KPN Vandaag vernieuwd!

  • 31 January 2020
  • 151 reacties
  • 7004 keer bekeken
KPN Vandaag vernieuwd!

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

151 reacties

Eind januari bleek de pagina van www.kpnvandaag.nl totaal te zijn veranderd. De handige mogelijkheid om van je favoriete websites knoppen te maken en te onderhouden is verdwenen. Ik ben daar zeer onaangenaam door verrast. En mét mijn mijn vrouw, die nu op haar pc maar moet zien hoe ze haar favoriete sites snel kan bereiken. Jammer KPN! Voor ons een slechte beurt die zo uit de lucht kwam vallen. De vorige versie heb ik jaren ingericht naar mijn persoonlijke wensen, en dan wordt je dat afgepakt en vervangen door "Jouw vertrouwde startpagina". Niet dus, die hebben ze me dus juist afgepakt. Niets vertrouwds meer aan. Als dat niet wordt teruggedraaid donder ik KPNvandaag van mijn computer. Heeft daar soms iemand zich zitten vervelen?

Reputatie 7
Badge +30

Hallo allen, welkom voor de nieuwe aanwezigen hier 🙂 Fijn dat jullie er zijn, ook al is het voor jullie vanwege een minder fijne reden. Ik kan me voorstellen dat het heel vervelend is als iets dat zo'n onderdeel is geworden van je dagelijkse flow ineens drastisch verandert.

Zoals ik eerder aangaf in het topic, maar wat wellicht niet makkelijk terug te zien is: navraag staat uit om te weten te komen of de mogelijkheid tot aanpassen van de pagina nog terug komt. Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik dit niet verwacht. Ook staat uit of de nieuwsfeedblokjes nog terugkomen zoals ze eerder waren, in plaats van de huidige nieuwssnelkoppelingen. Zodra we meer weten kom ik er op terug!

Wat een drama. KPNvandaag was zo heerlijk makkelijk om snel nieuws te kijken. En tegelijk werd ik er steeds aan herinnerd dat KPN je provider is. Zo nam ik ook kennis van nieuwtjes/reclame uit de KPN-wereld.

De nieuwe site ga ik absoluut niet gebruiken. Gemiste kans om me te voorzien van KPN-info.
Typisch geval van het kind met het badwater weggooien.

Waardeloos, nieuws is weg en allerlei nieuwe links, die ik nooit gebruik staan, er weer op en kan ik niet verwijderen (gmail, facebook, netflix etc.)

Reputatie 4

KPN laat haar klanten nu echt in de steek! :cry:

Wie schakelt de belbus van Kassa in? of Radar? Misschien een petitie?

Het is/was geen plicht van KPN om de startpagina in de vorige en beste versie in stand te houden.

Het liet wel de maatschappelijke betrokkenheid in een compacte nieuwspagina zien.

Nu is het verworden tot een kille pagina waarin smartphone en desktop gebruikers zich een ongans moeten scrollen en puur informatie voor KPN en aanverwante bedrijven bevat.

Weg is het gevoel dat KPN iets extra’s voor de gewone gebruikers deed om zich van alle providers te onderscheiden.

 

Reputatie 2
Badge +1

Zeer slecht. Ik ga opzoek naar een andere startpagina

die zoek ik ook maar zoeen mooie met al die links die je zelf kan maken vind ik niet, jij wel?

 

De reactie vanuit KPN:

 

Gisteren is de KPN Vandaag startpagina vernieuwd. De pagina is vanaf heden te benaderen via kpn.com/kpnvandaag. Als je de startpagina benadert via www.kpnvandaag.nl wordt je automatisch doorgeleid naar het nieuwe adres.

De pagina heeft een nieuwe uitstraling gekregen die beter aansluit bij de rest van onze website. De vertrouwde snelkoppelingen naar veel gebruikte pagina's en diensten zijn nog steeds aanwezig. Het ziet er alleen wat anders uit. De mogelijkheid om zelf links toe te voegen is niet meer aanwezig.

 

Aanvulling vanuit mijzelf: 

Als je echt een andere startpagina nodig hebt, wijzig die dan bv in www.startpagina.nl , https://www.startpagina.nl/nieuws of een willekeurige andere website. 

jij werk duidelijk bij de kpn en ben je bang voor je baantje on je echte en eerlijke mening te geven

Reputatie 2

Hallo allen, welkom voor de nieuwe aanwezigen hier 🙂 Fijn dat jullie er zijn, ook al is het voor jullie vanwege een minder fijne reden. Ik kan me voorstellen dat het heel vervelend is als iets dat zo'n onderdeel is geworden van je dagelijkse flow ineens drastisch veranderd.

Zoals ik eerder aangaf in het topic, maar wat wellicht niet makkelijk terug te zien is: navraag staat uit om te weten te komen of de mogelijkheid tot aanpassen van de pagina nog terug komt. Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik dit niet verwacht. Ook staat uit of de nieuwsfeedblokjes nog terugkomen zoals ze eerder waren, in plaats van de huidige nieuwssnelkoppelingen. Zodra we meer weten kom ik er op terug!

The shortest answer is doing -George Herbert

 

 

Beste Erik van KPN, 

Hartelijk bedankt voor het doen van navraag!

Hopelijk komt de oude versie van KPN vandaag (met nieuwsblokjes en mogelijkheid tot persoonlijke aanpassingen van links) terug!!!

Jullie zouden er veel trouwe klanten een plezier mee doen...

Niet alleen de mensen die hier gereageerd hebben op dit topic maar waarschijnlijk nog veel meer

(want … ja! …zoals in de reacties hiervoor gesuggereerd ... mogelijk zijn veel  KPNvandaag-gebruikers al wat ouder … en weten juist zíj de weg naar dit forum niet te vinden … )

Dus KPN … herstel aub het oude KPNvandaag!   

The shortest answer is: doing!  :upside_down:

 

Reputatie 7
Badge +30

Hallo allen, hier ben ik weer en met duidelijkheid over een aantal dingen.

 

Ik trek gelijk de pleister van de wond:

Vooralsnog zijn er geen plannen om het mogelijk te maken weer eigen snelkoppelingen toe te voegen aan de KPN Vandaag pagina. Ook blijft het zo dat je alleen een link hebt naar de NOS en geen nieuwsfeed meer. 

Wat we wél aanpassen is dat we zojuist Nu.nl weer als link hebben toegevoegd. (edit: hierdoor is de Facebook link opgeschoven naar links en de losse Webmail link verdwenen. De webmail kun je bereiken via het envelopicoon in de bovenbalk)

 

Om nog wat verdere toelichting te geven op de keus om KPN Vandaag om te bouwen: De losse KPN Vandaag website draaide op een ouder systeem dat we verder niet meer gebruiken binnen KPN. Hierdoor kostte het naar verhouding vrij veel tijd en geld om deze in de lucht en werkend te houden. Om dat makkelijker te maken hebben we de keus gemaakt om KPN Vandaag onder te brengen in het nieuwere systeem van kpn.com. Zoals nu gebeurd is. De basisdingen van de oude site zijn hier ook aanwezig (de snelkoppelingen). Alleen geeft dit systeem minder mogelijkheden om zelf dingen toe te voegen als klant. Die functionaliteit zou eventueel gebouwd kunnen worden, maar ook dat kost naar verhouding veel geld en tijd. En voor nu is de keus om die ontwikkeltijd en dat geld te steken in andere zaken.

Wat is er PERSOONLIJK aan jouw vertrouwde start pagina……???????

Ik krijg één blok (TV gids etc) in m'n scherm en kan verder niets aanpassen……!!!

Dat kan beter KPN met jullie 12.000 werknemers is er vast wel één die deze vraag begrijpt.

Reputatie 2

Hallo allen, hier ben ik weer en met duidelijkheid over een aantal dingen.

 

Ik trek gelijk de pleister van de wond:

Vooralsnog zijn er geen plannen om het mogelijk te maken weer eigen snelkoppelingen toe te voegen aan de KPN Vandaag pagina. Ook blijft het zo dat je alleen een link hebt naar de NOS en geen nieuwsfeed meer. 

Wat we wél aanpassen is dat we zojuist Nu.nl weer als link hebben toegevoegd.

 

Om nog wat verdere toelichting te geven op de keus om KPN Vandaag om te bouwen: De losse KPN Vandaag website draaide op een ouder systeem dat we verder niet meer gebruiken binnen KPN. Hierdoor kostte het naar verhouding vrij veel tijd en geld om deze in de lucht en werkend te houden. Om dat makkelijker te maken hebben we de keus gemaakt om KPN Vandaag onder te brengen in het nieuwere systeem van kpn.com. Zoals nu gebeurd is. De basisdingen van de oude site zijn hier ook aanwezig (de snelkoppelingen). Alleen geeft dit systeem minder mogelijkheden om zelf dingen toe te voegen als klant. Die functionaliteit zou eventueel gebouwd kunnen worden, maar ook dat kost naar verhouding veel geld en tijd. En voor nu is de keus om die ontwikkeltijd en dat geld te steken in andere zaken.

 

Beste Eric van KPN, 

 

Ontzettend jammer ...

 

Maar in elk geval bedankt voor de duidelijkheid.

 

En voor het toevoegen van de NU.nl - link en de overige toegevoegde/heringedeelde links,

toch een kleine verbetering!

 

Misschien kunnen jullie de website nog een beetje verder aanpassen 

en de woorden "vertrouwd"  en "persoonlijk" verwijderen.

("KPNvandaag is jouw vertrouwde startpagina" - paginatitel geheel bovenaan/resp als tabbladtitel)

("KPNvandaag is jouw persoonlijke startpagina")

 

Zoals u het noemt: De pleister is van de wond.

 

Precies die woorden "vertrouwd en "persoonlijk" zijn (sinds de vernieuwing) onwaar en ….  zout ín de wond

 

Typisch KPN altijd hun best doen om (de aandacht) dan wel klanten kwijt te raken

De nieuwe startpagina is maar beperkt beschikbaar (alleen het derde blok). Heb al eerder gereageerd op de nieuwe startpagina. Kreeg het bericht dat dit jaren-90 werk is en dat men nieuwe versie gemaakt heeft. Blijft waardeloos dat je niet meer door kunt klikken naar bijvoorbeeld Instagram en You Tube of je banken (ABNAMRO en Rabobank) weeronline en plaatselijke websites. Dat dit zo maar is aangepast, is een vreemde manier van handelen van de marketingmedewerkers. Gezien de vele reacties, graag duidelijkheid of het al dan niet wordt aangepast. Het genoemde alternatief: startpagina.nl is een slecht alternatief. Gaarne een reactie !

Admin: topic verplaatst naar bestaand topic

2017 het aandeel gekocht voor 3.09 staat heden op 2.496 heeft nooit meer in de plus gestaan!!!!

Directies komen en gaan evenals de klanten maar het aandeel komt niet van z,n lage plek.

Een van de tekenen hoe goed en hoe deskundig de 12.000 jongens en meisjes zijn!!!

 

Reputatie 7
Badge +11

Welkom @Frans de Vries 

Hier lees je de reactie van moderator Erik

Zie https://forum.kpn.com/uitleg-over-het-forum-nieuws-3/kpn-vandaag-vernieuwd-489017/index5.html#post906625

Admin: post verplaatst

Ik heb helemaal niets aan links naar andere pagina's, die staan allang onder mijn favorieten.

De korte blokjes met de headlines van NU, nos en sport waren juist heel handig. Dat mis ik vooral, de rest is nutteloos.

Reputatie 1

Waarom moest KPN Vandaag zo nodig ophoop gehaald worden? Ik ben nadat WorldAccess door KPN was overgenomen abonneen en heb vanaf de eerste dag dat KPB Vandaag werd gemaakt, deze pagina als startplaats gebruikt. Ik waardeerde het zeer dat er goede en interessante inforamtie werd getoond. Niet dat geblèr van MSN o.i.d. Nu wordt alleen een nutteloos leeg en saai scherm getoond. wie nog nieuws wil lezen kan dat maar daar moet je nu wat voor doen en dat komt er natuurlijk nooit van. Het is wel duidelijk wat KPN wil bereiken maar ze zitten het verkeerde spoor. Dit is leuk voor mensen die per ongeluk of toevallig op KPN Vandaag terechtgekomen zijn en nog geen klant zijn van KPN. Aan die mensen wil KPN graag wat verdienen. Dat is begrijpelijk, maar op deze manier worden alle vaste trouwe klanten weggejaagd. Als die iets nodig hebben van KPN dan weten die de weg heus wel zelf te vinden. Vaste klanten worden heus niet lekker gemaakt met zo'n saai een leeg wit scherm. 

Beste KPN directie: grijp in en zorg ervoor dat er weer een interessant en aantrekkelijke startpagina terug komt. Dit lijkt helemaal nergens op!

Reputatie 4

Dank, Erik, voor de verklaring van het probleem.

Eerder in dit topic schreef ik over het ter ziele gegane iGoogle dat qua werking leek op het oude KPN Vandaag.

In dit artikel vind je zes alternatieven waarvan ik - op grond van de commentaren - igHome heb getest:

https://www.techsupportalert.com/content/6-great-alternatives-igoogle.htm

Voor het bewaren van de instellingen is een account nodig.

In de zwarte bovenbalk staan de toegevoegde links (maximaal 12) van favoriete sites bij naam. Voor de privacy heb ik rechtsboven mijn e-mail adres verwijderd.

Een impressie van wat mij lukte in Firefox:

 

 

Reputatie 2

Beste EvC, 

Wauw, wat geweldig, deze startpagina!!!

Ik mis nog n beetje de plaatjes/thumbnails bij de nieuwsberichten...

En vind het jammer dat je bij een klik op één van de nieuwsberichten niet rechstreeks bij hetzelfde bericht op de betreffende nieuwspagina beland.

Maar je hebt me absoluut op een idee gebracht!!!

Heb gegoogled voor andere persoonlijke startpagina's.

Ik ga het nu met www.start.me proberen, ook volledig persoonlijk aanpasbaar.

 

EvC, bedankt voor de inspiratie!

 

 

Reputatie 2

Sinds vanmorgen ontbreekt ineens de link naar KPN mail in de nieuwe startpagina van KPNVandaag

Gebeld en men was zich van het euvel bewust. Het is nu inmiddels 22.15 u en nog steeds is de link naar de webmail afwezig. Wordt dit probleem herkend??

 

John

 

Admin: bericht verplaatst naar lopende topic

waardeloos dat het niet meer mogelijk is persoonlijke koppelingen naar veelgebruikte websites toe te voegen. En erg slecht en klantonvriendelijk om dit onaangekondigd te lanceren. Waardeloze communicatie van KPN. Eerst mensen de mogelijkheid bieden om kpnvandaag als startpagina te gebruiken en persoonlijk te maken, en dan ineens een nieuwe pagina met alleen maar voorgeprogrammeerde koppelingen. Zo te zien zijn veel klanten hier ontevreden over. Ik hoop dat KPN naar deze signalen luistert en die mogelijkheid weer toevoegt. 

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @JohnAV 

Ik zie rechtsboven nog een icoon die naar webmail leidt.

In de lijst met links heeft KPN webmail (wellicht daarom?) plaatsgemaakt voor nu.nl, die door velen gemist werd.

edit: dit is inmiddels door @Erik_ hierboven bevestigd.

 

Reputatie 2

RBxx en @Erik bedankt voor jullie opmerkzaamheid. Inderdaad, envelopje door mij van de weromstuit niet gezien!

:ok_hand_tone3::thumbsup_tone3: JohnAV

Een verschrikkelijk waardeloze site van gemaakt door jullie. Stom trouwens ook. Door een wat breder inhoudelijk beeld werd er snel naar gelinked. Niet altijd KPN nodig, maar door deze site-inhoud had je altijd iets van KPN. Kortom een zeer zeer stomme marketing zet.

 

Admin: afgesplitst en naar lopend topic verplaatst