Beantwoord

Internet in de avond extreem traag, hoge ping

  • 15 December 2022
  • 126 reacties
  • 3403 keer bekeken

Sinds deze week is het internet in de avond uren echt enorm traag geworden. 

Zowel gisteren als vandaag snelheden rond de 5mbit/sec download en een ping van 1000-2000ms. 

speedtest vanaf mijn PC met bedraad internet: 

 

Wij zitten (helaas voor het internet) in het buitengebied. Ik heb dus een xDSL verbinding. De experia V10 box en een 4g ondersteuning. Sinds de upgrade met de 4g router haalde ik normaal gesproken acceptabele snelheden van ~40mbit en een lage ping. De huidige snelheid + ping maakt het gebruik van internet nagenoeg onmogelijk, echter het servicetool zegt dat mijn verbinding in orde is. Het herstarten van de router e.d. heeft geen effect. ‘s avonds na 23:00 is de snelheid wel weer acceptabel. 

De ping vanaf mijn computer naar de router is wel snel (0ms) dus ik ben er vrij zeker van dat het probleem niet aan mijn kant zit. 

 

Is dit een herkenbaar probleem en valt er iets aan te doen? Is het misschien de 4g router die niet meer meedoet? Kan ik controleren wanneer deze bijspringt? 

 

icon

Beste antwoord door Shyrin van KPN 19 December 2022, 18:09

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

126 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Het heeft zeker onze urgentie.
Er zijn aanpassingen gedaan op een server en de verwachting is dat dit de snelheidsproblemen verhelpt. Vanavond wordt dat extra gemonitord. 

Eventuele updates plaatsen wij in het onderstaande storingstopic:


Plaatsen wij onze updates hier, dan kan het zijn dat de berichten over het hoofd worden gezien.
Uiteraard kan er gereageerd worden in het storingstopic: we vernemen het heel graag als jullie deze problemen nu nog ervaren.