Beantwoord

Doorschakeling vast KPN telefoonnummer



Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

193 reacties

@Vikash  Het is totale nonsens wat je tegen beter weten in op het forum zet.

 
Iedereen die een zakelijk abonnement afsluit en een factuur met groot ZAKELIJK erop betaalt en de bevestiging krijgt een Zakelijke klant te zijn is volgens @Vikash door KPN misleidt en een Particuliere klant?!
Als aan één van deze voorwaarden is voldaan:
-een zakelijk abonnement afsluit (dat ging toen nog met een contract)
-een factuur hebt met zakelijk erop
dan is het een zakelijk contract. Hier is zelfs aan beide voldaan. Bijzonder als jij dat persoonlijk iets heel anders vindt dat voor iedereen helder moet zijn en je daarmee boven de wet staat… Dat zou misleiding zijn.
Ben dan zo sportief en betaal de voor niets betaalde EXTRA €24.000 euro terug!
@Vikash je zet ook je KPN collega's te kakken die dit vorig jaar uitgezocht hadden en uitspraken dat het een zakelijk abonnement is en daar intern notities van neerlegden.

Niet lang geleden kregen we bericht dat we afgesloten zouden worden omdat we al meer dan een jaar onze factuur niet betaald zouden hebben. Onzin natuurlijk maar de dame in kwestie was van particulier en de betalingen werden als ontvangen geboekt bij zakelijk. We betaalden immers exact zoals op de factuur aangegeven werd. Het lijkt alsof we nu weer in dat soort onzin communicatie zitten.
Deze discussie is te gek voor woorden en helpt me niet aan een werkende telefoon, hopelijk wordt daar ook energie aan besteed door KPN.

De onzin gaat verder want het zakelijke ISDN abonnement is niet opgeheven. Dat is NOG STEEDS NIET opgeheven. Daar zouden zes (!) brieven van verzonden moeten zijn, die zijn er niet geweest werd door KPN geconcludeerd. Verder zou na een afsluiting binnen twee weken een eindfactuur gestuurd zijn, de reden dat ik die niet gehad heb is omdat het zakelijke telefonie abonnement nog niet beëindigd is. We zitten zometeen in werkweek vijf met storing. Kan ook niet als je bij KPN in een transitie naar iets nieuws zit. Andere KPN klanten let u even op!

Klantnummers opheffen is klanten afpoeieren. Administratieve problemen los je niet op die manier op anno 2020. Dan zit je ook in een maand hierop wachten en een lopende order dat en dan kan er niets terwijl een oplossing volgens expliciete mededeling minimaal acht weken duurt. Dat weet je!

En @Vikash geef nu eens echt aan op het forum wat er achter deze beerput van deze facturen zit, want je verhaal dekt de lading niet.

De KPN docenten en KPN techneuten waren allemaal van mening dat de SIP instellingen in de server gewoon verkeerd zijn. Dat kan je oplossen door de onzin oplossing die jij aandraagt, die tot een nieuwe SIP leidt maar je kan ook naar de technici luisteren en die eens aansturen met een vraag.
De redenatie die ik telkens persoonlijk mocht meeluisteren was simpel, de SIP werkt of niet, en als de SIP werkt dan werkt hij. Als de SIP afhankelijk bij wie de ander zijn abonnement heeft vervolgens geen spraak oplevert dan zit er een instelling in de centrale KPN server verkeerd. Dat was vroeger richting Ziggo en anderen ook zo. Diverse recente gevallen daarvan bij KPN werden door de KPN techneuten genoemd. Dan moet je een nieuwe SIP krijgen of de instellingen moeten even goed gezet worden in de centrale KPN server. Ga uw gang en doe daar eens wat mee …

Een doorschakeling in orde maken heeft niets met mijn lijn of apparatuur hier te maken, ook dat zit puur in de KPN apparatuur die ergens in het land staat. Dus zo'n doorschakeling moet KPN ook gewoon regelen...

Wat je van de klacht afdeling aangeeft is helemaal niet gecommuniceerd. Dat is ook weer zo iets fraais qua communicatie dan, los van of het inhoudelijk klopt.

Je kan wel een mooi groen kadertje om je bericht zetten, maar dat maakt niet dat de inhoud klopt en je kan beter aan oplossingen werken.
Zo ga je tegenwoordig niet meer om met klanten.

Krijg ik nu snel een nieuwe of correct ingestelde SIP!

Reputatie 7

De redenatie die ik telkens persoonlijk mocht meeluisteren was simpel, de SIP werkt of niet, en als de SIP werkt dan werkt hij. Als de SIP afhankelijk bij wie de ander zijn abonnement heeft vervolgens geen spraak oplevert dan zit er een instelling in de centrale KPN server verkeerd. Dan moet je een nieuwe SIP krijgen of de instellingen moeten even goed gezet worden in de centrale KPN server.

En zelfs dat is iets waar ik mijn vraagtekens bij zet. Het enige wat ik me dan kan voorstellen is dat er geen overeenkomstige codec gevonden wordt maar ook dat kan het niet zijn immers jij hebt G.711a als codec gedefinieerd staan.

 

Ik kan me de frustratie van @DagobertDuck dan ook prima voorstellen en moet zeggen dat ik me heel goed kan vinden in zijn eis om nu met een oplossing te komen.

Ik kan mij de frustratie van @DagobertDuck ook heel goed voorstellen en heb daarom de afgelopen weken [DAT is het probleem] meer dan mijn best gedaan om dit probleem zelf op te lossen.

@Vikash, ik heb van monteurs haarfijn te horen gekregen hoe beperkt de mogelijkheden van een Moderator zijn en ik weet dat jij er tijd in gestopt hebt. Dat is niet de issue.

Maar als dat niet vlot lukt moet je het terugleggen waar het in dit geval thuis hoort: bij KPN zakelijk.

Bel ze op bij zakelijk, zeg dat je het niet vlot getrokken krijgt, dat het HUN probleem is je van HUN verwacht dat de klant (ik) als jij (Vikash) me morgen benadert mededeelt dat het opgelost is (binnen de 8 uren zakelijke oplosgarantie).  Dat je anders gaat zorgen dat ik in contact kom met iemand van de directie bij KPN zakelijk, omdat dit zo echt niet kan en zo’n gesprek in het belang van het bedrijf is.

De redenatie die ik telkens persoonlijk mocht meeluisteren was simpel, de SIP werkt of niet, en als de SIP werkt dan werkt hij. Als de SIP afhankelijk bij wie de ander zijn abonnement heeft vervolgens geen spraak oplevert dan zit er een instelling in de centrale KPN server verkeerd. Dan moet je een nieuwe SIP krijgen of de instellingen moeten even goed gezet worden in de centrale KPN server.

En zelfs dat is iets waar ik mijn vraagtekens bij zet. Het enige wat ik me dan kan voorstellen is dat er geen overeenkomstige codec gevonden wordt maar ook dat kan het niet zijn immers jij hebt G.711a als codec gedefinieerd staan.

@wjb   Waar zet je precies je vraagtekens bij?

En wat kan je als klant dan experimenteren/doen om die codec goed te zetten zodat je als KPN telefonie klant ook met KPN abonnees kan bellen?

KPN zegt dat net als jij dat de codec G.711a moet zijn. Zelfs op apparatuur die KPN verkoopt, een HT802, werkt het niet om een KPN abonnee te kunnen bellen terwijl het met de rest van de wereld die niet via KPN belt het gewoon goed werkt.

Nieuwe SIP of iets corrigeren in de centrale, wat de technici die de monteurs kunnen bellen aangeven wat de oplossing is, dat heeft men nog niet uitgetest. Omdat de moderators de opdracht niet gegeven hebben en de monteurs van Consumentenmarkt hun CM bon niet rechtstreeks naar de juiste afdeling kunnen sturen. Die monteurs zijn telkens stomverbaasd dat geen zakelijke monteur gestuurd wordt, wat men in dit soort gevallen zelfs bij consumenten zou doen.

Ik begreep dat de moderators niet de mogelijkheid en telefoonnummers krijgen om die afdelingen te bellen en de monteurs wel. Maar dat kan natuurlijk geen reden zijn dat niet te doen.

Reputatie 7

@wjb   Waar zet je precies je vraagtekens bij?

Zelfs op apparatuur die KPN verkoopt, een HT802, werkt het niet om een KPN abonnee te kunnen bellen terwijl het met de rest van de wereld die niet via KPN belt het gewoon goed werkt.

En dat is waarom ik mijn vraagtekens zet of het probleem wel in de HT802 gezocht moet worden. De verbinding met de VoIP/SIP server Het lijkt er op dat er geen codec gevonden wordt die door beide zijden ondersteund wordt als er een gesprek met een KPN abonnee opgezet wordt. Dat zou ook aan de centrale VoIP/SIP server van KPN kunnen liggen.

Het enige dat je nog zou kunnen proberen is alleen G.711a te gebruiken.

@wjb Ik heb het geprobeerd (PCMA=G.711a).
Maar er is geen enkel verschil in effect (meerdere keren geprobeerd). Niet-KPN abonne’s kan ik goed bellen maar KPN abonne’s niet.

Het lijkt volgens mij dus alsof de ingevoerde codec(s) niet het probleem zijn. De SIP en apparatuur hier weet natuurlijk niet of ik naar een KPN of niet-KPN abonnee bel, dat wordt in KPN apparatuur elders uitgesplitst lijkt mij en het lijkt alsof het daar mis gaat.
 


De KPN techneuten zeiden dat KPN dit probleem ook had met Ziggo klanten en diverse andere partijen en dit weer zo een geval is. Dat moest men goed zetten in de centrale KPN server kreeg ik meermaals van KPN te horen. Maar ja de moderatoren op het forum uiten zich daar niet over en lijken niet te willen dat dat onderzocht wordt, door stug alleen CM-werkbonnen voor monteurs aan te maken waarvan ze volgens de monteurs weten dat die niet voor een snelle en simpele afdoening naar de juiste afdeling doorgestuurd kunnen worden.

Update:  We zitten nu in de vijfde week storing
De noodoplossing, doorschakeling naar een ander nummer, doet het uiterst belabberd. KPN krijgt dat al weken niet voor elkaar.
De telefonie noodoplossing werkt ook niet, want ik kan als KPN klant alleen bellen met mensen die GEEN KPN gebruiken.
Belkosten voor de noodoplossing zijn afgekocht met een € 9,99 onbeperkt bellen binnen Nederland, die KPN ons aanbood en wat we gedaan hebben. De eerdergenoemde 290 euro kwam een aankondiging bij dat er NOG 129 afgeschreven gaat worden. Dat is dan terwijl belkosten afgekocht zijn samen deze maand 419 euro: voor NIET werkende telefonie.

De moderator op het zakelijke forum had weken geleden toegezegd dat abonnement goed te zetten en Vikash van particulier zou dat ook regelen, maar blijkbaar loopt er niets goed. Je zou haast denken dat het bewust zo loopt, terwijl sprake is van contractueel acht werkuren oplosgarantie, waarvoor tot nu toe € 24.000 euro EXTRA betaald is.
Slechte reclame voor KPN

Een bericht van de moderators zou je dan wel verwachten.

Ik heb eens opgezocht wat mijn IP adres is en wat dat oplevert.
Hostname:    ip[verwijderd voor privacy].speed.planet.nl
ISP:    KPN
Organization:    KPN
Klopt dat wel met wat je hoort te zien? Kan dat iets veroorzaken? Hoe kom ik bij Planet? Ik heb nog nooit bij planet gezeten.
Zegt dit iets  @Babylonia@Vikash@JorisV.@Koosnaampje@KeesYagi ?

Reputatie 7

Klopt dat wel met wat je hoort te zien? Kan dat iets veroorzaken? Hoe kom ik bij Planet? Ik heb nog nooit bij planet gezeten.

Wat daar getoond wordt zegt niets, zo heb ik als rDNS "ip5656xxxx.adsl-surfen.hetnet.nl" terwijl ik nooit bij hetnet gezeten heb maar bij planet. Door herinrichting van de netwerken van KPN is hier in het verleden het één en ander door elkaar gehusseld.

Het heeft ook geen invloed op het issue dat je ervaart.

De soapserie gaat verder:

De KPN het primaire proces zowel technisch als administratief niet op orde. Ik heb twee van mijn nummers weggehaald bij KPN, de rest blijft. Dan kan KPN de problemen oplossen en kan ik zien of ik met de rest weer terugkom of niet, want met inmiddels vijf weken telefoonstoring kan ik als zakelijke telefonie klant geen bedrijf runnen en privé is dat ook niet acceptabel. Ik was al door een forumlid gewaarschuwd dat KPN op een gegeven moment gewoon gaat staan lachen om de problemen van een klant en die klant dan bewust laat stikken.

Er is nog een dame hard mee bezig maar verder is die houding is wel wat ik hier van de moderatoren merk. Zelfs de abonnement en absurde kosten issue hebben de moderatoren immers nog niets mee gedaan.

De portering van een deel van de telefoonnummers loopt echte niet. Portering is de overdracht naar een ander telefonie bedrijf.
Twee  keer is de portering door KPN afgewezen.
Momenteel loopt een derde poging. Ik vrees dat ik er een advocaat op moet zetten omdat KPN me ook niet weg laat gaan.


Dat een doorschakeling niet werkt ligt puur aan KPN; dat gebeurt immers Bij KPN op KPN apparatuur en niet in apparatuur bij de klant.
Die SIP discussie is ook beschamend. De SIP weet niet of ik naar een KPN klant of een ander bel, dat wordt in de centrale KPN server doorgestuurd en dat ik bij KPN abonnees geen spraak tot stand krijg en beiden alleen stilte horen en ik met de rest van de wereld wel kan bellen moet aan KPN liggen. Dat zeggen de KPN techneuten zelf. De opdracht wordt echter structureel niet naar de juiste afdeling doorgegeven.
Dat de protering nu ook al hapert…

Wie vergoedt mijn schade? Ik had mij blijkbaar de €24.000 euro die me de zakelijke acht werkuren oplosgarantie kostte kunnen sparen, krijg ik die ook terug?

@DagobertDuck  ik lees de berichten met een steeds verder stijgende verbazing.

Ik vindt dit slechte reclame voor KPN, of is dit ‘het nieuwe normaal’ bij KPN?
KPN, waarom doet u niets?
KPN, waarom reageert u hier niet op?

@DagobertDuck  ik lees de berichten met een steeds verder stijgende verbazing.

Ik vindt dit slechte reclame voor KPN, of is dit ‘het nieuwe normaal’ bij KPN?
KPN, waarom doet u niets?
KPN, waarom reageert u hier niet op?


Precies!
@Koosnaampje Het lijkt haast wel alsof men hier bewust wil dat het mis loopt. Zwijgen is ook onaangenaam en is uiteindelijk bewust iets verstieren.

Ik kreeg op de derde (!) aanvraag een bericht dat twee nummers overgezet gaan worden naar een andere telefonie provider. Andere nummers blijven bij KPN.

Dan krijg je van KPN een bericht dat je internet opgezegd wordt. Het is een beetje een zooitje.

Daar moest ik vandaag weer achteraan (gelukkig had ik daarvoor een specifiek telefoonnummer). Na lang in de wacht werd de verbinding verbroken door de KPN medewerker. Een tweede keer bellen lukte. Ervaren KPN’er (die zijn er gelukkig nog) Internet wordt niet opgeheven , want dit zijn verwarrende standaard berichten, maar je weet het nooit;  voor de zekerheid moest ik over enkele weken nog eens controleren want als er eenmaal van alles mis loopt…. Kreeg een verhaal over oude en nieuwe stempel KPN medewerkers en dat dat een enorm verschil is.

Ik kreeg de mededeling dat KPN gewoon dit moet oplossen en achterblijvende nummers goed moet laten werken, dat ik hier absoluut geen genoegen mee moet nemen. Dit moet in de centrale computers van KPN mis gaan (die conclusie hadden de moderators volgens mij ook gelijk kunnen trekken).
Telefoniekosten moet ook gewoon opgelost worden en abonnement moet gecorrigeerd worden.
Heerlijk zo iemand eens bij KPN te spreken. DUS: moderators pak het op
@Vikash en andere moderators…

 

@MennoG78goed dat het nu werkt bij jou. Ik neem tenminste aan dat het 100% werkt.

Ik heb na vijf weken echter nog steeds geen werkende telefonie. Zelfs zakelijk zit ik zonder werkende telefonie, wat een ramp is. Ik dacht altijd dat de zakelijke acht uren oplosgarantie iets voorstelde, helaas. De SIP codes werken niet. Ik kan alleen met niet-kpn abonnees bellen. En doorschakelen van een nummer lukt ook niet.

Moderators willen er blijkbaar niet naar kijken.

 

Admin: niet van toepassing zijnde reacties (deze + de 2 eronder) in ander topic verplaatst naar eigen topic

Reputatie 7

De SIP codes werken niet. Ik kan alleen met niet-kpn abonnees bellen.

Jouw SIP codes werken dus wel, het probleem dat jij ervaart is heel anders dan het probleem dat @MennoG78 ervaren heeft.

@wjb Het is maar hoe je het bekijkt.
Niet kunnen bellen omdat je door een administratieve onbenulligheid geen SIP codes krijgt of dat je SIP codes niet werken en je geen werkende SIP codes krijgt… resultaat → je kan niet bellen.

Mij werd vandaag door ervaren KPN’er geadviseerd nooit in te stemmen met afsluiten en opnieuw aanvragen van aansluitingen in te stemmen. Omdat dat volgens ervaring niets oplost en je dan voor je het weet zonder telefonie én zonder internet zit. De details staan er allemaal:
https://forum.kpn.com/internet-9/doorschakeling-vast-kpn-telefoonnummer-500043?postid=1020855#post1020855

Waarom doen de moderators niets?

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @DagobertDuck 

Ik snap heel goed dat je een oplossing wilt en daar is heel hard voor gewerkt. Je hebt met heel veel verschillende partijen contact gehad en elke partij zegt min of meer hetzelfde over je situatie. Ik heb 6 dagen geleden een bericht geschreven waarin ik heb uitgelegd hoe deze situatie is ontstaan, de oorzaak heb benoemd en heb aangegeven wat de oplossing kan zijn.  Daar is niets meer aan veranderd.

De enige optie die we nog hebben is je klantnummer opheffen en nieuwe order starten. Als we jouw nummers te porteren naar een nieuw zakelijk abonnement kunnen we deze situatie oplossen.”

Dat is niet de oplossing die je wilt, dat begrijp ik heel goed, maar ik kan er niets anders van maken. We kunnen dit topic eindeloos laten doorlopen, maar daar gaat de situatie niet door veranderen. Je staat ook in contact de verschillende klachtenafdelingen. Ik sluit hierbij het topic.

Inmiddels zesde week zonder telefoon. Dat betreft AL onze telefonie. Het probleem is veroorzaakt door een opeenstapeling van blunders van KPN, een oplossing duurt onacceptabel lang.
 

Zakelijk functioneert de KPN noodoplossing van een doorschakeling van een zakelijk telefoonnummer al zes weken niet. Via een ander bedrijf zijn we bereikbaar, als medicus niet handig in deze tijd. Soms functioneert de doorschakeling maar regelmatig krijgen mensen een KPN tekst dat het telefoonnummer niet bestaat of dat men voor meer dan een euro een nummer kan bellen voor het juiste nummer of een bezettoon.

Privé zijn we ook al voor de zesde week niet bereikbaar. School, verjaardagen, oma die zorg nodig heeft, doktersdienst die je niet goed kan bereiken, laten we het omschrijven als belemmerend als je telefonie niet functioneert.

We kunnen als KPN klant alleen bellen met mensen die NIET klant zijn bij KPN. Met mensen die bellen via bedrijven die lijnen bij KPN inhuren kunnen we volstrekt niet bellen. Alleen de rest van de wereld die niets met KPN heeft kunnen we als KPN klant mee bellen.
 

We hebben een zakelijke acht werkuren oplosgarantie contract, dus waarom al zes weken storing?. Verder geldt nu voor consumenten: “Daarnaast wordt in de wet vastgelegd dat providers er zorg voor moeten dragen dat internet, telefonie en televisie niet langer dan een enkele werkdag wordt onderbroken Klik < hier >.

Discussie over wel/niet hebben van een met KPN contractueel overeengekomen acht uren oplosgarantie heeft vorig jaar tot een financiële compensatie toekenning geleid. Het is dan ook schandalig dat moderators hier menen dat beter te weten, terwijl andere KPN afdelingen aangeven dat er geen enkele twijfel is dat we een zakelijke klant met contractuele acht werkuren oplosgarantie zijn.

Tot nu toe zijn we door KPN moderators op het consumenten forum hier (link) en op het zakelijke forum (link) slechts door Moderators slechts aan het lijntje gehouden (moderator CITAAT: “ik heb er bewust voor gekozen niet te reageren”), volstrekt verkeerd geïnformeerd en van de wal in de sloot geholpen.

Als we omschrijven hoe de doorschakeling niet functioneert (zie hierboven) dan vat de moderator dat samen als dat het goed functioneert. Men weigert op privé én openbare berichten om dat bij te stellen. Op die manier zijn diverse afdelingen bewust op het verkeerde been gezet en bereik je natuurlijk geen oplossingen.

Dat door technisch goed onderlegde behulpzame klanten op het forum, KPN monteurs, KPN technici en vele testen weerlegd is dat het probleem aan mij ligt draait de moderator om door een weerlegd antwoord zelf als beste antwoord te selecteren en het topic te sluiten + een blokkade dat iemand nog iets kan toevoegen terwijl diverse andere klanten om reacties van KPN gingen vragen.

Het topic < hier > is door moderator @Vikash tegen beter weten in als opgelost en afgerond gemarkeerd. Onterecht en dat voorkomt dat iemand daar nog naar gaat kijken. Het staat immers niet meer bij “onbeantwoorde vragen/ problemen”. Als je dan een bericht stuurt waarom krijg je bedreigingen als reactie. Dat een moderator ergens tijd in stopte en dat niet op de juiste manier deed, betekent niet dat ik moet slikken dat het product waarvoor ik betaal niet werkt, ik daarvoor schrikbarend hoge facturen krijg en problemen onder het tapijt geveegd worden. Moderator @Erik_  gaf de tip om dan een nieuw topic te starten, in plaats van zijn collega aan te spreken.


Twee van onze telefoonnummers hebben we noodgedwongen nu tijdelijk besloten bij een andere telecom provider onder te brengen. Daar waren echter drie aanvragen voor nodig. Vervolgens duurt het een week voordat dat zou kunnen (moet nog gebeuren, we hopen dat dat straks goed gaat). Geen enkele forum moderator wil helpen of antwoorden of dat niet soepeler of sneller kan.
Andere nummers blijven achter en moeten weer gaan werken.

Intussen hebben de moderators bewust een facturatie probleem gecreëerd. Ondanks dat belkosten afgekocht zijn ontvingen we nota's voor deze maand voor € 429 euro. Dat kan natuurlijk niet en waar zoiets bewust heen gestuurd wordt zien we <hier> , waarbij de moderator reactie zelfs tegen de wet in druist.
We hebben maar weer zitten bellen en het abonnement waarvan de lijnen door KPN vernield waren loopt nog gewoon ongehinderd door, daar was dus NIETS geregeld en zijn we misleid door de Moderatoren. Aan de factuur voor de noodoplossing waar het nodige niet goed zat is door KPN zakelijk en consument moderatoren, ondanks diverse herinneringen en toezeggingen NIETS gedaan. Zo creëert men bewust facturatie en daarmee onterechte betaling problemen.

 

Inmiddels ontvingen we een mondeling excuus ontvangen voor het gedrag van enkele KPN medewerkers hier. Tevens heeft men vandaag vanuit KPN een grote bos bloemen bezorgd. Dat zegt denk ik genoeg over wat hier op het forum gebeurt en hoeft weinig aan toegevoegd te worden.
Net als vorig jaar met een particulier/zakelijk discussie zal er ongetwijfeld ook nog wel een schade uitkering en schadeloosstelling plaatsvinden want nu is er meer aan de hand.
Maar daarmee hebben we nog geen werkende telefonie !
Moet dit een waarschuwing zijn om nooit het KPN forum te benaderen? Onder het mom vraag nooit iets aan een moderator als je een oplossing wil?
Of gaan KPN moderatoren iets positiefs doen en zorgen dat de juiste zakelijke monteur of afdeling eindelijk aangestuurd wordt?
Zo wordt KPN niet verbeterd maar te gronde gericht dus ik hoop dat hier iets mee gebeurt ter verbetering in ieders belang.

 

Het loopt rommelig bij KPN:

  • Ik zat in een overgangstraject van ISDN naar een andere oplossing (transitie traject), omdat men het druk heeft kan uitvoering nog een jaar duren. Ik kreeg dus geen afsluiting brieven, want dat was niet aan de orde, ik had immers uitstel.

  • Toch zijn mijn telefoonlijnen in de centrale vernield en het duurde KPN drie dagen om daar achter te komen.

  • Monteurs vertellen later dat de ISDN lijn zo hersteld kan worden en binnen een dagdeel weer in orde kan zijn. Dan kan het probleem in alle rust opgelost worden. Maar KPN gaf geen opdracht. Waarom?

  • In plaats daarvan gaf men als nood-oplossing om dezelfde dag weer bereikbaar te zijn de suggestie/oplossing om meerdere SIP codes aan te maken. Dan zou KPN zakelijk intussen naar een definitieve oplossing zoeken.

  • Ik hoor niets meer van KPN zakelijk over een definitieve oplossing, behalve dat zoiets minimaal acht weken maar wellicht ook veertien weken of langer duurt als de aanvraag gedaan is. Zo lang privé en als bedrijf onbereikbaar zijn is geen optie.

  • Echter de SIP codes die ik voor deze (nood) oplossing kreeg werken niet, je kan daarmee niet echt bellen. Met KPN zelf en andere KPN abonnees kan je namelijk als KPN klant niet bellen, raar maar waar.

  • De peperdure apparatuur die ik daarvoor kocht werkt niet, dat ligt aan KPN. Het eerste apparaat kocht ik zelf, KPN had ook hardware kunnen leveren, maar dat duurde minimaal twee weken en daarom kocht ik dat zelf. Om aan te tonen dat het niet werkt (KPN moderatoren ontkenden alles) kocht ik vervolgens nogmaals apparatuur die KPN zelf ook verkoopt (Grandstream HT802) en ook daarop werkt het niet. Meerdere personen bij wie het wel werkt hebben de instellingen stuk voor stuk vergeleken. Toch nog een derde apparaat gekocht (ook een Grandstream). Werkt ook niet met mijn KPN SIP codes. Ik zit nu dus met honderden euro's apparatuur opgescheept terwijl het probleem bij KPN ligt.

  • Tevens is daarom een doorschakeling naar een andere zakelijke telefoon bij een ander bedrijf geregeld (zelf geregeld, KPN heeft geen poot uitgestoken). Maar de doorschakeling werkt niet naar behoren.

  • Dan moet KPN voor het zakelijke acht werkuren oplosgarantie contract toch echt aan het werk. Vervolgens gaat KPN zakelijk ontkennen dat ik klant ben bij KPN. Ik besta, heb een bedrijf, heb een zakelijk contract, rekeningen met groot “ZAKELIJK”er op én acht werkuren oplossingsgarantie. Dan is het echt een zooitje.

  • Ruim een jaar geleden heeft een KPN medewerker namelijk uitgezocht dat ik echt een zakelijke klant ben. Omdat ik al lang klant ben zat ik in een inmiddels verouderd systeem geregistreerd en is bij een systeemaanpassing mijn klantnummer een keer niet goed geconverteerd. Daarom lijkt het niet op de huidige zakelijke klantnummers en ook niet op de consumenten klantnummers. Er is geen enkele twijfel aan de contract status maar de eerste telefonisten die opnemen als je belt is dat wellicht niet 123 helder. Toen zijn voor de zekerheid overal notities door deze medewerker bij Zakelijke- en Consumenten afdelingen neergelegd dat ik echt een zakelijke klant ben en hoe het in elkaar steekt. Zonder ook maar iets te willen lezen of te willen nadenken wordt dat nu door moderators genegeerd.

  • Bewust worden door moderators verkeerde monteurs gestuurd.

  • KPN zakelijk zette eerst diverse telefoonnummers op het openbare forum. Vervolgens werden adresgegevens van mij op het openbare forum geplaatst. Dat is een meldingsplichtig datalek. Dat mag niet volgens de AVG en de KPN 'huisregels' en daarom is door een andere moderator daar ingegrepen.

  • Ik heb van KPN zakelijk vorige week de zoveelste bevestiging ontvangen dat ik een zakelijke klant ben maar de moderator bij Zakelijk erkent de uitspraak van KPN Zakelijk niet. En op het consumenten forum weten ze alles beter.

  • Bij consumenten afdeling pakt men het op maar annuleert men monteurs afspraken of stuurt men bewust de verkeerde monteur, waardoor de opdracht niet naar de juiste afdeling doorgestuurd kan worden. Administratief luistert dat bij KPN namelijk heel nauw.

  • De vraag aan de moderator van KPN zakelijk of hij de totaal in de loop der jaren (schrik niet) EXTRA € 24.000,-- euro voor zakelijke acht-uur-oplossingsgarantie terugbetaalt krijg ik geen antwoord op.

  • Consument reageert ook niet of ik de voor deze service teveel betaalde € 24.000,-- euro teruggestort krijg en reageer enkele dagen niet (dat zou als represaille gezien kunnen worden).

  • Vervolgens ontkent men op het forum de conclusies van KPN monteurs en KPN technici en ligt het aan mij. Maar met behulp van diverse technisch goed onderlegde klanten op het forum is aangetoond wat de monteurs en technici van KPN al aangaven: het probleem zit centraal in de KPN computers. Vooral  @Babylonia en @wjb , maar ook anderen hebben als vrijwillig helpende klanten me ENORM geholpen, terwijl KPN het liet afweten.

  • De juiste monteur wordt nog steeds niet gestuurd. De juiste KPN afdeling is nog steeds niet benaderd.

  • Hier blijft man hangen in “u moet een tijd een andere Experiabox aan de glasvezel hangen”. De monteur wilde dat niet eens doen omdat hij dat onzinnig vond. De tweede monteur heeft dat voor de lieve vrede voor me gedaan, maar dat loste zoals voorspeld helemaal niets op.

  • Vragen van klanten hierover negeert de KPN moderator op het forum.

  • De oplossing van de moderator is alles opzeggen alsof je weg gaat als klant en dan alles opnieuw aanvragen. Ik sprak diverse ervaren KPN werknemer die me vroegen of ik gek ben om dat als mogelijke oplossing te zien omdat a) dat meestal tot altijd niets oplost en b) ik dan gegarandeerd weken zonder telefonie én zonder internet zit en c) wat ik hoorde juridisch het recht op een oplossing verspeel. Hun reactie: dit is gewoon op te lossen, zit in de centrale KPN computers fout en daar moet u een opdracht heen zien te krijgen. Gewoon nogmaals vragen!
    Dat blokkeert moderator @Vikash door het topic op slot te zetten= een reactie onmogelijk te maken en als opgelost te markeren.

  • Maar de moderator zegt het gisteren in een privé bericht (inclusief aan mij gerichte bedreiging) het zonder enige motivatie beter te weten dan ervaren KPN medewerkers, KPN monteurs en KPN docenten en technici.

  • Problemen worden verkeerd samengevat op het forum (wat men wist) en als ik aangeef dat het niet klopt krijg ik een grote mond terug. Maar de telefonie werkt niet. Zelfs de doorschakeling van een zakelijk nummer krijgt KPN nog steeds niet werkend, klanten krijgen regelmatig een gesproken boodschap dat de aansluiting niet bestaat of dat ze een duur informatienummer moeten bellen. In vijf weken tijd krijgt KPN die noodzakelijke doorschakeling van een telefoonnummer niet werkend. Zo een doorschakeling zit centraal in de KPN apparatuur: is dus puur een KPN probleem.

  • Ik heb twee van de meest belangrijke nummers nu tijdelijk even bij een andere aanbieder ondergebracht (dat eiste de KPN moderator). Maar daarvoor moesten drie aanvragen ingediend worden omdat ze steeds afgewezen werden. Vervolgens moet ik ondanks acht uur oplosgarantie daar nu acht dagen op wachten omdat KPN niet sneller werkt.

  • In de bevestigingsbrief kreeg ik de mededeling dat mijn internet opgezegd wordt (de SIP telefonie bij KPN zou dan als enige doorlopen). Dat is gecorrigeerd, hoewel de medewerker mij adviseerde dat over enkele weken nog eens te controleren. Je durft helemaal niet meer op vakantie op deze manier.

  • Wellicht is KPN EEN een oplossing maar hoe zit het daar met de acht uren oplossingsgarantie? Want bellen gaat daar met SIP codes zoals ik nu ook heb? Op het zakelijke forum is mijn vraag wat de acht uren oplossingsgarantie inhouden met de aan KPN EEN gekoppelde telefonie nu drie keer onbeantwoord weg gecensureerd. Twee keer met de publieke/ openbare mededeling dat ik geen zakelijke telefonie klant was. Onterechte, niet waar en geen enkele reden om geen reactie te geven, maar blijkbaar creëert men onderling 'sfeer' tegen klanten.

  • Ik krijg ondertussen nog gewoon facturen voor de vernielde ISDN telefonie, want ik zit immers nog in de uitstel regeling. Ondertussen krijg ik ook spookfacturen voor de nood-oplossing waardoor ik een fenomenale €419 euro voor een maand niet werkende telefonie in rekening gebracht krijg. Terwijl belkosten afgekocht waren en nog steeds afgekocht zijn.

 

Conclusie:
NIETS is momenteel opgelost.
Onterecht is het topic als opgelost en afgerond neergezet en wat heel opmerkelijk is: verder reageren geblokkeerd. Alsof de klant monddood gemaakt moet worden.

Wanneer komt KPN met oplossingsgerichte actie?
(en dan bedoelen we niet schiet de boodschapper dood dreigementen als dat ik geband wordt op het forum als ik nog eens durf te “beweren” dat een probleem nog niet opgelost is)

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +21

Hoi Dagobert. Ik begrijp dat het erg vervelend is dat jouw probleem nog niet verholpen is. Ik heb jouw bericht verplaatst naar jouw eerste topic. In dit inmiddels acht pagina's lange topic hebben we gezocht naar een oplossing. Uiteindelijk zijn mijn collega (zakelijk forum) en ik tot de conclusie gekomen dat de enige optie die over blijft is dat we je klantnummer opheffen en jouw nummers  porteren naar een nieuw zakelijk abonnement. 

Verder hebben we meerdere keren aangegeven dat het tegen de huisregels is om oude/nieuwe topic te kapen. Ondanks deze waarschuwingen zien we dat je blijft doorgaan om jouw verhaal te delen in andere topics. Dus zit er voor mij niets anders op dat jouw forum account te verwijderen. Ik vind erg jammer dat het op deze manier moet eindigen op het KPN Forum en hoop dat je via een andere weg alsnog een oplossing vindt.