News

Wijzigingen KPN zenderaanbod en prijzen 2019

Wijzigingen KPN zenderaanbod en prijzen 2019

Toon eerste bericht

1526 reacties

Goedemorgen,

Ik sluit mij aan met de meeste diehierover schrijven. Ook ik zit er over te denken om per 1 juni op te zeggen . Heb me al georiënteerd bij andere providers. Als KPN er niet uitkomst met FOX stap ik over de nieuwe zenders zijn niets waard.
Reputatie 3
Badge +1

TV a la carte droombeeld klanten Ziggo en KPN maar in praktijk duur

De wens van Nederlanders dat distributeurs als Ziggo, KPN en T-Mobile het abonneren per zender mogelijk gaan maken, betekent in praktijk niet altijd een besparing op kosten van het tv-abonnement.

https://www.totaaltv.nl/nieuws/tv-a-la-carte-droombeeld-klanten-ziggo-en-kpn-maar-in-praktijk-duur/
Reputatie 7

TV a la carte droombeeld klanten Ziggo en KPN maar in praktijk duur

De wens van Nederlanders dat distributeurs als Ziggo, KPN en T-Mobile het abonneren per zender mogelijk gaan maken, betekent in praktijk niet altijd een besparing op kosten van het tv-abonnement.

https://www.totaaltv.nl/nieuws/tv-a-la-carte-droombeeld-klanten-ziggo-en-kpn-maar-in-praktijk-duur/

Sterker nog, het zal in de praktijk (vrijwel) altijd duurder uitpakken.
Ik zie dat FOX eruit gaat terwijl dit een zender met veel goede series is en tevens geregeld sport laat zien. Nu krijg je voornamelijk muziek terug terwijl er al zenders met muziek zat zijn. De zenders die verdwijnen staat niet in verhouding met wat er terug komt en extra kosten die zogenaamd nodig om verbeteringen in de toekomst te kunnen garanderen is niet meer dan een goedkoop excuus. Ben al jaren klant, maar ga serieus kijken naar Ziggo. Wat is de reden van het verdwijnen van Fox, een zender die bij alle aanbieders wel in het pakket zit.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Goedemorgen,

Ik sluit mij aan met de meeste diehierover schrijven. Ook ik zit er over te denken om per 1 juni op te zeggen . Heb me al georiënteerd bij andere providers. Als KPN er niet uitkomst met FOX stap ik over de nieuwe zenders zijn niets waard.

Metmon, heb je al eens gekeken bij Netflix?Zelf heb ik tv-abonnement bij KPN opgezegd (niet alle abonnementen bij KPN)en Netflix was ik al geabonneerd ,wordtnu rechtstreeks afgeboekt .Het is het proberen waard 😉

Goedemorgen,

Ik sluit mij aan met de meeste diehierover schrijven. Ook ik zit er over te denken om per 1 juni op te zeggen . Heb me al georiënteerd bij andere providers. Als KPN er niet uitkomst met FOX stap ik over de nieuwe zenders zijn niets waard.
Metmon, heb je al eens gekeken bij Netflix?Zelf heb ik tv-abonnement bij KPN opgezegd (niet alle abonnementen bij KPN)en Netflix was ik al geabonneerd ,wordtnu rechtstreeks afgeboekt .Het is het proberen waard 😉

En nota bene scheelt het €9 per maand dat ik minder betaal !
Reputatie 7
Badge +28


TV a la carte droombeeld klanten Ziggo en KPN maar in praktijk duur

De wens van Nederlanders dat distributeurs als Ziggo, KPN en T-Mobile het abonneren per zender mogelijk gaan maken, betekent in praktijk niet altijd een besparing op kosten van het tv-abonnement.

https://www.totaaltv.nl/nieuws/tv-a-la-carte-droombeeld-klanten-ziggo-en-kpn-maar-in-praktijk-duur/
Sterker nog, het zal in de praktijk (vrijwel) altijd duurder uitpakken.



Tenzij je genoegen neemt met een beperkt aantal -veel bekeken- zenders. Stel dat je genoeg hebt aan NPO 1/2/3, RTL 4 en Veronica. Dit gaat dan zeker goedkoper uitpakken voor jou. Omdat bijna iedereen voor deze zenders zou kiezen. Bij zenders als Baby TV of 192 TV gaat deze vlieger natuurlijk niet op.
Reputatie 7



TV a la carte droombeeld klanten Ziggo en KPN maar in praktijk duur

De wens van Nederlanders dat distributeurs als Ziggo, KPN en T-Mobile het abonneren per zender mogelijk gaan maken, betekent in praktijk niet altijd een besparing op kosten van het tv-abonnement.

https://www.totaaltv.nl/nieuws/tv-a-la-carte-droombeeld-klanten-ziggo-en-kpn-maar-in-praktijk-duur/
Sterker nog, het zal in de praktijk (vrijwel) altijd duurder uitpakken.
Tenzij je genoegen neemt met een beperkt aantal -veel bekeken- zenders. Stel dat je genoeg hebt aan NPO 1/2/3, RTL 4 en Veronica. Dit gaat dan zeker goedkoper uitpakken voor jou. Omdat bijna iedereen voor deze zenders zou kiezen. Bij zenders als Baby TV of 192 TV gaat deze vlieger natuurlijk niet op.

Er is waarschijnlijk ook (vrijwel) niemand die daar genoegen mee neemt.

Sterker nog, het zal in de praktijk (vrijwel) altijd duurder uitpakken.
NPO kan je FTA ontvangen dat hoeft dus niks te kosten op een éénmalige investering na of online kijken. Verder is het inderdaad echt afhankelijk van wat je zou willen. Voor mij zou het pluspakket uit en Dplay daarvoor in de plaats wel kosten besparen. En nog meer als ik internet only afneem.

Pluspakket is nu via de voordeel dus geen extra kosten puur als voorbeeld.
Hypothetisch kan het €10,00 tot €20,00 uitsparen minus de kosten van Dplay.

Die vrijwel niemand zal dan ook niet zo snel een Vrije kijker worden inderdaad een betere term @Noordzee zit je niet vast geklonken aan het stramien is er genoeg vrij te kijken.
Dat is dus mijn bezwaar tegen een eerder genoemde nieuwe dienst die geld vragen voor FTA diensten dus regelrecht in strijd met licenties en moreel fout.
Reputatie 4
Badge +4
U hebt Alles-in-1 Premium van KPN. Vanaf 1 juni 2019 wijzigen onze prijzen. Zo kunnen wij blijven investeren in ons netwerk en onze dienstverlening. Daarnaast wijzigt ons zenderaanbod. In deze e-mail leest u wat er nog meer voor u verandert.


Wijziging abonnementskosten per 1 juni 2019

[h4] Alles-in-1 Premium Huidige prijs Nieuwe prijs[/h4]
[h4] € 88,50 per maand € 91,00 per maand[/h4]

Verandering zenderaanbod Interactieve TV

Op 1 april hebben we de muziekzender TV 538 en natuurzender LoveNature toegevoegd aan het Basispakket. Daarnaast hebben we het Pluspakket uitgebreid met 100% NL TV en Stingray Classica (voorheen Brava).

Vanaf 1 juni verdwijnen de zenders Antena 3, BabyTV, FOX TV (kanaal 14), National Geographic, 24Kitchen, NatGeo Wild, Wildhitz, Zing en radiozender WDR3. De zender LoveNature komt in de plaats voor National Geographic. En voor de andere zenders die verdwijnen, zoeken we uiteraard goede vervangende zenders. Kijk op kpn.com/zenders voor alle zenderoverzichten.

Ik vind dit niet echt investeren in de dienstverlening, er verdwijnen meer zenders als er bijkomt!!!!!!!

En ik heb nu 100/10 Mbit maar haal deze snelheid niet


Misschien toch eens ergens anders gaan kijken / shoppen
Reputatie 7
Badge +19
Had KPN niet even kunnen wachten met het doorvoeren van de prijsverhoging tot de vervangende zenders zijn gevonden? Of krijgen we dan weer een prijsverhoging omdat later het aantal zenders wordt uitgebreid?

Hoi @Aart70, Goed punt, maar als er nieuwe zenders worden toegevoegd zal er daarvoor niet nog een prijswijziging plaatsvinden

@Koudhe, Ik lees dat je niet de snelheid haalt die bij jouw abonnement hoort. Wil je voor dit gedeelte een nieuw topic starten? Dan pakken we dit z.s.m. op en zoeken we uit waar dit aan ligt.

FOX Benelux: We zijn in gesprek met KPN, geen overeenkomst Baby TV


Nu toch wel BabyTV?

Mijn excuus achterhaald bericht vrees ik.
Reputatie 3

En ik heb nu 100/10 Mbit maar haal deze snelheid niet


Misschien toch eens ergens anders gaan kijken / shoppen


Heel erg jaloers op deze cijfers. Ik haal daar maar een fractie van, op momenten soms zelfs onder de 1 Mb down.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @KnarF55, Ik lees dat je ook maar weinig mbit/s haalt. We kunnen uitzoeken hoe dit kan. Wil je hiervoor een eigen topic starten? Dan helpen we je z.s.m. verder.
@Galdor68,

De reactie van FOX Benelux was naar aanleiding van berichten in media - waaronder de link. Die jij nu deelde - dat er overeenstemming zou zijn over Baby TV.

Het rumoer rond Baby TV kwam er naar aanleiding van twee twitterberichten van webcare van KPN en Telfort. En is dus volgens FOX Benelux gebaseerd op gebakken lucht.
Ik vind het echt belachelijk dat de kosten weer verhoogd worden. 2x binnen 6 maanden?
Verhoging vanwege de BTW stijging is begrijpelijk maar om zomaar weer € 3/€ 4 erbij op te doen, waarvoor? Ik zie alleen maar zenders verdwijnen en er lijkt niet echt iets ervoor terug te komen.
Misschien toch maar is na jaren KPN kijken om over te stappen naar Ziggo die meer bied voor minder geld...
Reputatie 7
2x binnen 6 maanden?
Wanneer was de laatste verhoging dan?

Verhoging vanwege de BTW stijging is begrijpelijk...
Welke BTW stijging?
Ik wil een klacht indienen die betrekking heeft op de 5 tal zenders van fox nl. Ik vind het belachelijk dat deze zenders verdwijnen dit zijn juist zenders die wij vaak kijken!! En de zenders die deze zouden moeten vervangen mag je lekker houden want dit zijn geen vervangers. Ik hoor iedereen die KPN heeft nu al klagen over dat ze weggaan als dit word door gezet. Wel de kosten verhogen met €3,50 Pm maar het pakket verder uitkleden. Dit is voor mijn wel een rede om na te denken of ik nog wel verder wil met jullie. En maar klagen dat jullie zoveel inkomsten mis lopen door Andere manieren van tv kijken!! nou dat komt door dit soort veranderingen jullie maar ook ziggo Telfort tmobile Enz verdienen veel geld aan mensen en leveren weinig. Voor heel veel mensen en met namen mensen met weinig geld. Kiezen eieren voor hun geld dus pak en beet €100 pj voor een alternatief of €600 a €650 pj voor 1 van jullie providers, die dan ook nog 4x minder leveren. Denk daar maar een overna hoe dit bij de mensen over komt. Vind dit echt ontzettend schandalig. En zo kan/mag je niet met je klanten omgaan. Mvg marc

admin: topic samengevoegd
Reputatie 3
Hoi @KnarF55, Ik lees dat je ook maar weinig mbit/s haalt. We kunnen uitzoeken hoe dit kan. Wil je hiervoor een eigen topic starten? Dan helpen we je z.s.m. verder.

Dank je Marina, maar dat heeft geen zin. Ik heb een monteur op bezoek gehad die na 30 seconden al wist te vertellen dat ik overal kabels moest gaan trekken om het probleem op te lossen. Daar pas ik echter voor, dus nog eens 30 seconden later kon hij alweer naar zijn volgende klant. Tien jaar lang in hetzelfde huis geen enkel probleem gehad met de FRITZ!Box van XS4ALL en KPN kan me geen fatsoenlijke wifi leveren? Terug naar XS4ALL kan niet meer, dus schijnbaar moet ik maar gaan informeren bij andere providers wat ze voor me kunnen doen.
Reputatie 7
Ik heb een monteur op bezoek gehad die na 30 seconden al wist te vertellen dat ik overal kabels moest gaan trekken om het probleem op te lossen.
Knappe monteur die in zo'n korte tijd tot die conclusie kan komen.
Wat is overigens de snelheid dan van jouw Internet verbinding?
Meet deze anders een via https://kpn-itns.speedtestcustom.com vanaf een bekabeld aangesloten PC.

Terug naar XS4ALL kan niet meer, ...
Waarom niet?
https://kpn-itns.speedtestcustom.com/
Reputatie 7
Badge +22

Terug naar XS4ALL kan niet meer, ...Waarom niet?

@KnarF55 het kan nog steeds:

Nog geen verkoop stop dus zoals Telfort dat zal dan wel in een later stadium gebeuren.
Reputatie 3

Ik heb een monteur op bezoek gehad die na 30 seconden al wist te vertellen dat ik overal kabels moest gaan trekken om het probleem op te lossen.Knappe monteur die in zo'n korte tijd tot die conclusie kan komen.
Wat is overigens de snelheid dan van jouw Internet verbinding?
Meet deze anders een via https://kpn-itns.speedtestcustom.com vanaf een bekabeld aangesloten PC.


Terug naar XS4ALL kan niet meer, ...Waarom niet?

Ik vraag me af of ik daar wat mee opschiet als alle klanten straks toch rechtstreeks onder KPN komen te vallen. Ik zal na Pasen eens even bekabeld meten.
Reputatie 7
Nog geen verkoop stop dus zoals Telfort dat zal dan wel in een later stadium gebeuren.
Ook een Telfort abonnement is volgens mij gewoon nog af te sluiten.

Reageer