder ik zeer. Dat wordt ook zeer gewaardeerd Vikash!

De acht uur oplosgarantie van KPN zakelijk zijn na twee werkweken al ruim verstreken. Het wordt tijd dat KPN zakelijk eens actief probleemoplossend gaat ondersteunen. Bij behoefte wil ik de opmerkingen die we over KPN te horen krijgen hier wel vermelden maar het lijkt zaak dat KPN zakelijk eens laat zien dat door KPN veroorzaakte problemen ook snel en adequaat opgelost kunnen worden.
 

Nieuwe klantnummers geeft allerlei nieuw gedonder en potentiële problemen. Dus is optie 2 de enige overblijvende optie.

Reputatie 7
Badge +21

Nieuwe klantnummers geeft allerlei nieuw gedonder en potentiële problemen. Dus is optie 2 de enige overblijvende optie.

Wij zullen voor jou gaan uitzoeken hoe we dit voor elkaar kunnen krijgen. We komen er zo snel mogelijk op terug. 

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @DagobertDuck 

We hebben je uitgelegd hoe het één en ander is ontstaan. Bart schreef eerder in zijn samenvatting  dat het acute probleem was opgelost: je vaste nummer was opgeheven. Met veel moeite zijn we er in geslaagd om dit nummer weer actief te krijgen. Dat is waar hij op doelde. Dat je doorschakeling niet werkt is duidelijk en dat jouw probleem dus ook niet is verholpen ook. 

 

In mijn eerdere bericht schreef ik: Volgens mijn collega's ligt het door de weigering van de modemkoppeling in 2019, dit veroorzaakt op dit moment het probleem. In onze systemen staat dat dit toen der tijd met jouw is besproken. "Als wij modemkoppeling faken/ doordrukken, dat dit mogelijk gevolgen heeft in de toekomst. Bijvoorbeeld bij ITV, extra zenderpakketten" Jij hebt toen aangegeven dat je de ExperiaBox niet wilt aansluiten en toen is er via een omweg jouw abonnement in onze database geactiveerd.” 

 

De oorzaak van dit probleem ligt dus in het verleden, bij je keuze om geen Experia Box te willen aansluiten. Er is via een omweg het één en ander voor elkaar gebracht en je bent geïnformeerd over de mogelijke moeilijkheden die zouden kunnen ontstaan. Mede als gevolg daarvan is de situatie heel onduidelijk geworden en vooral heel erg moeilijk op te lossen geworden. Dit is je ook door de collega’s van de zakelijke markt verteld.

 

Dat je boos bent over de situatie kan ik begrijpen. We hebben echter alles gedaan om je te helpen. Niemand zet ‘een ander op het verkeerde been’, niemand geeft  ‘bewust misleidende informatie’ en van ‘onbegrip en onkunde’ is ook geen sprake. Je ziet dit anders en dat laat je blijken in dit topic en in privéberichten naar mij, andere moderators én medeforumgebruikers.

 

Ik heb ondertussen gekeken of er voor database herstel kan worden gezorgd. Naar alle waarschijnlijkheid gaat dit niet lukken. Het lijkt technisch niet mogelijk en daarom kan ik jou helaas niet verder helpen.:disappointed_relieved: Ik adviseer je dan ook om toch voor optie 1 te kiezen: laat je aansluiting overzetten naar een zakelijk abonnement.

Je hebt inmiddels ook een klacht ingediend. Ik zal zorgen dat alle informatie bij de klachtbehandelaar terecht komt en ik hoop echt dat je daar een goede oplossing vindt.

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @DagobertDuck 

Volgens mijn collega's ligt het door de weigering van de modemkoppeling in 2019, dit veroorzaakt op dit moment het probleem. In onze systemen staat dat dit toen der tijd met jouw is besproken. "Als wij modemkoppeling faken/ doordrukken, dat dit mogelijk gevolgen heeft in de toekomst. Bijvoorbeeld bij ITV, extra zenderpakketten"

De oorzaak van dit probleem ligt dus in het verleden, bij je keuze om geen Experia Box te willen aansluiten. Er is via een omweg het één en ander voor elkaar gebracht en je bent geïnformeerd over de mogelijke moeilijkheden die zouden kunnen ontstaan. Mede als gevolg daarvan is de situatie heel onduidelijk geworden en vooral heel erg moeilijk op te lossen geworden. Dit is je ook door de collega’s van de zakelijke markt verteld.

Mogelijke problemen met TV-pakketten hebben niets met VOIP verbindingen te maken.
Zijn twee totaal verschillende dingen.
(Overigens heeft @DagobertDuck aangegeven helemaal geen problemen te hebben met IPTV).

VOIP is ook niet afhankelijk in de keus van een eigen router tegenover een Experia Box.
"KPN” VOIP met een eigen router loopt (sinds enkele maanden) via hetzelfde VLAN als internet.

Als KPN niet kan voorzien in een correct werkende VOIP, en zich nu beroept op onwil van de klant omdat er “destijds” door de klant is gekozen om geen Experia Box te willen gebruiken, zijn dat IMO klinkklare smoesjes om KPN van haar verantwoordelijkheden te ontdoen.

Is er inmiddels vrije modem/router keus, probeer je het via een omweg alsnog door te drukken om een Experia Box te moeten gebruiken.

Reputatie 7

Mogelijke problemen met TV-pakketten hebben niets met VOIP verbindingen te maken.
Zijn twee totaal verschillende dingen.

Klopt, maar dat wil toch niet zeggen dat die mogelijke problemen niet ook met bijvoorbeeld VoIP kunnen optreden. Als je je bedenkt dat er ook mensen zijn die hun SIP wachtwoord niet kunnen instellen omdat er nog een order open staat dan zou het mij niets verbazen als ook hier de systemen van KPN het proces blokkeren.

Reputatie 7
Badge +10

….zou het mij niets verbazen als ook hier de systemen van KPN het proces blokkeren.

Inderdaad het probleem achterliggend bij KPN.  Ofwel niet de eigen gekozen router.

Reputatie 7

….zou het mij niets verbazen als ook hier de systemen van KPN het proces blokkeren.

Inderdaad het probleem achterliggend bij KPN.  Ofwel niet de eigen gekozen router.

Er is volgens mij ook niemand die zegt dat het aan de eigen gekozen router zou liggen.

Maar waarschijnlijk is de oorzaak wel het niet eventjes hebben willen aansluiten van een Experia Box waardoor er wellicht een administratief proces niet tot een einde gekomen is en nu roet in het eten gooit.

Reputatie 7
Badge +10

En niemand bij KPN kan dat dan gewoon in de administratie even afronden?
Mijn God wat een knullig gedoe.

Reputatie 7

En niemand bij KPN kan dat dan gewoon in de administratie even afronden?
Mijn God wat een knullig gedoe.

Soms lijkt het inderdaad dat de technische ondersteuning van een administratief proces leidend is terwijl techniek mijns inziens altijd ondersteunend moet zijn.

Ik geef je dan ook 100% gelijk in jouw reactie.

Het is mijns inziens ook van de zotte dat het nog steeds zo is dat er per abonnee maar één order tegelijkerijd afgehandeld kan worden en dat er zelfs geen tweede order in de wachtrij geplaatst kan worden. Wat dat betreft is er nog een hoop te verbeteren bij KPN.

Ik lees nu net de laatste KPN flauwekul.
De ik citeer ‘bewust misleidende informatie’ is eenduidig van toepassing en het zijn niet mijn woorden maar ‘onbegrip en onkunde’ is zeker aan de orde.

Gisteren was er een telefoontje van een KPN mevrouw die (niet mij) belde en bij hoog en bij laag zeer stellig beweerde dat de problemen veroorzaakt waren omdat we ooit vanuit Telfort naar KPN overgestapt zijn. Niemand hier heeft ooit enig abonnement bij Telfort gehad! Waar komt zoiets toch vandaan?

De onzin discussie over wel/niet zakelijk zou dus nu uitmonden in …… ja, in wat eigenlijk? Wie begrijpt er nu nog hoe KPN werkt? Inmiddels zit ik met een contractuele “acht werkuren oplossingsgarantie” in de derde week storing. Als KPN mega blunders maakt en zomaar iets kapotmaakt wat volgens monteurs binnen een dag hersteld kan worden, maar KPN weigert, bekruipt mij inmiddels het gevoel van onmacht en gewoon in de kou gezet worden. De mentaliteit bij KPN dat problemen gewoon vlot verholpen worden lijkt afwezig.

Ik kan nu de woorden van het transitie onderdeel begrijpen dat als men iets vernield bij KPN het reddeloos is. Die zien dit soort gevallen blijkbaar vaker met lede ogen voorbij komen. Vorige week hoorde ik van nog zo een geval….
Eerder al per toeval het verhaal uit eerste hand van 26 medici en paramedici die zomaar door KPN in de kou gezet zijn met hun telefonie. Eind vorige week weer een. Ik vraag me af of het toeval is dat zoiets je op het pad komt of dat het gewoon heel vaak gebeurt bij KPN.