News

Wijzigingen KPN zenderaanbod en prijzen 2019

Wijzigingen KPN zenderaanbod en prijzen 2019

Toon eerste bericht

1526 reacties

Reputatie 7
Badge +22
Zolang het nog geen Juni is kan het nog alle kanten op.
Inderdaad, daar heb je helemaal gelijk in.
Ziggo moest september vorig jaar Fox nog toevoegen aan het ONgecodeerde pakket i.v.m. de Keuken Kampioendivisie. De samenvattingen daarvan, en 1 hele wedstrijd per week, dienen op een open net doorgegeven te worden.

Als Fox écht verdwijnt krijgt het muisje een (lang?) staartje.
Bij de oudere abonnementen werd vertelddat je spotify er gratis bij kreeg. Maar als je het gaat omrekenen met de nieuwe abonnementen is dat niet waar meer.
Reputatie 7
Bij de oudere abonnementen werd vertelddat je spotify er gratis bij kreeg. Maar als je het gaat omrekenen met de nieuwe abonnementen is dat niet waar meer.
Het was natuurlijk wel heel erg naief om dat voor waar aan te nemen.
Natuurlijk is Spotify Premium nooit "gratis" geweest, maar het was "inbegrepen in de prijs" en natuurlijk kreeg je dan wel een aardige korting van misschien wel 35%. Door de extra prijsverhogingen van vorig jaar en dit jaar voor de Alles-in-1 Standaard en Premium abonnementen is die korting nu "glad gestreken" en betalen we weer hetzelfde.
Reputatie 7
Badge +22
Bij de oudere abonnementen werd vertelddat je spotify er gratis bij kreeg. Maar als je het gaat omrekenen met de nieuwe abonnementen is dat niet waar meer.
Bij de nieuwe abonnementen is Spotify niet meer gratis, dan kun je die erbij nemen:

Ziggo moest september vorig jaar Fox nog toevoegen aan het ONgecodeerde pakket i.v.m. de Keuken Kampioendivisie. De samenvattingen daarvan, en 1 hele wedstrijd per week, dienen op een open net doorgegeven te worden.

Als Fox écht verdwijnt krijgt het muisje een (lang?) staartje.

Dat had absoluut niet met de Kitchen Champioens League te maken. Deze voetbalcompetitie staat niet de lijst van evenementen die geheel of gedeeltelijk uitgesteld op een open net-kanaal moet worden uitgezonden.

dat Ziggo FOX NL uiteindelijk ongecodeerd is gaan aanbieden was niet vanwege een wettelijke ‘open net plicht’ maar uit concurrentieredenen omdat bij concurrenten FOX NL wel met het goedkoopste abonnement te zien is/was.
Reputatie 4
Badge +1
Als deze zenders inderdaad verdwijnen moet er ofwel een prijsverlaging ofwel een vervangend aanbod komen.
Het zou anders ronduit schofterig zijn van KPN om én de prijzen te verhogen én zenders te laten vervallen door een zakelijk conflict met Fox.
Reputatie 7
Badge +22
Reden? Disney, de nieuwe eigenaar sinds kort van NGC, NGC wild, 24kitchen en Fox, wil wsl voor de nieuwe doorgiftecontracten veel hogere vergoeding hebben.
KPN wil dat, terecht, niet betalen.

Ik heb maandag en vrijdag Fox vaak aan. De NGC zenders kijk ik sinds enkele maanden nauwelijks nog naar, daarvoor dagelijks. Koken doe ik in de keuken dus al die kookzenders en -programma's ....

Het is echt absurd dat ie doorgiftecontracten zo hoog zijn. En dat dit soort bedrijven maar steeds hogere doorgifte mogen vragen. Kan de ACM dit niet eens tegenaan gaan botsen? Gewoon niet normaal dat ze zo hoog mogen gaan. Ergens moet er eens grens getrokken worden. Anders wordt TV kijken erg duur!!!
Reputatie 5
@PeterG
Dat de doorgiftevergoeding omhoog gaat, dat gok jij ook maar, maar ook ik denk dat dat wel zo is. Was KPN maar zo dapper geweest met FOX-sport, dan had iedere klant een VERLAGING van minimaal €2,50 gekregen, maar ja, het is allemaal erg selectief en de klant moet maar slikken en gokken wat de mensen in de ivoren KPN-toren beslissen.
Reputatie 4
Badge +1
Om depressief van te worden dit.
Èn weer een greep zenders weg (waarvoor er geen kwalitatieve alternatieve zijn), èn weer een prijsverhoging.
Ik weet het wel zeker, beosound100.
DennisSchreve heeft een bericht van Fox gehad dat er op dit moment onderhandelingen met KPN lopen.
Het feit dat nu, en niet ook op 2 april, deze wijzigingen aangekondigt worden.

+ + is : KPN wil een 'drukmiddel' hebben om de prijs(verhoging) binnen redelijkheid te houden.

KPN dekt zich zo af om ze écht uit het aanbod te kunnen halen. Al is het maar tijdelijk, zoals ook Delta met Discovery Networks (o.a. Eurosport) had. Bij Delta zijn die zenders toen zelfs 10 maanden weg geweest door dat conflict. Van mei 17 t/m februari 18.

Ik denk zo maar dat KPN niet bevreesd is om per 1 juni, als er geen resultaat is, een dia met mededeling op die kanaalnummers te zetten.

Onderstaand zenders Discovery Networks waar Delta in 2017/2018 mee in de clinch lag.
Discovery Channel
Discovery Science
Investigation Discovery (ID)
Animal Planet
Eurosport 1
Eurosport 2
en … TLC
Reputatie 7
Badge +22
Ik denk zo maar dat KPN niet bevreesd is om per 1 juni, als er geen resultaat is, een dia met mededeling op die kanaalnummers te zetten.

Onderstaand zenders Discovery Networks
Discovery Channel
Discovery Science
Investigation Discovery (ID)
Animal Planet
Eurosport 1
Eurosport 2
en … TLC

Maar deze zenders hebben toch niks te maken met Disney? Waar o.a. NGC en Fox en nog wat andere onder vallen...
Nee, Dennis. Het is een gelijkaardig voorbeeld uit de praktijk (andere provider Delta; andere aanbieder Discovery N.) van de huidige situatie bij KPN (provider KPN; aanbieder Disney/Fox)

Situatie is dus hetzelfde. Kwestie van lange adem. En iets met langste en korste eindjes.
Reputatie 7
Badge +22
Nee, Dennis. Het is een gelijkaardig voorbeeld uit de praktijk (andere provider Delta; andere aanbieder Discovery N.) van de huidige situatie bij KPN (provider KPN; aanbieder Disney/Fox)

Situatie is dus hetzelfde. Kwestie van lange adem.

Oké, het is me duidelijk. 😉
Ik heb een klein stukje toegevoegd. Hopelijk voorkomt dat verdere verwarring.

KPN dekt zich zo af om ze écht uit het aanbod te kunnen halen. Al is het maar tijdelijk, zoals ook Delta met Discovery Networks (o.a. Eurosport) had. Bij Delta zijn die zenders toen zelfs 10 maanden weg geweest door dat conflict. Van mei 17 t/m februari 18.

Ik denk zo maar dat KPN niet bevreesd is om per 1 juni, als er geen resultaat is, een dia met mededeling op die kanaalnummers te zetten.

Onderstaand zenders Discovery Networks waar Delta in 2017/2018 mee in de clinch lag. Discovery Channel
Discovery Science
Investigation Discovery (ID)
Animal Planet
Eurosport 1
Eurosport 2
en … TLC
Mooi dan ben ik snel weg bij KPN
me favoriete programma gaat weg
Dan stap ik over
Reputatie 6
Badge +9
Ik zit pas weer 1 maand (opnieuw) bij KPN, maar als NGC en FOX NL verdwijnen ga ik toch echt weer terug naar Ziggo. Met pijn in het hart, maar het is niet anders.
Reputatie 1
Sinds ik KPN ITV heb zijn er heel wal leuke zenders verdwenen en wat er voor in de plaats gekomen is is ver van een vervangend alternatief. NG is zo'n zender die ik ook weer zal missen.
Ik snap de gedachte erachter maar snap niet dat we ondanks die nieuwe flutkanalen toch een verhoging krijgen. Laat dan die kanalen weg en verhoog niet.
KPN als jullie goede zenders als fox verwijderen en Flut zenders toevoegen., laat die idiote verhoging dan weg. Jullie luisteren niet naar de klant. Weg met die verhoging en geef klanten korting omdat goede zenders uit pakket worden gegooid. FOX TV MOET BLIJVEN BIJ KPN!!!!!
Geen family guy, bob's burgers en simpsons meer? Dat wordt, na jaren klant bij xs4all, toch overstappen.

Jammer, heel jammer zelfs, maar een onbetrouwbaar zenderaanbod kan ik niet mee leven. Kennelijk zijn de onderhandelingsstrategieën van KPN/XS4AALL (die laatste hebben toch niks meer in de melk te brokkelen en verdwijnen) niet echt sterk en hebben ze onvoldoende klanten om een vuist te maken. Daarnaast nog steeds geen fiber in regio via KPN/XS4ALL. Bovendien zijn de vervangende zenders prullaria én gaat het abonnement omhoog!

Was al sceptisch met de hele overgang van XS4ALL naar KPN, en heb KPN mobiel abonnementen maar fuck triple play. Ik doe er niet meer aan mee.
Reputatie 7
Badge +22

Ziggo blijft zenders FOX aan klanten aanbieden.


KPN maakte vandaag bekend dat de zenders FOX NL, 24Kitchen, National Geographic Channel, Nat Geo Wild en Baby TV op 1 juni verdwijnen. Concurrent Ziggo handhaaft deze zenders in het aanbod.
@dozo deze programma's komen gelukkig voor op comedy central, deze staat niet op de lijst.

Verder ben ik het helemaal eens , hier moet door beide partijen nog eens goed maar worden gekeken.
Reputatie 5
Badge +3
Hallo @waja ,
Als je contractvrij bent, dus per maand kunt opzeggen kun je kijken of het huidige aanbod voordeliger is dan je huidige contract en daar naar overstappen.Admin: post samengevoegd met bestaand topic

Iedereen is nu contractvrij tot 1 juni.
Reputatie 5
Badge +3
Hallo,

Iemand reeds een brief of email ontvangen mbt de verhogingen, ik zelf wacht nog??


mvg


Hier nog niks....

Reageer