Beantwoord

Internet in de avond extreem traag, hoge ping

  • 15 December 2022
  • 126 reacties
  • 3403 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

126 reacties

Reputatie 7
Badge +7

rond 17u, de ping latency loopt alweer op. ping 202 ms. kpn doet er niet zo veel mee lijkt het.

Ja, hier ook alweer 220 ms. latency.

Vierde avond op rij. Niet te geloven. KPN onwaardig om dit landelijke probleem zonder terugkoppeling naar de gebruikers maar te laten voortduren.

 

 

Ja hoor, ook hier bij Amsterdam, is het internet weer traag.

Maandag toch maar bellen en anders radar of een andere consumenten organisatie op de hoogte brengen van deze wanprestatie.

Reputatie 7
Badge +7

Ja hoor, ook hier bij Amsterdam, is het internet weer traag.

Maandag toch maar bellen en anders radar of een andere consumenten organisatie op de hoogte brengen van deze wanprestatie.

Tja, ik zie het nog even aan. Maar als dit nog dagen zo blijft dan ben ik geen KPN klant meer. Vier dagen een landelijk probleem zonder enige terugkoppeling. Beroerd.

Badge +19

Ja hoor, ook hier bij Amsterdam, is het internet weer traag.

Maandag toch maar bellen en anders radar of een andere consumenten organisatie op de hoogte brengen van deze wanprestatie.

Tja, ik zie het nog even aan. Maar als dit nog dagen zo blijft dan ben ik geen KPN klant meer. Vier dagen een landelijk probleem zonder enige terugkoppeling. Beroerd.

Dan ben jij over een maand geen klant meer.....

Reputatie 7
Badge +7

Ja hoor, ook hier bij Amsterdam, is het internet weer traag.

Maandag toch maar bellen en anders radar of een andere consumenten organisatie op de hoogte brengen van deze wanprestatie.

Tja, ik zie het nog even aan. Maar als dit nog dagen zo blijft dan ben ik geen KPN klant meer. Vier dagen een landelijk probleem zonder enige terugkoppeling. Beroerd.

Dan ben jij over een maand geen klant meer.....

Mag toch hopen dat dit geen maand gaat duren…

Ja hoor, ook hier bij Amsterdam, is het internet weer traag.

Maandag toch maar bellen en anders radar of een andere consumenten organisatie op de hoogte brengen van deze wanprestatie.

Tja, ik zie het nog even aan. Maar als dit nog dagen zo blijft dan ben ik geen KPN klant meer. Vier dagen een landelijk probleem zonder enige terugkoppeling. Beroerd.

Hier ligt alleen adsl. Geen andere provider. Ben dus afhankelijk van KPN.

Reputatie 7
Badge +7

620 ms.

 

Reputatie 7
Badge +7

Wellicht helpt het om hier in ieder geval te melden dat je storing hebt op vast internet:

https://allestoringen.nl/storing/kpn/

en hier:

https://www.klacht.nl

zoals deze:

https://www.klacht.nl/kpn/klacht/al-vier-dagen-landelijke-internet-storing-geen-zicht-op-oplossing/

Afgezien van @Marcia_ geen enkele moderator hier of andere KPN’er die reageert. Schande.

Reputatie 7
Badge +7

19:10 uur, latency 1220 ms.

Dus elke TCP request naar een webpagina kost 1.2 seconde. Streamen onmogelijk.

Reputatie 2

Hier gaat de ping naar 700 en upload zakt onder de 0.5 mbit dus over een paar uur gaat de ping weer richting de 2000 en upload 0.1/0.2 mbit als de voorgaande avonden een indicatie zijn. Ik verwacht eerlijk gezegd niet zoveel van KPN wat het oplossen van dit soort problemen, met enige urgentie, betreft. De mensen die hier last van hebben (buitengebied) kunnen vaak toch niet overstappen en je bent tegenwoordig afhankelijk van een goed werkend en snel internet, zeker met schoolgaande kinderen. Die 4g booster is de troefkaart van KPN. Ik kan zelf geen kant op.

Het zal best een ingewikkeld probleem zijn, als ze na het weekend weer aan de slag gaan worden we misschien wat wijzer.

Reputatie 7
Badge +7

Ik verwacht eerlijk gezegd niet zoveel van KPN wat het oplossen van dit soort problemen, met enige urgentie, betreft.

Tja, ik verwacht juist wel urgentie. Misschien niet direct in de ongetwijfeld complexe technische oplossing, maar wel in de erkenning dat er een probleem is. En in communicatie over de voortgang. In elk marketing boek te vinden; blijf communiceren met je klanten, heus ze hebben begrip als er iets niet goed gaat. Juist bij niet communiceren vervliegt de loyaliteit. Je klanten laten gaarkoken is echt geen goed idee.

Reputatie 7

@Ernst-Jan en @Harry9, Wat voor een Internetaansluiting hebben jullie, VDSL, Glasvezel AON of Glasvezel XGS-PON? En welke snelheid?

Zelf heb ik glasvezel AON aansluiting van 200Mbps en ervaar deze problematiek niet.

 

Edit: Oeps niet goed genoeg gelezen het gaat dus over SIB aansluitingen.

Reputatie 2

Dat ben ik met je eens Ernt-Jan, communicatie naar de klant is het allerbelangrijkste. Maar we hebben het over KPN en daar staan de afdelingen marketing en factureren boven die van communicatie.

 

Wjb, ik zit op een ptt koperlijntje van net na de oorlog. Er hier hier een stuk vernieuwd aan de weg en dat nam de monteur mee voor het museum. Er is hier niks anders. Met mazzel haal ik 4mbit down en 0.5mbit up. De 4g booster moet het doen hier.

Reputatie 7
Badge +7

Redactie van nu.nl ingelicht:

—-

L.S.

Nieuwswaardig wellicht…

Al vier dagen op een rij laat KPN zonder enige communicatie haar klanten tussen 17:30 en 23:30 uur zonder werkbaar internet in de kou staan.

KPN heeft voor gebruikers in het buitengebied - waar vaak snel internet schaars is - een dienst waar het langzame internet via de oude telefoonlijn uitgebreid wordt met een 4G verbinding, de Snel Internet BuitenGebied dienst (SIBG).

Sinds afgelopen woensdag, nu al 4 avonden dus, ervaren deze gebruikers onwerkbaar internet. De snelheid loopt terug tot nul.

Hierover komen meldingen uit het hele land, zie:

https://forum.kpn.com/internet-9/internet-in-de-avond-extreem-traag-hoge-ping-580637

KPN reageert niet op al deze berichten. Dat mensen geen TV of internet hebben lijkt ze niet te interesseren. Een landelijk probleem notabene!

Wellicht als nu.nl een bericht zou plaatsen komt er schot in?

Met vriendelijke groet,

Ernst J. Oud

—-

 

Reputatie 7
Badge +7

@Ernst-Jan en @Harry9, Wat voor een Internetaansluiting hebben jullie, VDSL, Glasvezel AON of Glasvezel XGS-PON? En welke snelheid?

Zelf heb ik glasvezel AON aansluiting van 200Mbps en ervaar deze problematiek niet.

 

VDSL met multipath TCP 4G, de SIBG dienst. Waarbij de schamele VDSL snelheid conform de EU eis opgekrikt wordt tot boven de 25 Mbps. En die dienst is nu al vier avonden tussen 17:30 en 23:30 landelijk stuk, defect, kaput.

En KPN blijft stil. Bij een landelijk probleem. Schande.

Badge +19

@Ernst-Jan overdrijf je niet een beetje??🤔

Reputatie 7
Badge +7

@Ernst-Jan overdrijf je niet een beetje??🤔

Don’t shoot the messenger.

Reputatie 2

De speedtest van 20:00 uur

 

Ook hier voor de 4e avond op rij hetzelfde.

Ook hier ligt alleen ADSL, ben dus volledig afhankelijk van KPN. 

Was er maar zo iets als draadloos internet om het buiten gebied dekkend te maken. 🤔

Mischien ook eens handig om in kaart te brengen waar deze problemen zich in Nederland voordoen.

 

Ik heb dit probleem dus vanavond alweer sinds 17:00 uur. Traag internet en een ping van 958ms.

 

Kom op KPN, los het op, en communiceer met de klanten. Of moeten we nou echt de consumentenbond of de media in gaan schakelen??

 

 

ja wederom drama.

beeld van circa 20u30 in helvoirt buitengebied, normaliter dus 20-40ms ping, 70-80mb download, tot 20mb upload en 5 ms jitter. gaat fantastisch zo.

 

Reputatie 7
Badge +17

Ik snap dat jullie graag weer normaal van internet gebruik willen maken. Wij zijn bezig om het op te lossen. We hebben de verzamelde voorbeelden doorgezet naar de juiste partij. 

Die onderzoeken wat er aan de hand is en lossen het op zodra duidelijk is wat er stuk is. 

Verder lezen wij ieder bericht. We reageren niet op ieder bericht. Wel nemen we de storing serieus en laten we het hier weten zodra er meer informatie is. 

Hier ook precies hetzelfde probleem sinds woensdag. Grofweg tussen 17:00 en 23:00 onbruikbaar internet. Woon in het buitengebied van Schoonebeek, Drenthe. Wij zijn voorlopig nog afhankelijk van het 4G modem (Glasvezel is onderweg...).

Schrijf mij ook maar bij, ook ik heb internet in het “buitengebied” met 4G modem als ondersteuning en sinds 3 a 4 dagen in de avond extreem lange ping tijd >1100 ms en lage download snelheid van <7Mb/s.

Het schijnt een taai probleem te zijn….

 

 

Hier ook sinds woensdag s avonds geen internet. De hele straat niet. Nabij Grootegast Groningen. KPN gebeld en die geven doodleuk aan dat er toch overal glasvezel zou moeten liggen in de provincie Groningen?! Dat hebben we nou juist niet. Maar daardoor krijg ik wel het gevoel dat KPN van ons af wil.