News

Wijzigingen KPN zenderaanbod en prijzen 2019

Wijzigingen KPN zenderaanbod en prijzen 2019

Toon eerste bericht

1526 reacties

Ik overweeg om weg te gaan bij KPN 😡
Als jullie dit doorzetten, ben ik zéker weg !!!
Ik ben inmiddels al naar een andere provider aan t zoeken.
En dan ook nog eens twee prijsstijgingen, vlak na elkaar..... Dit gaat jullie duizenden leden kosten !!

Admin: bericht samengevoegd met lopend verzameltopic
ik ga overstappen. genoeg alternatieven.❎
Reputatie 4
Badge +4
Als deze trend zo door gaat is dit niet leuk voor KPN, enige zelfreflectie zou veel beter zijn

Na vele jaren van stijgende verkoop van vaste diensten lijkt voor KPN nu een mindere periode begonnen. Dit komt vooral door de toenemende concurrentie op de markt van vaste diensten in Nederland. KPN heeft dan wel het voordeel dat veel concurrenten van de koperdraad- en glasvezelnetwerken van het telecombedrijf gebruikmaken om diensten als tv en internet bij de consument in de woning te brengen. KPN verdient dus via een omweg geld aan de stijgende verkoop bij concurrenten via het bedrijfsonderdeel KPN Wholesale. KPN krijgt overigens volgend jaar op de Nederlandse wholesale-markt voor vaste diensten concurrentie als het kabelnetwerk van Ziggo – bedrijfsonderdeel van VodafoneZiggo – voor concurrenten toegankelijk is.

TV bij KPN onder druk

Het is voor het eerst sinds lange tijd dat KPN minder tv-abonnementen verkoopt. Het aantal verkochte abonnementen van Interactieve TV steeg in het derde kwartaal dan wel met 10.000 naar 2,146 miljoen. Daar staat een daling van abonnementen van andere tv-producten van KPN – vooral Digitenne – van 12.000 tegenover. Effectief verkoopt KPN hierdoor aan 2,367 miljoen Nederlanders een tv-abonnement. Dit is 2.000 minder dan aan het einde van het tweede kwartaal. Ondanks het klantverlies steeg de omzet van verkochte tv-abonnementen. Dit komt mede doordat klanten met Interactieve TV meer geld aan het abonnement uitgeven. Verder voerde het telecombedrijf op 1 juli een prijsverhoging van Internet- en TV-abonnementen door.
Hoi allemaal,

Ja en ?
Badge
Vorig jaar is France 2 in de plaats gekomen van TV Monde. Verschillende mensen hebben daar (tevergeefs) tegen geprotesteerd.
Ik had gehoopt dat déze zender per 1 juni weer te zien zou zijn, maar ik kan niets vinden.
Hopelijk zijn er meer mensen die deze zender graag terug willen, vooral vanwege de Nederlandse ondertiteling.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 4
Badge +4
Hoi allemaal,

Ja en ?


Ja en wat bedoel je ?

Ja en ?Ja en wat bedoel je ?


@Koudhe

Dit is wat ik bedoel doe dan in ieder geval aan bronvermelding slimmerik.

Had ik al gelezen Copy Paste

BRON: Totaal tv
Reputatie 4
Badge +4
Oh dat snap ik, maar er zijn meer forumleden die dit misschien niet hebben gelezen 😉 en het is topic relevant.

Snap niet de toegevoegde waarde van bronvermelding zolang het een publicatie betreft
.
http://www.auteursrechtenonderwijs.nl/auteur/bronvermelding.html

HIer hou ik het bij Slimmerik
Reputatie 4
Badge +4
http://www.auteursrechtenonderwijs.nl/auteur/bronvermelding.html

HIer hou ik het bij Slimmerik


Oke @genetic begrijp je, ik zal er in het vervolg opletten. Kan je in ieder geval wel zeggen dat het zeker niet mijn bedoeling was om hier "mooi weer" mee te spelen en te doen of het "mijn tekst was", maar vond dit echt van toepassing op het topic.
Reputatie 4
Badge +2
https://www.totaaltv.nl/nieuws/is-illegaal-iptvabonnement-goede-vervanging-voor-duurder-abonnement-ziggo-en-kpn/
Reputatie 2
Ben not amused door deze "actie" van KPN. Als trouwe klant (ben al behoorlijk lang klant bij KPN) krijg ik sowieso al het idee dat ze liever geen trouwe klanten hebben. Vroeger kreeg je nog wel eens een voordeeltje of leuke extra aanbieding bij het verlengen van een abonnement. Dat is er niet meer bij. Nu moet ik nog meer gaan betalen, terwijl ik ook nog een paar van mijn favoriete zenders kwijt raak.

Ben al een beetje aan het shoppen geweest; het wordt weer wat lastiger dan nu alles bij KPN, maar als ik het stof afblaas van mijn satellietschotel voor TV en internet en mobiel bellen onderbreng bij andere providers, dan krijg ik voor minder geld meer kwaliteit.

Denk dat ik dat maar ga doen. Ik voel me een beetje genaaid door de jubelende mails van KPN, dat ik lekker meer ga betalen en daar veel minder voor krijg.
Goedendag,

Vanaf 1 juni verwijderen jullie 2 zenders waar ik vaak naar kijk. Jullie geven aan dat je kosteloos kunt overstappen tot 31 mei 2019. Maar ik zag ook een poll met de vraag of klanten vinden dat de zenders moeten blijven.

Hoe groot is de kans dat National Geographic en 24Kitchen toch blijven en per wannneer wordt dit dan bekend gemaakt? Ik kijk graag naar deze zenders.

Hartelijke groet,
Wendy
Reputatie 7
Badge +28
Hoi Wendy,

Dat weet nu nog niemand. Ga er maar vanuit dat deze zenders niet meer terugkomen.

Ik verwacht dat deze zenders in de (nabije?) toekomst ook wel is zouden kunnen verdwijnen bij b.v. Ziggo en Canal Digitaal. Want de eigenaren van betaal-TV-zenders willen steeds maar meer geld ontvangen voor hun zenders en dat wordt uiteindelijk bij de eindklant in rekening gebracht.

Steeds meer klanten willen niet alsmaar meer betalen voor hun abonnement en KPN heeft dat intussen ook wel door. De huidige verhoging is al erg genoeg, als alle wensen van zendereigenaren ingewilligd zouden worden, zou de verhoging nog veel meer worden.

Die poll is niet van KPN zelf, maar van één van de forumleden hier.
Ik vind het erg dat goede zenders gaan verdwijnen zoals Fox, 24 Kitchen en Nat Geo. Vooral Fox ga ik erg missen. Ik volg veel series op Fox en ze tonen goede films.
Waarom is deze beslissing gemaakt eigenlijk?
Reputatie 2
Ten eerste is KPN een hele goede provider ,ze worden hier nu weggezet als een stelletje prutsers en dat verdienen ze niet . Ook vind ik het hele gedoe over een paar euro meer abbogeld overdreven ,alles wordt duurder (jammer genoeg) . Als ik hier op het forum het geklaag hoor als mensen een paar dagen geen wifi ,of tv of internet hebben moet het haast wel superbelangrijk zijn en is een paar euro meer toch geen probleem? Ten tweede zijn de onderhandelingen al definitief afgelopen tussen Fox en Kpn ? Want een ding ben ik het wel eens met de mensen hier en dat is ,dat ik bepaalde zenders ,erg ga missen . Fox is nog altijd optimistisch over de onderhandelingen.
Hoeveel klanten denken jullie te verliezen als deze zenders vervallen? Hier zit er eentje in ieder geval

Admin: Samengevoegd met bestaand topic
Van de 2,367 miljoen abonnee's zullen er ca. 1500 tot 2000 mógelijk opzeggen. Gezien de lage landelijke kijkcijfers naar deze zenders (nooit meer dan 90.000 met voetbal. Gewone avonden ca. 37.000) is dat ongeveer de kijkdichtheid bij KPN naar mijn inschatting.
Van diegenen zijn er ook velen die incidenteel kijken.

Helaas wil de eigenaar (Disney tegenwoordig) de hoofdprijs voor deze zenders. De kijkdichtheid verantwoordt dat niet.

https://www.totaaltv.nl/nieuws/heeft-kpn-gelijk-met-aantal-kijkers-fox-benelux/

Zie verder het centrale topic:
KPN forum | Wijgigingen KPN zenderaanbod en prijzen

Admin: Samengevoegd met bestaand topic
Het is ook niet de provider KPN die die onderhandelingen voert en de afspraken maakt, maar KPN Wholesale.
De provider KPN is net als Telfort, XS4ALL en Solcon gewoon een afnemer van de IPTV diensten van KPN Wholesale.

Kan, mag of wil een KPN Moderator de uitspraak van WJB bevestigen dat KPN Wholesale die licentie onderhandelingen doet namens de genoemde providers niet KPN de provider tak.

In tegenstelling tot wat op de wholesale site staat dat de SP zelf de nodige licenties moet hebben.Bron

Met WMP Broadcast Streams zet u uw eigen tv-aanbod in de markt. U voegt deze dienst toe aan WBA indien u beschikt over een eigen tv-platform inclusief contentrechten.

Of gaat de daar genoemde term WBA niet op voor KPN/Telfort/XS4all etc?

Als het namelijk klopt dat Wholesale dit doet, is het in mijn ogen alleen maar erger dat de providers akkoord gaan (moeten gaan) met een minder omvangrijk product naar hun klanten te leveren.
Reputatie 2
Badge
Alhoewel ik tevreden ben over KPN ben ik nu wel rond aan het kijken om over te stappen. Een aantal zenders verdwijnen en het wordt duurder. Ik betaal toch meer dan 80,- euro. Een nieuw jaar abon bij de KPN kan ik niet afsluiten met een gereduceerde prijs, wat ik vorig jaar wel kon. Zo houdt KPN zijn vaste leden niet vast

Admin: Samengevoegd met bestaand topic
@Galdor68
Als dat zo was zouden alle bij Wholesale afnemenden, incl. KPN (de provider) zelf, wel al die 600 zenders kunnen aanbieden. Lijkt mij.
Dit zijn écht onderhandelingen van KPN de provider (incl. Telfort en xs4all). Andere providers als NLE, T-mobile, Tele2 zullen die zenders middels eigen contracten gewoon blijven aanbieden.
Reputatie 3
Badge +1
@Galdor68


Als dat zo was zouden alle bij Wholesale afnemenden, incl. KPN (de provider) zelf, wel al die 600 zenders kunnen aanbieden. Lijkt mij.
Dit zijn écht onderhandelingen van KPN de provider (incl. Telfort en xs4all). Andere providers als NLE, T-mobile, Tele2 zullen die zenders middels eigen contracten gewoon blijven aanbieden.

NLE is gewoon 'volgend' hoor, net als Telfort. De contractvorm verschilt, maar het zenderaanbod is 1-op-1 gelijk en NLE (zal) kan niet zenders houden die bij KPN weg gaan.
Reputatie 3
Badge +1

Het is ook niet de provider KPN die die onderhandelingen voert en de afspraken maakt, maar KPN Wholesale.
De provider KPN is net als Telfort, XS4ALL en Solcon gewoon een afnemer van de IPTV diensten van KPN Wholesale.

Kan, mag of wil een KPN Moderator de uitspraak van WJB bevestigen dat KPN Wholesale die licentie onderhandelingen doet namens de genoemde providers niet KPN de provider tak.

Kan: Nee
Mag: Nee
Wil: Mwa 🙂
Reputatie 3
Badge +1

Dat maakt het zo erg alle wba klanten moeten het maar slikken het verdwijnen van Tv5 destijds net zo. Elke verandering op het tv platform ten bate of nadele van de KPN klanten heeft doorslag op de wba klanten.Het is ook niet de provider KPN die die onderhandelingen voert en de afspraken maakt, maar KPN Wholesale.
De provider KPN is net als Telfort, XS4ALL en Solcon gewoon een afnemer van de IPTV diensten van KPN Wholesale.

Je komt over als iemand die weet waar hij het over heeft :)
Maar dit vraagt wel beetje om 'bewijs'; waar haal je deze kennis?

Reageer