News

Wijzigingen KPN zenderaanbod en prijzen 2019

Wijzigingen KPN zenderaanbod en prijzen 2019

Toon eerste bericht

1526 reacties

Reputatie 7
Ik vraag me af of ik daar wat mee opschiet als alle klanten straks toch rechtstreeks onder KPN komen te vallen.
Dan heb je in ieder geval weer een Fritz!Box.
Reputatie 7
Badge +22

Onrust op diverse fronten bij klanten KPN

KPN is onverwacht in roerig vaarwater beland. De zandzakken hoeven nog niet voor het hoofdkantoor van het telecombedrijf aan de overs van de Maas gestapeld te worden. Maar de huidige situatie vraagt wel om goed management.
Reputatie 3

Dan heb je in ieder geval weer een Fritz!Box.

Dat wel, maar zou KPN straks niet gewoon overal de Experia willen hebben staan? Lekker eenheidsworsten draaien.
Reputatie 7
Badge +22
Ook een Telfort abonnement is volgens mij gewoon nog af te sluiten.
Ja hoor, Telfort is ook nog steeds actief:


Nog geen verkoop stop dus zoals Telfort dat zal dan wel in een later stadium gebeuren.Ook een Telfort abonnement is volgens mij gewoon nog af te sluiten.

Moet je snel zijn stopt per 1 mei. Dat zou samenvallen met het sluiten van het handjevol winkels.
Reputatie 7
Badge +22


Nog geen verkoop stop dus zoals Telfort dat zal dan wel in een later stadium gebeuren.Ook een Telfort abonnement is volgens mij gewoon nog af te sluiten.
Moet je snel zijn stopt per 1 mei.

Dat klopt, die stoppen per 1 mei. Tweakers
Reputatie 4
Badge +1
Ach, er zijn nog zes weken te gaan.... Er kan in die tijd nog heel veel gebeuren. Leuk dat de klagers van alles roepen, je hoort alleen nooit wat ze werkelijk hebben gedaan, lezen blijft ook een tergend moeilijk vak.

Maar dan kan er over een jaar ook lekker bij de concullega’s geklaagd worden. Iets met schapen, daar fietste ik vanmiddag ook tussendoor, waren losgebroken op het fietspad


Wacht het gewoon af, bevalt het niet. Kun je besluiten om te vertrekken. Doe alleen wel je huiswerk en kijk elders tot wanneer hun licenties verlopen, bespaart je een hoop geklaag voor over een jaar, en zal er ook daar opnieuw moet worden onderhandeld. KPN is er mee bezig. Wij kunnen genieten van het mooie weer tijdens het paasweekend.


Deze redenatie volgende zou je eigenlijk nooit op mogen zeggen, en al helemaal niet omdat er zenders verdwijnen. Want dat kan bij de concurrentie ook gebeuren.

En ja, natuurlijk, dat is ook zo. Maar dát het sowieso gebeurt, is een aanname. De vraag is namelijk of de concurrent het net zo speelt als KPN. KPN wil vermoedelijk minder betalen voor de Fox-zenders. Prima, maar een andere provider hoeft KPN op deze manier niet te volgen en maakt haar eigen afwegingen.

Opvallend genoeg is het idee hier op de een of andere manier dat Fox meer geld wil voor haar zenders. Ik schat de kans groter in, dat KPN minder wil betalen omdat de zenders zogezegd niet goed worden bekeken. De reden dat ik inschat dat het zo licht, is de slechte onderhandelingspositie van Fox. Zij moeten de dekking van KPN houden voor de rechten op het bekervoetbal. Ze hebben weinig te bieden want het gaat om nichezenders met weinig kijkers (maar wél een trouw publiek). Sterker nog, de kans is groot dat zenders als 24K niet overleven zonder de dekking via KPN.



Nog geen verkoop stop dus zoals Telfort dat zal dan wel in een later stadium gebeuren.Ook een Telfort abonnement is volgens mij gewoon nog af te sluiten.
Moet je snel zijn stopt per 1 mei.
Dat klopt, die stoppen per 1 mei.

XS4ALL zal dan later volgen in het grote merken verdwijn project.

Tot nog toe zover op het Telfort forum bekend gemaakt veranderd er voor Telfort klanten echt letterlijk niks zolang we alleen aanpassingen doen zoals extra pakketten. Wanneer het Telfort logo op de factuur en de TVontvangers etc dus de software verdwijnt onbekend. Dit houd tot nog toe ook in niet de Compleet voordelen van KPN klanten.

Mijn mobiel loopt per oktober dit jaar af dus laat ik doorlopen of gaat na vele jaren naar een ander netwerk. Internet en tv nog geen idee loopt tot augustus. Het verdwijnen van de zenders en de prijsstijging hoewel niet leuk geen reden tot switchen.

Mijn vermoeden is dan ook dat het aantal overstappers nog wel zal meevallen.
Badge
Ik ben al jaren bij KPN, ik zie steeds meer zenders verdwijnen waar ik toch met enige regelmaat naar kijk
Maar nu breekt toch mijn klomp, ,(premium zenders)zoals national geopraphic/ Fox e.d. worden zomaar uit het pakket gehaald?
Hebben wij als klant daar dan helemaal niks over te zeggen?
We betalen al elke maand meer dan genoeg en onze provider haalt zomaar veelbekeken zenders uit het pakket
Toen SyFy uit het pakket ging (jammer)
Later travel channel (ook jammer)
Maar dat er nu Premium kanalen uit het pakket gehaald worden en nog steeds de maandelijkse koste met €3,50 verhoogd worden?
Mensen dit kan toch echt niet meer.

Ik zit er sterk over te denken om al mijn abonnementen (4× mobiel en 1xthuis) over te sluiten naar een andere provider

Laat KPN toch ook eens een keer naar haar klanten vragen wat ze wel en niet willen, misschien verliezen ze dan minder klanten

Met vriendelijke groet,
Tiemen de Boer

*Admin: topic samengevoegd met verzameltopic

KPN, er zijn grenzen als jullie en aandeelhouders denken dat de Sky de limit is, dan zit je fout. Het houdt een keertje op dat onbeperkt verhogen van de prijzen en verminderen van het aanbod. Ik ben het in ieder geval beu en ga zeker alternatieven zoeken. Geef de mensen wat ze willen, en niet wat jullie denken, zo doen we het. Het is niet normaal dat je langzaam aan naar de €100 in de maand gaat voor hetzelfde pakket. Er zijn grenzen...

Dat maakt het zo erg alle wba klanten moeten het maar slikken het verdwijnen van Tv5 destijds net zo. Elke verandering op het tv platform ten bate of nadele van de KPN klanten heeft doorslag op de wba klanten.Het is ook niet de provider KPN die die onderhandelingen voert en de afspraken maakt, maar KPN Wholesale.
De provider KPN is net als Telfort, XS4ALL en Solcon gewoon een afnemer van de IPTV diensten van KPN Wholesale.

Ik ben nu toch in de war als ik deze info hier bekijk
WMP Broadcast Streams is een dienst van KPN Wholesale met de beschikking over 600 zenders!!
Zullen daar dan de bewuste zenders ook wegvallen?
Of koopt bijvoorbeeld elke isp hier in en hebben zij hun eigen licenties en hun eigen platform.
Dit zet dingen voor mijn gevoel in een ander licht.
Iets zegt me dat ik dit al eens eerder heb bekeken en tot dezelfde verbazing kwam als nu.

Aanvulling dat de Service Provider verantwoordelijk is bron

De WMP Broadcast Streams dienst omvat de volgende bouwblokken:
1. De WMP Multicast Broadcast Streams ten behoeve van de live zenderpakketten van de SP die
worden aangeboden op de WBA DSLAM en worden gedistribueerd naar de WBA eindklanten.
De SP stelt de live zenderpakketten zelf samen voor zijn eindklant.
Reputatie 1
Wij kijken graag national geographic en 24 kitchen. Dan er bij wordt het weer duurder. Reden om maar eens verder te kijken. Van de week gebeld of ze een aanbieding konden maken. Nee dat kan pas na opzegging. Dus eerst opzeggen en dan net een aanbieding komen. Zo werkt dat niet. Dat is de put dempen als het kalf verdronken is. KPN terug laten bellen via opzegging en dan maken ze een “aanbieding”: 22,50 korting voor 3 maanden. Maar dan vervalt spotify. Netto besparing 10 euro per jaar Wat een aanbieding!!! KPN heeft het hoog in de bol. Ik ga van de week kijken wie er het niet hoog in de bol heeft en dan gaat daar en het alles in 1 abonnement naar toe en mobiel. En dat na 20 jaar KPN. Klanten krijgen is niet moeilijk KPN , klanten houden dat is een uitdaging
Reputatie 7
@Its me,
Als je nu een "Alles-in-1 Standaard" abonnement hebt, dan ben je vanaf 1 juni met het "Internet en TV" abonnement met de opties "Vast bellen" en "Spotify Premium" nog maar €0,50 per maand duurder uit.
Die 3 maanden €22,50 korting leveren je dus €66,- besparing op en dus betaalt KPN dan feitelijk ruim anderhalf jaar die prijsverhoging van €3,50 voor je. 🙂
Ook ik ga per 1 juni mijn "Alles-in-1 Standaard" laten omzetten naar een "Internet en TV" abonnement. Dit moet je overigens niet zelf doen via mijnKPN want dan krijg je die korting namelijk niet.
Tiemen,
ik ben het volledig et je eens. Steeds meer betalen en KPN investeert niet in hun aanbod, maar verhogen toch de prijs!!?
Daarbij komt dat de helft van de tijd KPN iTV op de laptop storing heeft, met name als er iets leuks op te zien is zoals voetbal...Dat betekent dat KPN het niet aankan, de aantallen die online willen kijken.
Ondertussen maken ze er wel reclame mee dat het o zo handig is om op meerdere schermen tv te kunnen kijken,.
Wij denken er ook aan om volledig over te stappen, de meerprijs is nergens meer in terug te vinden omdat de service ook te wensen over laat. De extra's zijn er niet meer, kwaliteit neemt af en de service verminderd...
KPN laat het hier behoorlijk liggen.

*Admin:reactie samengevoegd met bestaand topic

Echt belachelijk dat national geographic eruit gaat
Wel weer prijs verhogen
Als contract afloopt afloopt ben ik weg bij kpn

*Admin:reactie samengevoegd met bestaand topic
Wat ik erg jammer vind is dat BabyTV (SD) verdwijnt. Dit is de enige zender voor de allerkleinste kinderen waar non stop leuke filmpjes en geen "volwassen" reclame wordt uitgezonden. Zal wel zijn omdat het geen HD is, maar er komt ook niks voor terug, helaas!

Onze kinderen zijn teleurgesteld in dit besluit!
Reputatie 7
Zal wel zijn omdat het geen HD is, ...
Nee, dat komt omdat de distributieovereenkomst met FOX Benelux (de eigenaar van die zender) op 31 mei ten einde loopt en KPN en FOX Benelux niet tot overeenstemming kunnen komen voor een nieuwe distributieovereenkomst.

Zal wel zijn omdat het geen HD is, ...Nee, dat komt omdat de distributieovereenkomst met FOX Benelux (de eigenaar van die zender) op 31 mei ten einde loopt en KPN en FOX Benelux niet to overeenstemming kunnen komen voor een nieuwe distributieovereenkomst.


Zo goed zit ik er niet in. Wel eea gelezen hier inmiddels. Ben geen klager van de hoogste plank, vind het bijvoorbeeld geen probleem dat ik Max Verstappen in HD voorbij kan zien komen op de Duitse RTL, maar had niet gehoeven. Laatst hier volledig geholpen aan WiFi in elk gaatje en hoekje van het huis. Gratis. Mij hoor je niet. Dit vind ik alleen jammer voor de kids.

Dank je voor de achtergrondinformatie!
Reputatie 6
Badge +3
@Its me,
Als je nu een "Alles-in-1 Standaard" abonnement hebt, dan ben je vanaf 1 juni met het "Internet en TV" abonnement met de opties "Vast bellen" en "Spotify Premium" nog maar €0,50 per maand duurder uit.
Die 3 maanden €22,50 korting leveren je dus €66,- besparing op en dus betaalt KPN dan feitelijk ruim anderhalf jaar die prijsverhoging van €3,50 voor je. 🙂

Ook ik ga per 1 juni mijn "Alles-in-1 Standaard" laten omzetten naar een "Internet en TV" abonnement. Dit moet je overigens niet zelf doen via mijnKPN want dan krijg je die korting namelijk niet.

Allemaal leuk en aardig, wjb. Je spreekt over de korting die je krijgt als je dit en dat doet bij KPN. Het gaat mij om enkele zenders die verdwijnen, na enkele andere fijne zenders die er de afgelopen tijd door KPN zijn uitgegooid. Die korting krijg ik bijv ook bij Ziggo + vele van mijn favoriete zenders. Of de zenders na het verlopen van het Fox contract tzt ook verdwijnen zien we dan wel weer toch? Kun je toch nog mooi een jaar tje genieten.
Reputatie 7
Allemaal leuk en aardig, wjb. Je spreekt over de korting die je krijgt als je dit en dat doet bij KPN. Het gaat mij om enkele zenders die verdwijnen, ...
Ik reageerde ook alleen maar op @Its me die aangaf dat er op jaarbasis maar €10,- korting zou zijn terwijl dat niet juist is.
Ik ben net als jij absoluut teleurgesteld in het feit dat er een aantal voor ons interessante zenders verdwijnen en ik hoop dat dit van tijdelijke aard zal zijn. Aan de andere kant hoop ik ook dat KPN dit keer haar rug recht houdt en niet dat wij hetzelfde debacle zullen gaan zien als bij de onderhandelingen met FOX Sports. Die onderhandelingen hebben geleid tot de "FOX belasting" waarbij 90% van de KPN abonnees €2,50 per maand zijn gaan betalen voor de doorgifte van de FOX Sports kanalen terwijl ze helemaal geen FOX Sports abonnement afnemen. Als absolute voetbalhater heb ik daar nog altijd zeer grote problemen mee.
Als de kosten niet in verhouding staan met de geleverde diensten, dan zal er vroeg of laat een keuze gemaakt moeten worden of de levering van die diensten wel voortgezet moeten worden. Dat is het, voor ons vervelende, spel dat nu gespeeld wordt.
Even een tip of waarschuwing!!
Zelf bij de huidige provider opzeggen. Een overstap verzoek van een andere provider is in deze situatie alleen mogelijk als je contract vrij bent.

Met in achtneming van een maand opzeg termijn zal de opleverdatum van de nieuwe provider 30 dagen na het opzeggen moeten worden gepland. Als eind datum dus de oplever datum van de nieuwe provider gebruiken.
Reputatie 7
Dan heb je in ieder geval weer een Fritz!Box.Dat wel, maar zou KPN straks niet gewoon overal de Experia willen hebben staan? Lekker eenheidsworsten draaien.
Nee, want er verandert immers niets voor de XS4ALL abonnee.
Even een tip of waarschuwing!!
Zelf bij de huidige provider opzeggen. Een overstap verzoek van een andere provider is in deze situatie alleen mogelijk als je contract vrij bent.

Met in achtneming van een maand opzeg termijn zal de opleverdatum van de nieuwe provider 30 dagen na het opzeggen moeten worden gepland. Als eind datum dus de oplever datum van de nieuwe provider gebruiken.


En dit is nu het vervelende voor KPN. Iedereen is tot 1 juni contractsvrij. Een zenderwijziging maakt het dan weliswaar niet mogelijk om het contract per direct op te zeggen, ook als je. Binnen het eerste jaar van je contract zit. Maar omdat gelijktijdig met deze zenderwijziging een prijsverhoging is aangekondigd mag iedereen wettelijk zijn contract bij KPN per direct opzeggen.
@Galdor68
Op dit moment is iedereen (ook als je binnen het eerste jaar zit) contractvrij t/m 31 mei. Dat heeft te maken met de aangekondigde tariefsverhogingen. Overstappen, met overstapservice, kan dan ook. Maar dat kan men dan wel het beste uiterlijk een paar werkdagen voor 31 mei doen 😉 .
Zolang het overstapverzoek van de nieuwe provider maar uiterlijk 31 mei bij KPN binnenkomt is er niks aan de hand.
Dat scheelt dan weer.

Reageer