Beantwoord

Doorschakeling vast KPN telefoonnummer


  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik heb een storing (lijn is dood door KPN geblunder) en probeer een vast nummer van KPN door te schakelen naar een ander vast nummer (niet van KPN).
Ik zat vijf uur aan de telefoon en werd van het kastje naar de muur doorverbonden en heb nog steeds geen oplossing. Hoe moeilijk kan het doorschakelen van een nummer zijn?

Mijn zakelijke lijn is keurig betaald en zonder enige aankondiging in een transitietraject (binnen KPN) er ineens uit gegooid: onbereikbaar dus. Daar moet dus met spoed een doorschakeling op naar een ander nummer van me (dat nummer werkt en is niet van KPN). Ik krijg steeds te horen dat iedere oplossing en zelfs doorschakelen van het nummer minstens drie weken gaat duren. Dat is onacceptabel.

Het is een zakelijk nummer met een bereikbaarheidsvereiste en er staat zakelijk op de KPN factuur. Het bedrijf is sinds vanochtend nu niet bereikbaar. Maar altijd als ik bel wordt ik vanwege een administratieve fout (die al 20 jaar niet aangepast kan worden door KPN) naar de privé afdeling doorverwezen. Privé aansluitingen kunnen via internet doorschakelen, ik niet want ik ben zakelijk. En daarom verwijst privé me weer naar zakelijk omdat ik volgens hun systeem ook niet bij privé hoor. Om gek van te worden!

De ervaren medewerkers komen er altijd uit, maar krijg die maar eens te pakken. Ik krijg de afgelopen vijf uur nu alleen jonge medewerkers aan de lijn die zeggen dat dit absoluut opgelost moet worden maar niet meer kunnen dan mij steeds doorverbinden naar een andere afdeling, die me weer doorverbindt met ….. Mij werd verzekerd dat men nu 24/7 bereikbaar via digitale media en ik naar huis kon om via de chat dit verder op te pakken, maar de zakelijke chat is maar tot 18:00 uur bereikbaar.

Ben je blij dat je bedrijf weer kan opstarten en dan krijg je zo een koude douche van KPN.
Hoe kom ik verder?

icon

Beste antwoord door Vikash van KPN 25 June 2020, 14:25

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

193 reacties

Net is een monteur geweest. De verkeerde!
Volgens bericht zou iemand komen die verstand heeft van SIP codes, gevolgd door zelfs een bericht dat de monteur hier de centrale correct zou komen inrichten. De monteur die kwam was echter van de consumenten afdeling en wist helemaal NIETS van de onderwerpen die spelen. Opdrachtformulering en probleemdefinitie in de monteursbon klopte totaal niet. Hij vroeg zich af waarom hij gestuurd was en niet iemand die meer hiervan af wist. Vooral een zakelijke monteur had volgens hem de telefoon doorschakeling ook zo in orde kunnen maken op hun laptop. Waarom de telefoon eerst twee keer moet over gaan voordat doorgeschakeld wordt (klanten denken dat we wel erg traag de telefoon opnemen); hij had geen idee hoe dat aan te pakken. Een Zakelijke markt monteur was beter geweest kreeg ik te horen want die hebben meer apparatuur en mogelijkheden en hadden diverse daken zo kunnen oplossen. Consumenten monteurs hebben die spullen niet en kunnen minder. Weer een vreselijke blunder dus van KPN.

Binnen de kennis en mogelijkheden die de man had heeft hij zijn best gedaan. Hij heeft een experiabox gekoppeld. Die had meerdere “monteur resets” nodig om iets te doen. Soms werkt de ene type experiabox wel en het andere type niet dus met één experiabox ben je er nog niet altijd. Dat lost het echter NIET op. @wjb en anderen schreven het al:  Het wel/niet een experiabox aansluiten als oorzaak dat een aanmelding ooit niet goed gegaan was kan naar ik begreep dus glansrijk definitief naar het rijk der fabelen verwezen worden.

De monteur zei dat hij in ons geval al lang over de rooie gegaan was. Dat hoorden we vorige week al van een andere monteur.

Het wordt nu door een andere afdeling opgepakt. (wordt vervolgd)

Tot nu toe lijkt KPN de toren van Babel, waarbij technische onzin afgewisseld wordt 40 jaar oude administratie-systemen die niet voldoen, men volstrekt onjuiste informatie doorgeeft, technische en administratieve zaken geen hulpmiddelen maar de baas zijn en problemen structureel niet naar de juiste afdeling doorgegeven worden. De juiste personen zaten nu niet op hun werkplek, maar komt het daar op de juiste wijze terecht en pakken die het vlot op?

En waar blijft de zakelijke afdeling bij een zakelijk telefoonabonnement met contractueel “acht uren oplosgarantie”? Na door mega blunders van KPN zelf veroorzaakte problemen?
Derde week met Storing!

Geamortiseerd hebben we ruim € 24.000 (vierentwintigduizend euro) EXTRA betaald ten opzichte van een consumenten abonnementje om correcte nakoming van afspraken, goede service en een ‘acht werkuren oplossingsgarantie’ bij problemen te hebben.

Krijgen we als oplossing die €24.000 teruggestort?
Want er is vast iemand die voor dat bedrag vrij vlot een werkende oplossing heeft.

 

En niemand bij KPN kan dat dan gewoon in de administratie even afronden?
Mijn God wat een knullig gedoe.

Reputatie 7

En waar blijft de zakelijke afdeling bij een zakelijk telefoonabonnement met contractueel “acht uren oplosgarantie”? Na door mega blunders van KPN zelf veroorzaakte problemen?
Derde week met Storing! 
 

Als je wilt dat de zakelijke afdeling hier naar gaat kijken dan zal je contact op moeten nemen met KPN zakelijk. Zakelijk en particulier zijn bij KPN strikt gescheiden.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het rampzalig wat hier gebeurt. Ik krijg het gevoel dat niemand weet of we hier nu te maken hebben met een zakelijk abonnement op particulier abonnement.

Ik begrijp dat de telefoonlijnen voorheen ondergebracht waren op een zakelijk ISDN abonnement maar omgezet zijn naar VoIP en toegevoegd zijn aan een particulier Internet abonnement. Hier moet dan correspondentie over zijn.

Ik zou wel eens definitief willen horen of die telefoonlijnen onder een zakelijk danwel particulier abonnement ondergebracht zijn.

@wjbHet is 100% een zakelijk telefonie abonnement. Ik licht je dat toe:

Zakelijk afgesloten (toen ging dat nog met een contract) en op de factuur staat overal zakelijk. Gewoon zakelijk dus, juridisch geen speld tussen te krijgen.

Begin vorig jaar is iemand van KPN uitgebreid uit gaan zoeken hoe het nu komt dat sommige onverlaten binnen KPN zakelijk bij problemen die afschuiven naar particulier. Uitkomst; daar is geen enkele reden of aanleiding voor, want het telefoon abonnement is zakelijk!

Toch doet KPN zakelijk erg absurd en naar als er problemen zijn. Daar is voor ons onderzoek naar gedaan. Dat komt volgens dat onderzoek omdat we oorspronkelijk als zakelijke klant ingevoerd zijn in een oeroud administratief systeem, die systemen worden dan aangehouden of halfslachtig geconverteerd naar nieuwe systemen. (Dat is een administratief probleem van KPN en niet ons probleem).
Daardoor hebben we een klantnummer dat niet 100% de HUIDIGE standaard opmaak van zakelijk heeft, maar ook niet de opmaak van particulier heeft. Gevolg is dat bij een storing je gemiddeld drie uur heen en weer verbonden wordt tussen zakelijk en particulier die vinden dat de andere afdeling het moet oplossen; en particulier is dan vaak degene die gewend is het afvoerputje van KPN te zijn en knapt het op. Maar dat is bij ons VOLLEDIG onterecht, want het is aan KPN zakelijk om het op te lossen.
Volgens KPN zou deze situatie hooguit nog een paar jaar duren en men daarom niet meer investeren in een nieuw computersysteem en ook geen aanpassingen meer willen doen in huidige administratieve systemen. Bij Particulier en Zakelijk zijn uitgebreide notities neergelegd door KPN hoe ze hier mee moeten omgaan en dat we een 100% zakelijk abonnement hebben. We hoefden ons geen zorgen te maken, het zou nu 100% helder zijn voor iedereen en geen discussies meer oproepen. Echter….. Het is dan ook uiterst gênant hoe KPN dit nu afwikkelt en hoe schaamteloos incorrect moderators dit op het forum zetten.
Nu geeft KPN zakelijk aan dat men bij iedere stap in zeer nauw contact staat met particulier. Zie hier: https://zakelijkforum.kpn.com/stel-uw-vraag-4/doorschakeling-vast-kpn-telefoonnummer-krijgt-kpn-niet-voor-elkaar-12117/index2.html?postid=26864#post26864

Dat het onbereikbaarheid probleem ontstond is ook puur miscommunicatie intern door KPN zakelijk en problemen niet oppakken.

Nu lees ik dat beweerd wordt dat de telefoonnummers (die nooit zoek waren) met moeite teruggehaald zijn, totaal anders dan mij medegedeeld was, de telefoonlijn was zoek, niet de nummers.
De nummers zijn nu als tijdelijke tussenoplossing even onder een particulier glasvezel abonnement gehangen. Anders kreeg men bij KPN geen doorschakeling van een telefoonnummer tot stand (werkt nog steeds niet goed). En een zakelijk alternatief zou als absoluut minimum acht weken duren, die tijd ben je dan volledig onbereikbaar. De oplossing die KPN aangeeft is nu dat men eerst de SIP’s en de doorschakeling werkend krijgt en dan als vervolgstap daarna gaat kijken onder welk product dat weer onder gebracht kan worden voor ons.

Van de toevoeging van de nummers aan dit internet abonnement is geen correspondentie, we hebben nog steeds als enige correspondentie voor telefonie een zakelijk abonnement voor vier telefoonnummers.

Wellicht dat @Rick S. nog even kan reageren want dat wordt hoog tijd.
Het wordt tijd dat KPN aan ‘een klant in nood’ en oplossingen gaat denken, ipv zinloze en onjuiste afleidingen of zich te vergraven in administratieve systemen.

Hoe kan het dat iedere budget-aanbieder werkende SIP codes (en soms zelfs nog een Trunk) kan aanbieden en groot telefonie bedrijf KPN dat in drie weken niet lukt en zelfs met ‘8 uur oplosgarantie’ in drie weken geen doorschakeling van een telefoonnummer op orde krijgt?

Je hebt inmiddels ook een klacht ingediend. Ik zal zorgen dat alle informatie bij de klachtbehandelaar terecht komt en ik hoop echt dat je daar een goede oplossing vindt.

Beste @Vikash , Ik begrijp uit je woorden dat je het heel naar vindt dat er nu een klacht ligt. Ik weet niet waarom jij je het bestaan van een klacht persoonlijk aantrekt. Gebruik het als middel om oplossingen te bespoedigen! Het werkt toch niet zo als Sjors zei dat wie terecht klaagt als klant een hak gezet wordt en hoe terechter de klacht hoe groter de hak?

Een klachtbehandelaar beoordeelt een klacht en kijkt of die gegrond is maar lost niets op. Daar zijn moderators voor. Ik verwacht daar nog steeds het nodige van.

Dat een oplossing volgens mijn berekening inmiddels langer dan acht werkuren duurt en dus een klacht oplevert is ongeacht de uitspraak nog geen oplossing. Onterecht gesoebat tussen Particulier of Zakelijk wie iets moet doen is ook een klacht. Maar dat afdoen als oplossing vindt ik merkwaardig. Daarmee is namelijk nog steeds niets gebeurd / opgelost.

Het lijkt zaak dat KPN nu met extra snelheid gaat werken aan oplossingen. Ik hoor dan ook graag over hoe de moderators tot een oplossing voor me gaan komen.

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @DagobertDuck Het is natuurlijk je goed recht om een klacht in te dienen: daar is een klachtenafdeling voor. Je kunt bij ons een klacht indienen, dat doe je bijvoorbeeld als je ergens met de klantenservice niet uit kunt komen of je hebt principiële bezwaren. Een klachtbehandelaar gaat vervolgens een laatste poging om tot een oplossing of oordeel te komen. Zo werkt het.

Er zijn nu al meerdere partijen een tijdlang met jouw probleem bezig. Nog een partij erbij betrekken maakt de situatie niet overzichtelijker. Daarom laten we de klachtenafdeling er naar kijken, nadat ze van ons alle informatie hebben gekregen.

Zoals ik al eerder aangaf zijn er twee opties. Je hebt aangegeven dat je voor optie 2 kiest en ik heb uitgezocht of ik jouw daarin verder kon helpen. Deze mogelijkheid is er niet en daarom blijft optie 1 over: jouw aansluiting opheffen en overzetten naar een zakelijk pakket. Dat voorkomt ook dit soort problemen in de toekomst. Zelf verwacht ik niet dat de klachtenafdeling een ander oplossing voor je heeft, maar ik hoop van wel natuurlijk.

 

 

Vierde storingsweek !

@Vikash Ik zie juist helemaal geen “nu al meerdere partijen een tijdlang met jouw probleem bezig”. Ik zie een “nu al meerdere weken storing” , onacceptabel en veroorzaakt door KPN, wat nooit had mogen gebeuren en contractueel binnen acht uur verholpen had moeten zijn; iets waar meerdere partijen inmiddels hard mee bezig zouden moeten zijn.
#klantperspectief

Reputatie 7
Badge +21

Vierde storingsweek !

@Vikash Ik zie juist helemaal geen “nu al meerdere partijen een tijdlang met jouw probleem bezig”. 

 

Deze case is hebben we inmiddels bij verschillende afdelingen neergelegd en er zijn al veel collega's betrokken geweest bij het zoeken naar een oplossing. Wellicht lijkt dit niet zo voor jou, maar we hebben er alles aan gedaan om dit probleem te verhelpen. De laatste monteur heeft aangegeven dat hij een ExperiaBox heeft aangesloten en dat daarop alles werkte. Ik begrijp dat het probleem (voor jou) nog niet verholpen is 

 

Er blijven daarom nu nog twee opties over: 

  • Of we heffen de aansluiting op en je gaat naar een regulier zakelijk pakket, waarbij alles werkt als het moet. Dus helemaal opnieuw beginnen, zoals het hoort.
  • Of we heffen de aansluiting kosteloos op wat jou de mogelijkheid geeft om bij een andere provider een passende oplossing te vinden.

     

     

 

 

Reputatie 7

@Vikash, Begrijp ik goed dat alle betrokken telefoonnummers wel werken via de Experia Box?

@DagobertDuck, Heb je voor die telefoonnummers wel of niet de SIP servicetool kunnen doorlopen?

Reputatie 7
Badge +21

@Vikash, Begrijp ik goed dat alle betrokken telefoonnummers wel werken via de Experia Box?

 @wjb De laatste monteur heeft (volgens mijn collega van de backoffice) een Experia Box aangesloten en daarop werkte alles zoals het zou moeten.

 

@Vikash, Begrijp ik goed dat alle betrokken telefoonnummers wel werken via de Experia Box?

 @wjb De laatste monteur heeft (volgens mijn collega van de backoffice) een Experia Box aangesloten en daarop werkte alles zoals het zou moeten.

@wjbIk was net aan het typen dat ik heel benieuwd ben welk antwoord je gaat krijgen. #Triest

Een experiabox loop niet soepel, niet elk type doet het en heeft meerdere harde monteur resets nodig om iets te doen. en dan alleen als er verder NIETS aan hangt behalve een experiabox. Een experiabox logt via de SIP codes in bij KPN, dus dan weet je al dat het vreselijk hapert en niet hetzelfde is.
Vervolgens moet ik volgens de KPN monteur bellen met KPN als ik via een ander nummer wil bellen/gebeld worden. Meestal is het nummer dan binnen twee dagen omgezet hoorde ik.
Het lukte de monteur NIET om de doorschakeling van het zakelijke nummer (noch een ander nummer) voor elkaar te krijgen.
Dus “werkte alles zoals het zou moeten”? Ik denk van niet.

En die “collega van de backoffice” heeft niet gezegd dat alles werkt, die is daar mee bezig. Hoe kan communicatie zo lopen?
Hier is zelfs nog een afdeling mee aan het werk gezet werd mij verzekerd. Of is die door dit soort bewust onjuiste communicatie weer op een verkeerd been gezet en daardoor daar niet mee aan de slag?
En waarom dringen de mededelingen van de technische experts niet tot moderators door? De monteurs hadden een heldere maar harde mening over moderators en dat is niet zo goed.

De SIP codes leverden veel hilariteit op. Die werken prima, behalve als je met mensen met een KPN abonnement wil bellen. Dat zou in de centrale KPN server fout zitten, maar ja als zakelijke klant had men een consumenten monteur gestuurd: dus de bon kan nom administratieve redenen niet rechtstreeks naar de juiste afdeling. De monteur zei dat bij dit soort problemen altijd een zakelijke monteur gestuurd wordt (ook bij consumenten) dus het is onduidelijk waarom dat ALWEER niet gebeurd is.

Vrije modem keuze zou niet bestaan want je hebt begreep ik een experiabox nodig, ook als je het andere KPN modem kiest. Het verbaast mij dat KPN ettelijke jaren na de nieuwe regelgeving bekend werd en in werking trad voor de vrije apparatuur keuze daar nu nog steeds niet klaar voor is.

Ik heb alle SIP’s inderdaad via de standaard SIP servicetool aangevraagd. Of dat dezelfde link is kan ik zo snel niet zien @wjb Als ik die namelijk aan klik zie ik namelijk ironisch genoeg in rode letters dat KPN momenteel een storing heeft.

Ik begrijp niet dat geen nieuw SIP’s aangemaakt/ aangevraagd kunnen worden, een grote kans bestaat dat dan namelijk het probleem opgelost kan zijn. Dat daarvoor een abonnement eerst opgezegd en opnieuw aangevraagd moet worden is onbegrijpelijk. En je telefoonnummer kan je dan ook nog kwijt zijn.

Alles opheffen en opnieuw aanvragen geeft geen garanties dat het daarna werkt (de centrale KPN server probleem), behalve dat we dan minimaal acht weken volledig zonder telefoon én internet zitten. en wie weet kan je dan de eerste maand geen SIP aanvragen zoals @MennoG78 in < dit topic > ontdekte.

Tijd dat iemand van KPN hier eens serieus in duikt.
Als zakelijke klant met 8 uur oplosgarantie in de vierde storing week; ook een consument zou dat inmiddels verwachten.

@wjb Ik ben benieuwd of je wat kan met de antwoorden over dat de nummers niet allemaal werken achter de experiabox en de servicetool?

@Kpn Komt er nog wat actie? Of is het inderdaad zo dat als het zo slecht loopt dat het klachtwaardig wordt iedereen je laat stikken, zoals een ander forumlid al waarschuwde dat bij KPN gebruikelijk zou zijn.

Niets is opgelost...
Waar blijven de nieuwe SIP codes?
Wel ontving ik een factuur voor een maand niet kunnen bellen van een slordige 290 euro deze maand. Voor iets wat niet werkt terwijl belkosten in Nederland volledig afgekocht zijn.
En dat met een zakelijk contract met acht werkuren oplosgarantie.

De €24.000 euro voor betaalde maar nooit genoten zakelijke service?

Reputatie 7

Ik begrijp niet dat geen nieuw SIP’s aangemaakt/ aangevraagd kunnen worden, een grote kans bestaat dat dan namelijk het probleem opgelost kan zijn. Dat daarvoor een abonnement eerst opgezegd en opnieuw aangevraagd moet worden is onbegrijpelijk. En je telefoonnummer kan je dan ook nog kwijt zijn.

Een SIP account is gekoppeld aan het telefoonnummer en staat vast. Deze zal niet wijzigen.

Het enige dat gewijzigd kan worden is het wachtwoord voor dat SIP account en dat kan alleen via die SIP servicetool. Voor het gebruik van die servicetool zal je echter wel thuis moeten zijn en zal er geen "order" meer open moeten staan.

 

Ik vraag me ook af of het probleem in de SIP connectie zelf gezocht moet worden.

Je geeft immers aan dat alles goed werkt bij telefoontjes richting providers anders dan het vaste telefoonnet van KPN. Alleen bij telefoontjes naar of van vaste telefoonnummers die bij KPN zijn ondergebracht gaat het fout. Dat klopt toch wat ik zeg of niet?

 

Over hoeveel telefoonnummers gaat het eigenlijk?

@wjb  Ik kan zowel in als uitgaand niet bellen met vaste én mobiele nummers van KPN.
Ik belde iemand die ik ook niet kon bereiken, die zat bij een provider die zegt in grote letters: bij ons betaalt u minder maar belt u gewoon via het netwerk van KPN.
Ik kan dus blijkbaar niemand bellen die bij KPN zit. Bij andere providers heb ik als KPN abonnee met een KPN SIP geen probleem.

Als ik dit zo hoor dan ontstaat er voor je het weet als de administratieve procedure verkeerd gaat een nachtmerrie van nog een maand geen telefonie?
Is dat KPN anno 2020?
Dat kan toch niet? Hoe komt 8 werkuren oplosgarantie dan tot stand? Of is dat een dure fata morgana?

De bereikbaarheids- en omzetschade is al fors. Ik verwacht dat KPN nu eens wat doet.
(in plaats van stil zitten en onnozel gepeperde rekeningen te sturen)

@wjbIk zie net dat je nog wat toevoegde.
Het gaat om vier telefoonnummers. Drie nummers heb ik nu SIP’s van.
De vierde maakt het nummer niet zo veel van uit dus daar heb ik nu nog geen SIP van, die volgt nog zoals besproken met en toegezegd door KPN.
Maar echt bruikbaar is niets, zelfs de doorschakeling hapert.

Reputatie 7

Het gaat om vier telefoonnummers. 

@Vikash, Als het om vier nummers gaat, hoe kan een monteur dan zeggen dat alles werkt zoals het hoort met die Experia Box want naar mijn weten kunnen er maximaal twee telefoonnummers op een Experia Box geconfigureerd worden.

 

Reputatie 7
Badge +21

@wjb Je kan op vier nummers bereikbaar zijn en met twee nummers uitgaand bellen (voor elke poort een uitgaand nummer).

Standaard instelling:
o     Het 1e nummer wordt voor inkomend en uitgaand verkeer gekoppeld aan poort 1.
o     Het 2e nummer wordt voor inkomend en uitgaand verkeer gekoppeld aan poort 2.
o     Het 3e nummer wordt voor inkomend verkeer gekoppeld aan poort 1.
o     Het 4e nummer wordt voor inkomend verkeer gekoppeld aan poort 1. 

Een klant (of monteur) kan dit wijzigen in de webinterface op het modem.  

Reputatie 7

Helder @Vikash.

 

@DagobertDuck, mag ik je vragen om puur als test de Experia Box even aan te sluiten en met een daarop aangesloten telefoon een ander "KPN nummer" te bellen.

Werkt dat wel?

Nee dat werkt niet.
Dat heeft de monteur al uitgelegd als je een ander nummer wil gebruiken dan moet je KPN bellen om een ander nummer in de experiabox te zetten. En dat duurt twee dagen om om te zetten.
En hoe splits je de nummers dan uit? Een DDI code zit alleen bij een trunk, die KPN me niet levert, KPN levert SIP’s en een analoge telefoon kan geen trunk-DDI’s aan. Daarvoor heb je een DDI capabele centrale nodig.
Zelfs de doorschakeling werkt niet. Kon de monteur ook niet goed krijgen.
Zo kunnen we nog even door gaan.
En hoe dan ook, Vikash zegt het zelf al: bellen kan je niet op je nummers.

En dan zijn er ook nog experia boxen met maar één telefoon poort.

Bij acht uren oplosgarantie hoort een reactie van KPN geen dagen te duren: en een oplossing te bieden en geen flauwekul.

@Vikash zit ons dus in de maling te nemen.
Hier moeten gewoon nieuwe SIP’s komen. En de administratieve ramp moet opgelost worden, waarom reageert @Vikash én KPNzakelijk daar niet op?

Zo wordt je als KPN klant toch compleet in de maling genomen.
Dit is gemene spelletjes spelen met een klant.
Je bedrijf is straks kapot en financieel wordt je blijkbaar ook al uitgekleed door KPN.

Dit kan toch niet waar zijn KPN?
 

Reputatie 7

Nee dat werkt niet.
Dat heeft de monteur al uitgelegd als je een ander nummer wil gebruiken dan moet je KPN bellen om een ander nummer in de experiabox te zetten. 

Dus de monteur geeft aan dat via de Experia Box alles naar behoren werkt maar precies hetgeen waar alles om te doen is werkt niet via de Experia Box?

Ik begin steeds minder te begrijpen van de communicatie vanuit KPN. @Vikash?

 

Hier moeten gewoon nieuwe SIP’s komen. 

Nee, daar zit het probleem niet, die SIPs die zijn er al en die werken ook immers je hebt ze gebruiken op die Grandstream HT802 om te bellen met telefoonnummers buiten het KPN netwerk.

Reputatie 7
Badge +21

@DagobertDuck Ik heb uitgelegd hoe dit probleem is ontstaan, waar het vandaan het komt en hoe het zit met jouw abonnementsvorm.

De oorzaak van dit probleem ligt in het verleden. Er is via een omweg het één en ander voor elkaar gebracht en je bent geinformeerd over de mogelijke moeilijkheden die zouden kunnen onstaan. Mede als gevolg daarvan is de situatie heel onduidelijk geworden en vooral heel erg moeilijk op te lossen. Dit is je ook door de collega's van de zakelijke markt verteld.

De enige optie die we nog hebben is je klantnummer opheffen en nieuwe order starten. Als we jouw nummer porteren naar een nieuw zakelijk abonnement kunnen we deze situatie oplossen. Je geeft in het topic aan dat je een zakelijk abonnement afneemt. Dat is niet het geval, zoals eerder uitgelegd. Als we deze oplossing kiezen heb je dat wel en ben je van alle onduidelijkheid af.

Ik neem je niet in de maling. Ik heb meer dan mij best gedaan, maar we gaan hier volgens mij niet meer uitkomen. Er liep een klacht via de klachtenafdeling. Ik zie dat jullie er daar ook niet uit zijn gekomen. Daarom dit aanbod: als je de omzetting naar het zakelijk abonnement wilt kunnen we dat voor jou in orde maken of we heffen de aansluiting kosteloos op wat jou de mogelijkheid geeft om bij een andere provider een passende oplossing te vinden en anders sluit ik hierbij het topic.

Reputatie 7

 Je geeft in het topic aan dat je een zakelijk abonnement afneemt. Dat is niet het geval, ...

Hoe kan het dan dat @DagobertDuck een rekening krijgt van €290,- of zijn dat €8,- voor de vier telefoonnummers en €282,- aan gesprekskosten?

Reputatie 7
Badge +21

 Je geeft in het topic aan dat je een zakelijk abonnement afneemt. Dat is niet het geval, ...

Hoe kan het dan dat @DagobertDuck een rekening krijgt van €290,- of zijn dat €8,- voor de vier telefoonnummers en €282,- aan gesprekskosten?

Het (zakelijke) ISDN abonnement is opgeheven, dit heeft te maken met de uitfasering van ISDN. De telefoonnummer zijn nu gekoppeld aan het Internet abonnement, dat al werd afgenomen op het adres. Dat betekent dat er in de volgende periode (let op, dit zijn 2 maandelijkse facturen) een slotfactuur wordt verstuurd met een verrekening van de abonnementskosten vanaf het moment van afsluiten.

Reputatie 7

 Je geeft in het topic aan dat je een zakelijk abonnement afneemt. Dat is niet het geval, ...

Hoe kan het dan dat @DagobertDuck een rekening krijgt van €290,- of zijn dat €8,- voor de vier telefoonnummers en €282,- aan gesprekskosten?

Het (zakelijke) ISDN abonnement is opgeheven, dit heeft te maken met de uitfasering van ISDN. De telefoonnummer zijn nu gekoppeld aan het Internet abonnement, dat al werd afgenomen op het adres. Dat betekent dat er in de volgende periode (let op, dit zijn 2 maandelijkse facturen) een slotfactuur wordt verstuurd met een verrekening van de abonnementskosten vanaf het moment van afsluiten.

Dat snap ik allemaal @Vikash, maar dat brengt ons ook direct weer terug bij het openingsbreicht van dit topic waarin @DagobertDuck het onderstaande aangeeft.

Mijn zakelijke lijn is keurig betaald en zonder enige aankondiging in een transitietraject (binnen KPN) er ineens uit gegooid: onbereikbaar dus. 

Het kan dus formeel best zijn de huidige situatie volledig onder een consumenten contract valt maar daarmee is KPN mijns inziens nog niet ontslagen van haar verplichting om de transitie tot een goed einde te brengen. Ik denk dat die transitie gewoon onder de leveringscondities van het zakelijke contract valt waarbij de 8 werkuren oplosgarantie dus ook gewoon van kracht is.

 

Ik kan me de frustratie van @DagobertDuck dan ook prima voorstellen en moet zeggen dat ik me heel goed kan vinden in zijn eis om nu met een oplossing te komen.

Reputatie 7
Badge +21

Ik kan me de frustratie van @DagobertDuck dan ook prima voorstellen en moet zeggen dat ik me heel goed kan vinden in zijn eis om nu met een oplossing te komen.

Ik kan mij de frustratie van @DagobertDuck ook heel goed voorstellen en heb daarom de afgelopen weken meer dan mijn best gedaan om dit probleem zelf op te lossen. Ik had graag een oplossing geboden en baal ervan dat het niet gelukt is. Er blijven nu nog twee opties over en de keuze ligt nu bij DagobertDuck.