Beantwoord

Kan mijn Experia Box V10A niet benaderen.. certificaat is 3/7/20 verlopen

  • 3 July 2020
  • 298 reacties
  • 19907 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

298 reacties

Reputatie 7

Ik vind het ongelooflijk dat KPN niet in staat is om binnen een dag een SSL certificaat te vernieuwen. Ondertussen zijn we al bijna twee weken verder en nog steeds is het niet gelukt.

Hier moet haast wel een architectonische blunder achter schuilen waarbij het wellicht zo is dat het SSL certificaat alleen te vervangen is met een firmware update.

Voor Chrome op de MAC. Dit even in een terminal plakken

 

/Applications/Google\ Chrome.app/Contents/MacOS/Google\ Chrome --ignore-certificate-errors &> /dev/null &

 

Ik vind het een blamage voor een instituut als KPN dat zij dit over zich heeft afgeroepen. Wat een aanfluiting, zoiets simpels als je veiligheid op orde hebben. Geeft te denken over de staat van het geheel.

Reputatie 4
Badge +1

Het zou de @KPN sieren om met een status update te komen en dan niet zo een dat er aan wordt gewerkt. Dat er workarounds zijn om de V10A te benaderen weten we.

Een update met een verklaring waarom het zo lang duurt en een schatting wanneer het is opgelost.

Het is te stil van KPN zijde en dat bevestigt mijn vermoeden dat er iets grondig mis is, er is meer aan de hand dan een verlopen certificaat.

Reputatie 7

Het is te stil van KPN zijde en dat bevestigt mijn vermoeden dat er iets grondig mis is, er is meer aan de hand dan een verlopen certificaat.

Nee, het is echt puur een verlopen SSL certificaat wat hier debet aan is. Ik denk echter dat KPN een compleet nieuwe firmware moet uitrollen om dit SSL certificaat op de Experia Box te krijgen en als dat zo is dan hebben ze daar een architectonische blunder begaan.

Inderdaad 

Ook ik baal als een stekker dat ik er niet in kan. Ook mijn chromebook kan ik niet verzetten naar een andere datum. Had zelf ook al iets erop gezet, en dan krijg je een reactie van iemand of ik net doe of ze dit expres doen bij kpn. Nou sorry hoor maar voor zo.n groot bedrijf dat al weken van te voren was gewaarschuwd dat de licentie zou verlopen is dit een grote fout. De eerste dag kon ik er nog wel in met een oude laptop. Helaas ging dat ook de 2de dag niet meer naar het terugzetten van de datum . En dan voor de personen die zeggen ja een storing kan voorkomen en ze doen dit niet expres. Ik betaal meer dan € 100 pm aan kpn voor internet ,tv en mobiel Dan mag ik toch wel verwachten dat ik dan ook producten krijg die werken. Want niet alleen kan ik  niet meer dingen veranderen Maar ook naar de update zegt mijn decorder van de tv steeds dat ik hem aan moet zetten terwijl hij aan staat of hij zegt dat de kabels niet goed aan gesloten zijn . Mijn iternetverbinding  op mijn chromebook is niet meer constant die gaat steeds van sterk signaal naar zwak signaal  En dan vraag ik me af hoe vaak moet ik alles blijven resetten .

Dus kpn kom op met je oplossing en anders compenseer dit ongemak

Bij het inloggen op mijn modem krijg ik onderstaande melding.

 

Your connection is not private

Attackers might be trying to steal your information from mijnmodem.kpn (for example, passwords, messages or credit cards). Learn more

NET::ERR_CERT_DATE_INVALID

 

Na telefonisch contact schijnt het zo te zijn dat dit te maken heeft met het certificaat probleem wat op dit forum beschreven wordt. Er schijnt nog geen eind datum bekend te zijn wanneer dit geupdate wordt en we weer kunnen inloggen. 

Reputatie 2

Microsoft Edge (Chromium-versie) heeft hetzelfde probleem. Inloggen lukt niet. Op Internet Explorer wel. Zoals te zien in de afbeelding heeft het te maken met de verbinding. Hoogstwaarschijnlijk een certificaat die aan de kant van KPN geupdate dient te worden.

 

Reputatie 7

Hallo! Goed en slecht nieuws. Goed nieuws is: het nieuwe certificaat is getest en goed bevonden. De firmware moet nu vrijgegeven worden en dan nog door acceptatie. Als dat goed gaat kan het naar alle klanten worden uitgerold. Slechte nieuws is: helaas nog geen datum bekend. Als we meer informatie hebben komen we weer met een update! 


Kijk hier hoe je nu kunt inloggen op de Experiabox V10a 

Reputatie 7

Goed en slecht nieuws. Goed nieuws is: het nieuwe certificaat is getest en goed bevonden. De firmware moet nu vrijgegeven worden en dan nog door acceptatie. Als dat goed gaat kan het naar alle klanten worden uitgerold. Slechte nieuws is: helaas nog geen datum bekend. 

Voila,

Ik denk echter dat KPN een compleet nieuwe firmware moet uitrollen om dit SSL certificaat op de Experia Box te krijgen en als dat zo is dan hebben ze daar een architectonische blunder begaan.

En dan zie je direct waarom dat een architectonische blunder is ... de doorlooptijd is daardoor namelijk weken te hoog. Het vervangen van een SSL certificaat zou een kwestie van minuten moeten zijn, niet van weken.

Ik snap sowieso niet waarom het IP adres tegenwoordig redirect naar een domein. Je maakt lokaal verbinding met het modem, waarom is daar een https verbinding voor nodig? Ik leek net een issue met DNS te hebben, normaal kun je dan even connected naar je modem om daar de DNS server te vervangen. Leuk bijeffect, dat gaat dus niet meer als je modem forward naar een domein… Zonder DNS geen toegang tot je modem. Super fijn.

De V10A is echt aan alle kanten doffe ellende. IPv6 was tijden lang niet beschikbaar en wordt vervolgens toegevoegd zonder enige firewall waardoor alle klanten exposed zijn. Cut your losses. Tijd om dit onding voor alle klanten te gaan vervangen met iets wat wel werkt.

Wie heeft trouwens die term “ architectonische blunder “ verzonnen? Gewoon “Blunder” of “Dom” lijkt mij genoeg, gebruik dat dan!.

Ik blijf wachten… maand na maand na …

En hoe zit het met de (vaste) telefoon ? Ik heb al diverse verbindingen gehad met “chipzakjes” (kraken die alleen maar erger werden) - ook modem (of een ***telefoon)?

Start een browser zoals Internet Explorer, Chrome of Firefox en ga naar http://192.168.2.254

 

Ja zo deed ik dat steeds maar nu opeens krijg ik een melding

Geen verbinding gemaakt: mogelijk beveiligingsprobleem

Firefox heeft een probleem gedetecteerd en is niet doorgegaan naar mijnmodem.kpn. Of de website is onjuist geconfigureerd, of uw computerklok is op de verkeerde tijd ingesteld.

Waarschijnlijk is het certificaat van de website verlopen, waardoor Firefox geen beveiligde verbinding kan maken.

 

Wat is hier aan de hand? Ik doe niets ongewoons.

 

Admin: bericht (+ reacties) verplaatst naar verzameltopic

Reputatie 7
Badge +24

Klopt. Bekend probleem. Er word aan gewerkt. 

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @theo345 volg dit centrale topic (klik hier) voor de voortgang.

Laatste melding van KPN in dat topic staat hier

Ook ik heb al een behoorlijke tijd hetzelfde probleem. Het internet van KPN werkt best aardig, maar ik begin nu te twijfelen of ik er verstandig aan heb gedaan om bij Tweak weg te gaan (ivm geneuzel met digitale tv kanalen). De hardware die ik van Tweak had werkte tenminste naar behoren.. Morgen ook maar even een call aan laten maken bij de KPN servicedesk.

Hallo! Goed en slecht nieuws. Goed nieuws is: het nieuwe certificaat is getest en goed bevonden. De firmware moet nu vrijgegeven worden en dan nog door acceptatie. Als dat goed gaat kan het naar alle klanten worden uitgerold. Slechte nieuws is: helaas nog geen datum bekend. Als we meer informatie hebben komen we weer met een update! 


Kijk hier hoe je nu kunt inloggen op de Experiabox V10a 


Helaas is dit dus niet mogelijk met FireFox.

Daarnaast vind ik het wel schandalig lang duren. We zijn ondertussen 2,5 week verder voor iets wat gewoon voorkomen had kunnen worden. Daarnaast vraag ik me ook af wat het nut ervan is om zo'n certificaat te forceren, dit gezien het toch om een intern netwerk gaat.

 

Is er al een verwachte datum van deze oplossing ondertussen?

Ohoh KPN toch,

En jullie moeten de veiligheid waarborgen voor de systemen, blijkt dat het word onderhouden door een groep ingehuurde studenten of beginners of anderzins niet gekwalificeerd personeel. Onkundig dat staat in ieder geval vast. 

Misschien kunnen jullie bij XS4all aankloppen.

Ik zou me schamen als ik hier de manager van was. de accountable rootcause.

Reputatie 4
Badge +2

Hallo,

Sinds een paar dagen kan ik niet meer inloggen op mijn modem sterker nog hij doet helemaal niks als ik via de link wil inloggen. De pagina kan niet worden geladen. Ik heb van alles al geprobeerd.. van resetten naar de webbrowser leeg maken niks doet het. Ook kan ik als enige bijna geen gebruik maken van de WiFi verbinding en andere wel (snelheid is stabiel bij de andere in huis). 
 

Heeft iemand hier ervaring mee en weet een oplossing? Wil namelijk graag kunnen inloggen op de modem zodat ik wat dingen kan veranderen.

Hallo,

Sinds een paar dagen kan ik niet meer inloggen op mijn modem sterker nog hij doet helemaal niks als ik via de link wil inloggen. [..]
 

Heeft iemand hier ervaring mee en weet een oplossing? Wil namelijk graag kunnen inloggen op de modem zodat ik wat dingen kan veranderen.

Je bedoeld mijnmodem.kpn (wat eigenlijk al foutief is gezien het een router is en geen modem)?

Dat is wachten op KPN die dit probleem duidelijk niet serieus neemt gezien we ondertussen zo’n 3 weken verder zijn.

Reputatie 4
Badge +2

Hallo,

Sinds een paar dagen kan ik niet meer inloggen op mijn modem sterker nog hij doet helemaal niks als ik via de link wil inloggen. [..]
 

Heeft iemand hier ervaring mee en weet een oplossing? Wil namelijk graag kunnen inloggen op de modem zodat ik wat dingen kan veranderen.

Je bedoeld mijnmodem.kpn (wat eigenlijk al foutief is gezien het een router is en geen modem)?

Dat is wachten op KPN die dit probleem duidelijk niet serieus neemt gezien we ondertussen zo’n 3 weken verder zijn.

Ik dacht dat ik een nieuwe forum post had geplaats, maar blijkbaar is die hier gepost. Kan nu ook niet meer inloggen op mijn WiFi. Resetten heeft ook geen zin en bij de online chat zeggen ze allemaal wat anders en kom ik nog niet verder. Nieuwe klant, maar niet echt tevreden 

Hoi Maja (en anderen),

 

Volgens mij heb ik hetzelfde probleem: inloggen op 192.168.2.254 lukt niet. De adresbalk verandert in mijnmodem.kpn en ik krijg een melding over een privacyfout. Herstart maakt geen verschil, andere input (mijnmodem.kpn/login.html of iets dergelijks) ook niet.

 

Voorheen was dit nooit een probleem. Inloggen op andere apparaten (NAS bijvoorbeeld) is geen probleem.

 

Wat nu?

 

Fijn als het verholpen kan worden, waarvoor alvast dank.

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Spazz dit lijkt op een bekend probleem (verlopen certificaat in modem), volg dit centrale topic (klik hier) voor de voortgang.

Laatste melding van KPN in dat topic staat hier

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Spazz, net als @RBxx heb ik sterk het vermoeden dat je tegen het bekende probleem met de V10A aan loopt. We zijn druk bezig om dit op te lossen, in tussentijd kan je per browser een workaround vinden in het gemarkeerde antwoord bovenaan dit topic :slight_smile:

Hi @Spazz, net als @RBxx heb ik sterk het vermoeden dat je tegen het bekende probleem met de V10A aan loopt. We zijn druk bezig om dit op te lossen, in tussentijd kan je per browser een workaround vinden in het gemarkeerde antwoord bovenaan dit topic :slight_smile:


Tenzij je Firefox gebruikt dan is er geen alternatief...