News

Wijzigingen KPN zenderaanbod en prijzen 2019

Wijzigingen KPN zenderaanbod en prijzen 2019

Toon eerste bericht

1526 reacties

@Dennis Schreve lees dit eens dat verklaard mede NGC. Er zal met Disney een deal moeten worden gesloten. Tenzij Disney kiest dit enkel nog via hun nieuw te lanceren streaming dienst aan te bieden.
Reputatie 7
De mediawereld wordt gegijzeld door twee Amerikaanse bedrijven (Disney en Netflix) en een derde (Apple) die verwoede pogingen doet ook een stukje van de taart te bemachtigen.
Reputatie 3
Badge +3
Er is afgelopen nacht onderhoud geweest in Venlo, ik deed daarna een Speedtest, kom ik erachter dat me snelheid niet 150 maar 180 Mbit/s is! 🤗 Ik weet niet of het tijdelijk is, maar dat zie ik dan wel. Maar het is nog geen 1 juni, als de verhoging nu al wordt gedaan, vind ik het wel lief! 🤗





Bij mij is de internet snelheid ook al verhoogd, zonder dat ik een e-mail heb gehad met de betreffende wijzigingen.
Het is geen 200 Mbps, maar het komt er wel dicht bij in de buurt. ☺️
Hier ben ik wel heel blij mee.

Reputatie 7
Badge +16
Het zal wel een kosten technisch verhaal zijn, maar alsnog zijn deze zenders wel van kwaliteit die je niet met een goedkope oplossing kan vervangen. Dat er gezocht wordt naar een C keuze vervanger snap ik dan ook niet.
Ikzelf kan deze keuze totaal niet plaatsen en vind dan ook dat ik die euro verhoging nergens in de kwaliteit terug zie.
Reputatie 7
Ik ben bang dat het geen kosten-technisch verhaal is, maar een gevolg van de overname van Fox door Disney waarbij ook National Geographic in de handen van Disney gevallen is.
Tja Nederland wordt gegijzeld door RTL en SBS en door Ziggo en KPN.

Zelfs met deze overname speelt het kosten plaatje namelijk wil Disney leveren voor de prijs die KPN wil betalen. Of is dat overleg er niet eens geweest en kiest Disney voor het kleine vijvertje Nederland enkel voor een streamings dienst.
Grote relativering met probleempjes over zenders:

16-jarige jongen ernstig gehandicapt na meningokokken besmetting.

Hij kan niet meer lopen, niet meer plassen (dwarsleasie), is vrijwel doof, niet met z'n vrienden uit, niet met z'n vrienden op de playstation. En hij gaat (kan) momenteel niet naar school.
Reputatie 3
Badge +1
Ik zit met grote verbazing naar de aankondigingen van het TV zender aanbod te kijken. Gaat KPN daadwerkelijk stoppen met het doorgeven van NatGeo, FOX en 24Kitchen? Of is dit een proefballonnetje voor de heren bij Disney om nog eens over de doorgifte te praten?

Het is dat KPN een uitstekend ITV platform heeft, anders was ik allang naar de concurrent gegaan want dit is onacceptabel. Dit zijn zenders, en dan met name NatGeo, die al sinds jaar en dag vrij te ontvangen zijn en ineens weg gaan vallen.

Daar bovenop komt nog een fikse prijsverhoging voor mensen met een abo waar spotify in zit. Het is inmiddels net zo duur om spotify er los bij te nemen als dit abo aan te houden. Als dan volgend jaar de prijsverhoging komt is het goedkoper om los spotify te nemen en over te stappen naar een goedkoper pakket.
Reputatie 7
Als dan volgend jaar de prijsverhoging komt is het goedkoper om los spotify te nemen en over te stappen naar een goedkoper pakket.
Dat is het bijna al vanaf de komende prijsverhoging.
Reputatie 4
Badge +1
Ik schrik behoorlijk van het verdwijnen van weer een flink aantal zenders.

Fox (14) (basis)
National geographic (16) (basis)
Nat.geo.wild (87) (plus)
24kitchen* (24) (basis)
Baby TV (57) (plus)

Vooral 24kitchen gaat mijn vrouw niet leuk vinden. Met het verdwijnen van GTravel verdween al een aantal favoriete food-programma's voor haar, maar met het verdwijnen van 24kitchen zal zij niet vrolijk zijn. Heeft KPN eenzijdig besloten deze zender te stoppen of stopt de zender er zelf mee?
Reputatie 7
Heeft KPN eenzijdig besloten deze zender te stoppen of stopt de zender er zelf mee?
Al deze zenders zijn sinds kort in handen van Disney.
Disney heeft immers FOX overgenomen en daarmee ook alle bedrijven waar FOX eigenaar van was zoals National Geographic, 24Kitchen en Baby TV.
Ik denk dat dit twee dingen kan betekenen:
1) Disney heeft de lopende contracten opgezegd en brengt de zenders alleen nog maar binnen haar eigen streaming dienst (Disney+)
2) Disney eist dermate hoge doorgiftevergoedingen dat deze niet opwegen tegen de baten van de zenders.

In beide gevallen zijn wij als klant de dupe en denk maar niet dat wij daar enigszins in gecompenseerd zullen worden.
Reputatie 7
Badge +22

Heeft KPN eenzijdig besloten deze zender te stoppen of stopt de zender er zelf mee?Al deze zenders zijn sinds kort in handen van Disney.
Disney heeft immers FOX overgenomen en daarmee ook alle bedrijven waar FOX eigenaar van was zoals National Geographic, 24kitchen en Baby TV.

Snap niet dat Disney dit doet. Want Fox Sports heeft ook weer een leuk dingetje: De Fox Sports Tax! Of is Fox Sports weer los van Disney @wjb?
Reputatie 3
Badge +1
Wat mij betreft gaat KPN hier een stap te ver..... Ik baal er van mijn mobiel 2 jaar verlengd te hebben, immers doen ze met KPN Compleet ook leuk mee aan vendor lock-in......Ik ben benieuwd of ik dit nog kan cancellen.
Ook Fox Sports is in handen van Disney nu, Dennis.

Overigens zijn de Fox zenders in de Verenigde Staten buiten deze overname gebleven. Hun ACM vond dit niet goed.
Fox sports is zover ik weet nog steeds van Rupert Murdoch, zo ook Fox TV netwerk. Het content wat Fox kwijt raakt aan Disney en het kanaal Fox tv in Nederland staat hier zover ik durf te zeggen los van het is wel een complex geheel.

Herstel sports was ook deel van die deal mede op last van de mexicaanse acm en moest Disney andere belangen afstoten.
Brief van KPN is in principe van de zotte,
Een prijsverhoging melden en daarbij ook nog een melden dat een groot aantal zenders ook niet meer te zien zullen zijn.!!
Dan lijkt mij dat je de concurrentie in de kaart speelt.
Daarbij is vorig jaar al het aanbod met name in buitenlandse zenders slecht geworden met name Franse, Spaanse en Italiaanse zenders
Wat er nu is, is is zo slecht dat je met geen mogelijkheid naar deze zenders kijkt. ( zeker een koopje).
Graag zie een beter tegenbod van KPN , ik snap niet dat niet iedereen hierover wat feller protesteert.
Kans voor Ziggo en Vodafone. !!
Reputatie 7
Kans voor Ziggo en Vodafone. !!
Het zou maar zo kunnen zijn dat Ziggo op korte termijn met dezelfde mededeling zal komen.
Reputatie 7
Badge +22

Kans voor Ziggo en Vodafone. !!Het zou maar zo kunnen zijn dat Ziggo op korte termijn met dezelfde mededeling zal komen.

Vanwege hetzelfde beleid van Disney? Maar 24Kitchen, is dat ook van Disney? 🤔
Reputatie 7
Badge +16
Wat is hier de bron dan van? Het is allemaal puur gissen omdat KPN nog geen mededeling hierover gedaan heeft.
De mededeling dat KPN gaat zoeken naar alternatieven voor deze zenders is ook vrij onzinnig, dat bestaat simpelweg niet.
Reputatie 7
Badge +22
Wat is hier de bron dan van? Het is allemaal puur gissen omdat KPN nog geen mededeling hierover gedaan heeft.De mededeling dat KPN gaat zoeken naar alternatieven voor deze zenders is ook vrij onzinnig, dat bestaat simpelweg niet.
Ik denk ook niet dat er iets voor in de plaats komt, omdat er al een zenderwijziging is geweest:


Ik ben er dus bang voor dat het niet gebeurd. 😞
Het is wel opvallend dat het zenders zijn die sinds kort in handen van Disney zijn.
NGC (+wild), 24kitchen en Fox.
Reputatie 7
Het is wel opvallend dat het zenders zijn die sinds kort in handen van Disney zijn.
NGC (+wild), 24kitchen en Fox.

Precies.
Reputatie 7
Kans voor Ziggo en Vodafone. !!Het zou maar zo kunnen zijn dat Ziggo op korte termijn met dezelfde mededeling zal komen.Vanwege hetzelfde beleid van Disney? Maar 24Kitchen, is dat ook van Disney? 🤔
Ja, ook 24Kitchen is, zoals eerder gezegd, sinds kort van Disney.
Reputatie 7
Badge +16
@Dennis Schreve,
Mijn reactie komt voort uit het startbericht :
De andere zenders die komen te vervallen zijn 24 Kitchen, National Geographic, FOX TV, WildHitzen Antena3. In het pluspakket vervallen de zenders BabyTV en NatGeo Wild. Dit zal gebeuren per 1 juni, we zijn uiteraard nog op zoek naar passende vervangende zenders.
Reputatie 5
Badge +5
@Paul_ In verband met de schandelijke verhoging van 4,00 € per maand overweeg ik mijn tweede tv ontvanger op te zeggen, dat scheelt weer 5,00 € per maand. Hoe doe ik dat? Via mijn KPN?

Ik weet nog niet zeker of ik dat ga doen, misschien dat er een andere oplossing is met een ander type abonnement en Spotify apart, al ben ik bang dat ik dan al mijn opnames kwijtraak.

Reageer