News

Wijzigingen KPN zenderaanbod en prijzen 2019

Wijzigingen KPN zenderaanbod en prijzen 2019

Toon eerste bericht

1526 reacties

Reputatie 3
Badge
Absurde toestand dit. KPN maakt ruzie met FOX en wij als klanten zijn de dupe. Meer betalen terwijl er per saldo vijf zenders minder in het pakket zitten. KPN verdient waarschijnlijk ondertussen bakken met geld aan besparingen op licenties (Love Nature zal toch wel goedkoper zijn dan National Geographic en die andere licenties vervallen gewoonweg).

Ik ben per 1 juni weg als dit zo blijft. Massaal opzeggen en/of slechte pr zijn ook de enige manieren om een bedrijf als KPN daadwerkelijk in beweging te krijgen. Dus ik zou zeggen laten we een statement maken en met zijn allen massaal opzeggen!
Reputatie 7
Omdat mijn originele post blijkt te zijn verdwenen nadat de kritische inhoud op bijval bleek te kunnen rekenen bij deze nogmaals een poging.
Jouw oorspronkelijke bericht werd samengevoegd met het verzameltopic over de zenderwijzigingen.
Zie https://forum.kpn.com/internet-9/wijzigingen-kpn-zenderaanbod-en-prijzen-2019-470490/index28.html#post753400

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 3
Badge
Dat is absurd. Daarmee wordt het onderwerp gewoon weggesmokkeld in een algemene topic...
Gaan jullie je eens diep schamen!!!

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Krijg net de mail. Geloof niet wat ik lees. NG doe je toch niet weg?!

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
Gaan jullie je eens diep schamen!!!
Je hebt het tegen KPN neem ik aan?

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 3

Zelf laat ik op 1 juni mijn "Alles-in-1 Standaard" contract omzetten naar een nieuw Internet en TV jaarabonnement. Dat doe ik niet via mijnKPN want daar krijg je geen 3 maanden €22,50 korting terwijl je dje wel krijgt als je een medewerker van KPN die wijziging laat doorvoeren.
KPN gaat de eerste 19 maanden die prijsverhoging dus zelf betalen.


Dan heb jij geen Spotify wat je kwijtraakt na omzetting?
En voor alle duidelijkheid. Als dit definitief wordt zeg ik op 1 juni mijn abonnement op."
Ga er maar van uit dat het definitief is.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Reputatie 3
Badge
@wjb...Mijn irritatie is inderdaad gericht aan KPN en de moderatrolls (intentionele spelfout) hier. Don't shoot the messenger...mocht ik de indruk hebben gewekt dat wel te willen, dan mijn excuus.
Reputatie 7
Badge +20
Hierboven twee reacties op een post die door mij is gestart, maar waarvan de originele inhoud verdwenen lijkt te zijn. Ik heb hem al opnieuw aangemaakt, maar bij deze ook nog eens als reactie hier.

"Goeiemiddag forumleden,

Omdat mijn originele post blijkt te zijn verdwenen nadat de kritische inhoud op bijval bleek te kunnen rekenen bij deze nogmaals een poging.

Tot mijn niet geringe teleurstelling kreeg ik vandaag een mail waarin wordt aangekodigd dat een negental zenders uit het tv pakket gaan verdwijnen. Daaronder niet de minste: FOX, 24-kitchen en National Geographic. Wat er voor terugkomt zijn maar liefst vier hele zenders van (naar mijn mening) veel mindere kwaliteit. Daarmee verschraalt in een klap het tv aanbod van KPN fors terwijl tot overmaat van ramp en klantonvriendelijkheid de prijs per 1 juni met een euro stijgt. In mijn ogen is dit een onacceptabele en tamelijk beschamende vertoning van KPN.

Het lijkt me dat KPN het conflict met de moedermaatschappij van FOX moet oplossen en dit niet over de rug van haar klanten dient uit te vechten. Lukt dit niet dan ligt een prijsverlaging in de rede nu KPN vermoedelijk zal besparen op licentiekosten (er komen immers 5 zenders minder en ik stel me zo voor dat bijvoorbeeld Love Nature goedkoper is dan National Geographic).

Laten we hier een statement maken en KPN oproepen een einde te maken aan deze absurde kwestie en het aanbod te herstellen! Het is nog geen 1 juni dus alles kan nog lijkt me.

En voor alle duidelijkheid. Als dit definitief wordt zeg ik op 1 juni mijn abonnement op."


Dat is absurd. Daarmee wordt het onderwerp gewoon weggesmokkeld in een algemene topic...
Gaan jullie je eens diep schamen!!!

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Zoals Wjb al aangeeft zijn jouw reacties en de andere reacties naar dit centrale topic verplaatst. Dat doen we niet om reacties 'weg te smokkelen'. Wel willen we het Forum overzichtelijk houden en zorgen dat informatie over belangrijke onderwerpen snel en makkelijk te vinden is. Daarom hanteren we in dit soort gevallen één groot topic. Bovendien valt in hier ook iets meer te lezen over het hoe en waarom. Dat je hier ontevreden over bent snap ik. Ik kan het alleen niet anders maken dan het is.
Reputatie 7

Zelf laat ik op 1 juni mijn "Alles-in-1 Standaard" contract omzetten naar een nieuw Internet en TV jaarabonnement. Dat doe ik niet via mijnKPN want daar krijg je geen 3 maanden €22,50 korting terwijl je dje wel krijgt als je een medewerker van KPN die wijziging laat doorvoeren.
KPN gaat de eerste 19 maanden die prijsverhoging dus zelf betalen.
Dan heb jij geen Spotify wat je kwijtraakt na omzetting?

Die wordt voor €8,99 als optie toegevoegd aan het nieuwe "Internet en TV" abonnement.
Internet en TV (€62,50) en Spotify Premium (€8,99) kosten samen dus €71,49 terwijl het Alles-in-1 abonnement €72,- kost. Overigens laat ik in eerste instantie ook mijn telefoon naar het "Intenet en TV" abonnement overzetten. Deze wordt daarna dan geporteerd naar CheapConnect. Als je een telefoonnummer laat porteren bij een Alles-in-1 abonnement, dan ziet KPN dat als een beëindiging van het hele abonnement en zit je voor dat je het weet zonder Internet en televisie. De portering van het telefoonnummer na omzetting van het abonnement wordt gezien als het beëindigen van de optie vast telefonie, precies zoals het moet.
Reputatie 3
Badge
Dan ben ik toch echt weg...in de tussentijd hoop ik op een sprankje licht in de duisternis.
Reputatie 7
Badge +22

Klassieke zender Brava NL als Stingray Classica verder

Reputatie 3
Badge
*Admin:
Bovendien valt in hier ook iets meer te lezen over het hoe en waarom.

Iets meer te lezen...waar staat die heldere mooie uitleg richting de klant dan precies? Ik zie alleen een kale mededeling verpakt tussen wat andere 'nieuwtjes' in een algemene mail en oh ja....een heleboel klachten.
Reputatie 4
Badge +1
Behalve behoorlijk wat klachten over het verdwijnen van belangrijke zenders (ook als je er niet iedere dag 2 uur naar kijkt kan het immers een niet te missen kanaal zijn, wie had dat gedacht?) zie ik hier nog weinig concrete ontwikkelingen.

Is er al duidelijk in welke richting KPN de alternatieven gaat zoeken voor de te verdwijnen zenders? LoveNature komt erbij, dat lijkt me een vervanger voor NGC Wild.

Maar wat komt er in de plaats voor FOX, National Geographic en 24Kitchen? Ik zie de alternatieve namelijk niet zo duidelijk. De zender Food Network was in het verleden bijvoorbeeld beschikbaar als kookzender, maar het moederbedrijf daarvan heeft zich teruggetrokken van de Nederlandse markt.
Reputatie 3
Badge
Ik heb eens bij telfort zitten kijken maar blijven daar de zenders wel bestaan?
Je zou zeggen dat is ook kpn?

Zelfde verhaal lees ik nu maakt dus niets uit en ook de prijsstijgingen gaan daar mee.
Reputatie 7
Badge +22
Behalve behoorlijk wat klachten over het verdwijnen van belangrijke zenders (ook als je er niet iedere dag 2 uur naar kijkt kan het immers een niet te missen kanaal zijn, wie had dat gedacht?) zie ik hier nog weinig concrete ontwikkelingen.

Is er al duidelijk in welke richting KPN de alternatieven gaat zoeken voor de te verdwijnen zenders? LoveNature komt erbij, dat lijkt me een vervanger voor NGC Wild.

Maar wat komt er in de plaats voor FOX, National Geographic en 24Kitchen? Ik zie de alternatieve namelijk niet zo duidelijk. De zender Food Network was in het verleden bijvoorbeeld beschikbaar als kookzender, maar het moederbedrijf daarvan heeft zich teruggetrokken van de Nederlandse markt.

Ik heb die vraag inderdaad ook gesteld, maar daar was nog geen informatie over. Zal zeker half mei pas komen. Vraag me af of de moderator het door heeft dat deze topic trendingtopic is! 😂😜

#Zenderwijziging2019, maar ja het Forum werkt nog niet met een “#”. 😂😜
Reputatie 7
Badge +22
Ik heb eens bij telfort zitten kijken maar blijven daar de zenders wel bestaan?
Je zou zeggen dat is ook kpn?

Zelfde verhaal lees ik nu maakt dus niets uit en ook de prijsstijgingen gaan daar mee.

Ook bij Telfort en XS4ALL verdwijnen de zenders, het hoort allemaal bij KPN.
Ik heb eens bij telfort zitten kijken maar blijven daar de zenders wel bestaan?
Je zou zeggen dat is ook kpn?

Zelfde verhaal lees ik nu maakt dus niets uit en ook de prijsstijgingen gaan daar mee.

Dat maakt het zo erg alle wba klanten moeten het maar slikken het verdwijnen van Tv5 destijds net zo. Elke verandering op het tv platform ten bate of nadele van de KPN klanten heeft doorslag op de wba klanten.

Dan laat ik de rest voor het gemak buiten beschouwing. Of je wel of niet naar deze kanalen doet er verder niet toe.

Tmobile maakt wel van de lijnen van KPN gebruik maar heeft blijkbaar een eigen TV platform anders zouden deze zenders ook daar verdwijnen.
Reputatie 7
Dat maakt het zo erg alle wba klanten moeten het maar slikken het verdwijnen van Tv5 destijds net zo. Elke verandering op het tv platform ten bate of nadele van de KPN klanten heeft doorslag op de wba klanten.
Het is ook niet de provider KPN die die onderhandelingen voert en de afspraken maakt, maar KPN Wholesale.
De provider KPN is net als Telfort, XS4ALL en Solcon gewoon een afnemer van de IPTV diensten van KPN Wholesale.
Dat maakt het zo lastig dat waar KPN wordt geschreven het niet altijd specifiek om de provider gaat.
Maar om NetwerkNL of Wholesale of noem maar op.

In de media komt het wel zo over door dat daar enkel de aanduiding KPN wordt gebruikt.

Hoe dan ook het doet er niks aan af dat het gewoonweg belachelijk is dat een behoorlijk groot klanten bestand hier de dupe van is.
Reputatie 3
Badge
Het zal best dat KPN afhankelijk is van derden in deze kwestie, maar het is wel KPN zelf dat besluit om terwijl het aanbod fors wordt uitgekleed de prijzen doodleuk te verhogen. Een verlaging had meer in de rede gelegen als je het mij vraagt.
Reputatie 1
De komende tijd zullen er weer zender- en prijswijzigingen plaatsvinden. Sinds 1 april, gisteren dus, hebben we enkele nieuwe zenders toegevoegd en vanaf 1 juni gaat de prijs van de huidige abonnementen gewijzigd worden. Ook zullen er vanaf 1 juni enkele zenders vervallen. Hier lees je er alles over.

Zenderwijzigingen KPN 2019


We kijken op regelmatige basis naar de samenstelling van onze zenderpakketten, naar aanleiding van het kijkgedrag en afspraken met onze zenders. Hieruit zijn deze wijzigingen voort gekomen. Toch wel een speciale vermelding waard: Brava (Stingray Classica) komt per 1 april terug! Toen deze zender in 2017 kwam te vervallen hebben we daar veel reacties op gekregen, dus ik ben blij om te kunnen melden dat 'ie weer terugkomt. Een volledig zenderoverzicht vind je hier: Zenderoverzicht radio en Interactieve TV


Toevoegingen zenderaanbod per 1 april
Afgelopen maand hebben we RTL Television HD toegevoegd aan het zenderaanbod, wat fijn is voor de fans van Formule 1 die geen Ziggo Sport abonnement hebben. Ook is er goed nieuws voor de liefhebbers van klassieke muziek: Brava (HD) wordt weer toegevoegd aan het pakket.. Recent heeft die zender trouwens de naam Stingray Classica gekregen. Andere muziekzenders die worden toegevoegd zijn TV538 (HD) en 100% NL TV (SD). Wellicht ken je de zender LoveNature wel uit het 4K aanbod. Die zender wordt nu ook aan het basispakket toegevoegd (de HD-variant). Als vervanging voor National Geographic.

Deze zenders komen te vervallen
Zoals velen van jullie weten zijn er de afgelopen tijd zenders gestopt met uitzenden in Nederland (AMC en Travel Channel bijvoorbeeld), wat logischerwijs inhoudt dat we ze niet meer aan kunnen bieden. Ook zullen de zenders Disney Junior en Zing helaas komen te vervallen omdat deze zenders ermee stoppen.

De andere zenders die komen te vervallen zijn 24 Kitchen, National Geographic, FOX TV, WildHitz en Antena3. In het pluspakket vervallen de zenders BabyTV en NatGeo Wild. Dit zal gebeuren per 1 juni, we zijn uiteraard nog op zoek naar passende vervangende zenders.

Zenders die we toevoegen



Zenders die komen te vervallen



Prijswijziging bestaande abonnementen


De nieuwe prijzen van de abonnementen gaan in per 1 juni. Vanaf april gaan we de nieuwe prijzen communiceren, maar ze gaan dus in per 1 juni. Hieronder zet ik de meestvoorkomende abonnementen met de nieuwe prijzen.

De prijzen voor extra diensten wijzigen niet, afgezien van de eerder aangekondigde prijswijziging van Fox Sports (per 1 februari).

Staat jouw abonnement er niet tussen? Kijk dan op kpn.com/wijziging2019 of wacht jouw e-mail/brief af.

Huidige abonnementen


Oudere abonnementen


Beltarieven VoIP


Uitzondering: per 15 mei is er geen starttarief meer voor bellen naar het buitenland zone 1 EU.

Veelgestelde vragen (FAQ)



Waarom voert KPN per 1 juni wijzigingen door?
De maandbedragen en tarieven wijzigen om te kunnen blijven investeren in de kwaliteit van diensten en het netwerk. Dit stelt ons in staat om nieuwe introducties te doen (zoals de wifi belofte) en internetsnelheden te verhogen. Ook een snellere uitrol van glasvezel is hierdoor mogelijk.

Hoe word ik over de wijzigingen geïnformeerd?
Per e-mail en waar nodig per brief.

Waarom gaan niet alle bestaande abonnementen gelijk in prijs omhoog?
Per bestaand abonnement is gekeken of deze in lijn ligt met de nieuwe abonnementen. De prijzen van de bestaande abonnementen zijn op basis van die vergelijking wel of niet gewijzigd.

Ben ik contractvrij n.a.v. deze (prijs)wijzigingen?
Klanten met Internet of Internet en TV zijn contractvrij tot 1 juni 2019. Klanten met PSTN/ISDN zijn contractvrij tot 1 juli 2019. Contractvrij zijn betekent dat je tot de gecommuniceerde datum kosteloos jouw huidige abonnement bij KPN kunt stopzetten, ook al zit je nog in een jaarcontract.

Verandert er nog iets voor KPN Compleet?
Nee, de voordelen van KPN Compleet blijven ongewijzigd.

Wat gebeurt er met de opnames van de zenders die verwijderd worden?
De opnames van de zenders die verwijderd worden blijven niet bewaard. Je raakt deze opnames dus kwijt.

Als je vragen hebt over wat er gaat veranderen bij jouw specifieke abonnement, wacht dan rustig de e-mail/brief af. Er zijn vele abonnementen, die ik niet allemaal individueel kan benoemen in dit topic. Heb je verder opmerkingen of vragen? Laat het vooral weten in een reactie hieronder.

Vandaag een e-mailtje van KPN dat mijn All-in 1 basis abonnement van €51,50 naar €54,00 per maand gaat. Reden “met de prijsverhoging kunnen wij blijven investeren in ons netwerk en onze dienstverlening” Daarnaast wijzigt ons zenderaanbod door zenders te schrappen. Daar moet de klant het meedoen. Nu ben ik de afgelopen maand als KPN klant met KPN compleet pakket al geconfronteerd met wijzigingen die vooral KPN ten goede komt.

KPN heeft een marketing club die niet bij de les is.

Als KPN denk dat met het inkrimpen van diensten (Digitenne) dienstverlening en zenderaanbod een uitbreiding is op hun dienstverlening en daardoor hun abonnement tarieven mogen verhogen en dan nemen ze de klant niet serieus. Dit zijn Colombiaanse toestanden die Maximo Ibarra is gaan introduceren bij KPN. Ik heb hem al eens horen zeggen dat zakelijke diensten wat hem betreft KPN core business is. De consumenten tak gaat dat gewoon financieren met deze absurde prijsverhoging en uitleg. Laten we als KPN klant en consument Maximo Ibarra duidelijk maken dat zijn abonnementen strategie niet past in de consumenten filosofie. Klanten verwachten met deze hoge prijsverhoging toch iets positiefs dan alleen een degradatie van hun abonnementsinhoud en dienstverlening. KPN klanten hebben gelukkig genoeg alternatieven om hun ongenoegen kenbaar te maken.

Kees Hollemans (Critical Consumer)
Absurde toestand dit. KPN maakt ruzie met FOX en wij als klanten zijn de dupe. Meer betalen terwijl er per saldo vijf zenders minder in het pakket zitten. KPN verdient waarschijnlijk ondertussen bakken met geld aan besparingen op licenties (Love Nature zal toch wel goedkoper zijn dan National Geographic en die andere licenties vervallen gewoonweg).

Ik ben per 1 juni weg als dit zo blijft. Massaal opzeggen en/of slechte pr zijn ook de enige manieren om een bedrijf als KPN daadwerkelijk in beweging te krijgen. Dus ik zou zeggen laten we een statement maken en met zijn allen massaal opzegge
Hallo

Hoe kunt U nu zomaar beslissingen maken en zomaar zenders verwijderen
We kijken altijd naar dokter Pol en zijn grote fan van dit progamma
We betalen meer dan genoeg voor t abonnement en baal hier dan ook erg van
We hopen dat U dit kunt herzien😢


Groet

admin: vraag naar verzameltopic verplaatst
Precies, hier hetzelfde. National geographic is een hartstikke populaire zender.
Ik was toch al aan het overwegen om over te stappen en dit maakt mijn besluit alleen maar makkelijker.

Reageer