Beantwoord

Kan mijn Experia Box V10A niet benaderen.. certificaat is 3/7/20 verlopen

  • 3 July 2020
  • 298 reacties
  • 19909 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

298 reacties

Reputatie 7

Ze zouden het net zo moeten doen als bij XS4All, gewoon met het abonnement laten kiezen. Niet iedereen heeft het geld liggen om even een nieuw modem te kopen.

Weet je dat ze bij XS4ALL nog meer betalen voor de FRITZ!Box en Tech-Desk alleen zij "zien het niet" omdat die kosten in de basisprijs opgenomen zijn.

Reputatie 1

Ze zouden het net zo moeten doen als bij XS4All, gewoon met het abonnement laten kiezen. Niet iedereen heeft het geld liggen om even een nieuw modem te kopen.

Weet je dat ze bij XS4ALL nog meer betalen voor de FRITZ!Box en Tech-Desk alleen zij "zien het niet" omdat die kosten in de basisprijs opgenomen zijn.


Nee, daar nooit naar gekeken, maar wat ik vind is dat ze de keuze moeten laten maken of je de tech-desk er bij wil, dan kunnen mensen dat zelf beslissen. Maar goed zo werkt het helaas niet.

Reputatie 3
Badge +1
Deze krijg ik net op mijn 10a, #confused

 

 

 

 

 

Privacyfout bij inloggen in mijnkpn modem/box V10a via laptops en/of iphone. Ik krijg dus in juni 2020 een modem/Exp. box geïnstalleerd met een certificaat t/m 3-7-2020.
Nu kan ik dus geen instellingen meer wijzigen. Hoe kan ik z.s.m. dit oplossen?

Reputatie 7
Badge +24

Firefox gebruiken. Daar kunt u deze melding negeren en toch doorgaan. Of probeer eens een incognito tabblad. Daarbij schijnt het bij sommige browsers ook te kunnen.

Wil mijn wachtwoord voor mijn Netwerk veranderen maar krijg bij mijnmodem.kpn een waarschuwing dat het geen beveiligde verbinding is met de melding: SEC_ERROR_EXPIRED_CERTIFICATE

Aer

Reputatie 7
Badge +24

U heeft een v10a? Bekend probleem...

Reputatie 5
Badge +4

 

Open uw browser in “incognitomodus” typ dan de url in: http://192.168.2.254/ eventueel moet je onderin klikken op doorgaan (de txt verschilt per browser)

Bedankt voor de tip! Met Chromium en Firefox onder Linux is dit in elk geval een workaround.

Het zal inmiddels wel bekend zijn maar ook bij mij hetzelfde probleem vanwege een verlopen certificaat.

Ik gebruik de browser Edge chronium.

 

Na die ene keer is het mij ook niet meer gelukt om in te loggen op de router. Ik wilde inloggen omdat ik mijn smartlampen opeens niet meer kon bedienen via wifi. De servicetool van kpn doet het helemaal niet meer, ik krijg een melding dat er een technische beperking is en ik niet verder kan worden geholpen. Via192.168.2.254 krijg ik de melding dat het een onveilige site is en als ik verder klik krijg ik de mededeling dat het certificaat 4 dagen heleden is verlopen. Dit alles is heel teleurstellend als nieuwe klant van kpn.

Hier hetzelfde issue. Ongelooflijk dat dit bij KPN regelmatig voorkomt en dat er nog steeds geen goede oplossing is.

Reputatie 6
Badge +9

Goedemiddag,

HELP HELP. Geprobeerd de router te resetten. Reset knop aantal seconden ingedrukt, telkens start de modem weer op met zijn oude wachtwoord. Helpdeck gebeld, zij hebben alles geprobeerd, met als gevolg dat ik een nieuwe modem heb gekregen. Deze aangesloten en na ongeveer 1 minuut is de router weer opgestart en alles werkt zoals eerst. Ik kan ook niet meer via de browser naar mijnmodem.kpn wat bij de eerste router nog wel lukte. Zie onderstaande melding. Helpdesk weer gebeld, zij komen er ook niet uit. (Persoon zou mij bij uitzondering terugbellen, is niet gebeurd, jammer!!) Router maar zelf weer eens een keer gerest, nu totdat het lampje rood werd, na ongeveer 20 sec. Het lampje bleef ongeveer 2 uur rood branden, geen resultaat. Maar weer gereset, kan nu de router nog gewoon gebruiken, echter waar het om ging, wachtwoord herstellen kan nog steeds niet.

Samenvattend: ik wil graag een nieuw wachtwoord instellen om zo in de router te kunnen komen!

Wie kan mij helpen, Kpn blijkbaar niet.

 


Admin: bericht afgesplitst en samengevoegd met dit topic.


Hallo @wl, zoals je kunt zien heb ik je bericht samengevoegd met dit topic. Het probleem waar jij tegenaan loopt is bekend en gemeld bij het development team. Vul voor de zekerheid je Forum profiel even aan met je postcode/huisnummer, klantnummer, bereikbaarheidsnummer en de naam van de contracthouder. Geef een seintje in dit topic als je dat gedaan hebt. Dan kunnen we jouw voorbeeld ook doorgeven. We hopen dat er snel een oplossing volgt.

Ik wil graag weten wanneer KPN met een oplossing komt.

Met de aanleg (en onderhoud) van mijn domotica oplossingen thuis is dit geen doen. 

# @ KPN: heb op jullie verzoek nu ook maar Forum Profiel aangepast.

zondag 5-7 zelfde probleem ervaren en gemeld bij IT service desk. die verwezen me naar KPN Service: (Voor vragen betreffende uw modem verwijs ik u door naar https://www.kpn.com/service.htm of 0800 0402. ) gisteren chat contact, na een dik half uur, (modem uit, rechtstreeks kabel verbinden, switch er van tussen, via telefoon proberen) kreeg ik het antwoord: sinds 11:15 is bekend dat er een probleem is. Kennelijk verloopt de interne communicatie niet goed. als al lang bekend is dat er niet ingelogd kan worden op een V10a, stuur dan de bezitters even een mail, dat scheelt hun uren zoek en puzzelwerk. en op dit moment is het nog niet opgelost. een certificaatje vernieuwen, hoe moeilijk is dat?

Reputatie 7
Badge +24

Nou... mogelijk moet er een compleet nieuwe firmware versie uitgerold worden. Dat kost normaal gesproken weken. Kijk maar hoe dat gaat hij de tv ontvangers. Sommige mensen hadden de nieuwe versie een dag of 10 geleden al. Ik heb hem nog steeds niet.

Goedemorgen Natasja,

Ik heb de gegevens op Forum profiel aangevuld.

Bij de eerste router kon ik Mijnmodum.kpn nog wel bereiken, alleen ik kon de router niet resetten en daardoor mijn wachtwoord niet opnieuw invoeren. Bij de 2e router kon ik Mijnmodum.kpn niet meer bereiken, echter via mijn Ipad kon ik via de niet beveiligde omgeving het wel bereiken, alleen mijn probleem blijft dat ik de router niet kan resetten. Zie mijn eerdere berichten op “back-up terug zetten etc.

Heeft dit probleem, niet kunnen resetten dan te maken met dit probleem?

met vriendelijke groet,

Willy

 

 

Badge

Voor Chrome kun je de HSTS gegevens wissen door te gaan naar: chrome://net-internals/#hsts
In het laatste vakje (delete) mijnmodem.kpn invullen.
​​​​​https://mijnmodem.kpn gaan en dan kun je bij advanced wel zeggen dat je verder wilt gaan.
Andere browsers hebben ook dergelijke instellingspagina’s.

Ik hoop dat kpn dit snel oplost...

 

Ter info:
via Internet Explorer werkt het nog wel
Wel vies maar iig een workaround: More information -> Go to the webpage

Ik hoop dat kpn dit snel oplost...

 

Ter info:
via Internet Explorer werkt het nog wel

wel lastig als je Safari en Firefox hebt….

 Allen: We zijn druk bezig om het certificaat weer op orde te krijgen. Helaas gaat dit proces nog even duren.

In de tussentijd moet het lukken met onderstaande workarounds.  (voor firefox zijn er in dit topic een aantal workarounds genoemd)

Chrome :

Klik rechts boven op de 3 balletjes , selecteer Nieuw Incognitovenster ( CTRL+SHIFT+N )

Ga naar https://192.168.2.254

 

Edge

Klik rechts boven op de 3 balletjes , selecteer Nieuw Privé venster ( CTRL+SHIFT+N )

Ga naar https://192.168.2.254

 

Explorer:

Ga naar http of  https://192.168.2.254

Je krijgt de onderstaande melding  klik ga door…

 

Safari: Gebruikers melden dat het via incognito safari ook werkt. Hier een handleiding: https://support.apple.com/nl-nl/guide/safari/ibrw1069/mac

Is er misschien ook een oplossing voor Apple Safari

@jaap50 Ik weet bar weinig van safari maar als de incognito truc universeel is zou je dit kunnen proberen: https://support.apple.com/nl-nl/guide/safari/ibrw1069/mac

@jaap50 Ik weet bar weinig van safari maar als de incognito truc universeel is zou je dit kunnen proberen: https://support.apple.com/nl-nl/guide/safari/ibrw1069/mac

dit is een goeie Erwin, ik kom er op deze manier doorheen Thx voor dit moment. we wachten dan nog wel op een definitieve oplossing.

Yep , dat werkt . Bedankt

Ik hoop dat kpn dit snel oplost...

 

Ter info:
via Internet Explorer werkt het nog wel

wel lastig als je Safari en Firefox hebt….


Heb je een apple dan? (ieuw) :P