News

Wijzigingen KPN zenderaanbod en prijzen 2019

Wijzigingen KPN zenderaanbod en prijzen 2019

Toon eerste bericht

1526 reacties

Reputatie 7
Badge +28
@svht @Zennelone

De reden hiervoor is dat de zendereigenaar (Fox/Disney) veel te veel geld vraagt aan KPN voor de doorgifte van de zenders. Als KPN alsmaar akkoord blijft gaan met al die verhogingen, betalen jullie dadelijk allemaal nog veel meer dan nu al noodzakelijk is.

Lees heel veel meer klachten, maar ook de antwoorden van KPN-moderators in dit topic:

https://forum.kpn.com/internet-9/wijzigingen-kpn-zenderaanbod-en-prijzen-2019-470490
Reputatie 1
Dank voor je antwoord.
Ik baal er echt van, wat er voor terugkomt, is niet mijn ding.
Ze moeten dan maar beter onderhandelen.
De prijzen stijgen de pan uit en je krijgt minder kwaliteits programma's er voor terug.
Jammer.
Toch maar eens gaan overwegen om over te stappen.
Reputatie 7
Badge +28
Dat beter onderhandelen doet KPN juist heel goed. Als Fox niet meer via KPN kan uitzenden, verliezen ze hun recht op het bekervoetbal. Daarnaast verliezen ze ook heel veel kijkers. Eigenlijk spelen ze (Fox/Disney) een pokerspel op hoog niveau.
En KPN is heilig. Als dit enkel de KPN klanten betrof kan ik er vrede mee hebben maar alle WBA gerelateerde klanten zijn ook de dupe. Er wordt mij iets teveel naar Disney/ Fox gewezen het gestelde over de kijkers verliezen pleit er juist voor dat ook deze partij genoeg te verliezen heeft.
Beide partijen moeten water bij de wijn doen. Van mij mag Disney KPN kopen 😜

Interresant stukje over de NPO en hun uitgaven
Reputatie 2
Ik moet helaas kenbaar maken dat ik absoluut niet gelukkig ben met de beslissing het zenderpakket aan te passen, waarbij voor mij 3 zenders verdwijnen waar ik nu net naar keek (National Geographic, Fox en NGC Wild). Zout in de wond is dat ik ook nog eens meer moet gaan betalen (wederom).

Ik ben altijd een zeer tevreden KPN klant geweest, zeker met de extra's in het compleet pakket. Maar nu voel ik me tegen de muur gezet. Het komt over dat ik het als klant maar moet slikken. En daar ben ik boos om. Ik hoop dat dit snel wordt terug gedraaid, anders ben ik weg bij KPN.
Reputatie 1
Als dit betekend dat ik nu eindelijk eens volledig glas krijg op korte termijn en zelf mag gaan bepalen hoe ik mijn netwerk inricht (router/modem/ata) kan ik leven met een tariefsverhoging.

en anders toch maar weer eens kijken bij de concurrent.
Belachelijk dat Disney junior en babytv verdwijnen dat zijn juist de zenders waar hier veel naar gekeken word.
Nu moeten die zenders gemist worden en ik moet meer gaan betalen ik vind dit echt niet oké.
Toch maar eens kijken hoe het bij me oude provider zit en dan maar weer terug overstappen denk ik want voetbalpakket is ook alweer verhoogd de laatste keer.
Ben toen overgestapt omdat het voordeliger was maar dat is nu niet meer aan de orde met al die prijsverhogingen 😡
Schande KPN!

Hoe kun je meer geld vragen terwijl je dienst afneemt?
HBO was al een ding toen dat wegging en nu Fox weer...

alleen KPN compleet is nog aantrekkelijk anders had ik allang voor de concurent gekozen!
Spijtig dat allemaal te moeten lezen , €42.00 per jaar duurder en ook minder zenders. W.o. een van de leukste 2 geografic en 24kitchen.
Ik ga dus nu op zoek naar betere en voordeligere aanbieder.
Vorig jaar ook al verhoogd en heb niks meer ervoor gekregen.
Dat is dus in 1 jaar ruim €70 per jaar meer te betalen.
Vorig jaar 280 miljoen winst.
Snap dat dat voor de CEO niet voldoende is maar helaas niet meer van mijn centen.
Fijne paasdagen
Baby TV - Dat wordt voor ons een groot gemis! Wat komt ervoor in de plaats? En waarom hebben jullie dit besloten?

*Admin: reactie samengevoegd.
Reputatie 7
Badge +16
Voor zover ik weet nog niks, maar de onderhandelingen zijn bezig 🙂 Ik verwacht zo hier en daar vast en zeker wel wat wijzigingen 😉
Kan iemand mij uitleggen hoe het komt dat de abonnementskosten van KPN voor internet en TV met forse schreden vooruit blijven gaan? Tussen 2016 en 2019 is er een verschil/'wijziging' van maar liefst EUR 12 per maand ontstaan!? KPN meldt dat dit nodig is om 'te kunnen blijven investeren in het netwerk en de dienstverlening'. Wanneer bereikt dit bedrag een maximum?
Wat jammer dat National Geographic verdwijnt, waarom ????
Kan iemand mij uitleggen hoe het komt dat de abonnementskosten van KPN voor internet en TV met forse schreden vooruit blijven gaan? Tussen 2016 en 2019 is er een verschil/'wijziging' van maar liefst EUR 12 per maand ontstaan!? KPN meldt dat dit nodig is om 'te kunnen blijven investeren in het netwerk en de dienstverlening'. Wanneer bereikt dit bedrag een maximum?
Goede vraag.

Nooit er blijft investering nodig al is het maar voor onderhoud. Je zou kunnen stellen als elke woning een FttH aansluiting heeft. Daar betalen we ook aan mee, althans zo legt mijn provider deze verhoging uit. Zelf ben ik van mening dat dit ondernemers risico is dus niet 1 op 1 op bestaande klanten verhaald hoeft te worden. Het meest zure is de klanten waar wel significante verbetering plaatsvind door netwerk upgrades zullen meestal een nieuw en vaak een paar euro duurder contract moeten afsluiten willen ze iets van die verbeteringen merken. Soms is dat niet altijd zo maar dan moet je geduld hebben.

Ps voor mij is het verschil tussen augustus 2018 en deze komende verhoging €10,00 een nog kortere periode. Dit mede door een verandering in het pakket aanbod waar ik deels verplicht naar over moest.
Reputatie 1
Prijsstijging 1 juni 2019 van €68.50 naar €72.- dat is €3.50.- meer per maand. en wat krijg je ervoor terug?
Ik zie er geen verandering. als je compleet bent dan heb je alleen maar fox sports 1 2 3 en het plus pakket
zie daar graag meer dingen in komen. of gooi fox sports bij het basispakket in. en als ik fox sports heb. dan heb ik weer geen pluspakket dus een nadeel. maar word wel jaarlijks duurder. de meeste providers hebben wel fox sports in hun basispakket. KPN alles word duurder maar je krijgt er zo weinig voor terug. doe er wat mee. voor dat er een hoop klanten vertrekken. er is zoveel meer te krijgen bij andere providers dan wat je hier krijgt en goedkoper! Ik overweeg ook om te vertrekken bij KPN

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 3
Badge
Goeiemiddag forumleden (en KPN),

Tot mijn teleurstelling kreeg ik zojuist het bericht dat per 1 juni 2019 verschillende zenders uit het pakket gaan verdwijnen. Dat gaat niet om de minste zenders, maar zeer bekende zenders als Fox, 24-kitchen en National Geographic. Dat betekent dat het aanbod van KPN van de ene op de andere dag vergaand verschraalt en in kwaliteit achteruit holt. De zenders die er voor in de plaats komen zijn in mijn optiek van een niveau dat niet in de buurt komt van wat er weg gaat. Tot overmaat van ramp en klantonvriendelijkheid mogen we voor het kleinere en kwalitatief slechtere aanbod per 1 juni ook nog eens een euro per maand meer gaan betalen.

Naar mijn mening is wat hier gebeurt ronduit beschamend. Het lijkt me dat KPN het aan haar klanten verplicht is een oplossing te zoeken en vinden voor het conflict met de Fox moedermaatschappij en er voor moet zorgen dat klanten hier niet de dupe van worden. Lukt dat niet dan lijkt me een (forse) prijsverlaging in de rede liggen gezien het feit dat KPN vermoedelijk ook minder geld aan licenties kwijt zal zijn (per saldo verdwijnen er veel meer zenders dan er bij komen en ik vermoed dat bijv. Love Nature goedkoper zal zijn dan National Geographic).

Laten we hier een statement maken en KPN oproepen tot inkeer te komen nu het nog kan...het is immers nog geen 1 juni!

Voor alle duidelijkheid: als dit definitief wordt zeg ik op 1 juni mijn abonnement op.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Badge
U hebt Alles-in-1 Standaard van KPN. Vanaf 1 juni 2019 wijzigen onze prijzen. Zo kunnen wij blijven investeren in ons netwerk en onze dienstverlening. Daarnaast wijzigt ons zenderaanbod. In deze e-mail leest u wat er nog meer voor u verandert.

Met deze verhoging ga ik niet akkoord. Mijn contract loopt door tot en met 11-07-2019.
Indien jullie dit wel doorvoeren dan ben ik vrij om bij een concurrent te gaan kijken.

Gr Piet van Tilborgh

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

"De maandbedragen en tarieven wijzigen om te kunnen blijven investeren in de kwaliteit van diensten en het netwerk.” We moeten dus meer betalen en raken zenders als national geographic en 24kitchen kwijt omdat het jullie niet lukt om afspraken met Fox te maken... ik zou eerder een prijsverlaging verwachten.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Ik sluit me hier helemaal bij aan, ik ben nl een groot fan van National Geograpics Incredible Doctor Pol en 24 Kitchen, het is een schande dat dit zomaar uit het zenderpakket geschrapt wordt. En al helemaal om dan ook nog eens de tarieven te verhogen.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Ze gaan maar voor 1 ding, €€€€ in de knip!
De klanten is maar bijzaak, er wordt niet eens geluisterd.
Als je er over klaagt, krijg je als antwoord, stap je toch over
naar een andere kabelboer!
Maar al die kabelboeren zijn het zelfde, op het eind
moet er veel in de kas zitten voor de hoge pieten, zakkenvullers!🙈
Dus moeten er zenders verdwijnen omdat er anders te weinig over blijft!

§ *Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
U hebt Alles-in-1 Standaard van KPN. Vanaf 1 juni 2019 wijzigen onze prijzen. Zo kunnen wij blijven investeren in ons netwerk en onze dienstverlening. Daarnaast wijzigt ons zenderaanbod. In deze e-mail leest u wat er nog meer voor u verandert.

Met deze verhoging ga ik niet akkoord. Mijn contract loopt door tot en met 11-07-2019.
Indien jullie dit wel doorvoeren dan ben ik vrij om bij een concurrent te gaan kijken.

Jazeker, tot 1 juni 2019 ben je contractvrij.
Zelf laat ik op 1 juni mijn "Alles-in-1 Standaard" contract omzetten naar een nieuw Internet en TV jaarabonnement. Dat doe ik niet via mijnKPN want daar krijg je geen 3 maanden €22,50 korting terwijl je dje wel krijgt als je een medewerker van KPN die wijziging laat doorvoeren.
KPN gaat de eerste 19 maanden die prijsverhoging dus zelf betalen. 😉

Hoe kan het overigens dat jouw "Alles-in-1" abonnement nog tot 11 juli 2019 doorloopt.
De maximale looptijd van een Alles-in-1 abonnement is 12 maanden en deze abonnementsvorm wordt al meer dan 12 maanden niet meer aangeboden.
Ik ga serieus een andere provider overwegen omdat er 3 zenders bij zitten die bij mij thuis veel bekeken worden. Daarom mijn vraag aan KPN: Is er nog een kans dat jullie van deze aanpassing afzien?
Reputatie 3
Badge
Hierboven twee reacties op een post die door mij is gestart, maar waarvan de originele inhoud verdwenen lijkt te zijn. Ik heb hem al opnieuw aangemaakt, maar bij deze ook nog eens als reactie hier.

"Goeiemiddag forumleden,

Omdat mijn originele post blijkt te zijn verdwenen nadat de kritische inhoud op bijval bleek te kunnen rekenen bij deze nogmaals een poging.

Tot mijn niet geringe teleurstelling kreeg ik vandaag een mail waarin wordt aangekodigd dat een negental zenders uit het tv pakket gaan verdwijnen. Daaronder niet de minste: FOX, 24-kitchen en National Geographic. Wat er voor terugkomt zijn maar liefst vier hele zenders van (naar mijn mening) veel mindere kwaliteit. Daarmee verschraalt in een klap het tv aanbod van KPN fors terwijl tot overmaat van ramp en klantonvriendelijkheid de prijs per 1 juni met een euro stijgt. In mijn ogen is dit een onacceptabele en tamelijk beschamende vertoning van KPN.

Het lijkt me dat KPN het conflict met de moedermaatschappij van FOX moet oplossen en dit niet over de rug van haar klanten dient uit te vechten. Lukt dit niet dan ligt een prijsverlaging in de rede nu KPN vermoedelijk zal besparen op licentiekosten (er komen immers 5 zenders minder en ik stel me zo voor dat bijvoorbeeld Love Nature goedkoper is dan National Geographic).

Laten we hier een statement maken en KPN oproepen een einde te maken aan deze absurde kwestie en het aanbod te herstellen! Het is nog geen 1 juni dus alles kan nog lijkt me.

En voor alle duidelijkheid. Als dit definitief wordt zeg ik op 1 juni mijn abonnement op."

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 3
Badge
Wat komt er nu voor de TV zenders die verdwijnen in de plaats? Doe i.p.v. 24 Kitchen het Amerikaanse Food Channel maar terug of zo. En iConcerts graag!

Reageer