News

Wijzigingen KPN zenderaanbod en prijzen 2019

Wijzigingen KPN zenderaanbod en prijzen 2019

Toon eerste bericht

1526 reacties

Reputatie 7
Omdat jij een "oud" Alles-in-1 abonnement omzet in een "nieuw" Internet en TV abonnement mogen de medewerkers van KPN je inderdaad 3 maanden korting geven. Een korting dus van in totaal €66,50. Je moet die omzetting dan niet zelf via mijnKPN doen, maar door een KPN medewerker laten uitvoeren.klopt dit wel? Ik dacht alleen bij upgrades namelijk, niet naar het vergelijkbare ‘nieuwe’ pakket.. maar kan het natuurlijk fout hebben.
Het is mij wel beloofd, zie dit bericht.
Ik laat ons "Alles-in-1 Standaard" abonnement dus ook op 1 juni omzetten naar een nieuw "Internet en TV" abonnement met een looptijd van 1 jaar.
Reputatie 2

Wanneer Ziggo komt met hun 4k box komt wordt het toch wel serieus een overweging om terug te gaan.Wat heb je nu aan een 4K box als er geen 4K aanbod is?

Formule 1 en voetbal. Misschien ook HBO en dus Game of Thrones in 4K.
Reputatie 3
Badge +2


Omdat jij een "oud" Alles-in-1 abonnement omzet in een "nieuw" Internet en TV abonnement mogen de medewerkers van KPN je inderdaad 3 maanden korting geven. Een korting dus van in totaal €66,50. Je moet die omzetting dan niet zelf via mijnKPN doen, maar door een KPN medewerker laten uitvoeren.klopt dit wel? Ik dacht alleen bij upgrades namelijk, niet naar het vergelijkbare ‘nieuwe’ pakket.. maar kan het natuurlijk fout hebben.
Het is mij wel beloofd, zie dit bericht.
Ik laat ons "Alles-in-1 Standaard" abonnement dus ook op 1 juni omzetten naar een nieuw "Internet en TV" abonnement met een looptijd van 1 jaar.

Duidelijk, dank!
Reputatie 7
Wanneer Ziggo komt met hun 4k box komt wordt het toch wel serieus een overweging om terug te gaan.Wat heb je nu aan een 4K box als er geen 4K aanbod is?Formule 1 en voetbal. Misschien ook HBO en dus Game of Thrones in 4K.
Dat bedoel ik ... geen 4K aanbod.
Master51 schreef: Formule 1 en voetbal. Misschien ook HBO en dus Game of Thrones in 4K.


wjb schreef: Dat bedoel ik ... geen 4K aanbod.

Klopt. Bij Ziggo is nog geen van dat al in 4K. Alleen de box is 4K (voorbereid), maar er is zelfs nog geen aanbod (on demand/lineair) in 4K.

Bezint eer ge ... In ieder geval kwestie van (goed) oriënteren.

Zie op het forum van de conculega's van Z.
De nieuwe Mediabox - discussieer er hier op los!
Wat heb je aan een UHD tv zonder UHD aanbod toch worden er genoeg verkocht. Wat had je aan een FullHD tv zonder HD aanbod.

Het Analoog is/wordt eerst uitgezet door Ziggo zodat er ruimte komt voor onder andere 4K aanbod.

Als Formule 1 en voetbal en de Fims en series 4K worden is dat al meer of beter dan wat KPN op dat vlak biedt.
Reputatie 2
Wat heb je aan een UHD tv zonder UHD aanbod toch worden er genoeg verkocht. Wat had je aan een FullHD tv zonder HD aanbod.

Het Analoog is/wordt eerst uitgezet door Ziggo zodat er ruimte komt voor onder andere 4K aanbod.

Als Formule 1 en voetbal en de Fims en series 4K worden is dat al meer of beter dan wat KPN op dat vlak biedt.

Mee eens!
Helaas heeft KPN niets met trouwe klanten. Dus kreeg ik onlangs een mail dat mijn abonnementskosten maandelijks met E4,-!! worden verhoogd (dus van E73,50 naar E77,50 p.m.). Om het eerlijk gelijk te trekken met andere klanten. En daarbij de nodige zenderwijzigingen. Ik ben daarop in gesprek gegaan maar blijkbaar heb ik een relatief 'verouderd en goedkoop abonnement'. Ja, ben immers 10 jaar klant.... en verouderd ga ik in mee maar goedkoop???!! Kom op zeg. Maar helaas, we zijn er niet uitgekomen. Dus een overstap gemaakt naar een andere provider (zal de naam niet noemen). Maar hoe toevallig, zij maken gebruik van het KPN netwerk en dezelfde apparatuur. Qua diensten gaat er eigenlijk niets veranderen maar qua kosten zeker wel. Dus bedankt KPN voor de afgelopen jaren. En bedankt voor de slechte aanbieding(en) om me toch over te halen. Jullie zijn me nu toch echt kwijt. Kusje!

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
Badge +28

Het probleem is namelijk dat de zendergroepen te veel geld vragen aan providers zoals KPN en Canal Digitaal. Hierdoor krijgt uiteindelijk de eindklant (jij dus) een te hoge rekening.Wat is de bron wat bevestigd dat FOX een hoge vergoeding vraagt? Ik lees dat steeds maar er is nooit een bron en dus is het gissen. Misschien is het wel KPN dat voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten. We zullen het nooit weten.
Echter hoop ik dat Disney+ de zendergroepen gaat doorgeven.


Die bron is er niet en die bevestiging gaan we waarschijnlijk ook nooit weten. Feit is dat KPN de gevraagde vergoeding van Fox te hoog vind. Deze stelling is hier ook al door een paar moderators zo omschreven. Logisch ook, want anders was er wel een akkoord gesloten.

Ik hoop voor jou (en andere liefhebbers) dat Disney deze zenders inderdaad gaat doorgeven via internet. Dat is wel de toekomst van het televisiekijken van de relatief minder bekeken TV-zenders. De meest populaire zenders blijven waarschijnlijk wel via de providers beschikbaar de komende jaren.
De zenders zelf niet zozeer wel de content onlangs nog een bericht gelezen dat het totaal aanbod nog niet eens in de buurt van Netflix komt de aantrekkings kracht voor Disney+ zal dan uit de Marvel en Starwars hoek moeten komen plus de eigen films bron
Reputatie 1

ik betaal dan dus 49 cent per maand meer. Snap niet hoe u er bij komt dat ik dan de prijsverhoging neer leg bij KPN. Of ik moet dan alsnog gebruik mogen/ kunnen maken van de “aanbieding” van 22,50 korting de eerste 3 maanden.Omdat jij een "oud" Alles-in-1 abonnement omzet in een "nieuw" Internet en TV abonnement mogen de medewerkers van KPN je inderdaad 3 maanden korting geven. Een korting dus van in totaal €66,50. Je moet die omzetting dan niet zelf via mijnKPN doen, maar door een KPN medewerker laten uitvoeren. Via mijnKPN krijg je niet een nieuwe einddatum van het contract en daarmee ook niet die korting van 3 maanden.
Met die korting van €66,50 betaalt KPN dus eigenlijk 19 maanden lang die prijsverhoging van €3,50 per maand.


En ik wil niet 2 jaar ergens aan vast zitten maar max 1 jaar.Dat is ook precies wat er gebeurt, een nieuw contract met een looptijd van 12 maanden (1 jaar).



Ik had al gebeld maar dan vervalt spotify en dat kost dan 8,99 per maand. Dus weg voordeel. 12 x 8,99 = 107,88 en 3 x 22,50 = 66,50. Dus 41,38 meer betalen. Wij maken erg veel gebruik van spotify
Reputatie 7
@Its me lees @wjb zijn berichten nog eens goed na,... Hij heeft het heel begrijpelijk aan jou uitgelegd.

In zijn berekening is Spotify ook meegenomen,.. Je hebt hem zelfs hierover gequote,...
Zodra jij besluit om over te stappen naar een internet & tv abonnement met aanvullende opties spotify en vast bellen. Betaal je feitelijk €0,49cent per maand meer tegenover je huidige alles-in-één standaard pakket.

Als je besluit om voor 1 juni over te stappen dan kan een KPN medewerker jou pakket omzetten, daarbij krijg je van KPN de eerste drie maanden €22,50 korting. Bij elkaar opgeteld is dit €67,50. Deel dit bedrag door €3,50. Dan betaald KPN feitelijk 19 maanden jou verhoging. (Dus €72,50 - €3,50 = €69,- met het nieuwe jaarcontract) Betaal je dus 19 maanden lang €3,- minder dan wat je nu betaald. Maar leg je de verhoging bij KPN neer, dan zou je pas over 19 maanden pas €5,88 per jaar meer gaan betalen tegenover wat je nu per maand betaald.

Easy Peasy!
Reputatie 7
Ik had al gebeld maar dan vervalt spotify en dat kost dan 8,99 per maand. Dus weg voordeel. 12 x 8,99 = 107,88 en 3 x 22,50 = 66,50. Dus 41,38 meer betalen. Wij maken erg veel gebruik van spotify
Wow, je hebt hem geloof ik nog steeds niet hè.

Alles-in-1 Standaard kost vanaf 1 juni 2019: €72,00

Internet en TV kost vanaf 1 juni 2019: €62,50
Optie vast bellen kost: €1,00
Optie Spotify Premium kost: €8,99
Totaal kosten voor Internet en TV inclusief vast bellen en Spotify Premium: €72,49

De besparing door over te stappen is dus 3 x €22,50 - 12 x €0.49 = €61,62
Op jaar basis gezien klopt het allemaal wel, de feitelijke factuur wordt er niet lager op!!
Het bedrag wat je na 3 maanden gaat betalen daar veranderd niks aan.

Nu iets anders stellige uitspraak op totaaltv artikel

Concreet gezegd: de inkoopprijs van de FOX Benelux-zenders wordt niet duur, KPN wil minder geld aan FOX Benelux betalen. Dat bevestigen enkele bronnen dichtbij onderhandelingen over nieuwe overeenkomsten tegen Totaal TV.
Reputatie 7
Op jaar basis gezien klopt het allemaal wel, de feitelijke factuur wordt er niet lager op!!
Het bedrag wat je na 3 maanden gaat betalen daar veranderd niks aan.

En dus bespaart @Its me gewoon €61,62 door over te stappen!
Reputatie 7
In mijn ogen gaat het om de ‘bewustwording’ van de mensen wat ze in hun pakket hebben, en wat ze in hun pakket kunnen krijgen.

Iedereen krijgt een verhoging, hierin gaat het niet om een ‘verlaging’ van de abonnementskosten, maar om een ‘besparing’ van de kosten. Zo’n besparing krijg je alleen begrijpelijk, door één en ander toe te lichten over een bepaalde periode. In dit geval dus over 19 maanden, waarbij je als klant €3,- minder kwijt bent gedurende de 19 maanden, vergeleken met wat je nu per maand kwijt bent.

Uiteraard heb je de eerste drie maanden die €22,50 korting. En daarna de 72,50 per maand. Maar zo moet je niet denken, KPN is in deze welwillend genoeg om met een korting je pakket naar het meest recente abonnementsvorm te zetten. Zo ontloop je met een leuke korting de premiestijging van dit jaar.

Voor onszelf zitten we al in het huidige abonnementsvorm. Dus wij krijgen een verhoging van €1,- Voor ons straks met ons internet en tv basis + €5,- voor 100mbit schiet ik er niks mee op, dit wordt €57,50 per maand. Maar om de euro verhoging te omzeilen, zou ik naar het internet en tv pakket kunnen. (Bij ons is het een ‘wijziging’ geen ‘nieuw’ abonnement) Krijg ik via mijn kpn ook 3 maanden €22,50 korting. Heb ik ook 3 maanden opnemen erbij en een extra ontvanger (maar dat hoeft bij ons niet) want als ik wil kan het over drie maanden gewoon terug naar het internet en tv basis + €5,- voor 100mbit,... Kunnen we voor een jaar ook €67,50 - €12,- = €55,50 besparen t.o.v mijn premie van €56,50 nu. Anders gezegd, de komende 19 maanden, een besparing van 2,92 als ik mijn pakket over drie maanden weer wijzig naar Basis 😀

Zien we in 2020 wel weer 😉
Je moet over 12 maanden rekenen daarom verbaas ik me over die 19 maanden.
Dat is jezelf wel heel krom rijk rekenen en in juni 2020 komt er vast weer €2,50 bij. Dan ga je met die resterende 7 maanden van die berekening niet uitkomen.

Maak het niet mooier dan het is je betaalt 3 maanden bedrag x plus 9 maanden bedrag y geeft z als jaarkosten over een langere periode uitstrijken is niet realistisch.

Als je binnen die 12 maanden een optie uit zet veranderd het maand bedrag en het totaal jaar bedrag.
Reputatie 7
Gelukkig werk ik ook in de financiële dienstverlening, dus mezelf krom rijk rekenen zal zeker niet gebeuren 🙂
Maar als jij het over 12 maanden wilt zien, kun je er heel eenvoudig een berekening op los laten, dan krijg je maandelijks een iets hogere korting.
Reputatie 1
Goedemiddag,
Ben ik overgestapt van Ziggo naar Kpn begin februari dit jaar krijg ik dit.
Ik heb vd week een mail gekregen dat de abonnement omhoog gaat vanaf 1 mei en wat krijg ik ervoor terug.


Op 1 april hebben we de muziekzender TV 538 en natuurzender LoveNature toegevoegd aan het Basispakket. Daarnaast hebben we het Pluspakket uitgebreid met 100% NL TV en Stingray Classica (voorheen Brava).

Vanaf 1 juni verdwijnen de zenders Antena 3, BabyTV, FOX TV (kanaal 14), National Geographic, 24Kitchen, NatGeo Wild, Wildhitz, Zing en radiozender WDR3. De zender LoveNature komt in de plaats voor National Geographic.

FOX TV (kanaal 14), National Geographic en NatGeo Wild waren wel 1 van de zenders waar ik graag naar keek.
Dus er verdwijnen meer zenders (9 stuks) en ik krijg er 4 voor terug en daar komt bij dat mijn abonnement al is het maar 1 euro wel omhoog gaat.
Dus voor een verlaging van je pakket ook nog is het abonnement verhogen erg raar.
Oke ik ga weliswaar wel naar 200 Mbit ipv 150 Mbit maar met mijn oude had ik het ook gemakkelijk gered.
En de zender die jullie aanbieden LoveNature ja ben ik blij mee maar willen jullie dan werken aan de ondertiteling.
Niet dat mijn Engels slecht is maar het is soms wel is prettig.

Al met al ben ik tevreden met Kpn maar met het verhogen van het abonnement en het verkrijgen van minder zenders en er meer er vanaf te halen vindt ik tegenstrijdig.
Hoop dat jullie hier wat aan doen.
Er zijn gewoon bepaalde zenders waar mensen graag naar kijken waaronder ik en hadden jullie de klanten daaruit best een keuze kunnen laten maken.
Bv ik kijk geen Duitse en Italiaanse en Turkse zenders nou gooi die dan uit mijn pakket en had mij dan de zenders:
FOX TV (kanaal 14), National Geographic en NatGeo Wild, Wildhitz laten behouden, ik tevreden jullie tevreden.
Gr
alex verbraak

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
Je moet over 12 maanden rekenen daarom verbaas ik me over die 19 maanden.
Dat is jezelf wel heel krom rijk rekenen en in juni 2020 komt er vast weer €2,50 bij. Dan ga je met die resterende 7 maanden van die berekening niet uitkomen.

Die 19 maanden is in mijn berekening niets anders dan het aantal maanden dat ik KPN laat opdraaien voor die prijsstijging.
De korting die ik krijg is 3 x €22,50 en dus €67,50. De prijsstijging is in mijn geval €3,50.
Heel simpel, €67,50 gedeeld door €3,50 is 19,29 en voilà, daar hebben we het aantal maanden totdat ik in totaal niet meer zal hebben uitgegeven dan op basis van de huidige prijs.
Toekomstige prijsverhogingen moet je natuurlijk buiten beschouwing laten als je wilt praten over de totaalkosten, maar als je wilt praten over de totaal besparing (waar het feitelijk om gaat), dan hebben toekomstige prijsstijgingen daar natuurlijk geen enkele invloed op.
Ik ga gewoon 91 euro per maand betalen, dan gaan mijn favoriete zenders weg, FOX en National Geographic, en dan werkt de ITV app ook nog geen eens, waardoor ik niks van mijn opnames kan kijken op de camping. En dat voor 91 euro per maand, vind het te schandalig voor woorden. Denk er heel erg hard over na om weer terug naar Ziggo te gaan 🤨
Reputatie 1
Vanaf 1 juni allemaal vertrekken of de automatische incasso stopzetten. En zo maak je een statement naar KPN en kijken wat ze doen
Reputatie 1
Hallo waarom gaat de zender Nationale Greafic Channel eraf op 01-07-2019 ik kijk elke avond naar DR Pol die volg ik zelfs herhalingen ik vind dit niet leuk wordt dat tegenwoordig niet gevraagd je krijgt wel zenders terug maar geen goede zenders nee niet leuk dit ik hoop dan niet dat Npo1 Extra en Ons en 192 Tv er ooit afgaan dan kan ik beter met de Pluspakket Stoppen niet leuk dit.
Reputatie 7
Badge +22
de automatische incasso stopzetten. En zo maak je een statement naar KPN en kijken wat ze doen
Dan komen ze het geld wel halen, (deurwaarder) of ze sluiten je gewoon af als je niet betaald.

Vanaf 1 juni allemaal vertrekken
Je bent tot 1 juni contractvrij om te gaan hoor. 😉
Hallo @Jolanda. , het is vanaf 1 juni a.s. en komt doordat KPN en de leverende partij(en) van de betreffende dienst(en) het (nog) niet eens kunnen worden over de te betalen vergoedingen.

Reageer